Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Va fi circulat de basculante, buldozere, excavatoare. Ce va legați de detalii?!
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

Începe să fie o problemă cu plățile pe marile proiecte (a crescut semnificativ termenul de plată, de la 10-15-20 de zile la aproape 2 luni și continuă să crească). Dacă lucrurile merg în aceeași direcție, o să se gripeze șantierele, fiindcă nu se vor mai putea plăti salarii, nici facturile pe lanț spre subcontractori, furnizori. Situația facturilor neplătite la CNAIR pe mari proiecte arată cam așa:

Porr: 320 milioane lei
Webuild: 285 milioane
UMB: 200 milioane
Coni-Trace: 144 milioane
Strabag: 73 milioane
Alarko: 55 milioane
Pizzarotti: 24 milioane

slartibartfast

Enormă datoria față de CONI-Trace, în raport cu mărimea și valoarea lotului pe care îl lucrează. O fi și asta o explicație de începuseră binișor dar s-au împotmolit pe parcurs.

Asta având în vedere și dimensiunea companiei în raport cu celelalte de pe listă.

rota

^ poi nu a imprumutat Ro de la BEI, 600 mil euro fix pt a finanta proiecte de autostrada, chiar a7?

hefaistos

Se oare ca ne întoarcem la perioada 2017-2019, când rostogoleam obligațiile inanciare în anul următor ca să ascundem deficitul. Și la anu' e și cu alegeri. Sa nu uitam ca dam noi vina pe Pizza și Aktor pentru contractele de 2 ani in  7 dar mare parte din vina a apartinut si lipsei finantarii in perioada aceea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

marius.firtonea

Foarte mare suma in cazul Porr, in contextul in care progresul financiar e de 16%. Sau acel progres financiar înseamnă doar ca au fost emise facturi, dar ele nu au fost si neapărat plătite?

reed

Se vorbește aici de 2 ani de unde o sa fie bani,și eroii,tot nu și nu,că o să.se facă și A8 și A13 și a 100.Banii la pomeni de acuma

mirceaeliade

Problema reala cu platile trebuie reamintita cavalerilor care cer A8 montan FP cat mai curand.

Bachus01

@mirceaeliade  , Deja devin penibile atacurile la A8 si A13 . In primul rand despre A13 putem discuta abia peste cativa ani . Nici macar la nivel de carioca nu este . Te rog sa justifici necesitatea finantarii DX11 si metroul de la Cluj in detrimentul altor proiecte .

Avem nevoie de legaturi rapide cu toate regiunile Romaniei si cu toate marele aglomerari urbane . Dar nu pentru unii muma pentru altii ciuma.

Cum pe stat nu il doare cum vom face fata la noul val de cresteri de taxe si impozite, nici pe mine nu ma doare capul cum statul va finanta construirea de autostrazi si cai ferate . Pentru orice se gasesc bani daca se vrea.


dr4qul4

Quote from: dr4qul4 on August 02, 2023, 11:52:14 PMEu unul ma astept sa forteze cateva rezilieri: Centura Galati, A3 si chiar nodul cu A1 de pe DX12.

Mai exista si explicatia ca nu se grabesc sa subcontracteze, pentru ca deficitul bugetar trebuie redus, adica anul asta nu sunt bani pentru toate santierele.

Ce surpriza ca au inceput sa intarzie platile  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

Pas de panique: proiectele europene au finantarea gravata in piatra, direct din fonduri europene (cota de finantarea principala) plus, indirect, din imprumuturi angajate de stat(co-finantarea). Vezi ultimul credit BEI de 600 mil eur, care se adauga unei liste lungi de imprumuturi similare.

Bugetul de stat nu contribuie cu niciun cent la aceste proiecte, e epuizat, practic, de salarii, pensii si furniturile statului.

florin74

AI auzit de costuri neeligibile??? Ala de cine sunt suportate (in medie spre 20-25% sunt costuri neeligibile - gen TVA, expropieri, etc)? Creditele alea nu au dobanzi si nu trebuie rambursate?
Actualziarile alea care vin la fiecare contract cine le suporta??? Si astea sunt neeligbile...
Toate costurile sunt de la bugetul de stat. Ulterior se deconteaza doar contributia UE. Care e din ce in ce mai mica, atat valoric, cat si procentual - pentru rutier.


dr4qul4

Imprumutul ala de la BEI nu va fi platit tot de statul roman?
600 mil E impartit la cate loturi sunt in executie, sunt doar maruntis.
Ajuta doar sa nu se blocheze de tot santierele.
Daca UMB ar subcontracta si ar lucra la o viteza dubla fata de cum (nu) se misca acum, cei 600 mil E ar disparea intr-o clipa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Vorbim de doua lucruri diferite.
1. Obiceiul balcanic de a ascunde deficitul da anul asta sub presul de anul viitor. Asta nu are legatura cu cate drumuri sunt in constructie, in 2017 cred ca erau sub 150 de km de autostrada in executie. Pur si simplu se "imping" platile la facturi reprezentand 1, maxim 2% din PIB dincolo de 1 ianuarie. Facturi din toate domeniile, si de la investitii si de la achizitii curente.
2. Asigurarea pe termen lung a finantarii infrastructurii. Care nu exista, pentru ca planificarea bugetara multianuala este o minciuna.
Pentru cine nu crede asta, uitati-va la bugetul pe anul curent care e o minciuna, asa a fost din start, umflat cu pompa la estimari sa iasa cifrele. Doar ca, ghinion, toamna vine comisia europeana si te pune sa dai "extemporal" pe executia bugetara.In fiecare an se intampla asta. Si in fiecare an "repetentii" din guvern uita ca vine si "extemporalul si iar umfla proiectul de buget. Se pare ca anul asta comisia e mai severa.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

shift2rail

^^

1. UE nu ramburseaza decat in situatii rare TVA, i.e. cand nu e recuperabil prin alt mecanism intern. Nu e cazul Ro, si majoritatii statelor membre, unde TVA este neutru la nivel de firma ( platesti mai mult tva decat incasezi, statul iti ramburseaza diferenta in 45 zile)

2 UE nu alimenteaza bule imobiliare/funciare via exproprieri; e de discutat acest argument, dar cat reprezinta exprop intr-un proiect de miliarde euros cum e Pt-Sibiu? Peanuts.

3. UE nu ramburseaza dobanzi la imprumuturi; ar fi mama hazardului moral sa decontezi dobanzi la imprumuturi contractate ptr acoperirea unui deficit  bugetar pe care Comisia insasi iti cere sa-l reduci!

4. RO doar rostogoleste datorii vechi, inca nu  e la stadiul in care sa returneze principalul vreunui imprumut; refinantam datorii vechi si adaugam altele noi (deficitul anual); asta se observa rapid  in trendul ascendent al volumului datoriei publice (externe).