Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Aș fi curios cât la sută din PIB reprezintă construcția de A/DX.
Mă tem că nu ne prea permitem să nu finanțăm tot ce avem în lucru. S-ar putea ca cele 3-4 procente de creștere PIB să devină 1-2 procente sau mai știi? Sub.
Era un interviu cu Grindeanu pe YouTube în care zicea că România a terminat de cheltuit banii POIM pe la inceputul anului 2024. Sectorul transporturi a primit cca 500 milioane în plus de la alte axe care nu au cheltuit tot. Și acei bani s-au dus acum prin septembrie octombrie. Se caută încă ceva bani să se dea.
Deci, repet, cred că sectorul de construcții drumuri deja are o pondere sensibilă în PIB.

Bachus01

O parte din banii investiti de MT se intorc sub o forma sau alta in economie/bugetul tarii . Banuiesc undeva 20-40 % .

O parte din TVA ul facturat ajunge in buget . Statul incaseaza TVA ul nu altcineva . E simplu , se face diferenta intre tva ul facturat si tva ul dedus (din facturi de la alti furnizori) .

De exemplu , contructorul X emite o factura de 1.000.000 lei cu tva inclus catre Cnair (840.336 + tva ((tva = 159.664))  ) . Constructorul trebuie sa plateasca TVA catre stat suma de 159.664 lei - tva ul din facturile inregistrate in luna respectiva (cheluieli , combustibil , agregate , utilaje ,  etc )  si tot ce este nevoie pe un santier si pentru functionarea unei firmei . Acelasi calcul este pe tot lantul .

Mai sunt in contabilitate cateva chestii separate gen utilaje , masini , aparatura , etc care se amotizeaza pe parcusul unei perioade mai mari . De execmplu daca constructorul  X cumpara un camion cash 100.000 + tva . Tva ul respectiv nu se amortizeaza tot intr-o luna , in functie de cum este incadrat poate sa fie 6 luni , 1 an 3 ani , etc .

Aproape orice consuma constructorul pe un santier , revine o parte la stat . Motorina (sub forma de acciza,tva si altele) , agregate (si aici parca se plateste) , utilaje , piese , bitum , fier beton , parapeti , tevi , ciment , etc)

elphax

Se mai pot face rectificari, re-alocari de buget. In ultimii ani, sigur pana la pandemie MT tot timpul avea excedent pentru ca nu mergeau lucrarile, nu aveau facturi la plata. Posibil sa fie inca asa, sa se poata lua bani de la un proiect si pune la altul.

qionescu1

Este absolut irelevant cat la suta din PIB reprezinta constructia A/DX. Nu asa se calculeaza.

alexandru_m

#9274
Quote from: shift2rail on October 28, 2023, 04:35:12 PM^^

1. UE nu ramburseaza decat in situatii rare TVA, i.e. cand nu e recuperabil prin alt mecanism intern. Nu e cazul Ro, si majoritatii statelor membre, unde TVA este neutru la nivel de firma ( platesti mai mult tva decat incasezi, statul iti ramburseaza diferenta in 45 zile)




Vaaaaai ce gluma buna.

Hai sa-ti explic cum este realitatea.

In 2023 Am depus cererea de rambursare TVA (aferenta final de 2022 si inceput de 2023) prin Mai si am primit banii prin Iulie.

Urmeaza sa depun iar cerere de rambursare TVA, realist probabil prin Februarie-Martie voi vedea banii.

Deci eu platesc TVA din Aprilie-Mai 2023 si o sa il vad inapoi prin Martie 2024.

Cum e cu alea 45 de zile?

shift2rail

@alexandru_m : empatizez cu situatia ta (te asigur ca nici relatia mea cu statul roman nu e mai buna) dar principiul Comisiei ramane corect: non bis in idem, nu poti fi rambursat de doua ori pentru acelasi lucru.

alexandru_m

Nu inteleg ce legatura are ce spui tu cu ce spun eu.

Tu ai spus ca se ramburseaza in 45 de zile, eu iti explic ca in realitate dureaza luni, uneori destul de multe luni din momentul in care tu ai platit TVA-ul pana il ai inapoi in cont. Corect, altii care ruleaza sume mai mari poate se fac cereri de rambursare mai dese. Dar niciodata de cand ai facut tu plata pana il ai inapoi in cont nu ai 45 de zile. Uita-te despre ce sume vorbim si intelege ca nu poti sa te joci bambilici cu zeci si sute de milioane.

Si nici planul nu poti sa-l faci plecand de la "Incasez suma x in ziua z...poate"

Ultima ta postare efectiv nu o inteleg.

Ionut

Hai să trecem peste, cred că e suficientă densitatea de aberații pe centimetru pătrat.

mirceaeliade

sinteza la inceput de noiembrie 2023:



ovicor

Retter, in emisiune la Stefan Etves: ar dori ca multi romani din diaspora care lucreaza in constructii sa vina in tara. El ar avea nevoie de 200 oameni (calificati) pe A7 si inca 300 la anul, pe A0!

mariusbalasa

@mirceaeliade
Chapeau l'artiste, en fin!

Acum asteptam sa fie finalizat SF pentru al sparge in Craiova - Filiasi si Filiasi - Targu Jiu... si pentru cei optimisti ... Alexandria - Craiova si apendicita Calafat - Drobeta Turnu Severin.

Multumesc in numele tuturor oltenilor... ;)





Powered by API/PUM imgur uploader

Ambuteiaj

Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

misiekwas

^foarte bine, inseamna ca nodul e pe calea dreapta.

mike_us

Suntem foarte aproape de sfârșitul anului doar aproximativ o luna rămasa. Pina acum s-au terminat 13km de autostrada/drum expres si cred ca maximul ar fi in jur de 90 km. Cu cit credeți ca terminam anul?


  • A3 Nusfalau - Suplacu de Barcau 13,55 km
  • A3 Chetani - Campia Turzii 15,69 km
  • A0 Nord Lot 2  19,00 km
  • A0 Sud Lot 2 DN5 - DN6 10 km
  • DEx12 Lot 3 Slatina - Colonesti 31,75 km

Ionut

Pe A0N2 nu avem 19, ci 9,5 (DN1-A3). Iar pe DEx12 s-ar putea să avem zero. Plus că dacă termină la Jitaru nu e musai să vedem descărcarea la Colonești dusă la capăt. Mai vedem cum stăm peste 3 săptămâni, e la limită.