Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

montaniardul

Oamenii slab pregatiti tot timpul vor da vina pe orice altceva (in cazul nostru munti, dealuri, mlastini, rauri, vai, etc) ca sa-si acopere incompetenta.

EugenRo

O intrebare mai putin critica, dar care vizeaza o anumita coerenta: daca exista DX4 si A4, respectiv DX6 si A6, va exista si A12?  :hm:

dumbravaandrei

la capitolul coerenta ai prezentat excelent A6 si DX6  O:-)

mirceaeliade

Ca sa deschizi 100 km de autostrada anual, ar trebui in medie sa se semneze 100 km in fiecare an, 100 km in medie sa fie predati de la SF, si sa se gaseasca noi finantari pentru alti 100 km.  In afara de cele 3 loturi PNRR, nu e ca si cum exista garantia sa se mai semneze ceva anul asta, si vom fi norocosi daca se semneaza cele 3 pana in primavara.  Poate doar cu Pizza sa mai fie la 'probabil in 2023'.

Ionut

S-a spus/explicat de nenumărate ori. Nu există niciun fel de logică și/sau coerență în alegerea indicativelor pentru A și DX.

mirceaeliade

#9125
QuoteÎn ultima perioadă oficialii din Transporturi au admis că șansele de atinge 100 kilometri de autostradă și drum expres inaugurați până la finalul acestui an sunt destul de mici și au ales varianta celor 250 de kilometri până la sfârșitul anului viitor
src  Si de cate ori Grinda a zis cu gura lui ca e garantat ca incepand din 2023 sa se ajunga la borna de 100 km deschisi anual!?  A avut pe tava contracte de vreo 150 km cu termene in 2023, si in astia 2 ani de cand e la MT nu poate sa se mai planga ca nu i-au lasat aia rai dinainte contracte pe tava.

pasadia

In septembrie 2024 vom afla ca in 2025 vom inaugura 400 de kilometri (evident, grosul fiind A7). 

Tony7Y

Cam mult optimism pentru A7 dupa parerea mea.
Nu sunt foarte la curent cu ce se intampla acolo, dar daca ma uit pe cifre as zice ca 2025 e exclus si 2026 e cu un semn de intrebare.

Cati KM are UMB? 255?

Pe DEx12 UMB a avut nevoie de o mobilizare incredibila ca sa poata termina la timp aproape 40km.
De T4 a cam uitat ca sa se poata concentra pe T3. Deci nu prea le-a mers cu 30 + 30 km in paralel.
Pot duce 255m in 2 ani? Eu nu cred si nu cred ca pot sa gaseasca forta de munca necesara.

Vad loturi cu 5% dupa 6 luni, 16%, 17% dupa aproape un an, progres spre 0% pe loturi de 4 luni.
Iar asta in paralel cu ce mai au pe DEx12, A3, A0, A1, DEx6.

Imi scapa mie ceva?

shift2rail

Cati km se vor inaugura in anul electoral 2024?

Ionut

UMB are 255 km DOAR pe A7. În total are 409 km, 58% din toate contractele de A și DX:

Quote from: Ionut on September 17, 2023, 04:38:28 PMConstructorii. Cifre absolute și market share.





pasadia

@Tony7Y iti scapa ironia si sarcasmul meu. E adevarat, nemarcate ca atare, dar daca citesti mesajul de dinainte o sa vezi ca este vorba despre modul in care ministru transporturilor face promisiuni vadit false cu termene amanate si numar de kilometri tot mai multi.

Evident ca nu vor fi posibile acele inaugurari...

horatiu.cosma

#9131
Grindeanu în 2022: Drumul Expres Craiova – Pitești, anul viitor se va circula pe întreg drumul, pe toate cele patru tronsoane de la Craiova la Pitești, cap coadă, nu pe bucățele. De asemenea, pe A0 se va face o legătură directă, cine vine dinspre Pitești nu mai intră în București mergi pe A0 spre Constanța.

