Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 12 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Quote from: hefaistos on November 17, 2023, 08:38:51 AMLucrările au fost atribuite pe criteriul principal "cel mai mic pret"
E datoria Romaniei sa aiba licitatii "bune". Adica criteriile nu au fost impuse de UE, ele au fost alese de cei care le-au promis celor din UE ca toate contractele se vor termina la timp.  Nu iti trebuie chiar mult creier sa ceri dovada la licitatii ca au destule utilaje la dispozitie pentru a face treaba la timp.  Pe Brasov-Bacau de exemplu parca au cerut dovada ca la SF au foreze cu GPS ca sa vada in timp real cei din birou ca macar utilajele sunt in camp gata de munca atunci cand contractul cica se desfasoara.  Si partea trista e ca pe la ultimele semnaturi au fost contestatii cum ca UMB nu ar avea utilaje, si totusi s-a semnat pe repede inainte chiar si dupa ce devenise clar ca ar fi cazul de niste buline negre.  Si parca ultima semnatura a venit la o zi de la explozia de langa Focsani...

Si nu cred ca iti trebuie niste folie de aluminiu pe cap ca sa vezi ca unde NU a licitat UMB s-a intarziat incredibil de mult cu desemnarile, cu A8 vest practic garantat sa se semneze in afara termenului PNRR. 

GIV

Quote from: ijwtsh on November 17, 2023, 12:14:08 PMTotusi, pe langa deschiderile cu intarziere sau nu ale UMB ar trebui luat in calcul si intarzierile ce nu tin de constructor

Quote from: horatiu.cosma on November 16, 2023, 04:29:38 PMdeci nu termenele extinse justificat sau artificial, că atunci s-ar putea să nu mai găsim constructori întârziați nici pe alte proiecte)


horatiu a spus clar ca nu a luat in calcul extinderile de timp acordate justificat

ijwtsh

Hopa, am ignorat total acea parte, my bad.

horatiu.cosma

Da. Am vrut să fac o situație referitoare la "proiecte terminate înainte de termen curat curat, fără nuanțe".

zone_rider

Da, sunt multe absurditati in acea situatie. Spre exemplu termenul pentru Cra-Pi 4, care nu e dependent de UMB. La fel si termenul de pe A3. Sau cel de pe A1 unde s-au mutat liliecii (daca nu cumva i-a adus UMB-ul acolo intenitonat pentru a obtine extindere). Acolo unde a avut front de lucru, compania a lucrat. Iar referitor la A7, estimarea din globul de cristal e ridicola.

naivu

#9320
^intradevar, mare parte din intarzieri au avut cauze independente de UMB, dar estimarea de pe A7 nu e nici din globul de cristal nici ridicola (daca asta crezi despre @horatiu.cosma atunci nu mai inteleg de ce mai vii pe forumul asta), e mai degraba ca prognoza meteo pe doua saptamani: indiferent de cat de diferita va fi la final, are totusi o experienta si niste date la baza.
Si ca sa se ia ultrasii si de mine, UMB ni se pare o firma extraordinara pt ca are ca termen de comparatie Aktor, Selina, etc. Personal, desi ma bucur cand un contract ajunge la UMB, traiesc cu impresia (recunosc, luata direct din globul de cristal  :) ) ca, ceea ce face UMB cu 1000 de oameni si mult tam-tam, face si Strabag sau Porr cu 300 de oameni si fara publicitate.

Cristian 74

Globul de cristal  :o ? Introducem un nou termen-vedetă pe forum? Că Selim a rezistat destul de mult.

Gio

#9322
@naivu

Or fi mai bune Strabag si Porr dar din diverse motive ele nu mai reusesc sa castige licitatii (Ex: pe Brasov- Sibiu, A8 Miercurea Nirajului, A3 Chiribis-Biharia etc), deci daca nu iese UMB atunci avem in cel mai bun caz turci, dar poate sa fie si mai rau, Selina Precon, Coni+ Trace sau doamne fereste vreun Danlin.
Pana la urma cred ca UMB are la activ vreo 200 de km de autostrada+ expres finalizati, majoritatea inainte de termen, deci mi se par exagerari toate aceste indoieli. E drept ca s-au intins cam mult, dar nu am vreo emotie ca nu termina A7 si lotul A8 pana la finalul lui 2026, UMB nu e vreun Pizzarotti, Aktor ca sa nu mai vorbim de Selina. Dupa ce o sa-si mai cresca resursele si o sa-si mute si din resursele mobilizate in alte parti (Dx12, A0 etc), Umb va rade tot pe A7, ei n-au nevoie de nu stiu cati ani pentru o autostrada la ses. Dupa Strabag si Porr pe locul 3 constructori de autostrazi in Romania este UMB, de departe. Intrebarea e de ce nu mai castiga Strabag si Porr si de ce au disparut marii constructori europeni, intr-o perioada in care Romania desfasoara cele mai mari lucrari de infrastructura rutiera din istorie?

