Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 14 Guests are viewing this topic.

ovicor

@ mike_us, inafara de Legatura centura Oradea la A3 si A0S intre DN5 si A2 nimic nu e sigur. La capitolul "urmarim si ne-am bucura sa se intample" putem enumera A1 Bascov - Manicesti, A7 Ploiesti - Buzau lot1, ceva intre Buzau si Focsani, DEx Craiova - Pitesti lot 1 si/sau 4, ultimele doar vise. Asa incerci sa ne convertesti la optimism ca si cum nu ne-am dori cu totii rezultate, doar ca " un pesimist e un optimist informat!"!!!

gruia88

O intrebare de ce la noi nu se pot face Autostrazi pe amplasamentele actuale ale unor drumuri ? Gen sa faca paralele HP sa mute acolo circulatia face celalalt sens si dupa aceea FP , unde se poate bineinteles.

Asta am remarcat in Bulgaria pe A3 - Dupa tuneluri drumul National se suprapune cu o parte din A, si acum la Drumu Vidin - Sofia la fel am vazut ca primii cativa kilometrii se suprapun cu drumul national .

Vlad94

Sa stii ca abordarea asta nu este foarte fezabila din mai multe puncte de vedere:
1. Drumurile nationale au o anumita geometrie si adesea trec prin localitati si au intersectii la nivel. In Bulgaria au facut astfel de upgrade-uri, deoarece fie au fost prevazute sa devina drumuri expres (cazul autostrazii A6 sau Sofia-Kalotina (fr. Serbia). In cazul A3, utilizarea drumului prin defileul Kresna se va utiliza pentru ca este necesar un tunel destul de lung si reduc costurile. Avantajul e ca bucata de drum national nu are constructii si se poate moderniza. Idem ca si la A6.
In vest si spatiul comunist ( nu si la noi), multe autostrazi au inceput ca drumuri half profile fiind extinse cand a fost cazul, dar au fost proiectate ca atare. Cum la noi drumurile rapide erau o burghezie, am asfaltat drumuri de caruta care rareori evita localitatile si implicit nu sunt fezabile pentru transformare.

danutzu_1069

@gruia88 , nu generaliza!. Ce au vazut la Bulgari este un caz special. Nu au avut pe unde sa o faca, asta despre autostrada Europpa, A6. Alta situatie nu mai este....

In alta ordine de idai, la noi, DN-urile, trec prin sate, au multe intersectii la nivel, au geometrie pentru viteza mai mica.
Concluzia, nu renteaza, mai bine faci de la zero pe alt amplasament.

dr4qul4

si la noi unele DN-uri au fost gandite ca jumatate de cale de autostrada.
Ma gandesc in principal la DN1 Ploiesti-Comarnic, dar este posibil sa fi fost gandite la fel si  DN71 Baldana-Targoviste, DN21 sau DN38.
Numai ca s-a lasat sa se construiasca pe traseu si sa-ti faca acces oricine a vrut. Si romanul a vrut mereu "casa la sosea" , ca in rest era noroi.
Asa ca nu a mai fost posibila dublarea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#9800
Quote from: tom_sawyer on January 15, 2024, 03:17:08 PMLimita de contractare pe PT 2021-2027 (+2) este de 15,6 mld € pe rutier.

Ce avem până acum, grosier:

A11 Oradea-Arad - 1,7 mld €
A4 Techirghiol - 1 mld €
A13 Sibiu-Făgăraș - 1,3 mld €
centura Cluj - 0,7 mld €
PiSi 2&3 - 2 mld €
lot tunel Meseș - 1,5 mld €
VO Gura Humorului - 0,4 mld €
Suplacu-Chiribiș-Biharia - 0,33 mld €
VO Timișoara Vest - 0,3 mld €
Satu Mare-Oar - 0,15 mld €
DEx Tureni - 0,1 mld €
VO Comarnic&Bușteni - 0,15 mld €
DN71 - 0,3 mld €
DN73 - 0,1 mld €
DNCB DN2-A2 - 0,1 mld €
VO Reghin - 0,1 mld €
VO Mediaș - 0,2 mld €
VO Sibiu Sud - 0,2 mld €
Extindere DN25 - 0,2 mld €
Legătură A1-Titu - 0,08 mld €
VO Giurgiu - 0,07 mld €
VO Botoșani - 0,05 mld €

+ ce mai "ciupesc" celelalte proiecte fazate: PiSi4&5, CraPi 1&4, A0, DEx BR-GL, centurile etc.

