Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Stef

E mișto să avem grijile astea, comparativ cu grijile țării proiectelor niciodată începute.

GIV

acel moment cand intrebarea e despre autostrada dar raspunsul este despre DN1.. Cam atat le pasa autoritatilor de realizarea Ploiesti Brasov

MN: " Autostrada trebuie să fluidizeze traficul în stațiunile de pe Valea Prahovei.

CP: Pentru acele secțiuni de care menționați pot să vă spun că am participat la începerea lucrărilor la Varianta Ocolitoare Comarnic, un proiect care se realizează prin protocol cu CJ Prahova. Pe de altă parte, mai demarăm un protocol cu CJ Prahova ale variantelor ocolitoare pentru Bușteni și Azuga. Știu că în momentul de față sunt în faza de achiziție pentru semnarea contractului de execuție. Tot pe DN1 mai avem și alte proiecte. Mă refer la legături mult mai bune între DN1 și VO Sinaia. Mă refer la realizarea a două noduri pentru a nu mai exista acel conflict de trafic. Pe de altă parte, în zona orașului Predeal, legătură cu drumul spre Râșnov va fi realizată printr-un pasaj.

mike_us

^ Da nici eu nu înțeleg. Au început sa miște lucrurile si cu un pic de noroc următorii 3 ani (24-26) probabil ca vedem in jur de 100 km an construiți. Si curios suntem super nemulțumiți.
  Faptul ca s-au licitat si semnat atâția km a mutat problema din etapa cea mai ineficientă: licitațiile CNAIR la companiile private. Si pentru oricine înțelege cit de cit economie firmele private sunt mult mai eficiente ca statul (in special statul roman). In sfârșit își pot face un plan pentru mai mulți km își vor crește capacitatea (mai multe utilaje, mai mulți angajați...).
  Bineînțeles asta nu se poate întâmpla peste noapte, dar probabil in următorii 1-2 ani o sa vedem o creștere a capacității constructorilor romani. Si asta ar trebui sa ne bucure nu sa ne panicheze. Suntem într-un moment bun cred.

mike_us

@Ionut Foarte fain tabelul. Daca îmi permiți doua mici comentarii: ar fi fain daca s-ar putea face in Excel sa poată fi exportate si folosite la statistici. Al 2 lea poate sa fie puse pe prima pagina sa fie foarte ușor de găsit. Mulțumesc.


StefanCelMare

#9365
Sinteza cu km atribuiți + în curs de atribuire depășește 900km.
Iar orizontul e clar, cam până în 2030.
Deci, dacă nu se petrece ceva foarte nasol, cam asta ar trebui să și fie.
Bine, foarte probabil că va fi mai spre 7-8 ani nu 5, dar nici nu e rău.
Dacă depășim 100km/an, ar fi o realizare pentru noi.

mirceaeliade

sinteza inceput Decembrie 2023:
   


naivu

Ma uit cum ninge în București și mă întreb dacă se mai poate inaugura ceva până în Crăciun! (poate Chetani-CTurzii). In decembrie 2022 a fost mai ușor de lucrat ca în decembrie 2023, la fel primavara 2022 față de primăvara 2023.

hefaistos

Las  ca din mai pana în final de noiembrie a fost o vreme impecabila.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

@naivu faptul ca fulguieste in Bucuresti, nu inseamna ca e la fel in toata tara... sau ca o sa ninga continuu de acum si pana la Craciun (din pacate, ca tare as vrea un Craciun cu nameti, cum era  acum 30 de ani).
Dimineata era lume pe Chetani - Campia, pe mai tot lotul, bibileau la strans suruburi si montat indicatoare

carutasul

@pasadia: îți răspund aici la întrebarea de pe A0 de unde ne-a gonit @Ionut: mă deranjează la  traseul comun două lucruri: 1- apar două schimbări de direcție în loc de niciuna pentru cei care merg înainte, cu tot deranjul aferent (reducere de viteză, atenție la încadrare, schimbare de direcție, stress) și 2- preț suplimentar pentru două noduri în loc de unul. Evident, pot trăi cu asta, dar mi se pare mai bine când le faci bine de la început... Nu intenționez să fac din asta o polemică doar că așa mi se pare ideal și momentan nu avem nici o constrângere pentru lucrările astea. Ar putea fi probleme de relief care să facă dezirabil traseul propus, caz în care îmi pot retrage obiecțiile.

