Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

alin2pas

@GIV:
De văzut se vede. Încă văd destul de bine și scrisul mărunt, fără să am nevoie de ochelari.

Eu mă gândesc însă că termenele contractuale inițiale (și termenii contractuali inițiali) nu prevedeau tuneluri pentru urși pe A1 Lugoj - Deva, pe A3 Nădășelu - Poarta Sălajului era prevăzut traseul într-un fel și cu niște lucrări care s-a constatat că nu se pot realiza, iar pe A7 sunt o mulțime de traversări a autostrăzii peste magistrala de gaz, iar în lipsa avizului de la Transgaz pe acele porțiuni nu se poate lucra, deci implicit dacă acele avize sunt amânate la nesfârșit, atunci autostrada nu are cum să fie finalizată în termenul prevăzut.  Tronsonul A1 de la dealul Șoimuș a întârziat și datorită blocajului cu liliecii, tot acolo a avut loc o alunecare de teren care datorită studiului de fezabilitate necorespunzător (foraje doar la capetele dealului) unde a fost necesar să se realizeze lucrări suplimentare. Dacă e să ne referim și la loturile realizate de alți constructori, când au fost relocate liniile de curent de la Alba Iulia Nord (Pizzarotti - lotul 1) și de la Teiuș (Aktor - lotul 2) de pe A10?
Chiar dacă socotim și aceste termene extinse din motive obiective, tot sunt sau au fost constructori întârziați. Să nu uităm de contractele reziliate, pe bună dreptate (A3 Chețani - Câmpia Turzii, DEx 12 lot 1 etc) sau de tronsonul Aktor de pe A0. Dacă e să vorbim și de întârzieri, poate ar trebui să vorbim și de întârzierile cu care se scot la licitație unele lucrări (de exemplu A13 Sibiu - Făgăraș), cu care se semnează contractele sau cum s-au pierdut 4 ani pe A0 doar pentru că nu s-a vrut să se semneze cu chinezii, deși au câștigat legal contractul. În 4 ani puteau semna, le dădeau în regim de urgență toate avizele necesare și aveau timp să rezilieze contractul și să le dea bulină neagră dacă nu-și respectau obligațiile și să și reliciteze lucrarea. Puteau însă să se țină chinezii de treabă și să avem acum tronsonul gata.

horatiu.cosma

Campionatul mondial de whataboutism în plină desfășurare  :lol: .

mirceaeliade

Cred ca e de remarcat ca daca intr-adevar se semneaza cele 4 loturi "anuntate" saptamana asta, vor ramane cam doar 100 km de autostrada in licitatii pentru constructie, cu doar vreo 3 segmente mari plus cateva cioturi.  Ceea ce cred ca nu prea s-a mai intamplat de ceva timp. Cred ca si inainte de licitatiile de pe A7 erau mai multi km blocati in licitatii nesfarsite.

survola

Quote from: alin2pas on November 20, 2023, 06:34:31 PM... cum s-au pierdut 4 ani pe A0 doar pentru că nu s-a vrut să se semneze cu chinezii, deși au câștigat legal contractul. În 4 ani puteau semna, le dădeau în regim de urgență toate avizele necesare și aveau timp să rezilieze contractul și să le dea bulină neagră dacă nu-și respectau obligațiile și să și reliciteze lucrarea. Puteau însă să se țină chinezii de treabă și să avem acum tronsonul gata.
Această întrebare ar trebui pusă d-lui Pistol când ceartă pe cineva nenumit din trecut, care a lotizat greșit A0 Nord si de aceea nu am avea acum descarcare / nod cu DN2 gata.

cosminnus

Dlul Pistol avea aceeasi problema si daca se punea nodul cu DN2 in lotul 2 si era gata lotul 3 inainte.

survola

Nu lotizarea a fost/ este problema, ci tărăgănarea chiar de către actualul CNAIR a atribuirii către firma din China.

