Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Și constructorii pe A și DX. Unele schimbări de la ultimele inaugurări.




tom_sawyer

#9541
Era un mesaj pe topicul A3, nu-l găsesc acum, că Nurol a făcut recurs la CAB pe lotul Erbașu.

https://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000429219&id_inst=2

FlorinR

Quote from: horatiu.cosma on November 29, 2023, 08:18:42 AMA contestat și Nurol la CAB pe Suplacu - Chiribiș.

Quote from: Johnny1711 on December 27, 2023, 11:40:38 AMSărbători frumoase vă doresc !
Legat de contestația celor de la Nurol de la CAB pentru Suplacu de Barcău - Chiribiș, există ceva șansă ca turcii să își fi retras contestația având în vedere că e depusă de 1 lună și nu s-a anunțat până acum nici un termen de judecată?

https://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000429219&id_inst=2

Allex

Quote from: Vlad94 on January 03, 2024, 01:16:03 PMCe dor imi e de traditionalul GIF cu noile autostrazi deschise pe an? Vad ca in topicul sinteza nu apare decat pana in anul 2020.

Rezolvam!

1,5 secunde


4 secunde


"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

naivu

Bilantul unui an ingrijorator (bilant 2022, pt comparatie)
Executie: probleme cu numarul 1
-- UMB a terminat A0N2 in avans, CraPi3 aproximativ in termen, avanseaza frumos pe A3 si pe Braila-Galati, dar a ramas serios in urma pe A7; dupa cum ne-au avertizat cei mai vechi de pe forum ca se va intampla, UMB nu a putut tine pasul cu toate contractele pe care le-a semnat; de remarcat ca, spre deosebire de alti antreprenori, macar se straduie! Ramane de vazut cat de jos va cadea. Licitatia pt sectiunile cu probleme de pe A3 treneaza, unde aveam termen 2024 si visam finalizare in 2023, nu mai suntem siguri nici de 2026!
-- Strabag a terminat A3 Chetani-Cturzii in avans si va termina Oradea-A3 in termen, Porr a inceput tunelul pe PiSi4 si avanseaza frumos
-- Dimex o surpriza placuta pe A3-Tureni
-- Nurol a terminat A3 Nusfalau-SBarcau, Astaldi a crescut mobilizarea pe PiSi5, dar drumurile de legatura la podul de la Braila tot nu sunt gata (nici macar ciotul din Braila/cel cu podul peste CF)
-- Pizzarotti-Retter a inceput prost a terminat binisor, Coni-Trace a inceput binisor a terminat prost
-- Alsim Alarko incet, a terminat A0S2 (in penultima zi din an, o adevarata premiera), A0S1 la anul si, cu voia dvs ultimul pe lista, Aktor.
-- bugetul prevazut este mult sub ceea ce ar trebui platit in 2004, nu vreau sa ma gandesc cu ce se va acoperi deficitul bugetar in an electoral!
Licitatii pt (proiectare+)executie: nu extraordinar dar s-au finalizat multe restante
-- dupa lupte seculare semnat A0N1 si A0N3, semnat A3 SBarcau-Chiribis (dar nu si Chiribis-Biharia) si semnat Ploiesti-Buzau3 (ultimul lot de pe A7 PNRR)
-- semnat A8 Leghin-Motca dar nu si A8 TgMures-MNiraj
-- tunelul Meses anulata si reluata, Strabag nu a mai depus oferta
-- semnat A3-Tureni si Sibiu-Fagaras (au trenat ceva licitatiile, pt podul de la Ungheni Prut treneaza si acum) 
-- s-a relicitat si semnat finalizare Crapi 1
Pregătire proiecte: nesatisfăcător
-- par sa fie in pregatire licitatii pe A11 Arad-Oradea, Alternativa Techirghiol, A8 MNiraj-Leghin
-- nenumarate proiecte Search-Consitrans-Acciona cu termen contractual depasit nefinalizate, Bacau-Brasov in relicitare
-- semnat contracte elaborare SF pt Filiasi-Caransebes nu si pt lotul Caransebes-Lugoj

Cristian 74

"Cumpăna dintre ani" (spune clișeul) e un moment bun pentru a trage linie și a vedea cum a fost anul trecut. Au făcut-o alții, o fac și eu acum. E prima mea încercare de genul acesta, așa că nu trageți în mine (tare). Am realizat un top personal al mulțumirilor și dezamăgirilor pe anul trecut. Am folosit imagini ale mele și ale altor droniști (evident, cu acordul lor, motiv pentru care le mulțumesc) pentru a ilustra topul. Așadar, realizări și dezamăgiri în infrastructura românească în 2023, începând cu ora 18:00.


