Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteCe şosele vrea Anca Boagiu să termine în 2012 cu 1,4 mld. euro, bani suficienţi pentru 230 km de autostrăzi

Printre şoselele ce ar urma să fie finalizate în totalitate anul viitor se numără autostrăzile Cernavodă - Constanţa, Bucureşti - Ploieşti, Timişoara - Arad, centura Aradului sau centura Constanţei, valoarea totală a proiectelor de infrastructură rutieră ce vor fi gata anul viitor ridicându-se la 1,4 mld. euro, potrivit unei analize a ZF pe baza listei obiectivelor de investiţii demarate după 1 ianuarie 2009 şi cu termen de finalizare după 31 decembrie 2011, publicată pe site-ul propriu de Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu.

"Termenul din decembrie pentru deschiderea circulaţiei pe autostrada Arad-Timişoara rămâne în picioare. Stadiul de executare a lucrărilor se ridică în acest moment (30 noiembrie 2011) la 93,5%, iar deschiderea traficului va avea loc la jumătatea lunii decembrie. Centrul de întreţinere şi coordonare şi platforma spaţiilor de servicii, situate în afara autostrăzii, se vor finaliza anul viitor", au declarat reprezentanţi ai CNADNR.

Bucuresti-Ploiesti:


Cernavoda-Constanta:



sursa: ZF

Ionut

Heh, interesant.
Stie cineva ceva de asta? alecu26, nenea_hartia?!

QuoteConstructorul autostrăzii Cernavodă-Medgidia, sancţionat

Consiliul Concurenţei a sancţionat 25 de companii implicate în construcţia de drumuri şi autostrăzi cu amenzi care totalizează 1,8 milioane lei (echivalentul a 430.000 euro) pentru că nu au furnizat informaţii în cadrul unei investigaţii de cunoaştere a pieţei de profil.

Ancheta a fost demarată în luna februarie a anului trecut. "Vrem să ne focusăm pe aranjamente de genul «lasă-mi mie licitaţia asta, că nu te concurez la următoarea» sau «las că-ţi subcontractez ţie dacă eu câştig»", a declarat, la momentul începerii investigaţiei, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului.


Companiile penalizate sunt Agenda 21-G, Apolodor Com Impex, Astaldi Spa Italia Sucursala România Bucureşti, Axa Genius, Banatica Group, Conprin, Construcţii-Proiect, Corpres, Dioma International Exim, Domus Prest, Eurogrup DG Transport, Geosist Construct, Gyndani Impex, Imob Lux Construct, Intercoman, Întreprindere Montaj-Instalaţii, Laurel, Lena Construcţii România, Lena Engenharia e Construcoes SA Portugalia Sucursala Bucureşti, Lena Eurometal Construct, Muha, Nikostimpex, Rioliv, Roco şi Zalex DG Cons.

sursa: Newspad

alecu26

nu prea.

stiu ca tot felul de chestionare se tot trimit regulat la marile firme.

Oricum...Lena e cam out de pe piata....iar Astaldi se descurca. De Apolodor...la fel, nu mi-e frica ca, chiar o sa aiba probleme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

QuoteAnca Boagiu: In 2012, vor fi 570 de kilometri de austostrada in executie

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu a declarat, astazi, ca in planul de dezvoltare a infrastructurii ,,este un program in care continuam construirea de autostrazi, ajungem anul viitor la circa 571 de kilometri de autostrada in executie, peste 250 de kilometri de centuri ocolitoare, sunt peste 2000 de km de drumuri nationale care urmeaza sa fie reabilitate, 205 kilometri de cale ferata, 15 gari".

,,Pana in anul 2015, noi ne-am pregatit planul de dezvoltare al infrastructurii", a declarat Anca Boagiu la finalul discutiilor de la Parlament, unde s-a aprobat bugetul ministerului sau pentru anul 2012.

Bugetul pentru anul 2012 al Ministerului Transporturilor este de 14,79 miliarde de lei (aproximativ de 3,4 miliarde de euro). Din aceasta suma, mai mult de jumatate, adica 2,5 miliarde de euro, vor fi folositi pentru investitii.

sursa: Fin.ro

Ionut

Gata, pana in 2050 terminam.  :horse:

QuoteSecretarul de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, domnul Alexandru NAZARE, a participat astăzi, 12 decembrie a.c., la reuniunea Consiliului de Miniștri ai Transporturilor din Uniunea Europeană (TTE-Transporturi). Reuniunea a avut loc la Bruxelles, iar printre subiectele de pe agenda Consiliului a figurat și raportul de progrese privind propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T).

