Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Din gura lui Scriosteanu:
*aproape 560 km drum de mare viteza cu contract de executie lucrari
*alti 380 km in lictatie
*"cred ca pregatim licitatii pentru [2023] de cel putin inca 500 km" la min 22:

mike_us

Aproximativ aceleași numere ca si in tabelele lui Ionuț. Oricum 560 + 380 ~= 940 km e cu mult mai mult decit am avut vreodată in licitație/execuție. Următorii 2-3 ani se anunța foarte interesanți.

oneLess

Trebuie să recunoaștem că trendul acum este impresionant! Ar fi interesantă o statistică cu ce s-a depășit anul ăsta, o comparație cu trecutul nu ar avea sens că nu prea ai avea cu ce!


Ionut

Monitorizare independentă API autostrăzi și drumuri expres - contracte lucrări și licitații lucrări. Final de an 2022.





534 km cu contracte lucrări semnate, valoare totală 7,05 miliarde euro
402 km în licitație lucrări, valoare estimată totală 5,73 miliarde euro

Ionut

T1 DEx12 l-am lăsat în tabel. Așteptăm să vedem dacă Tirrena atacă decizia CNAIR, așteptăm să vedem finalizarea procedurii de reziliere.

mirceaeliade

In functie de cum se misca lucrurile, am mai putea vedea intrati la licitatii pe 2023 vreo:
* 118 km completare A7 (cred ca au ca si asigurata finantarea)
* o parte mica din cei 260 km lipsa A8 (podul, legatura A8-A7, poate completare pana la Sovata)
* cei vreo 73 km A9 (daca ramane Grindeanu o sa traga tare sa se dea drumul)
* potential 50 km A13 (completare pana la Brasov)
* 120 km pe DEx11 (daca gasesc fonduri)
* 16 km pe DEx14 (vama Oar)
* o parte din cele 10 noduri care vor avea SF gata

As fi multumit daca se dau in licitatie vreo 200 km din astia.

tom_sawyer

#8722
^^^ La DEx Brăila-Galați s-a emis AC și pentru capătul nordic. Acum porțiunea neautorizată este cea sudică, de la intersecția cu drumul de legătură la podul peste Dunăre.

^ A7 la nord de Pașcani și A9 au terment de finalizare SF septembrie 2023, care poate fi amânat, deci nu cred că se vor licita în 2023.

Pe A13 nicio șansă Brașov-Făgăraș, termen finalizare 2024.

În 2023 ar putea fi licitate pentru execuție:
- DEx11 Oradea-Arad
- Satu Mare - Oar
- Alternativa Techirghiol
- Buzău - Brăila & Brăila - Tulcea
- Bacău - Piatra Neamț (proiectare+execuție)
- Târgu Neamț - Iași
- DEx Tureni
- secțiunea montană din A8
- prelungirea DEx Br-Gl spre nord, până în VO Galați (proiectare+execuție)
- VO Gura Humorului (proiectare+execuție, profil de autostradă montană)

ijwtsh

N-ar putea fi scoase la licitatie si A3 Biharia - Chiribis si Chiribis - Suplac? Deja e prea de tot, cand vezi si cat de avansate sunt lucrarile pe Chribis - Suplac din 2004... te ia nebunia. Intre timp pe DN19B isi rup oamenii masinile. Loturile astea doua impreuna cu cele ale UMB ar reduce traficul pe Cluj - Oradea pe DN, ar fi super de ajutor.

rota

conform datelor de mai sus, contractul pentru Pascani Suceava o sa fie gata in februarie 2023, poate intra si el in licitatie pt executie :p

tom_sawyer

#8725
În tabel probabil sunt termenele inițiale ale contractelor, dar s-au semnat multe acte adiționale care au prelungit durata (la mai toate SF-urile licitația prevede 18-24 luni, dar sunt gata după 3-4-5 ani).
Vezi pe harta CESTRIN sau pe site-ul CNAIR.