Ady_ro

𝗦𝗶 𝟮𝟬𝟮𝟰 𝘃𝗶𝗻𝗲 𝗰𝘂 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮
Și anul acesta vom avea parte de premiere în infrastructura rutieră din România, printre care:
1️⃣ Intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac - Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugov-Deja (celebrul lot al urșilor)
2️⃣ După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului #A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară
3️⃣ Astfel, pentru prima dată, vom avea 𝘁𝗿𝗲𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗹 𝗶𝗻 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲, în același timp: Autostrada Moldovei #A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului #A0 4 loturi, și Autostrada #A1 - București-Nădlac 3 loturi
4️⃣ Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova - Pitești-total 120Km
5️⃣ Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului #A0 de la A1 - DN6 - DN5 - DN4 - A2-total 51 Km
6️⃣ Depășim 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR
7️⃣ Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii #A8
Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările, următoarele obiective de infrastructură rutieră vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:
🛣 Autostrada Bucureștiului #A0 - Lotul 1 Sud: 16,93 km
🛣 Autostrada Bucureștiului #A0 - Lotul 3 Sud: 17,97 km
🛣 Autostrada Sibiu - Pitești #A1 - Secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești: 30,3 km
🛣 Autostrada Ploiești - Buzău #A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) - Mizil: 21 km
🛣 Autostrada Ploiești - Buzău #A7 Lotul 2 Mizil - Pietroasele: 28,35 km
🛣 Autostrada Buzău - Focșani #A7 Lotul 1 Buzău - Vadu Pașii: 4,6 km
🛣 Autostrada Buzău - Focșani #A7 Lotul 4 Mândrești Munteni - Focșani Nord: 10,94 km
🛣 Drum Expres de legătură Centura Oradea - Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
🛣 Drumul Expres Brăila - Galați: 10, 77 km
🛣 Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 1 Craiova - Robănești: 17,7 km
🛣 Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 4 Colonești - Pitești (A1): 31,82 km
După ce anul trecut am finalizat 96 km de autostradă și drum expres, avem contracte de execuție lucrări pentru încă 760 km, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care:
🛣 Craiova - Târgu Jiu
🛣 Focșani - Brăila
🛣 Pașcani - Suceava - Siret
🛣 București - Alexandria
🛣 Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni
🛣 Constanța - Mangalia (Alternativa Techirghiol)
🛣 Baia Mare - Satu Mare
🛣 Arad - Oradea
Totodată, sfârșitul anului 2023 a reprezentat cel de al patrulea an consecutiv închis cu rectificare bugetară pozitivă, continuând astfel trendul ascendent al alocărilor financiare începute în guvernarea #liberală.
Avem o creștere constantă a sumelor investite din fonduri europene nerambursabile în infrastructura de transport rutier, din 2020 până în prezent:
📈 2019: 1.891.396.000 lei
📈 2020: 3.609.955.000 lei
📈 2021: 4.890.701.000 lei
📈 2022: 8.607.374.000 lei
📈 2023: 11.075.973.000 lei (o creștere de +585% a fondurilor UE(inclusiv cofinanțare) absorbite față de 2019)
📈 2024: estimăm peste 15 miliarde lei investiții
Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani.
Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier. Mulțumesc direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și CNAIR pentru gestionarea acestor fonduri și programe!
Urez tuturor constructorilor la mulți ani, să aveți și să avem un an nou cât mai productiv! Ne vedem pe șantiere!
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴
_____________________________________
#autostrada #drumdemareviteza #km
#DX #CNAIR #autostrada #rectificarebugetara
#autostraziRomania #infrastructura #rutiera
#infrastructurarutiera #infrastructuraRomania
#administratieliberala #guvernareliberala
#CNAIR #modernizare #fondurieuropene
#dezvoltamRomania #HaiRomaniaHaiCaSePoate

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

pasadia

Vad ca continua prostia cu

Quote𝘁𝗿𝗲𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗹 𝗶𝗻 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲, în același timp: Autostrada Moldovei #A7-13 loturi

Pe bune, de la Pascani la Suceava e tot autostrada A7, apoi naiba mai stie daca de la Suceava spre Siret va fi A sau DX. Dar indicativul ar trebui sa fie tot A7. Sau au de gand sa-l schimbe, doar ca sa nu fie prinsi cu minciuna inutila in gura?