"Unul dintre elementele de noutate ale proiectului propus de Comisie este obligaţia statelor membre de a definitiva reţeaua centrală până în 2030 şi reţeaua globală până în 2050. Această obligaţie este un deziderat lăudabil dar, în contextul actualei crize economice și a deciziilor luate la nivel european, România consideră că termenele propuse trebuie să aibă un caracter indicativ, nu obligatoriu", precizat Alexandru Nazare adăugând că România salută și remarcă eforturile Preşedinţiei poloneze pentru avansarea dezbaterilor pe marginea acestui proiect.

"Cel de-al doilea element care preocupă în mod deosebit România este legat de modul în care au fost definite ,,coridoarele reţelei centrale". În condiţiile în care aceste coridoare vor fi principalele beneficiare ale finanţării europene disponibile prin facilitatea "Conectarea Europei", este evident faptul că ele sunt considerate prioritare în relaţie cu restul reţelei centrale, care este la rândul ei prioritară în relaţie cu reţeaua globală. Această delimitare pe trei niveluri de prioritate nu este susţinută de România. Considerăm aşadar că  finanţarea europeană disponibilă prin Mecanismul Conectarea Europei trebuie să fie accesibilă oricărui proiect de infrastructură care este situat pe  reţeaua centrală. Conceptul de coridor poate avea o valoare adăugată doar ca instrument de implementare, pentru a susţine coordonarea dintre statele membre şi doar atunci când statele membre implicate consideră că acesta poate fi util. În niciun caz nu susținem anexarea acestora la propunerea de regulament", a mai menționat Alexandru Nazare în intervenția sa.

sursa: MT

Multa vorbarie. Sper sa vad bani europeni pe Tg Mures-Iasi si pe Autostrada Transilvania. Si repede. :) Si chiar noi coridoare in RO!!! Unul nord-sud, macar. Macar unul!!! Multumesc.

Ionut

Interesant!

QuoteRomânia ocupă primul loc în Uniunea Europeană, cu cea mai mare pondere a investiţiilor publice în PIB

Suntem prima ţară din Uniunea Europeană, urmată de Polonia, cu cea mai mare pondere a investiţiilor publice în PIB în anul 2010, de 5,8% din PIB, conform datelor publicate de Eurostat în luna noiembrie 2011. Întrucât alocările bugetare pentru investiţii publice au crescut de la 33,8 mld. lei în anul 2010 la 36,1 mld. lei în 2011, respectiv 38,1 mld. lei în 2012, avem toate şansele să ne menţinem poziţia fruntaşă în clasament.

Cele mai mari proiecte de investiţii au fost realizate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în baza celui mai ambiţios program de infrastructură din ultimii 22 de ani. Scopul acestui program este de a avea 865 km de autostradă în anul 2013. În perioada 2009-2011 au fost construiţi 107 km de autostradă, 52 km de drumuri ocolitoare în regim de autostradă şi s-au reabilitat sau modernizat 737 km de drumuri naţionale.

Investiţiile MTI se orientează către:

· Construcţia de autostrăzi şi reabilitarea sau modernizarea de drumuri naţionale: 4,36 mld. lei investiţi în perioada 2009-2011 şi 288,65 mld. lei alocaţi pentru dezvoltarea în continuare a infrastructurii.

· Construcţia de variante ocolitoare: 810,9 mil. lei investiţi în perioada 2009-2011; 3,3 mld. lei alocaţi pentru proiectele viitoare.

· Navigaţia civilă: 35,4 mil. lei investiţi în perioada 2009-2011; pentru anii următori, investiţiile se ridică la 2,3 mld. lei, fiind vizat cu prioritate canalul navigabil Dunăre-Marea Neagră.

· Aviaţia civilă: 12 mil. lei investiţi în perioada 2009-2011; bugetul de 754 mil. lei alocat în anul 2012 va susţine în special modernizarea Aeroportului Henri Coandă din Bucureşti.

sursa: ZF

Ionut

#96
OK, sa tragem linie si sa adunam si sa actualizam harta :D
Cam asa ceva avem:

Harta autostrazilor in Romania, ACTUALIZATA LA ZI:


imagine la dimensiune completa

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) la 19.12.2011:
A1: Bucuresti-Pitesti 113 km
A1: Sibiu bypass 17 km
A1: Timisoara-Arad 44,5 km (Arad bypass, 12 km, doar half-profile)
A2: Bucuresti-Cernavoda 150 km
A2: Murfatlar-Constanta (A4) 17 km
A3: Campia Turzii-Gilau (Cluj vest) 52 km
A4: Constanta bypass, sectiunea DN3-Agigea 8,5 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 402 km
---------------------------------------------------------------------

402 km! NOT BAD, incepem sa ne miscam...

