Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#9780
Post scriptum. Sfat.
Nu mai spuneți pe forum că Autostrada x nu se justifică, Autostrada y e cea mai necesară.
Există Masterplan, există valori de trafic, prioritățile sunt clare.
Există deja proiecte în varii stadii de execuție, și nu puține.
Chiar dacă și eu văd că prioritățile din Masterplan nu-s neapărat pe lista în execuție, nu m-apuc să scriu că trebuie oprit lucrul la ceva deja în execuție.
Sau ce facem aici, suntem ca Păcală, începem 10 lucrări și nu terminăm niciuna.
Mi-ajunge când văd monumentul de la Suplacu neterminat de 15 ani, voi chiar mai vreți risipă de-asta?
Și realist vorbind, cu ce e în execuție, cel puțin până prin 2028 nu văd cum am putea demara un nou proiect major (A8 montan, CoBra sau altele).

qionescu1

Quote from: naivu on January 29, 2024, 10:54:07 AMLE: ajung pe VP ca turist de cel puțin 20 ori pe an și mi-ar conveni enorm să am A3 pe acolo, dar nu pot prioritiza CoBra față de A8. Oricum, în timp, vor trebui facuți toți cei >3000km de A/DX necesari!

Primele argumente sunt bune dar de ce nu poți prioritiza Cobra față de A8 că nu înțeleg? Nu există o cifră în favoarea A8 față de CoBra.

naivu

^cifrele probabil sunt clar in favoarea CoBra, motivul este pt ca in Moldova nu ai nimic, in timp ce intre Bucuresti-Transilvania ai A1 (nu e gata, dar ce nu e gata are contract de executie, si nu asigura o conexiune comprehensiva, dar e mai mult decat nimic); si ai nevoie atat de A8deal (ca sa conectezi Iasi-Bucuresti) cat si de A8.montan (ca sa conectezi Iasi-Cluj).

Hercule

@naivu De ce la A1 functioneaza argumentul "nu e gata, dar ce nu e gata are contract de executie" iar pentru iar pentru Moldova nu? Adica nu te supara, e aiurea sa te plangi ca "in Moldova nu avem nimic" in conditiile in care sunt in lucru +350 km la A7. Iar A7 va fi finalizata cu mult inainte de completarea A1.

Ar fi bine sa nu va tot autovictimizati, chiar nu sunteti, realitatea dovedeste contrariul. A7 e in lucru, nu sunt probleme (deocamdata) ca pe A3. A8 va veni pe bucati. La fel vor veni si alte bucati gen Bacau - Piatra Neamt. Personal m-am saturat ca la fiecare topic sa tot calariti retorica "noua nu ni se da nimic pentru ca suntem cetateni de rangul 2".
Deșteaptă-te române!

naivu

#9784
1- Minimul pt conectarea Moldovei de capitală ar fi Bucuresti-Pascani-Iasi. Din acest minim ai în circulație București-Ploiești și centura Bacău și în lucru Ploiești-Pașcani, cam 75%; ai dreptate, nu mai e nimic dar încă nu e minimul; pt Transilvania, minimul e București-Cluj, îl ai deja inaugurat sau contractat.
2- Dacă e musai să fim cârcotași, frontiera cu Moldova era la Focșani, iar din cei +350km mai rămân jumate  :)
3- Nu cer prioritizare la alte bucăți gen Bacău-PiatraNeamț, imho nici măcar Pașcani-Suceava nu se încadrează la necesar de prioritizare

LE: impresia mea despre moldovenii de pe forum e că sunt destul de rezonabili, că sunt conștienți că A8.montan e un proiect dificil, și că dacă ar intra în lucru măcar Moțca-Lețcani ar fi mulțumiți.

lone_wolf32

Faptul ca nu se prioritizeaza (financiar, administrativ, tehnic) sectoarele de munte se numeste sabotaj national.
Nu vrem sa unim tara? Nu vrem sa conectam toate zonele la pietele din vest?
Altii din tari mai indepartate are zice "Doamne ajuta" sa aiba doar de turnat niste beton si asfalt ca sa se conecteze la pietele din vest ( nu construit canale monstruoase, cai ferate de mii de kilometri, inceput razboaie cu turci, rusi, iranieni etc etc).

Ce s-a facut pana acum cu sectoarele de munte este o gluma proasta, un "afterthought" cum ar zice englezul.
Da stiu "Mapa face" hai sa vedem ce face mapa si cate galceve gasim pe traseu (scoateri din contract, relicitari ad infinitum). SF-urile pentru BaBr si CoBra o sa iasa candva dupa inca 10mii de licitatii... si tot asa.
Eu nu vad statul roman sa prioritizeze cu adevarat sectoarele astea.

RataRR

Discutia cu prioritizatul sectiunilor montane mai aparuse in trecut(din ce imi amintesc), legat de PiSi. Insa oricat de mult spunem azi ca ar trebui prioritizate trecerile montane, eu unul zic ca e mai bine ca nu au fost puse pe primul loc din start, ca acum ne plimbam pe A doar pe Valea Oltului si poate pe CoBra si A8 montan. Ca idee, banii pentru A7 in constructie acum nu sunt mult mai multi decat pentru PiSi. Peste tot in lume s-a inceput cu tronsoanele ieftine si la final au ramas cele montane si scumpe. Da e frustrant sa se stea pe Valea Oltului, dar prefer 3-4 ore pe Pitesti Sibiu si dupa A (aproape) continua pana la granita, decat sa ajung intr-o ora la Sibiu si apoi sa merg prin toate satele de pe DN pana la Nadlac.
Nu zic ca ar trebui CoBra/A8 lasate ultimele, dupa orice DEx de campie mai este visat pe la vreun CJ, dar nici sa zicem ca e sabotaj national ca nu sunt prioritate 0(desi nici nu stau prea rau, comparativ cu alte segmente). Mi s-ar fi parut mai mare sabotaj national daca A8 montan era in constructie FP, dar A7 mai trebuia sa astepte 10-15 ani. E normal azi sa ne lamentam ca nu avem nicio trecere montana gata, dar e foarte posibil ca pentru a avea acele treceri montane gata sa avem de 3,4 ori mai multi km de A la campie care sa nu se mai fi deschis.

RataRR

Da sunt de acord ca trebuie SF-uri bune, in special pe zonele montane.
Legat de transportatori, cred ca orice transportator prefera A1 cum e acum decat daca era doar Bucuresti-Sibiu.

oneLess

^ În special oriunde că d-aia dai bani buni pe ele!

tom_sawyer

Foarte probabile cheltuieli bugetare: 2 mld $ Roșia Montană & 0,5 mld. € Pfizer.

dr4qul4

nu se vor plati intr-un singur an. Dobanzile sunt si ele acceptate de "creditori".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


Skynick

Deci in 2024 cam 19 km terminati iar in 2025 cam 250 km. se rateaza total anul electoral.

mike_us

@Skynick Cum pot fi doar 19 km anul asta? S-a discutat deja ca sunt măcar 55 km siguri anul asta.

Skynick

Pe Pitesti - Craiova si cocoasa Focsani este fix dupa cum vrea/poate UMB. De la Aktori, fara asteptari.
O sa se depaseasca 19 km pentru ca se deschide DX-ul de acces la Oradea dar mai mult de atat e la limita.