naivu

^Aș fi apreciat dacă DX-ul mergea drept de la Târgoviște la Oarja, dar sunt câteva dealuri care se pun de-a curmezișul (nu-mi dau seama cât de mari și nu știu cu ce costuri s-ar fi putut traversa). Proiectanții DX-ului, ca și ai DN72, au preferat zona mai accesibilă geografic a Găeștilor  :)

carutasul

Da, probabil că ăsta e motivul, dar pare un motiv la fel de bun ca să nu mergi la Ploiești ci la nodul cu A7

horatiu.cosma

#9373
E tot mai clar ce se deschide și ce nu până la finalul anului. O să încheiem 2023 cu 80km noi de A+DX deschiși în circulație pe A0 Nord 2 (10km), A0 Sud 2 (10km), Craiova - Pitești 3 (31km), Chețani - C. Turzii (16km), Nușfalău - Suplacu de Barcău (13km).

Pentru 2024, las aici niște gânduri despre cum cred că o să arate principalele proiecte de infrastructură rutieră. Estimez maxim 65km noi de A+DX (A0 Sud 1+2, DX Oradea, DX Brăila - Galați, cocoașa Focșani de pe A7, DX A3-Tureni).

- pe A0 Sud se va deschide traficul între DN5 și DN4 prin aprilie-mai, convenabil înainte de prima tură de alegeri. De la DN4 la A2 se vor duce târziu în toamnă, în același ritm consacrat cu care au lucrat și anul acesta.

- tot pe A0 Sud Aktor o să o lălăie în stilul caracteristic, nederanjați decât declarativ de responsabilii din MTI și CNAIR care nu vor avea curaj să rupă vreo pisică în an electoral. O să apară niște grinzi, o să ridice tablierul la A1, o să pună niște asfalt, o să mai ridice terasamentele și cam atât, nu vor deschide nimic în 2024.

- pe A0 Nord o să înceapă lucrări timide pe loturile 3 și 4, dar nimic semnificativ, în niciun caz nu-i văd pe chinezi în stare să facă nodul cu DN2 în 2024 ca să deblocheze muzeul de pe lotul 2. Pizzarotti va sta tot anul în proiectare pe lotul 1, sunt multe modificări față de SF, deci maxim aș vedea AC pe sectoare mici fără probleme, ca să își facă Scrioșteanu pozele.

- pe Sibiu - Pitești 5 va fi interesant, jumătatea dinspre Pitești are toate șansele de deschidere în 2024, însă va avea loc o negociere dură acolo pentru deschidere anticipată cândva în toamnă, înainte de ultimele alegeri. Webuild o să ceară modificări de soluții pe tronsonul 3 și accesarea sutelor de milioane din rezervele de implementare. Pistol nu are stofă de negociator și e fricos la așa ceva, însă o să împingă Grindeanu să se rezolve, deci va interesant de văzut cum se va tranșa discuția (aș zice mai degrabă că își vor lega șireturile și va pica înțelegerea).

- pe Sibiu - Pitești 4 fără surprize, o să avanseze bine, o să ridice poduri, grinzi, săpături, umpluturi, la tunel nu cred că vor ajunge pe partea cealaltă cu săpătura.

- pe Sibiu - Pitești 3 vor fi negocierile de care am zis mai sus, nu o să înceapă lucrări semnificative, poate doar ceva minor, pe vreun sector mic unde nu sunt solicitări de modificări ale soluțiilor din partea Webuild, ca să își facă poză guvernanții cu ceva în teren. Exact la fel cu începerea lucrărilor și pe Sibiu - Pitești 2, unde turcii nu înțeleg încă în ce s-au băgat. O să înceapă ceva pe sectorul de 1km dinspre lotul 1 sau pe cel din capătul celălalt unde nu e pădure/tunel.

- pe Craiova - Pitești nu văd surprize majore, o să fie certați cei de pe lotul 1 că nu sunt mobilizați, iar pe lotul 4 UMB o să termine cu umpluturile, săpăturile, podurile, ceva asfalt, dar nici vorba de vreo deschidere.