In rest remarc ca au renuntat sa mai puna Cristian - Codlea intre proiectele pe care le vor licita. Ceea ce nu ma supara caci oricum era gresit conceput.

mirceaeliade

^Interesant ca Scriosteanu nu mentioneaza la "Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă" si A13, unde conform contractelor cred ca macar lotul 3 Sibiu-Fagaras ar trebui sa fie inceputa la sfarsit de 2024.  Nu mai vorbesc ca desi Fagaras-Brasov are termen de finalizare SF pe 2024, si e parte din A3, dar nu pare a merita mentionata printre proiecte "de frunte" alaturi de Cra-TgJ sau Foc-Brl. Ce mai conteaza ca BV-BC e taraganat de un an, si ca tot proiectul A13 a cam fost pus la sertar in mod repetat. Probabil ca aparatul de butonaj curent considera ca ciotul stramb be langa Rasnov de 5 km "e suficient" [si nu merita nici macar completat pana la Ghimbav] pentru centrul geografic al tarii atata timp cat au fost evitati la cabina de vot.

mirceaeliade

Updateuri mai complete pe Decembrie (am pus si o lista sper eu completa pe 2024 la threadul de sinteze):



Ionut

API pe Facebook

Previziuni rutiere 2024. În acest an avem foarte multe variabile și este greu de prezis cu exactitate ce se va întâmpla, dar vom încerca. REALIST vorbind, ne vom bucura de 55 km (doar loturile sigure, DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și muzeele A0) în scenariul PESIMIST și până la 140 km (adăugăm A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1) în cel FOARTE OPTIMIST. Ar fi un record.

176 sau chiar spre 200 kilometri, este scenariul DE VIS cu toate planetele aliniate și bani la buget (nu există suficienți), stat serios (ce glumă bună) și constructori foarte harnici (prea puțini).

În 2024 nu vor fi doar Mari Sfârșituri, ci și Mari Începuturi care vor fi marcate cum se cuvine de politicieni: mult-așteptatele A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) și veriga-lipsă Margina-Holdea (UMB), "la urși". Lor și se adaugă premierele de pe A8 Leghin-Moțca (UMB) și A13 Arpașu-Sâmbăta (Makyol).

Lângă Buzău, pe ultimul sector din A7 Ploiești-Pașcani, Nurol ar trebui să intre direct în execuție. Pe A0 Nord chinezii (CCECC) vor porni între Afumați și Pantelimon și, in-extremis, posibil ca Pizzarotti să dea drumul la ceva utilaje pe Bâcu-Corbeanca. Și Erbașu ar putea începe pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș.

În total, în scenariul cel mai optimist, în 2024 avem START șantiere pe aproape 196 km DOAR DACĂ autoritățile găsesc niște mărunțiș de avans și rezolvă birocrația, iar antreprenorii găsesc credite la bancă și chef de muncă. NU se vor ataca TOȚI acești kilometri deodată și cu aceeași intensitate, ci pe bucățele, mai ales pe loturile (teribil de) grele.

Marile Sfârșituri? CERTITUDINI sunt puține. Primele două deschideri vor fi în februarie-martie cu Strabag pe DEx16 între Autostrada A3 și Centura Oradea, respectiv cu Alsim Alarko pe A0 Sud între DN5 și DN4.

Aceiași turci sunt în ofsaid rău și trebuie să dea în trafic și DN4-A2 în mai-iunie, cu mult peste ce spune contractul, octombrie 2023. În vară am putea vedea și scoaterea de la categoria muzee și punerea în exploatare a secțiunii A3-DN2 de pe A0 Nord dacă oficialii CNAIR împreună cu chinezii (CCECC) se învrednicesc să facă o soluție de conectare A0-DN2 la Afumați.

