Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

mariusbalasa

@Ambuteiaj ori glumesti, ori visezi?
Nu mai conteza, cred ca majoritatea colegilor au incercat sa-ti explice si de ce.
Realitatea este mai greu de sustinut cand nu vrei sa o cunosti.  ;)
Portul Mangalia este 80% un port militar si restul de 20% les reprezinta Santierul Naval...
ZERO % ca port comercial...  :lol:  :lol:  :lol:
Mangalia = Population 31 950 persoane timp de 9 luni pe an. (2021)
In zona aceea bate vintul si deplaseaza ciulinii dintr-o parte in alta... ;)

mirceaeliade

Sa nu uitam ca UMB totusi a castigat in mare parte pt oferta de pret, la limita de jos.  Daca la lotul A3 de langa Ploiesti lucrat de UMB, mie personal mi se pare ca incepe sa arate ceva probleme, probabil e calitatea corecta la pretul oferit.  Datoria CNAIR e sa verifice ca treaba e facauta ok macar conform contractului semnat, si sa plateasca un supervizor sa verifice ca intr-adevar executantul isi face treaba ok. 

Nu stiu cat e problema ca nu lucreaza UMB la turatia care poate unii ar fi sperat, si poate ca cu extensiile de contract din teren si altii s-ar fi batut pe loturi (oricum daca mai tin bine minte, pe lotul de 42 km parca au fost singurii ofertanti). Mie mi se pare ca oroblema reala e ca daca 'se intelege' CNAIR-ul acum prin birouri cu UMB sa le dea extensii prietenoase, s-ar putea ca sa ne trezim ca se vor 'intelege' si la final de contract ca accepta executii nu neaparat executate struna.  Acolo ar fi cazul sa se axeze opinia publica cu presiunea pe CNAIR, sa nu mai ajungem cu un CNAIR receptionand lucrari facute de mantuiala.  Ca daca e calitate conform contractului semnat, si executii totusi terminate in timp rezonabil (chiar si cu ceva prelungiri prietenoase), nu stiu daca putem sa ne plangem prea mult.  Mai ales ca in curand nota de plata pe sectorul de autostrazi se va cvadrupla sau poate chiar mai mult, si va incepe sa fie greu sa finantam la termen proiectele pe care totusi avem nevoie sa le construim.

GAC

ma astept sa fie probleme pe loturile umb in timp, dar este firesc avand in vedere SF. eu cred ca avand in vedere solul pacatos, umb puteau cere incheierea amiabila a contractului (fara buline). ei au lucrat in continuare si isi asuma mai departe riscul garantiei. cat priveste lotul de la ploiesti, daca garantia a fost 24 luni, ce vrei, sa tina 100 de ani. se prezinta inca bine lotul... daca vrei sa tina lotul 100 de ani, trebuie Sf facut Dumnezeieste si caiet de sarcini imaculat. nu dati vina pe umb pentru incompetenta autoritatilor.

GIV

@mirceaeliade sa spuna cineva cand s-a ridicat CNAIR sa conteste calitatea lucrarilor de pe un lot de Autostrada :)) :lol: casnd ei ar face orice sa se deschida cate un lot la fiecare alegeri :lol:  :lol:

florin74

COMSA A1 -
La lotul vecin al UMB a fost mai toleranta, la spanioli a fost "exigenta", vorba aia, daca nu a acceptat COMSA sa faca ecoductul pe banii lor...
Oricum, dupa rezilierea aia nimeni nu mai face nimic suplimentar pana nu e stabilit in contract.


alexandru_m

^^ Pe A10 unde si pe Porr si pe TS i-a tinut mai mult de 6 luni ca sa masoare planeitatea cu batul si rugozitatea cu degetul.

Apropos, cine se ocupa de supervizare pe loturile UMB?

dumbravaandrei


cfdp

#8932
ijwtsh  are dreptate . progresul la UMB nu este cum speram noi utilizatorii de autostrazi dar este constant si normal. Nici eu n-as mai vrea sa vad Aktor sau Pizzarotii cu un utilaj/doua si trei /patru muncitori pe sector de 23 respectiv 17km santier. Am fost destul de disperat cand i-am vazut pe A10.

Am uitat. Aktor inca nu a terminat parcarile, CIC Teius,..... Pizzarotii au receptionat dar sa nu mai revin la neconformitatile existente pe traseu.

GIV

#8933
Quote from: florin74 on June 26, 2023, 10:01:41 PMCOMSA A1
acolo nu a fost doar dorinta lui Cuc?

Ambuteiaj

#8934
Am citit tot felul de explicații care mi se par aiuritoare pentru care un drum expres sau autostrada pe aceasta ruta nu se justifica absolut de loc:

- ca pe drumul comunal spre Mangalia nu se circula, pai la fel e.si pe multe drumuri de pamint din județul Ilfov. Asta insemna ca nu ar trebui construit A0?

- alta explicație savanta a fost ca deja exista A2 și niciodată nu se justifica dublarea unei autostrazi . Pai A1 va fi dublat de A3, DNCB va fi dublat de A0, DX Pitesti-Craiova de autostrada ce va trece pe lingă Alexandria etc.
La fel dacă tot aveam podul de la Girugeni-Vadul Oii, de ce s-a mai construit un pod rutier la Cernavodă și Fetești, iar acum la Smirdan-Braila?

- aiureala absolută ar fi ca Mangalia are 30.000 de locuitori. Cind Saligny a construit podul peste Dunăre și calea ferata, Constanța era un sat de pescari.

În perioada verii in sudul.litoralului (in jurul Mangaliei) e un furnicar de turiști. Iar o autostrada trebuie construita avind în vedere și fluxul de turiști, ca la nord de Năvodari nu mai e loc (fiind rezervatie naturala), ci doar spre sud.

Tocmai, ca aceste drumuri au ca efect dezvoltarea. Iar dacă la Mangalia e port militar, ala nu are nevoie de transportarea rapida a echipamentelor, a armamentului, a personalului de la celelalte baze militare din tara și NATO?

Mai oameni buni, dacă tot este in plan sa se facă un pod la Călărași, nu ar fi bine sa se ia în considerare de la inceput și deservirea unui astfel de drum (expres sau autostrada) București Splai- Mangalia?

Ca se va face podul și apoi se va descoperi ca geniile din CNAIR nu s-au gindit de la inceput ca putea sa fie si pe o astfel de ruta V-E și pot apărea diferite probleme.
Nu e normal sa avem în vedere treaba asta de la început?

Eu înțeleg ca fiecare roman considera o alta autostrada drept prioritate. Eu cred ca aceasta ar trebui să fie următoarea planificata.
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

danutzu_1069


Hercule

Omul are o obsesie care revine anual in luna iunie. Cu asa incrancenare de zici ca aici se iau deciziile pentru constructia de autostrazi.
In fine, fiecare cu fixatiile lui, dar macar de n-ar jigni pe cei ce au alta parere.

Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!

Ambuteiaj

Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

dumbravaandrei

Decat sa faci 4h pe A2 pana la Mangalia, la Drajna iesi de pe Autostrada si treci podul la Harsova. Crede-ma ca e la fel de gol si pe acolo ca si pe DN3... ai sa ajungi in 3h jumatate...

Ionut