Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

GAC

Problema numerotarii A/DEx este apa de ploaie... sa nu ne-mbatam cu apa rece.

luxxxoor

ca vine vorba, exista vreun beneficiu real pt redenumirea A-urilor (fata de DN sau nu numai) ?

nu ajuta cu nimic ordinea unde nu e necesara, ba mai mult: incurca

mike_us

Cum a zis si @GAC cred ca mai important e sa le facem. Nu zic sa nu avem o numerotare logica dar asta e mai puțin important. Probabil ca o vina o poarta si faptul ca planurile a ce se construiește s-au tot schimbat in ultimi 30 de ani.

oneLess

Harta CESTRIN zice că a fost editată pe 14 februarie 2024.
[ Editat de cestrin, miercuri la 14:51 ]
Eu nu am văzut modificări de procente la ce m-a interesat !

montaniardul

"Statul român a pierdut sute de milioane de euro, în ultimii ani, în procese de arbitraj deschise de constructorii de autostrăzi și drumuri naționale. Ezitările autorităților, exproprierile întârziate sau rezilierile abuzive sunt printre principalele cauze, spun reprezentanți ai constructorilor."

"Peste 50 de milioane de euro către Salini, pe autostrada cu tunele pentru urși."

"Astaldi, despăgubiri de zeci de milioane de euro"

Ce reclamă constructorii:

"În condițiile în care mulți dintre constructorii autostrăzilor din România sunt companii multinaționale, acestea au ales calea arbitrajului internațional, în caz de litigiu cu CNAIR, întrucât ,,un constructor străin are confort mai mare să se judece după niște reguli internaționale, decât după cele românești", subliniază Valentin Stoica, vicepreședinte al Asociației Române a Antreprenorilor în Construcții (ARACO)."

,,Una din principalele probleme este că legislația din România nu permite adeseori funcționarului public să ia decizii în interesul proiectului, atunci când apar unele probleme. Antreprenorul stă - poate - un an, cu utilaje, oameni mobilizați și funcționarii, inclusiv la nivel înalt, spun că nu pot plăti pentru că nu le permite legislația", mai spune Stoica.


"Alte probleme care îi fac pe constructori să apeleze la arbitraj sunt studii și inclusiv proiecte tehnice realizate netemeinic și care pot crea probleme pe durata execuției, dar și întârzierea unor proceduri esențiale pentru derularea lucrărilor, cum sunt exproprierile. ,,Procesul destul de greoi de exproprieri; uneori se dă ordinul de începere al lucrărilor și nu sunt exproprierile făcute", spune reprezentantul ARACO


https://romania.europalibera.org/a/romania-despagubiri-constructori-autostrazi/32818381.html

mirceaeliade

Sinteza la sfarsit de februarie 2024:



alecu26

Care va fi a treia inaugurare anul asta dupa Oradea la Strabag si A0 la Alarko?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma


Ionut

Cocoașa înainte de A0 DN4-A2? Nu văd cum. Bine, poate doar turcii să o lălăie la maxim.

horatiu.cosma

Eu zic că o mai lălăie turcii. De câteva luni bune nu au mai avansat mai deloc la nodul cu A2, pare că încă nu au rezolvat problemele alea unde au spart betonul. Plus că mai e de lucru serios acolo, bordurile, hidroizolații, asfalt, rosturi de dilatație, mult parapete greu de pod.

alecu26

Un pic off topic: Centura Tg Jiu oare cand? E la 95% de un an.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gruia88


qionescu1

@mirceaeliade
Poate ar trebui sa introduci in tabel si DX Cluj-Dej (licitatie SF). Sa nu uitam ca exista.

mirceaeliade

E in tabelul pentru DExuri.  Doar ca nu prea am mai facut versiuni recente si pe acolo.  Aici nu am pus decat DEx-urile in lucru efectiv, sau cele care s-a vehiculat ca ar putea fi autostrazi (A11, A14).

mike_us

Tabelele si graficele pe care Ionuț le-a adăugat la pagina 1 sunt in opinia mea super utile. Felicitări pentru ele. Practic într-un singur loc se pot vedea cele mai importante 3 metrici:

  • Citi km avem terminați
  • Citi km are fiecare firma
  • Din punct de vedere financiar ce valoare au lucrările fiecărei firme.

 Îmi permit o mică sugestie. Deja exista pe net istoria cu km inaugurați pe fiecare an dar nu am găsit nicăieri măcar ultimi 2-3 ani de ce suma s-au executat lucrari. Eventual per firma. Ceva gen:

2023:
  • x miliarde lei UMB
  • y miliarde WeBuild