Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

pentium10

#9375
centura Targu Mures poate fi scos la licitatie oricand, chiar si in 2023, dar nimeni nu impinge

in 2024, se va mai deschide A3 - Tureni.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Kimi

Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2023, 04:30:53 PMIar pe Neamț - Iași - Ungheni nici în 2024 nu vor termina proiectarea și nu vor da drumul la licitația de lucrări.
Dintre toate asta mi se pare cel mai strigator la cer.

Quote from: pentium10 on December 09, 2023, 06:10:11 PMcentura Targu Mures poate fi scos la licitatie oricand, chiar si in 2023, dar nimeni nu impinge
Pentru ca e gandita la traficul din 2000 si e demult depasita. Daca se face nu ajuta mai la nimic, doar pe cei din Sangeorz. Si alta nu mai pupam 30 de ani.
Trebuie SF+PT complet nou pentru o legatura M. Nirajului - Ernei (selgros) la nivel de DX, cum se face la Tureni.

GIV

Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2023, 04:30:53 PM- pe Craiova - Pitești nu văd surprize majore pe lotul 4 UMB o să termine cu umpluturile, săpăturile, podurile, ceva asfalt, dar nici vorba de vreo deschidere
nici pana la albota? ce obstacole mari ar fi? lucrari la terasament sunt intr un stadiu decent, structuri la fel. nu i pot mobiliza alegerile? nici macar un heirupism la final de 2024?

carutasul

bun, acum estimarea lui Horațiu e realist-pesimistă (după cum știm pesimistul e un optimist informat și Horatiu e informat ... :) )  Există totuși posibilitatea unor surprize plăcute: turcii de pe lotul unu DX12, că o să cam termine probabil în primăvară la DN6 cu excepția a două puncte mai grele, podul de peste Olt și viaductul/dealul de la Dăneasa, deci o să aibă disponibilități pentru terasamente, rămâne de văzut cu structurile, șanse mici dar nenule pe la sfârșitul anului. Aktor, pentru că mai ales dacă turcii deschid în vară și nu în toamnă opinia publică va deveni destul de inflamată și poate o să existe presiuni mai mari ( tehnic vorbind ei ar putea termina, problemele lor sunt mai degrabă de management, și la A10 s-a rezolvat tot cu presiuni externe și "ochii ca pe butelie") , și o parte din lotul 4 de pe DX12 în funcție de planul de lucru al UMB deși înclin că mai degrabă se va focaliza pe segmentele de pe A7, care sunt în PNRR, acolo ar exista unele mici șanse să deschidă 1-2 tronsoane cu structuri mai puține, nu am urmărit cu atenție care sunt, în dauna DX12. Dar evident astea sunt variante superoptimiste, dacă ar fi să pariez tot pe varianta lui Horațiu aș merge ... Nici lotul Pizza nu are șanse chiar zero, dar nici prea mari pentru 2024...

horatiu.cosma

#9379
^^
Nu e vorba despre obstacole mari, e vorba despre stadiul proiectului și despre disponibilitatea resurselor UMB. Ca să deschidă până la Albota e nevoie de cel puțin un drum de legătură, care e în stadiul zero azi, utilitățile nu sunt mutate. O comparație bună e cu T3, unde fix acum 12 luni a făcut API o filmare sugestivă, 90% terasamente gata, 90% săpături gata, 90% poduri gata. La momentul acela toată lumea spunea că T3 va fi gata prin septembrie 2023. Și uite cum e la limita limitelor să termine anul ăsta, cu asfalt încă nefinalizat, mult parapete încă de instalat, depinde încă de vreme, va fi ultima inaugurare în acest an. Sunt zeci de km (ca să nu zic sute) din portofoliul UMB de proiecte pe care poți pune mâna și să zici "exact aici nu e nici cea mai mică problemă să termine în 12 luni". Însă luate împreună, pur și simplu nu au resursele interne să lucreze în ritmul dorit pe toate în același timp.

Feri

#9380
Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2023, 04:30:53 PMLicitații noi de lucrări probabil o să vedem pe Oar - Satu Mare, Pașcani - Suceava, Craiova - Tg. Jiu, Alternativa Techirghiol, centura Timișoara Vest, Arad - Oradea, însă toate cu clauză suspensivă legată de obținerea finanțării care nu prea mai există, deci se va amâna semnarea contractelor pentru 2025.
^ Posibil și București - Alexandria. Iar la DX Bacău - Piatra Neamț și Focșani - Brăila.

dumbravaandrei

#9381
Bucuresti-Alexandria pare sa mai stea o tura... probabil ca dupa 2027 vedem ceva executie acolo.
Mai dau eu un prognostic: marea dezamagire va fi Bacau-Focsani unde nu vad sa se ajunga la mai mult de 25% pe 31.12.2024

tom_sawyer

#9382
Probabil se va lansa proiectare+execuție VO Gura Humorului la profil de autostradă.

pasadia

Eu sunt curios daca termina We Build ce mai au de lucru pe la Jijia in 2024 sau o lălăie pana-m 2025 căci "nu mai e nici o presiune".

naivu

@Feri , serios, te astepti sa se apuce de Focsani-Braila si Bacau-PNeamt inainte sa se apropie de final cu Buzau-Focsani-Bacau-Pascani?!
Cat despre Jijila, parca era vorba sa fie gata anul asta  :)

carutasul

e posibil să lanseze ceva licitații "electorale" și pe alte tronsoane, dar "fără finalizare" cum au mai fost de-a lungul vremii :) 

Feri

@naivu , comentariul era despre lansarea licitațiilor de execuție (dar cu cu clauza suspensivă, așa cum a spus și Horațiu).

Nu m-am referit la lucrări în teren, aceea este altă discuție.

dr4qul4

Previziunile mele pt deschis circualtiei:
- A0 DN5-A2
- A1 pana la Manicesti
- A7 Slobozia Ciorasti - Focsani Nord
- DX12 pana in DN65A, cu descarcare provizorie (fara drum de legatura centura Albota).
- DX Tureni
- DX Oradea - A3
- Centura Tg Jiu (toata)
- Centura TM sud (UMB)
- Centura Sf Gheorghe
- Centura Barlad

- NU deschid BR-GL. Se impotmolesc la tablierul metalic. Ori Siret umflat, ori razboi. Ori zapada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oneLess

#9388
^ Așa rămâne!  :)

^ DEx12 are 2 descărcări independente în proiect. Cealaltă la Podu Broșteni în DN65A, mai ușor de realizat! O altă descărcare provizorie nu poate fi mai simplă, că tot 1+1 o să fie.

mike_us

@dr4qul4 Citi km de autostrada drum expres in estimarea ta?