PiSi4&5 - 0,4 mld €
A0 - 0,4 mld €
CraPi 1&4 - 0,17 mld €

Cu Pașcani-Suceava la ~1,5 mld €, disponibilul rămas este de cel mult 2,5 mld €.

a.l.x


tom_sawyer

#9802
Să vedem pentru ce mai rămân bani. Urmează Codlea-Cristian și cele 2 loturi din A8 montan = 1 mld. €.

Eu nu cred că Filiași-Tg. Jiu va obține finanțare. Nici Focșani-Brăila.

StefanCelMare

Sunt dispus să pariez că centura Cluj va bate miliardul de euro.
Fără exproprieri adică.
Și cred că fără bucata Florești - Gilău. Doar Florești - Apahida (licitată și atribuită dacă nu mă înșel la Dimex et al).

tom_sawyer

#9804
Deocamdată e doar licitată la valoare estimată 0,7...0,8 mld €, o singură ofertă (de văzut dacă se încadrează în valoarea estimată).

pasadia

#9805
Eu inca sper sa nu facă Codlea - cristian, nu în modul dorit de ei. Dar și dacă o fac, apoi sa fiu al naibii dacă nu o sa fie cel mai ieftin lot de autostrada ever (nu ca preț pe km ci ca cost total). E genul de investiție care ar trebui făcut strict de primăriile Ghimbav și Cristian, cele mai bogate localități de prin tara de altfel.

montaniardul

#9806
Este un haos total in ceea ce priveste ordinea si/sau logica numerotarii autostrazilor.

Una dintre variante ar putea fi:
A0 Bucuresti Ring
A1 Bucuresti - Sibiu - Deva - Timisoara - Nadlac 2
A2 Bucuresti - Brasov - Cluj - Oradea - Bors 2
A3 Bucuresti - Buzau - Bacau - Suceava - Siret
A4 Bucuresti - Fetesti - Constanta - Vama Veche
A5 Bucuresti - Giurgiu
A6 Bucuresti - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timisoara
A7 Sibiu - Brasov - Bacau
A8 Targu Mures - Targu Neamt - Pascani - Iasi - Ungheni
A9 Sebes - Turda
A10 Timisoara - Moravita ...


Pentru drumurile expres numerotarea s-ar putea face dupa felul in care ar fi legate de autostrazi (pe modelul liniilor magistrale si secundare CFR):
DEx01,02,03,04,05,06,07,08,09,10 (Radialele Bucurestiului)
DEx11 Pitesti - Craiova
DEx12 Craiova - Targu Jiu
DEx21 Brasov - Miercurea Ciuc - Ditrau
DEx22 Turda - Dej
DEx23 Bistrita - Baia Mare - Satu Mare - Halmeu
DEx24 Arad - Oradea
DEx31 Buzau - Braila
DEx32 Focsani - Braila
DEx33 Piatra Neamt - Bacau
DEx34 Suceava - Vatra Dornei - Bistrita 
DEx41 Constanta - Tulcea - Braila ...



danpandrea

^Mi se pare mai logic ca autostrăzile să poarte numerele drumurilor naționale pe care le dublează. Ajută mult la orientarea în timpul mersului.

danutzu_1069

Nu mai visati la renumerotarea autostrazilor sau DX-urilor, pentru ca nu se va intampla....

Nu este obligatoriu sa aiba legatura cu numerotarea DN-urilor

montaniardul

@danutzu_1069 de acord ca nu trebuie sa aiba legatura numerotarea autostrazilor si drumurilor expres cu drumurile nationale. Dar nici numerotarea actuala nu cred ca este buna. Nu exista o ordine logica.