Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#9510
Parcă nu m-aș mai lua după numărul de km inaugurați anual. Da, poate acest număr este un indicator ușor de urmărit, dar să fim serioși, rar spun vreo poveste despre cei care îi inaugurează, fie ei și de la același partid/alianță.

Poate n-ar fi rău să ne uităm pe la trenduri: cât variază cantitățile pe:
- studii de fezabilitate
- număr de km de traseu cu AM încheiat.
- număr de km de traseu proiectați
- număr de km de traseu autorizați pentru construcție (poate de acum încolo scăpăm de FIDIC Galben măcar la câmpie și deal)
- număr de km licitați la execuție
- număr de km inaugurați.

Poate-poate încep să înțeleagă și cei din zona demnităților publice alese, că dacă vor să se afișeze prin campanii electorale cu inaugurări de infrastructură mare, trebuie să fie un țuhal, nu o tolbă, plin ochi cu itemi îndepliniți măcar la primele 3 puncte, dacă nu chiar la primele 4. Ca să poată jongla astfel cu bazine electorale. Altfel, 0 șanse să se laude că s-a construit o autostradă în mandatul lor.

Iar pentru asta trebuie să lase un corp de profesioniști care să poată produce rezultate. Responsabilizați și remunerați pe măsură, cel puțin pe modelul ordonatorilor de credit de la finanțări europene.

Altfel, o să ne zbatem mult timp în inaugurări improvizate, la limită, cu riscuri fantastice pentru muncitorii de pe șantiere (vezi cum se puneau gabioanele la Jitaru) și cu episoade gen DN5-DN4 unde, a dracu vreme, iar n-a ținut cu noi..

dr4qul4

ultimul mesaj pe tema asta. Cel putin la obiect, nu garantez ca nu mai fac bascalie (cel putin pana intervine Ionut).

Autostrazile (pt mine standardul romanesc pt DX este tot autostrada) se fac unde avem trafic (pe baza studiilor de trafic), pe coridoarele europene de transport, dar strategia nationala include si, pe cat posibil, conectarea resedintelor de judet la reteaua de drumuri rapide.

Ce sustii tu:
1. "ca dublează A2, dar iată ca DX București Targosvite dublează A1 pina la Pitesti;"
DX Targoviste-Bucuresti va prelua trafic de pe DN71 si DN1A. Nu va prelua trafic nici de pe A1 nici de pe A3. Asadar nu le dubleaza.  Bucuresti-Mangalia (te invit sa tragi o carioca sa intelegm si noi pe unde o vezi facuta) nu atrage nici macar tot traficul de pe DN3, pentru ca ala a fost deja atras de A2 si a rams doar trafic local.
Pt problema weekendurilor aglomerate de pe A2 exista deja licitatie de largire la 3 benzi pe sens a A2. Potem spune ca se face Autostrada B-Mangalia, dar se face lipita de A2  :lol:

2. "mi s-a spus ca un astfel de drum nu are port comercial" - Nu are nici o legatura cu realitatea. Nu facem autostrazi doar pt ca e port. Sulina nu va avea niciodata Autostrada.

3. "mi s-a spus ca destinația trebuie sa fie reședință de județ". Nu se face nici un DX special pt Dej, cel putin nu momentan. Sunt discutii pentru conectarea resedintelor de judet Baia Mare si Bistrita, la A3. Dej se afla exact in mijloc, iar jumatate din DX A3-Dej ar fi de fapt o centura pt Cluj.

DN1C are MZA de 11300
DN71 are 9800
DN3 are de 5300, si aia mai pe langa Bucuresti, nu pe langa Adamclisi
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ambuteiaj

#9512
@Hercule

1) Spui sa ma uit pe harta unde e Pitești și unde e Targoviste. Nu doar ca m-am uitat, dar am măsurat și distantele. Între Pitești și Targoviste sint 40 km. Între Constanta și Mangalia sint 45.

Spui ca Targoviste este reședință de județ. Dar Dej este reședință de județ? Ca se face DX Turda - Dej.
Oricum, nici Dej și nici Targoviste nu au fluxul de turisti (si implicit autovehicule) pe care îl are sudul litoralului, plus port comercial, plus santier naval.