raulbogdan23

Quote from: Gio on November 18, 2023, 03:19:53 PM@naivu
Pana la urma cred ca UMB are la activ vreo 200 de km de autostrada+ expres finalizati, majoritatea inainte de termen

Quote from: horatiu.cosma on November 16, 2023, 04:29:38 PMDeci vorbim despre 3 proiecte finalizate înainte de termen (curat), 5 cu întârziere, și alte 17 proiecte în derulare pe care mai degrabă sunt șanse rezervate pentru terminare înainte de termen.

Cred ca ti-a scapat acest mesaj.

Curat murdar scorul e 3 proiecte finalizate înainte de termen (curat), 5 cu întârziere

Gio

Quote from: raulbogdan23 on November 18, 2023, 03:30:59 PM5[/b] cu întârziere
S-a mai discutat, in multe cazuri intarzierile nu au tinut de constructor, hai sa fim corecti, Umb a lucrat foarte bine acolo unde nu au fost probleme birocratice iar SFul nu a fost asa de prost,  ma rog, a lucrat foarte bine pana la aceasta situatie in care au ajuns sa aiba prea multe lucrari pentru capacitatea lor.
Dar nici sa ajungem sa spunem ca e trist ca s-a semnat cu UMB pe repede inainte in loc sa li se dea dreptate unora ca Danlin pe contestatia cu lipsa utiliaje UMB. Hai pe bune, Danlin? Chiar vroiati sa se semneze cu Danlin pe A7? Noaptea mintii.

dr4qul4

Nu era nici o tragedie daca lua si Danlin un lot. Au ceva utilaje si pana si ei puteau sa faca o autostrada la campie. Asa, stam si ne uitam cum la nord de Bacau cresc ciulinii, iar la sud UMB se chinuie mai ceva ca Aktor. Tot speram sa inchida alte santiere sau sa subcontracteze din lucrari, dar au trecut vreo 6 luni si nu s-a intamplat nimic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

@Gio imi pare rau sa iti zic, dar gresesti. S-a explicat cum au fost facute calculele.

Quote from: horatiu.cosma on November 16, 2023, 04:29:38 PM... Compar termene contractuale inițiale pe contractele UMB (deci nu termenele extinse justificat sau artificial, că atunci s-ar putea să nu mai găsim constructori întârziați nici pe alte proiecte) cu cât a durat până s-au deschid integral drumurile respective. Ca să avem o imagine mai clară despre finalizările înainte de termen.
...

alin2pas

La toate aceste termene și întârzieri  ar trebui să socotim însă și întârzierile datorate statului român și CNAIR. Nu e de vină constructorul atunci când sunt întârziate nejustificat avize, relocări etc, nici datorate studiilor de fezabilitate eronate puse la dispoziția constructorilor de către CNAIR. Dacă punem toate acestea la socoteală, UMB este unul dintre cei mai serioși constructori din țară, dar cred că s-a întins mai mult decât are plapuma.

misiekwas

Scuzati, dar am impresia ca discutia a devenit un pic telefon fara fir. Sunt cateva lucruri:

1. Statul intarzie cu avize si decizii, relocari etc. (dar nu numai pentru UMB, ci pentru toti)
2. UMB nu sunt habarnisti si lucreaza in general serios
3. UMB profita de o relatie privilegiata cu CNAIR si MT
4. Aceasta nu inseamna ca termina orice cu lunii inainte de termen si daca n-ar fi din cauza institutilor statului totul ar fi gata practic a doua zi (cum bantuieste mitul in constiinta publica).

Cele patru nu sunt contradictorii. Dar sa nu pretindem ca UMB-ul are o reteta de aur pe care nimeni nu stapaneste decat ei. Au proiecte realizate cu intarzierii, precum si cele gata la termen.

GIV

Quote from: horatiu.cosma on November 16, 2023, 04:29:38 PM Compar termene contractuale inițiale pe contractele UMB (deci nu termenele extinse justificat sau artificial, că atunci s-ar putea să nu mai găsim constructori întârziați nici pe alte proiecte)

@alin2pas scriu cu rosu poate se vede