Din cele 4 tronsoane ale A7 scadente în 2024, doar celebra cocoașă de la Focșani e sigură. UMB are deadline în august, noi sperăm să fie gata în octombrie: sunt la 27% pe Mândrești-Focșani Nord (cocoașa) și la 25% pe Buzău-Vadu Pașii unde tot în august trebuie să termine. Ciotul de la Buzău este muzeu fără continuarea spre Ploiești sau spre Focșani, iar podul peste Râul Buzău este practic imposibil de finalizat în 2024 fără un efort titanic.

ȘANSE 50/50. Marea știre rutieră a lui 2024 TREBUIE să fie conectarea A1 de A2 prin A0 Sud, doar dacă-și face treaba Aktor între DN6 și A1. Are termen aprilie 2024 și, evident, nu-l va respecta: abia a ajuns la 60% stadiu fizic. Totuși, vom pune presiune constantă pentru deschidere în octombrie-noiembrie, cel mai târziu în decembrie.

WeBuild poate rupe gura târgului în 2024 pe A1 Pitești-Curtea de Argeș și să fure trofeul celor de la Strabag: inaugurarea cu 9 luni înainte de termen (septembrie 2025), nu cu 8 ca austriecii pe A3 în 2023. Acum sunt la 60% și pot da gata toți cei 30,35 km, sau măcar jumătate până la Mănicești, în decembrie 2024 DACĂ își pun ambiția și DACĂ dă și CNAIR ceva la schimb și achită facturile la timp.

Șanse 50/50 au și cei de la Dimex să termine la limită, în decembrie, puțin înainte de termen, mini-ciotul de nici 5 km de la Tureni, dar cu maxi-impact în trafic. Pot, însă le va fi foarte greu.

Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate.

Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. Această secțiune are deadline aprilie 2025, deci nu există presiune în 2024 decât strict declarativ, politic.

În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. Acum contractul spune noiembrie 2024 dar se poate extinde ușor în 2025, deci nici aici nu avem presiune reală.

DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă.

Șanse FOARTE MICI. Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Dacă vor reuși în decembrie, va fi o mare performanță pentru ei.

Șanse PUR TEORETICE. Lângă, pe A7 Mizil-Buzău, Coni și Trace au deadline în octombrie dar abia au trecut de 35%. Poate românii ar putea face o surpriză să termine ceva cu o descărcare provizorie fiindcă bulgarii sunt foarte întârziați. Nici unii nici alții nu au putere de accelerare, iar CNAIR doarme-n păpușoi. Greu ne imaginăm că s-ar putea inaugura aici un singur kilometru.

Cruciale sunt și centurile rutiere pe care autoritățile le ignoră. Să fie băgate în seamă în apropierea alegerilor locale? Târgu Jiu și Bârlad erau promise din 2022, apoi '23, o fi '24 cu noroc? Și la Sfântu Gheorghe este fezabilă deschiderea în acest an. Iar Zalău la Sfântu' Așteaptă. Timișoara Sud, Craiova Sud și niște obiective pe DNCB? Mai vedem în 2025.

În 2023 s-au inaugurat 80,5 km de autostradă și drum expres la care se adaugă 15,8 km de autostradă-muzeu. Rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România a ajuns la 1075,1 kilometri în exploatare, fără cele două muzee de anul trecut, plus 751,4 km care au contracte active de (proiectare și) execuție lucrări și încă 95,44 km aflați în procedură de licitație lucrări.

danpandrea

Foarte frumos cum a scris Irinel, cum a băgat el 202,84 km de drumuri rapide într-o listă de "se vor deschide sau s-ar putea deschide". Ca să stăm ca proștii să ne întrebăm pe care dintre ele vom circula la final de 2024.

Pentru mine există certitudine doar pentru 40,33 kilometri: A0SL1, Buzău - Focșani 4 și centura de la Oradea.

shift2rail

^ lista celor 200+ km ai lui Scriosteanu e publica si ar tb scrutata atent de API.

Ionut

Ce să mai scruteze API? Am scrutat deja.

@danpandrea
Fix alea sunt loturile sigure, doar că ai uitat muzeele de pe A0, deci adaugi 6,3 km pe sud și 7,5 km pe nord.

Stef

#9554
@Ionut , sunt atât de multe argumente că ar putea fi gata cocoașa de la Focșani anul ăsta? Eu cumva tot spre 50/50 o văd, chiar dacă e relativ scurtă la vreo 11km.