2. Faptul ca se leagă de A1 arata doar ca A1 va fi la fel de sufocat, aglomerat, iar timpul parcurs va fi mare.
E perfect normal sa se lege doua autostrazi intre ele, asa cum va fi A1 de A3 (Sibiu - Făgăraș - Brasov). Dacă se va uni A1 de A3, nu mai trebuie construit A3 între Brașov și Ploiești? Ca asta e raționamentul tău de la punctul 2.

3. Exact ce spuneam la punctul 2. Extensia A4 va lega A2 București Constanța de A/DX București Mangalia. La fel cum Turda Dej Leagă A3 de o autostrada încă inexistenta.

Spui ca nu vei mai interveni pe acest subiect. E decizia ta...
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

dr4qul4

#9513


Harta emisiilor de CO2 pe DN si A (si cateva DJ), in 2019.
In sudul Dobrogei nu pare sa fie nimic poluat. Dar nu stiu cat de buna e harta asta, ca am auzit ca eolienele de pe acolo contribuie la reducerea emisiilor de CO2 si ajuta lupta impotriva poluarii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ambuteiaj

#9514
Firește ca în sudul Dobrogei nu este nimic poluat pentru ca nu exista niciun drum serios pe acolo.
Poluarea pe care o vezi este în special pe autostrazi și drumurile intermediare acestora.

Insistenta cu care vreai sa arăți ca în sudul Dobrogei nu e trafic și implicit nu se justifica o autostrada (sau DX) este contrazisa de doua elemente pe care le ignori:

- A2 este poluat conform hartii tale (un drum alternativ Bucuresti-Mangalia ar reduce semnificativ aglomerația și poluarea);

- înainte sa se construiască podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești- Cernavodă pe unde se circula spre Constanța/litoral? Poate ca sinteti prea tineri, asa ca intrebati-va parintii și bunicii. Pe DN3, pe la Calarasi, cu bac-ul.
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

ovicor

@Ambuteiaj, nu vad la ce ar mai trebui sa raspund, ti-au argumentat colegii foarte bine!
@trex, e forum de dezbatere, uite dezbatere. Nu vad de unde ai dedus tu ca ma deranjeaza diversitatea de pareri!

Ionut

API pe Facebook

Retrospectiva rutieră 2023. Pe 2 ianuarie vă spuneam concluzia previziunilor noastre rutiere: "va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerție pe obiective (aproape) sigure: 78,5 kilometri noi de autostradă și drum expres. Țintim 110,5 kilometri cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un RECORD de 126 kilometri!"

Realitatea? S-au inaugurat 80,5 km de autostradă și drum expres la care se adaugă 15,8 km de autostradă-muzeu. Încă o dată s-a demonstrat că am fost realist-optimiști: niciun lot nu a fost deschis înainte de estimarea noastră, ba chiar unele care aveau șanse mari s-au amânat pe 2024.

Să le luăm pe rând și să ne judecați voi precizia și optimismul. Așa cum am estimat corect, borna celor 1000 km a fost atinsă de Nurol cu 13,55 km de pe A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău dar nu în mai-iunie, ci abia în 21 septembrie. În 29 noiembrie a urmat UMB cu 9,5 km pe A0 Nord între DN1 și A3 plus 9,5 km de muzeu deoarece oficialii CNAIR nu s-au deranjat să facă descărcarea provizorie promisă mai bine de un an.

Pe 21 decembrie Strabag și Geiger au stabilit un record național pe scenariul nostru ultra-optimist: inaugurare cu 8 luni înainte de termen pe A3 Chețani-Câmpia Turzii, 15,7 km.

Abia cu două zile înainte de Crăciun, in-extremis, UMB a dat în trafic tronsonul DEx12 Slatina-Colonești, 31,75 km, deși noi dădeam "șanse MAXIME" să fie inaugurat în toamnă. O bilă albă, neașteptată, merge la CNAIR fiindcă în ianuarie nu am crezut că se vor mobiliza în timp util să facă o descărcare provizorie la Colonești.