Grindeanu în 2023: Ideea este ca la anul, de la Craiova până la Constanța, cel puțin pe această variantă sudică (n.r via Autostrada A0) să se poată circula pe autostradă.

La început de 2023 spunea că minim 100km de drum rapid deschis anul ăsta și spre 200 în 2024, acum a rămas "peste 250 până la final de 2024".

La anul pe vremea asta o să fie exact cum zice pasadia, o să fie o nouă contorsiune din 2024 în 2025, fiindcă, în afară de cei 100 și ceva km ce se deschid anul ăsta sau pică în prima jumătate a anului viitor (CraPi3, A0 Sud 1 și 2, A0 Nord 2, A3 Nușfalău, A3 Chețani, DX Oradea), absolut toate celelalte sectoare cu șanse în 2024 se duc bine de tot pe final de 2024, iar mare parte dintre ele eu zic că vor cădea la rândul lor în 2025 (CraPi4, A0 Sud 3, PiSi5, A3 Zimbor, BrGl, A7).

Bachus01

Cred ca o analiza corecta o putem face si daca scadem procentajul financiar pe fiecare contract si procentajul fizic realizat in teren . Diferenta intre fizic si financiar cred ca este undeva la 5-10% . Poate din tabel pare destul demult dar avem asa :

A3:
- Nurol cred ca avem un 95% executie 85% financiar
- loturile UMB 40-50 % executie si 30-40% financiar
- Strabag si Geiger cred ca undeva pe la 50% executie si 30-40% financiar

A0:
- loturile Alsim sa zicem o medie de 70-80% executie si 65-75 % financiar
- Aktor 35-40% executie 25-35% financiar
- UMB lot 2 , 80% executie si vreo 70% financiar . Si cred ca au aparut facturi si pe L$

DX12 :
- lot 3 , 75-80% executie 65-75% financiar
-lot 4 , 20-30 % executie 20% financiar

Dx6 :
- 45-55% executie 35-45% financiar

A7
Sa zicem o medie de 10-15% executie pe tot A7 iar  financiar un 5-10% . Sunt si aici cateva facturi emise

A1:
- Webuild , 45-55% executie 35-45% financiar . lotul 4 e prematur . 2 si 3 nu au facturat nici proiectarea

Calculele facute in linii mari . Dar pe total marja e mica.
Cred ca este foarte dificil de facut un calcul scazand procentele executate si incasate . Dar am avea o statistica destul de interesanta.

Tony7Y

#9133

Nu m-am referit neaparat la comentariul tau.

Pana si in postarea lui Ionut, estimarile API pentru A7 sunt T4 2025.
Aici ma asteptam la niste estimari mai realiste.

Eu as zice un T2 2027, daca nu apar probleme.
Dar problema exista deja si se cheama forta de munca.
Sa nu mai vorbim de noua ordonanta a guvernului care o sa impacteze direct angajatii din constructii. Cum atragem forta de munca noua daca noi suntem pe cale sa pierdem din cea existenta?

Nu stiu care sunt optiunile lor in constructii.
Eu de exemplu ca angajat IT am destule optiuni. Daca pana acum am ales sa lucrez pe contract individual de munca si am fost scutit de impozit, in curand nu o sa mai fiu. Firma e o multinationala, asa ca am inceput deja demersurile pentru a ma trece ca si contractor pe aceeasi firma din alta tara. Daca ei credeau ca o sa castige 10% in plus de la mine, defapt o sa piarda mult mai mult. Si cam asa o sa mearga intreaga piata.

In constructii e diferit, dar e clar ca o parte din forta de munca o sa fie pierduta. Costurile firmelor o sa creasca si automat si banii platiti de stat pentru proiecte. Ca UMB sa isi poata indeplini contractele, o sa aibe nevoie de forta de munca din afara tarii.

Ionut

În primul rând, nu mai da quote.

În al doilea rând, am explicat anterior cum e cu estimările din tabel pentru A7.