Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#9345
Posibil ca lotul de langa Biharia sa nu fie semnat anul asta. Si mai e licitatia pe viaductele dedicate UMB, noua licitatie pentru 3 noduri, si licitatia suspendata cu podul de la Ungheni de pe A8.

Cu 830 km de contracte semnate pentru executie.

gruia88

Daca tot raman fara licitatii sa scoata la licitatie ce a promis Domn' Ministru si anume Craiova-Filiasi si Filiasi - Tirgu Jiu ca asa a promis la conferinta de presa de pe Dx12 Tr1 .

Acum fiecare cu ce il doare :) .

Archi

Exact, proiecte care sa fie scoase spre licitare iarna asta avem cateva, bani si capacitate de administrare sa fie..

Spre licitatie in urmatorele luni am putea avea asa:
- Arad - Oradea
- segmente A8 montan
- Satu Mare - Oar

Pe un termen mai intins (6-12 luni) am putea avea spre licitatie cu putin noroc:
- Craiova - Tg.Jiu
- Alternativa Techirghiol

mirceaeliade

#9348
FB Scriosteanu:
Quote𝗣𝗲𝘀𝘁𝗲 𝟴𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮 𝗰𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲
De astăzi, depășim 800 km de autostradă și drum expres cu contract de execuție lucrări, prin semnarea a încă trei contracte care însumează peste 60 km, dintre care două pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș #A13 și un contract pentru Autostrada Transilvaniei #A3.
𝗨𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗼𝗿 𝘁𝘂𝗿𝗰 𝘃𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗙𝗮𝗴𝗮𝗿𝗮𝘀
Astăzi au fost semnate contractele de execuție lucrări pentru ultimele două din patru tronsoane ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, care va face legătura între Sibiu și Bacău, cu constructorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, după cum urmează:
➡️ 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟭 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 (𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶) – 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚), care prevede construcția a:
✅️ 14,25 km lungime
✅️ 6 viaducte, cel mai lung având o lungime de 911 metri
✅️ 17 poduri
✳️ Valoarea contractului este de 1,89 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Programul Transport #PT
✳️ Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor
➡️ 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟮 𝗔𝘃𝗿𝗶𝗴-𝗠𝗮𝗿𝘀𝗮 (𝗗𝗝𝟭𝟬𝟱𝗚) – 𝗔𝗿𝗽𝗮𝘀𝘂 𝗱𝗲 𝗝𝗼𝘀 (𝗗𝗡𝟭), care prevede construcția a:
✅️ 19,9 km lungime
✅️ 21 poduri
✅️ 4 viaducte
✳️ Valoarea contractului este de 1,54 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Programul Transport #PT
✳️ Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni reprezintă perioada pentru proiectare, iar 36 luni reprezintă perioada pentru execuția lucrărilor
Astfel, avem acum cea de-a patra autostrada în execuție integral, după Autostrada Moldovei #A7, Autostrada Bucureștiului #A0 și Autostrada Sibiu-Pitești #A1.
𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗮𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝗼𝗺𝗮𝗻 𝗘𝗿𝗯𝗮𝘀𝘂
Tot de astăzi, constructorul român Erbașu are primul contract la nivel de autostradă pe care îl vor gestiona, respectiv pentru 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗦𝘂𝗽𝗹𝗮𝗰𝘂 𝗱𝗲 𝗕𝗮𝗿𝗰𝗮𝘂 - 𝗖𝗵𝗶𝗿𝗶𝗯𝗶𝘀 a Autostrăzii Transilvania #A3, care prevede construcția a:
✅️ 26,35 km lungime
✅️ 3 viaducte
✅️ 8 pasaje
✅️ 8 poduri (din care unul în lungime de 1.650 m peste lacul de acumulare de la km 6+655)
✳️ Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport
✳️ Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni reprezintă perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție
Sperăm ca, odată cu execuția lucrărilor pe această secțiune de autostradă, constructorul român să confirme și să continue cu construirea de drumuri de mare viteză în România.

Avem 830 km de contracte executie semnate, si "doar" inca 100 km cu licitatii pornite.  E posibil in urmatorul an sa se mai porneasca licitatii pt inca vreo 200 km (A11/DEx13, rest A7, A8 montan, A9), dar sa vedem de unde vor veni banii, pt ca deja se decaleaza plati pe contracte actuale

pasadia

Eu nu pot înțelege cum pot să mănânce rahat cu atâta poftă. Ok, faptul că Șerbanescu minte de fiecare dată când deschide gura era de la sine înțeles, dar am impresia că clădirea aia de pe Dinicu Golescu ăi strică la cap pe toți. De exemplu:

QuoteAstfel, avem acum cea de-a patra autostrada în execuție integral, după Autostrada Moldovei #A7, Autostrada Bucureștiului #A0 și Autostrada Sibiu-Pitești #A1.

A7, conform tuturor hârtiilor prezentate de voi, NU se termină la Pașcani. Ci pe la Suceava, sau Rădăuți, sau unde naiba consideră Flutur că e ok să fie drum expres și unde e ok să fie autostradă. Nu de alta, dar de la Pașcani până la Suceava sper că nu o să îi dea alt număr.