Pe 2012 avem cam asa:
POSIBIL: A1 Timisoara-Lugoj lot 1 (Timisoara bypass): 9,5 km
POSIBIL: A1 Deva-Simeria sau Simeria-Orastie: app. 16,5 km
SIGUR: A2 Medgidia-Murfatlar: 14,8 km (full profile)
POSIBIL: A2 Cernavoda-Medgidia: 20,3 km (daca se deschide, sigur se deschide doar half-profile)
SIGUR: A3 Bucuresti-Ploiesti: 62 km
SIGUR: A4 Ovidiu-DN3 si Agigea-Port (restul din Constanta bypass): 13,7 km

Asadar, in 2012:
1. Scenariu "SIGUR", noi km in 2012: 90,5 km
2. Scenariu "POSIBIL", noi km in 2012: 136,8 km

Posibil 135 km in 2012!!! :jawdrop:

In total, final 2012:
1. Scenariu "SIGUR", total km autostrada in Romania: 492,5 km hai 500, rotund :lol:
2. Scenariu "POSIBIL", total km autostrada in Romania: 538,8 km

:D

Hai sa vedem!

alecu26

Opinia mea (in paranteza) este:

POSIBIL (SIGUR): A1 Timisoara-Lugoj lot 1 (Timisoara bypass): 9,5 km
POSIBIL: A1 Deva-Simeria (FOARTE PUTIN POSIBIL) sau Simeria-Orastie (SIGUR): app. 16,5 km
SIGUR: A2 Medgidia-Murfatlar: 14,8 km (full profile)
POSIBIL: A2 Cernavoda-Medgidia: 20,3 km (daca se deschide, sigur se deschide doar half-profile)
SIGUR: A3 Bucuresti-Ploiesti: 62 km
SIGUR: A4 Ovidiu-DN3 si Agigea-Port (restul din Constanta bypass): 13,7 km

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Multumesc alecu26! :cheers:

----

QuoteCele mai mari zece contracte de infrastructură pe 2011 ne costă 1,1 miliarde de euro: autostrăzile au luat locul reparaţiilor de drumuri naţionale




sursa: ZF

Sunt multe date acolo, multe inexacte. De exemplu RO nu are 366 km acum, ci 402, asa cum am calculat mai sus. Stiu ca "trebuie" sa fim negativi, dar nici chiar asa, anul asta s-au mai deschis pe ici pe colo tronsoane.

Ionut

QuoteBoagiu: 2011, cel mai bun an la Transporturi

În 2012, Ministerul Transporturilor va atrage 40% din fondurile europene alocate acestui sector, așa spune ministrul transporturilor Anca Boagiu.

"Anul 2011 a fost unul dintre cei mai buni ani ai transporturilor în sensul că am reuşit să lucrăm într-un ritm destul de alert, iar lucrările vor continua într-un ritm şi mai rapid. În ceea ce priveşte fondurile europene am reuşit deja să absorbim 331 milioane euro prin POST, iar anul acesta rata de absorbţie a fondurilor va atinge 11% faţă de 1% când am venit la minister, iar din 2012 vom avea o rată de absorbţie de 40 procente", a spus Anca Boagiu.

sursa: Cotidianul

40%? Voi ce ziceti? :)

Ionut

Sa speram ca asta e cea mai buna veste din 2011 la nivel de investitii in RO si autostrazi:

QuoteEmil Boc: De la 1 ianuarie vor putea fi publicate pe SEAP anunturile pentru parteneriatele public-private
"Mai avem de rezolvat doar din punct de vedere tehnic. De la 1 ianuarie se modifica formula SEAP pentru deschiderea pe parteneriate public-private", a precizat Boc.

Proiectul de peste 1 miliard de euro care vizeaza hidrocentrala Tarnita- Lapusesti este intr-o faza avansata, urmand ca in primavara sa fie selectat investitorul, a precizat Boc.

