News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 7 Guests are viewing this topic.

GIV

sunt curios la cati km ajungeam daca nu intram in ue

dumbravaandrei

Exact câți aveam și până să intrăm în ue

Ionut

Eh nici chiar.
A3 B (DNCB)-Ploiești a fost făcută cu bani de la buget.
Tot pe A3 am avut lucrările Bechtel.

Deci făceam ceva. Dar undeva la 20%, poate 25% din ce am reușit cu fonduri europene. Că restul a pus mama UE. Greu de zis exact, dar nici chiar 0.

dr4qul4

Dar nu am fi avut nici DN-uri aglomerate. Importul de masini din UE ar fi fost cu taxe vamale si romanii nu mai plecau afara la munca, se duceau cu caruta la camp.
Mancam bio, mergeam la biserica, puneam burta pe carte si cultivam iarba in balcon
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Ionuț, alea au fost făcute tocmai ca să intrăm în UE. Nu uita că în vremea aia eram în plin proces de adopție a acquis-ului iar raportorul ăla de era responsabil de noi (un olandez, apărea în caricaturi cu ditai buza, am uitat cum naiba îl cheamă) a zis cu subiect și predicat că trebuie să începem să arătăm capacitate administrativă în domeniul infrastructurii dacă vrem în ue.
Era prin 2001 sau 2002.
Și atunci au răsărit A3 și lucrările pe cf București-Constanța.

Dacă nu ne era gândul la UE, rămâneam exact ca în anii 2000. Mă uit la Ucraina cum e și mi-e că era în fața noastră dacă nu aveam ambiții de UE și NATO.
Merg destul de des în Ucraina, încă de dinainte să fim în UE, știu cum e viața cotidiană pe la Cernăuți sau Odesa...

SILVIUFG

Parerea mea este ca rolul UE in constructia autostrazilor nu s-a limitat doar la aspectul financiar. Cred ca ne-au impins de la spate, de voie, de nevoie, a trebuit sa fim un pic mai seriosi si mai ,,aplecati" catre subiectul acesta. Am capatat usor-usor si ceva exeperienta, am inteles ca pe fonduri UE nu merg magarii ,,pe fata" cum a fost cazul pe Arad-Nadlac cu patronul Blue Air (imi scapa numele), unde am avut si fondurile blocate pentru o perioada daca imi amintesc bine. Cred ca am luat niste suturi in fund care ne-au fost de folos.

Hercule

Ce magarii au fost pe Arad-Nadlac?

PS. Nelu Iordache
Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

A cumpărat niște avioane la BlueAir în loc să cumpere la timp cele necesare să facă autostradă...


cosminnus

Avem update-uri pe harta CESTRIN (unele datate 29 februarie):

A0 Sud L1 - 84.57% -> 88.98% (+4.41%)
A0 Sud L2 - 99.67% -> 99.75% (+0.08%)
A0 Sud L3 - 58.4% -> 59.2% (+0.8%)

A0 Nord L2 - 95% -> 95% (+0%)
A0 Nord L4 - 14% -> 14% (+0%)

A1 Pitesti - Sibiu L4 - 20.53% -> 24.68% (+4.15%)
A1 Pitesti - Sibiu L5 - 61.24% -> 62.86% (+1.62%)

A3 Nadaselu - Zimbor -  71.2% -> 71.37% (+0.17%)
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 41.2% -> 41.26% (+0.06%)

A3 nod Tureni - DN1 - 5.5% -> 5.5% (+0%)

A7 Ploiesti - Buzau L1 - 43% -> 50.02% (+7.02%)
A7 Ploiesti - Buzau L2 - 41.5% -> 44.7% (+3.2%)
A7 Buzau - Focsani T1 - 26.49% -> 28% (+1.51%)
A7 Buzau - Focsani T2 - 27%  -> 29% (+2%)
A7 Buzau - Focsani T3 - 27% -> 28% (+1%)
A7 Buzau - Focsani T4 - 29% -> 32% (+3%)
A7 Focsani - Bacau T1 - 16% -> 17% (+1%)
A7 Focsani - Bacau T2 - 4% -> 12% (+8%)
A7 Focsani - Bacau T3 - 2% -> 4% (+2%)
A7 Bacau - Pascani L1 - 4.9% -> 5.2% (+0.3%)
A7 Bacau - Pascani L2 - 2.9% -> 3.4% (+0.5%)
A7 Bacau - Pascani L3 - 3.8% -> 4.3% (+0.5%)

misiekwas

#9835
Deci primul lot pe A7 a trecut 50% execuție. Forza Pizzaroti!
Pe 3, în schimb, cam jale.

P3trut

Sunt ciudate actualizarile pe loturile UMB din A7. Toate filmarile ii arata cu progres substantial insa ei au avans oficial de 2%. Ori erau supradimensionate raportarile initiale ori sunt in urma cu cu ele.

dr4qul4

#9837
Sunt in urma cu raportarile, dar nu chiar atat de mult pe cat spera unii. Eu zic ca pe Buzau-Focsani sunt undeva pe la 33-35%, fata de 29% raportat (posibil sa aiba probleme si cu cei care fac devizele pentru facturi).
Dar specific la A7, un procent bun il reprezinta si perdelele forestiere si spatiile de servicii (care parca includ si statii de incarcare).
Nu m-ar mira ca darea in circulatie sa poata fi facuta la un stadiu sub 95% (poate chiar spre 90%). Dar si in cel mai optimist scenariu, 35/90, tot suntem departe de asteptarile noastre la semnarea contractului.

Poate parea putin, dar o crestere medie de 1,5% x 10 loturi, inseamna 15% comparativ cu 1 singur lot. Adica ar face un lot in mai putin de 7 luni!
Volumul de munca pe 10 loturi este imens. Si desi pare ca au mobilizare buna, aceasta nu este la fel pe toata lungimea celor 4 loturile. Iar pe restul de 6, nici pe aproape.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Perdele forestiere ai doar pe Ploiești-Buzău. După Buzău parcă nu mai erau.

Darea în trafic pe DEx 12 s-a făcut la 91%. Cam aia e referința de procent minim pentru darea în trafic.

Ionut

Cam 93-95% pentru inaugurare, procent real în teren.