La fel și aici, pe A13. Toate hârtiile voastre spun că A13 e până la Bacău (sau Răcăciuni, whatever!). A, că nu aveți SF-uri făcute pe restul de segmente - e tot vina voastră, căci voi uitați să clarificați situațiile vechi, să lansați licitații sau acceptați să le lansați pe sume infime ce duc apoi la reziliere. Dar orișicum - A13 nu e în execuție integral!

A, dacă vreți neapărat să vă lăudați aiurea, redenumiți proiectele. Ziceți că de fapt e integral semnat pentru execuție autostrada Făgăraș - Sibiu. Și atât. Botezați-o cu un nume aiurea (A47 vă propun eu, scărpindu-mă undeva) și v-ști rezolvat subiectul de masturbare verbală mincinoasă.

survola

Am remarcat și eu "scurtarea" de pe A7.
Cât mai multe autostrăzi terminate,  chiar dacă sunt mai scurte.  ;)

mike_us

#9351
Quote from: ion59 on November 24, 2023, 05:19:45 PMSa nu uitam sa remarcam, totusi, ca anul asta UMB-ul va deschide vreo 50 km de drum rapid. Mie mi se pare un eveniment singular pentru toti anii astia. Poate gresesc! Stie cineva daca s-a mai intamplat? Multumesc!

Având ca sursa Wikipedia pe ultimi 9 ani 2014 - 2022:
  • Total: 360.30 km
  • Media: 40.03 km
  • Maxim: 61.90 km

  Deci in cazul optimist in care cele 3-4 loturi (A0, A3, DX12) care sunt la limita reușesc finalizarea pina in Decembrie avem 2 recorduri anul asta.
  • O firma termina 50 km (cu 25% mai mult ca media întregi tari in ultimi 9 ani!)
  • O sa avem anul cu cei mai mulți km din ultimi 10 ani.



pasadia

Daca tot va plac "recordurile" astea date de niste clasamente inutile, va invit sa puneti alaturi si un disclaimer de genul - record anul asta de plati pentru infrastructura. Caci toate aceste inaugurari se fac pe bani multi, nu pe ochi frumosi. Si poate altfel intelegeti ca ceea ce primim cu totii e absolut normal, ba poate chiar mai putin decat am fi meritat daca ne uitam la ce buget bagam in CNAIR...

marius.firtonea

Imi poate spune cineva a cui e responsabilitatea repararii parapetilor avariati atata timp cat lucrarea este in garantie?
E responsabilitatea antreprenorului care factureaza mai departe catre CNAIR sau e strict responsabilitatea CNAIR?

horatiu.cosma

CNAIR. Pe perioada de garanție constructorul se ocupă doar de defecte ale lucrării, nu de pagube/furturi independente de el.

StefanCelMare

#9355
România riscă să devină în următorii ani țara proiectelor nefinalizate.
Am mai zis-o pe forum, e nevoie de presiune spre finalizare proiecte.
Din nefericire, beneficiarul (cnair) vede întârzierile ca pe ceva potențial benefic. Asta pentru că ne-am cam întins peste plapumă. Ne-am atins și depășit limitele zic eu cu cele peste 600km 800km de A/DX în execuție. Limitele de resursă umană (în execuție și implementare), de utilaje și - important - de bani. Într-o țară cu deficite bugetare avansarea banilor pentru atâtea șantiere este o provocare, mai ales cu dobânzile în creștere datorită inflației.
De aici, pentru cei care nu înțeleg, avem riscul real să rămânem cu peste 600 km 800 km în execuție ani buni, cu finalizări întârziate cam peste tot.
E nevoie de presiune publică pe actorii implicați (companii, autorități), să finalizeze.
Beneficiarul (statul român) suferă de miopie, i se pare că execuția e suficient de avantajoasă, nu e grabă cu finalizarea. Nu, nu e avantajoasă deloc, cât ai șantier nu circulă nimic, și mai rău, cu cât amâni, cu atât crește riscul altor amânări. Costurile cresc, trebuie să tot aduci la zi indicatorii tehnico economici (e inflație), totul se duce naibii ca și costuri.
Uf. Nu vă mai mulțumiți cu 1 an întârziere, că știți cum se face dintr-un an 2-3?

Ionut

Actualizare monitorizare autostrăzi și drumuri expres A și DEx/DX noiembrie 2023. Contractele de lucrări și licitațiile de lucrări.




Ionut

Actualizare monitorizare constructori de autostrăzi și drumuri expres noiembrie 2023. Contractele de lucrări și licitațiile de lucrări.




Ionut

Recapitulare 26.11.2023 autostrăzi și drumuri expres:

968,309 km A în exploatare
724,154 km A în execuție lucrări
95,44 km A în licitație lucrări

39,85 km DEx în exploatare
109,992 km DEx în execuție lucrări
0 km DEx în licitație lucrări


TOTAL
1008,159 km A+DEx în exploatare
834,146 km A+DEx în execuție lucrări
95,44 km A+DEx în licitație lucrări

montaniardul

Interviu Cristian Pistol. Intrebari si raspunsuri despre A1 Marginea - Holdea, A7, Podul de la Braila, km de autostrada si drum expres inaugurati in 2024 ...in linkul de jos

https://mainnews.ro/interviu-directorul-cnair-a-anuntat-un-nou-termen-de-incepere-a-lucrarilor/?fbclid=IwAR1P1Dex0GtJUZg9v_wUyySJrzvoUs5sSi1D0rFxEUJ02J8wxD6x01bzhhM&cn-reloaded=1