Ieri, în penultima zi din an, Alsim Alarko reușește "performanța" să deschidă doar cei 10 km de pe A0 Sud dintre DN6 și DN5 (restul de 6,3 fiind muzeu), la un an după promisiunile fanteziste din 2022 și la vreo 6 luni după termenul contractual. Turcii sunt marea dezamăgire din previziunile noastre pe 2023 pentru că în ianuarie îi dădeam ca "pariu sigur" cu loturile 1 și 2: DN6-DN4 "până la sfârșitul verii" și DN4-A2 în decembrie. Am fost mult, mult prea optimiști.

Podul de la Brăila executat de WeBuild? Estimarea noastră: legătura scurtă pe Smârdan în mai-iunie și cea lungă pe Jijila în "decembrie cel mai târziu." Realitatea? Inaugurare în 6 iulie pe conexiunea scurtă, iar cea lungă este ratată și amânată pe 2024!

Am mai vorbit de două mini-proiecte dar cu maxi-impact: pasajele Berceni (Trameco) și Oltenița (Itinera) de pe DNCB, estimate "ambele în primăvară". Deschiderile? La Oltenița în 27 mai și la Berceni în 25 iunie.

Din păcate Strabag a ratat la mustață deschiderea devansată pe DEx11 (rebotezat DEx16) lângă Oradea, reușind doar recordul de pe A3. Are termen martie 2024 și nu vedem niciun motiv pentru care nu și l-ar respecta, chiar dacă vremea va fi neprielnică.

În prezent, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România are 1075,1 kilometri în exploatare plus 15,8 km de autostradă-muzeu gata de trafic dar pe care nu se poate circula, la care se adaugă 751,4 km care au contracte active de (proiectare și) execuție lucrări și încă 95,44 km aflați în procedură de licitație lucrări.

Vom reveni în prima parte a lunii ianuarie cu previziunile noastre rutiere pe 2024.

Antonio Miclea

🌐AUTOSTRAZI 2023, PROMISIUNI VS REALITATE🌐

Link video: https://fb.watch/piVU2g-5Qp/

✅️Anul 2023 s-a inchieiat, constructorii bine au sapat si s-au miscat, dar sa vedem cati kilometri de autostrada s-au inaugurat. Plus drumuri expres...ca mai nou, la capitolul autostrazi, si acestea intra la calcul pentru soselele de mare viteza la care se  lucreaza in Romania.

✅️Sa incepem cu promisiunile teierilor de panglica. La inceputul anului 2023, Ministerul Transporturilor ne spunea ca vor fi construiti cel putin 100km/an. In realitate, in 2023 au fost inaugurati aproximativ 80 de kilometri, dintre care 49km autostradă și 32km drum expres.

✅️Anul 2023 nu a adus cei 100km promisi, insa a fost mai bun decat 2022 cand am avut doar 53km de autostrada si drum expres. Si mult mai bine decat in 2016, cand am avut 0km. Insa tot nu am egalat performanta de peste 100km pe an, cum am inregistrat in anii 2012-2013.

#sofer #masini #soferdetir #autostrada #santier #excavator #stiri #infrastructura

oneLess


Senerslav


^^ La multi ani! Ca tot ma certam cu cativa dintre colegi de la munca precum ca nu se face, nu se drege* in materie de autostrazi am creat short-ul urmator.


Enjoy!

Multumesc celor de pe forum, si in special asociatiei proinfrastructura pentru tot ce face!

GIV

@Senerslav nu ca nu se face, nu prea se face  ;)  daca iei in calcul intarzierile de la fiecare contract de autostrazi si relicitarile, trebuia sa fim mult mai in fata

aby28

E vreo posibilitate sa fie redenumite autostrazile asa? Din cauza ca nu o sa existe Fagaras-Targu Mures...

Chiar si invers ar merge, adica ca Bucuresti-Brasov sa fie A8, si Bors-Ungheni sa fie A3. Ar merge pentru ca tronsonul deja terminat din Autostrada Transilvania e mai lung decat Bucuresti-Ploiesti, deci ar costa mai putin schimbarea semnelor...




Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

#9522
Cu siguranta pot fi schimbate la un moment dat.
Dar, pe de alta parte, de cand toata lumea e cu ochii in navigatie, cati se mai uita la denumirea strazilor/autostrazilor?

ovicor

Iar A13 ar trebui sa fie A17, ca uneste A1 de A7.

crystale

Să se termine întâi de construit autostrăzile astea și apoi se pot schimba denumirile de două ori pe an, ca ora  :D