Premierul a mai spus ca alte proiecte care vor fi realizate in acest mod sunt: tronsonul de autostrada Pitesti-Sibiu, tronsonul Comarnic-Brasov, unele tronsoane din Autostrada Transilvania, autostarda Targu-Mures-Iasi, reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, interconectorul de gaze AGRI, canalul de irigatii Siret-Baragan, spitale de urgenta si un penitenciar.

Guvernul a aprobat in aprilie o lista cu principalele proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private, a anuntat premierul Emil Boc la finalul sedintei Executivului. Pe lista se afla proiecte de constructie a unor autostrazi, centuri ocolitoare, hidrocentrale, termocentrale, poduri, canale, locuinte, spitale si a unui penitenciar.

"Vreau sa va asigur ca si in Guvern in fiecare saptamana, alaturi de absorbtia fondurilor europene, este informare privind stadiul proiectelor de infrastructura si fiecare trebuie sa-si completeze lucrurile pe care le face. Nu e usor sa pregatesti un proiect de 2 miliarde de euro, dar, daca nu exista picatura chinezeasca, nu se realizeaza", a spus Boc.

sursa: Hotnews

Pareri? Sperante? :D

Ionut

Mda. :|

QuoteAnca Boagiu: "Autoritățile locale șantajează constructorii de autostrăzi"

"S-au gândit să şantajeze pentru că din construcţia de autostrăzi se scot bani, dar noi nu avem bani pentru investiţii locale", s-a plâns Anca Boagiu la conferința de presă în care își prezenta bilanțul pe anul care se încheie.

"Așa s-au specializat ai noștri (constructorii de autostrăzi - n.r) să mai facă și o școală și o grădiniță și un drum comunal. Noi nu avem banii alocați pentru a construi ceea ce trebuie să facă primarii sau președinții de consilii județene. Avem bani alocați pentru a construi autostrăzi", a declarat supărată foc Boagiu.

"În perioada 2007-2010 am contractat 1,7 miliarde euro, iar în 2011 suma este de 1,8 miliarde euro. Am avut rambursări de 330 milioane euro, iar ţinta pentru anul viitor este să ajungem la un grad de absorbţie de 40%", a declarat ministrul Transporturilor.

sursa: EVZ


davyl

Quote from: Ionut on December 20, 2011, 12:12:19 PM
QuoteBoagiu: 2011, cel mai bun an la Transporturi

În 2012, Ministerul Transporturilor va atrage 40% din fondurile europene alocate acestui sector, așa spune ministrul transporturilor Anca Boagiu.

"Anul 2011 a fost unul dintre cei mai buni ani ai transporturilor în sensul că am reuşit să lucrăm într-un ritm destul de alert, iar lucrările vor continua într-un ritm şi mai rapid. În ceea ce priveşte fondurile europene am reuşit deja să absorbim 331 milioane euro prin POST, iar anul acesta rata de absorbţie a fondurilor va atinge 11% faţă de 1% când am venit la minister, iar din 2012 vom avea o rată de absorbţie de 40 procente", a spus Anca Boagiu.

sursa: Cotidianul

40%? Voi ce ziceti? :)
Ionut eu zic ca stam bine...fata de cum stateam nu cu mult timp in urma...e diferenta mare...

Acum, coroborat si cu faptul ca in curand cofinantarea de la UE se va face in proportie de 95% in loc de 85%, faptul ca se va contribui cu mult mai putin din partea Romaniei, eu zic ca asta nu poate decat sa fie un nou impuls in atragerea de fonduri europene si de lansarea de noi proiecte.

Ionut

Ho Ho HOOO! Cum stati cu sarmalele? :D

Quote111 km de autostrăzi ne vor costa 1,1 mld. euro. Ce autostrăzi vor să scoată la licitaţie Transporturile la începutul lui 2012

Ministerul Transporturilor intenţionează să scoată la licitaţie la începutul anului 2012 trei tronsoane de autostrăzi, cu o lungime de circa 111 kilometri şi o valoare estimată a contractelor de circa 1,1 miliarde de euro.

Autostrăzile ce îşi vor afla cel mai probabil în 2012 constructorii sunt Dumbravă-Deva (72 de kilometri), cu o valoare de 945,6 milioane de euro, Gilău-Nădăşel (8,5 kilometri), cu o valoare de circa 63 de milioane de euro, precum şi centura Bacăului la standard de autostradă (30,8 kilometri), care ar urma să coste circa 97 de milioane de euro.

sursa: ZF