Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

miahi

#9405
^ Daca ne face UMB-ul supriza si mergem pana la Craiova Bals :) . M-a luat entuziasmul si am considerat ca se termina si T1 tot in 2024...

gruia88

Macar pana la Bals :) , ca de T1 pana nu vedem o filmare cu ceva progres in primavara nu cred ca e 2024 :) , dar da Costanta - Bals / Craiova e posibil sa fie urmatorul traseu .

nicolaem

Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2023, 04:30:53 PMPe DX A3 Tureni sunt șanse foarte bune să termine în 2024, la cum au pornit. Dar tot târziu în toamnă, deocamdată au făcut spectacol la ce știu foarte bine (mutat pământ), să îi vedem când ajung la gestionat n subcontractori pentru mărunțișurile de final.


doar ca se pare ca nu are finantare prinsa in buget. cel putin asa zice deputatul Baltaretu.

P3trut

Am o impresie vaga cum ca Tureni e predat Primariei Cluj intr-un parteneriat CNAIR cu autoritatile locale si poate de aia? Se prea poate sa ma insel.

horatiu.cosma

E mult mai util să discutăm pe realități, nu pe impresii vagi, că atunci poluăm inutil colegii. Proiectul e la CNAIR și e bugetat în 2024 cu vreo 70 de milioane de lei (10% din valoarea proiectului). Conform legii, CNAIR trebuie să notifice constructorul că asta e suma și să își modifice graficul de execuție în consecință (Legea 500/2002 privind finanțele publice, articolul 43^1).

Din păcate cam atât le pasă celor de la guvernare de proiectul acesta. Iar dezamăgirea e și mai mare față de decidenții locali, care până acuma au arătat că nu se prea le pasă de proiectele din zonă. Spre exemplu DX Arad - Oradea care nici măcar nu are licitație de lucrări lansată are alocare mai mare (120 de milioane), apropo de decidenți locali care pot influența alocările naționale.

alexV

impresia e falsa :)

Chiar si acele proiecte derulate de autoritati regionale sunt platite tot de la centru, nici vorba din bugetele primariilor Arad, Oradea, CLuj, etc.

StefanCelMare

#9411
M-aș îngrijora de alocările bugetare dacă nu ar fi hârtie igienică.
La capitolul alocări întotdeauna se bagă la înaintare chestii care dau bine electoral, pentru ca apoi să se modifice bugetul pe parcursul anului în ce direcție se dorește.
Exemplu, avem alocare 4.1% din PIB la educație. Punem pariu că la final 2024, executat va fi mult sub?
Ar fi bine să trăim într-o țară unde ce e pus pe hârtie chiar se execută, dar suntem departe de asta.
Alocările bugetare sunt mai bune ca promisiunile electorale, îți asigură titluri favorabile prin presă luni bune, ce dacă execuția bugetară adesea e foarte diferită.

horatiu.cosma

Și atunci cum cataloghezi 0 lei pentru A8 în 2024? "Chestie care dă bine electoral?"

nicolaem

eu nu inteleg de ce ai bugeta 0 ceva pe fonduri ue? daca e cheltuiala publica as zice ca nu au bani. ce imi scapa?

mirceaeliade

#9414
Bugeteaza cu 0 ceva care cred ca nu e relevant electoral, sau e la coada clasamentului. Daca nu ii penalizeaza nimeni, nu m-ar mira daca trece 2024 fara mai nimic concret pe A8 (si nu numai).

O mica intrebare: mi se pare mie sau s-ar putea sa se termine anul cu nici 50 de km de drumuri dati in circulatie pe 2023?  Si asta dupa ce acum un an se dadeau garantati >100 km pe 2023!

mike_us

@mirceaeliade Pai daca termina Dx12 31 km si se mai da drumul si la Chețani - Câmpia Turzii 16 km si A0 încă 10 km cum sa iasă sub 50 km? Chiar si fara A0 ies in jur de 70 km după calculele mele.

Vlad94

Pai sunt 13 km in Salaj, 10 pe A0 nord si vor fi 31 pe DX12, 16 pe Chetani-Campia Turzii si 10 pe A0 sud. Sunt cam 80 de km.

oneLess

@mirceaeliade când se plictisește pune niște întrebări la care se face că nu știe că noi știm că el știe răspunsul!

StefanCelMare

@horatiu.cosma Câți oameni au auzit că e 4.1% din Pib alocat la educație zilele astea, versus câți oameni au auzit că la DX Tureni e 10% alocat din necesar (și câtor oameni le pasă, câți sunt afectați direct)?

ovicor

E o conferinta de presa in care Horatiu, alaturi de alti colegi, lamuresc multe chestii privitoare la buget.