naivu

#8726
Bilantul unui an cu mai putine sperante (bilant 2021, pt comparatie)
Executie: cine era neserios a ramas neserios, cine a fost serios s-a cam incurcat de "partenerul serios":
-- UMB a terminat Crapi2, Porr PiSi1 (in avans)
-- UMB mobilizare fantastica pe A3, pe Braila-Galati, pe A0N2, pe A7 Focsani, CNAIR încă nu a aprobat modificarile solutiei tehnice la Nadaselu+..., nu a obtinut AC pt podul peste Siret+triaj CF, nu a obtinut AC pe A0N4, nu a obtinut aprobare pt defrisari ca sa se poata face foraje geo deasupra tunelurilor "pt ursi" ...
-- Strabag avans bun pe Oradea-A3, speram finalizare in 2023
-- Nurol pe A3 si Alsim Alarko pe A0S2+1 nu prea rapid dar se vor incadra in termenul contractual
-- Astaldi incet si pe PiSi5 si la drumurile de legatura cu podul de la Braila (absorbtia in WeBuild nu-i prieste  :) ), Aktor (sperasem un pic dupa ce i-au preluat olandezii) si Pizza cum ii stim, Tirrena pe reziliere, nea beni reziliat
-- sunt in derulare contracte pt >500km, majoritatea semnate dupa 2020 (exceptie A0Sud1-3 2019, CraPi1 2018), nu a mai fost niciodata atat (si ar sari de 900km daca s-ar finaliza licitatiile in curs; cam tot atati km cati avem acum in circulatie )
Licitatii pt (proiectare+)executie: relativ satisfacator pe A7, slab in rest
-- pe A7 desemnat castigatorii pe toate cele 13 loturi, semnat 7 (+ alte 2 in curand), 1 in litigiu, 3 in asteptare; bonus pe final de an, lansarea licitatiilor pe capetele A8.montan, in curand si pt podul de la Ungheni-Prut
-- semnat (in sfarsit) toate sectiunile ramase din A1 (atat PiSi cat si Holdea-Margina)
-- semnat finalizare Chetani-CTurzii cu Strabag
-- licitatiile pe A0N1 si A0N3 treneaza in continuare, pe Sibiu-Fagaras suspendate, pe A3-Tureni nici macar lansata, pe A3 in judetele Bihor+Salaj incurcate
Pregătire proiecte: nesatisfăcător
-- o noua moda, firma de proiectare nu mai treneaza contractul, cere reziliere  :)
-- exceptând PiSi, toate celelalte treceri ale Carpatilor sunt blocate: Craiova-Lugoj de Grindeanu, Ploiesti-Bacau de Consitrans, Bacau-Brasov si Suceava-VatraDornei proiectantul a cerut rezilierea, A8 MNiraj-Leghin in ceață (se va licita fara geo ca pe PiSi si Meses? se va licita completare SF? sau pur si simplu se va amâna o decizie?)
-- Motca-Iasi-Ungheni treneaza cu selectarea traseului in zona Iasi, Pascani-Suceava-Siret in intarziere
-- Ma uit in sinteza (last edit sept '20) si pe insemnarile personale, pe final de 2022, conform contractelor initiale, ar fi trebuit sa avem SF gata pe: Braila-Tulcea, Tulcea-Constanta, Pascani-Suceava, Suceava-Siret, Timisoara-Moravita, Ploiesti-Gaesti, Braila-Buzau, Braila-Focsani, Bacau-PNeamt, Tisita-Albita; no comment.
-- Ca sa terminam intr-o nota pozitiva, proiectarea pe Arad-Oradea avanseaza frumos (se simte implicarea lui Bolojan), iar prietenii de la Explan nu au abandonat VDornei-Bistrita.

Whyse1

#8727

naivu

^AC emisa pe 20 decembrie, excelent pt 2023, inutil pt 2022  :) ! Dacă era martie sau iunie 2022 în loc de decembrie poate ar fi început fundațiile pilelor si culeelor până acum.

hefaistos

Eu sunt optimist pentru 2023. Vom avea probabil anul cu cele mai multe deschideri de pana acum (nu neaparat si cu cei mai multi km, pentru ca sunt multe segmente mici):
3 segmente pe A0: Turcii vor deschide, probabil in doua etape, un sector de autostrada intre A2 si DN6 care va duce la o reconfigurare majora a traficului pe DNCB. UMB va deschide si el A0N2, cu o influenta mai mica asupra paternului de trafic, dar e binevenit, pentru ca adauga la categoriiile fluenta, confort, siguranta. 
1 Segment pe A3 ce va fi deschis de Nurol in prima parte a anului. Din pacate izolat si cu utilitate minima la acest moment, dar asta nu e vina constructorului. Posibil (dar improbabil) un al doilea segment intre Chețani-Câmpia Turzii unde constructorul are 12 luni de executie dar se afla inca in etapa de "proiectare".
Lotul 3 din DX12 va fi si el deschis (complet sau partial, vom vedea cum se intelege constructorul cu CNAIR).
O alta potentiala deschidere de autostrada e lotul A7 - Cocoasa de la Focsani. Avand in vedere stilul UMB.
Podul De la Braila va fi si el deschis (cumva) in prima parte a anului 2023.
Daca adaugam si cele doua giratorii suspendate de pe DNCB am avea 6 deschideri majore de infrastructura sigure si 2 potentiale.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.