GIV

cate autoritati din romania si-au asumat vina in trecut? pana si grindeanu dadea vina pe cei din trecut de lipsa de autostrazi..dar in mare parte de-ai lui au fost la guvernare..

naivu

Licitațiile pe A0N au fost lansate în iunie 2019, deci caietul de sarcini și implicit lotizarea au fost făcute de cei care au pregătit licitația. Cine era șef CNAIR, cine ministru la transporturi și cine prim-ministru și de la ce partid? Ar fi fost interesant chiar să-i numească  :D

ovicor

   Pornind cu grija de-a nu o da in politica, dar tinand cont de puterea financiara a guvernului de-a sustine noi proiecte de infrastructura, cred ca e de bun simt ca prioritatea sa se acorde lucrarilor cu constructori deja desemnati si semnat OIL. Urmatoarele loturi ar trebui sa se desemneze decalat cu 6-12 luni, pe principiul "care uneste ceva" sau "care se leaga de ceva", cu exceptia unor tronsoane care "ard"(ex. centuri):
1)Intregirea Miercurea Nirajului - Bors (Meses)
2)De la Pascani- cei cativa km de legatura spre vest, cate un lot spre est si nord, pana
la primul nod inclusiv.
3)Bucuresti- Alexandria
4)Craiova- legatura intre DEx CraPi si DTS si Calafat
5)Lugoj- primul lot spre sud si modificarea nodului cu A1
6)Oradea - Arad, cate un lot langa cele doua resedinte de judet
   Repet,acest procedeu nu inseamna renuntarea la celelalte loturi, ci doar temerea ca statul nu va putea sustine financiar atatea lucrari, plus reducerea riscului de "muzee" prin lotizarea pana dupa primul nod!

gruia88

Eu am o curiozitate :) , poate cineva mai vechi de pe forum poate ma ajuta . Este legata de inaugurarea autostrazilor pe final de an si "fuga" asta de a deschide in prima partea a anului . In ultimii ani in afara de CraPi 2 care s-a deschis in Iunie cam toate inaugurarile si deschiderile se fac in Decembrie , daca cumva nu se reuseste inaugurarea se muta dupa Aprilie, parca se pierde toata vointa de deschidere.
Asta este datorata decat vremii ca este iarna si anumite lucrari nu se pot executa? Sau sunt alte motive de care nu pot sa imi dau seama .
Mai concret daca cumva se rateaza in Decembrie gen DX11 sau A0 Sud Dn5-Dn4 acestea cu toate ca au progress 90 % , fie ca e vreme rea sau buna se presupune ca se deschid Aprilie- Mai ?

klax187

Motivul pt care se incearca deschiderea pe final de an e lesne de inteles, si anume pt palmares politic.
Motivul pt care nu prea sunt deschideri la inceput de an, cred ca se poate explica tot cu acest palmares politic. Sigur sunt facute calcule de PR iar lunile Ianuarie-Martie dau cu virgula in acest sens.

Dar putem incerca si o analogie legata de o competitie sportiva:
La final de competitie, chit ca ai castigat sau nu, ani nevoie de cateva zile de repaos. Iar lunile de iarna sunt cele mai potrivite in domeniul constructiilor.


Sorinus

Teoretic, anumite operatiuni, ca asternerea asfaltului, au nevoie de vreme uscata si temperaturi pozitive. La fel si betoanele, desi acolo , cu pregatiri speciale, se pot turna totusi.

Iernile la noi nu mai sunt asa grele si permit munca, dar cred ca este si un tertip sa nu trebuiasca deszapezire, mai ales daca e un ciot izolat (cum ar fi DN5-DN6).

Archi

Pe langa palmares politic, realist tot sectorul constructilor cam ia o pauza intre 20 Decembrie si 15-20 ianuarie. Vreamea rea si sarbatorile multe cumulat cu multe deplasari departe de casa de-a lungul anului creaza aceasta pauza de cateva saptamani iarna. Asa ca o lucrare fie se deschide pana de craciun, fie se va deschide cel mai devreme in martie, dar realist aprilie-mai. Nu-mi amintesc de nici un fel de inaugurare mare in ianuarie/februarie.

ijwtsh

Partea plina a paharului, daca o putem numi asa, este ca cel mai probabil anul viitor nu vor astepta pana in ultima clipa sa inaugureze loturi de A/DX, ci probabil prin toamna, pentru ca alegerile vor fi probabil in decembrie.

Kimi

De remarcat ca s-ar putea sa ramanem la sfarsitul anului cu maxim doua licitatii active (Meses si capatul vestic A8). Restul sunt in constructie/proiectare/semnate sau in curs de semnare.

De la anul pot sa traga tare cu A8. O:-)