Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Bachus01

Am avea 12.6 miliarde E fara tva ( Tva ul tot la stat ajunge ) . De aici sa zicem vreo 4-5 miliarde E de la UE .  Ar mai ramane contributia Romaniei cam 7.6-8.6 miliarde E .. Asta inseamna 1.52 miliarde E ~  1.72 miliarde E anual . In linii mari . Pentru Romania nu este suma mare . Doar ca trebuie putina presiune pe ei . Bani sunt daca se cauta cum/unde trebuie sau  mai renunta la pomeni . Maine daca fac astia un PNDL IV  de cateva miliarde sa vezi ce repede il cheltuie.

Le dau eu idei : Sa faca ceva de genul cu FP (FI , fondul infrastructura ) . Sa opreasca robinetul de cheltuieli inutile pe la CL , CJ etc . Sa supraimpoziteze specialii , sa renunte la n scutiri . Sa privatizeze 50% din Posta Romana , CFR marfa ,calatori si mai toate companiile capusate . Statul a demonstrat 30 ani ca nu este in stare decat sa suga companiile . Mai bine privatizate cu management privat . Oare daca OMV si Dacia ramaneau tot in propietatea statului mai aveam asemenea profituri ? Nu . Le aveam pe pierdere , iar profitul in buzunarul smecherilor. Sau privatizat tot sistemul de sanatate , si pastrat doar spitalele universitare .

Sau 1% din PIB timp de 5-10 ani pt infrastructura (nu doar A/DX ) . Nu este imposibil . Pentru orice se gasesc bani , mai putin pentru ce nu le intra prin buzunare sau la numarat voturi .



horatiu.cosma

După primele 5 luni ale anului, Guvernul a adunat la buget 40 de miliarde de euro și a cheltuit 47 de miliarde. Deficitul e în plop, Comisia Europeană ne anunță că ne paște tăierea fondurilor europene dacă nu îl reducem, iar foamea guvernanților de reforme și de tăiat cheltuieli inutile ale statului e la pământ. În condițiile astea, 1,5-1,7 miliarde de euro anual de la bugetul de stat chiar e o sumă foarte mare.

mike_us

#8957
@horatiu.cosma 15 miliarde de euro sau 12.6 miliarde E fără TVA includ toți cei 700+km licitați? Incluzând loturile grele din A1(2 si 3)?

Ambuteiaj

Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

hefaistos

Doar în iulie și august.
La sfârșit de octombrie e chiar pustie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Senerslav



in 5 ani sper sa fim pe locul 2!

pasadia

Intre toti care dati like, nici unul nu stramba din sprancene cand vede cum scade kilometrajul Serbiei  (de mai multe ori pe parcursul clipului)? Adica trecand peste valoarea informativa redusa, nici macar partea de entertainment nu e cine stie ce...)

dr4qul4

In 2001 a fost de la bombardamente. A durat ceva pana le-au refacut.
Noi in 30 de ani am facut 17 km....1972-2002
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Pfff77

#8963
^Care este principalul motiv pentru "Noi in 30 de ani am facut 17 km....1972-2002" lipsa de bani, interes, viziune sau aveam alte prioritati?  :o

dr4qul4

Dupa intrebarea asta, pot spune cu siguranta ca ai sub 30 de ani..
Motivul este unul singur: Ceausescu!
Si a lui viziune in care automobilul personal va fi un lux. Atat de a fi detinut, cat mai ales de a fi utilizat.
Pe drumurile patriei circulau doar camioane si autobuze ("rate"), si alea cu o frecventa din an in paste.
Insa o amarata de Dacie costa cat un apartament si, dupa ce plateai in avans toata suma, aveai de asteptat chiar si cativa ani pana sa o primesti.
Iar dupa ce o primeai...benzina era pe cartela. Iar ratia era atat de mica incat, opreai motorul cand te puneai la cozile kilometrice (ratia era mica..dar si pompele erau goale) si impingeai masina (La inceputul anilor 90, desi eram copil...am impins destul la dacia unchiului  :lol: )

Investitiile erau in cai ferate, amenajari hidrotehnice (canalele, dar si hidrocentrale), industrie grea si plata datoriei externe.

Nu mai ramaneau bani pentru autostrazi, care oricum nu erau necesare neexistand masini. DN-urile erau goale, iar camioanele/autobuzele oricum nu prea depaseau 70 km/h.
Dupa 20 de ani de "aproape" pauza, au cam disparut resursele (oameni si utilaje) pentru cosntructia autostrazilor.
Spun aproape, pentru ca el a inceput proeictul A2. Care era cu placi de beton, turnate cu rost, pentru ca nu exista asfalt in romania (si trebuia importat).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Interesant, nu iesea asfalt de la rafinaria din Ploiesti/Navodari?  Sau ala era folosit pentru izolatiile de pe acoperis?

dr4qul4

Ori nu iesea, ori era dat la export.
Merg pe prima varianta, pentru ca nici acum nu producem mult asfalt in tara. Cea mai mare parte este importat.
In schimb ciment am facut si facem la greu. Pe vremuri fierul era mai scump, asa ca nu au iesit autostrazile nemtilor...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Numere noi la sfarsit de iulie.  Partea buna e ca apar 4 noi tronsoane pe A7 (mai lipsesc ultimele 2).  Partea proasta e ca multe segmente au "oficial" progrese anemice.



raulbogdan23

^
O mica observatie as avea pt A3 Chetani - Campia Turzii

Nu e [37.86% +]32% (acesti 32% nu reprezinta 32% din contractul de la 0, ci reprezinta 32% din ce a ramas de executat dupa STRACO) si ar fi gresit sa zicem ca acum lotul e la 69.86%.

Practic contractul STRABAG - GEIGER e pt cei 62.14% care reprezinta 100% in cazul lor.

pasadia

Facand calculul mai departe, acesti 32% raportati progres pe respectivul lot ar reprezenta in fapt 19.88% progres pe lotul de la ZERO. Adica am avea un total realizat in teren de 37,86% (Straco) + 19,88% (Strabag +Geiger) = 57,74%. Evident, nu e un calcul corect caci nu poate garanta nimeni ca toate lucrari incluse in acel 37,86% au fost pastrate in intregime de noul constructor.