- pe Lugoj - Deva 2 o să înceapă lucrările pe zonele fără tuneluri, tot pentru poza politicienilor

- pe Sibiu - Făgăraș proiectare și cam atât, nu pare să tragă nimeni de acel proiect nici de la centru nici din local

- pe A3 UMB o să termine cu podurile, o să vină cu asfalt, o să mai rezolve din alunecări. De văzut cum va sta debleul mare de la Zimbor. La viaductele suplimentare în cel mai bun caz se va semna contractul cu cineva și va începe proiectarea, în cel mai rău caz câștigă Ictas la CAB și se anulează licitația și nu se mai întâmplă nimic. Nu se deschide în trafic nimic, încă nu e licitat nici nodul Românași. Pe Poarta Sălajului - Nușfalău o să se dea un câștigător, probabil vor fi contestații, maxim se va semna contractul. Pe loturile din Bihor posibil să vedem ceva început timid de lucrări, tot pentru poză.

- Pe A8 Mureș - Niraj se va semna contractul și va fi doar proiectare. Pe Leghin - Neamț se va termina proiectarea, autorizație de construire, ceva utilaje în teren pentru primele lucrări pe A8, poze multe și cam atât, nu va avea suflu UMB să intre serios în teren și acolo, va fi un fel de Bacău - Pașcani de anul ăsta. Pe zona montană posibil să scoată ceva la licitație, dar nu o să se grăbească cu finalizarea licitațiilor, nu văd să se semneze vreun nou contract în 2024, mai ales că nu au nici bani (o să fie cu clauză suspensivă, să se semneze contractul doar când obțin finanțarea europeană care deja e cam ocupată cu alte proiecte). Iar pe Neamț - Iași - Ungheni nici în 2024 nu vor termina proiectarea și nu vor da drumul la licitația de lucrări.

- pe A7 va fi interesant, eu rămân la părerea că singura șansă de deschidere e pe cocoașă la Focșani. Baza de grinzi UMB "sparge semințe" de 3 luni la Galați, nu cred că o să vină de acolo mai devreme de aprilie - mai. Doar să producă grinzile pentru Buzău - Focșani durează câteva luni, plus predalele, armare, betonare, hidroizolație etc, nu se pupă nici tehnic cu finalizarea în 2024. Plus că sunt și 2,5km de poduri cu tablier metalic, cu care încă nu s-au împrietenit foarte bine pe proiectele anterioare, unde au avut productivități slăbuțe de câteva sute de metri pe an. O să pună în operă UMB milioane de metri cubi de umplutură, mulți km de asfalt, zeci de elevații la poduri, record de cantități, dar tot va părea puțin raportat la volumul total pe cei 250km pe care îi au. Pizzarotti nicio șansă să termine (comparați cu Webuild pe PiSi5, e diferență imensă, podul principal abia iese din pământ, puține grinzi, terasamentele doar spre jumate gata, mai e mult până departe). Iar de bulgari nimic de zis. Nurol o să se apuce de treabă, dar nimic notabil nu se va întâmpla în teren la anul.

La Brăila - Galați sunt șanse să se termine la anul, dar sub nicio formă în prima jumătate cum zice Grindeanu, ci mai spre toamnă. Critice vor fi podurile în arc (mult metal), unde, cum ziceam, UMB încă nu se simte foarte confortabil.

DX Oradea - A3 o să se deschidă pe final de primăvară, numa bine pentru poze.

Pe DX A3 Tureni sunt șanse foarte bune să termine în 2024, la cum au pornit. Dar tot târziu în toamnă, deocamdată au făcut spectacol la ce știu foarte bine (mutat pământ), să îi vedem când ajung la gestionat n subcontractori pentru mărunțișurile de final.

Licitații noi de lucrări probabil o să vedem pe Oar - Satu Mare, Pașcani - Suceava, Craiova - Tg. Jiu, Alternativa Techirghiol, centura Timișoara Vest, Arad - Oradea, însă toate cu clauză suspensivă legată de obținerea finanțării care nu prea mai există, deci se va amâna semnarea contractelor pentru 2025.

danutzu_1069

Buna sinteza, si destul de realista... Ca doar e data de cineva cu picioarele pe pamant care a fost... la butoane...