Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#8685
Mă uit la Bistrița, Vaslui și Târgu Jiu... singurele orașe neconectate la niciun drum rapid...

shift2rail

^gasesti ca Slobozia, Calarasi,  Resita, etc ar fi conectate la reteaua de viteza?

rocklee


alexmocian

Ori Tg Secuiesc, Miercurea Ciuc, aglomeratia Braila-Galati, Satu Mare, etc  :D

naivu

#8689
^^^^ Parca te deranja ca avansa mai repede proiectul TgJiu-Craiova decat Turda-Dej, acum te-a luat mila de TgJiu ? :lol:
Harta de pe pagina anterioara cuprinde o retea de baza, daca macar aia s-ar realiza pana in 2030 ar fi super, finetzurile dupa aceea!
Neajunsul infrastructurii rutiere din Romania nu e ca nu e cate un A/DX pana la fiecare oras peste 50000 locuitori, ci ca cel mai apropiat A/DX se afla la peste 50-100km de acele orase!

mirceaeliade

de notat ca Comarnic-Brasov, A6 si A11 sunt complet excluse.  Suspectez ca cei din Bihor vor gasi formule de finantare, dar A3 si A6 porbabil raman pe linie moarta.........

naivu

Problema majora la A6 si A3 Ploiesti-Brasov este ca e blocata pregatirea proiectului:
 - licitatia pentru elaborarea SF pt A6 se lungeste de mult prea mult timp (desi putea fi semnata cu Explan de un an de zile)
- contractul de elaborare SF pt Ploiesti-Brasov e tinut captiv de Consitrans care refuza sa elaboreze un proiect de bun simt
Nu inteleg neincluderea in POT a A3 Biharia-PSalajului, la ce bun A8 daca nu ai si continuare spre V?! Doar daca au alta sursa de finantare.

shift2rail

CoBra s-ar putea auto-finanta fara probleme prin concesiune/ppp...daca ar exista vointa politica.

A6 se va finanta in exercitiul financiar urmator (post '27).

pasadia

Trebuia să apară cineva cu concesiune/ppp... Și evident cu presupunerea că NU sunt bani. Asta deși cred că numai dacă mă uit la cofinanțarea noastră (deci nu la banii de la UE) constat că din 2014 încoace am cheltuit si ne angajam sa cheltuim de vreo 4-5 ori mai mult decât costul CoBra.

În 2014 costurile estimate de construcție pentru CoBra erau între 0,9mld (oferta UMB) și 1,4 (Vinci). Aplic inflație și altele și urc la 2 mld (pentru 60km, enorm oricum).

Uite, pentru A7, Ploiesti - Pascani cofinanțarea noastră (deci încă odată, nu fondurile PNRR) ajung la aceleași valori.
Pentru PiSi cofinanțarea noastră cred că depășește 1mld (e sâmbătă, nu stau sa calculez acum).

Pentru alte proiecte (bucățile de A3 din Salaj, DX-ul din Oltenia, A0, etc...) statul român plătește direct, nerambursabil, costul altei CoBra.

Deci încă odată, nu banii sunt lipsa. Sunt alte probleme, dar ni se aruncă în fața fenta cu PPP-ul.

qionescu1

@naivu

Iar le succesti si intorci cum vrei tu... Era revoltatoare prioritizarea (Craiova-Tg Jiu) drum cu valori de trafic de mult mai mici fata de Cluj-Dej. Pricepi asta sau de cate ori trebuie sa iti repet ca sa intelegi? Apoi BN, TJ, Vaslui plus Bt nu sunt chiar un pic peste 50k si am mai zis ca ar fi mult mai util ca primele investitii sa se faca pe cele mai aglomerate sectoare apoi restul. In fine, am vazut ca tu stii care sunt neajunsurile de ce te mai deranjez?

Kimi

#8695

Nu pot sa nu remarc doua mari ineptii:
1. De ce sa faci doua risipe inutile la Braila cand poti face un singur drum pana la Ramnicu Sarat si economia de bani sa o bagi in alte proiecte
2. Ce rost are legatura dintre Dej si Jibou? De ce nu leaga Jibou direct de Zalau/Poarta Salajului? Si in loc sa arunce banii pe Dej - Jibou mai bine ii baga in Dej - Bistrita. Oricum toata lumea merge la Cluj, prea putini merg strict de la Dej la Baia mare, de exemplu.

naivu

@qionescu1, ... suparat pe orice si oricine ca totdeauna  :) !
Departe de mine sa fiu impotriva conectarii BT, VS, BN sau TJ la reteaua de A/DX, dar nu se pot face in urmatorii 5-10ani tot ce nu s-a facut din 2000 incoace (nu iau in calcul anii 90, chiar nu vad cum s-ar fi putut face A pe atunci). Dupa ce porneste executia pe toate loturile Ploiesti-Siret si Iasi-TgMures, se poate discuta serios si de finantarea unor DX-uri catre BT sau VS, dupa ce porneste executia pe A8.montan si pe loturile lipsa dintre Cluj-Oradea, se poate discuta serios si de conectarea Bistritei prin ANordului si Cluj-Dej, dupa ce porneste executia pe A6 Craiova-DTS-Lugoj, se poate discuta serios si de finantarea DX catre TgJiu. Pana atunci, macar sa fie gata SF-urile!
La ce bun sa ne contrazicem pe Craiova-TgJiu vs Cluj-Dej, ambele sunt la fel de secundare fata de A6 si A3+A8!
@shift2rail, concesiunea/ppp este din start o idee proasta, taxa pe A nu poate acoperi nici pe departe "rata" la cheltuielile de constructie, tot de la buget se plateste 90%; in cel mai bun caz e un imprumut la o dobanda mult mai mare decat poate obtine un stat membru UE de pe piata bancara.

reed

O intrebare.Pe care proiect se va implementa prima data parapetul retras?Ma calca pe nervi deja chestia asta

ovicor

@naivu, Cluj- Dej colecteaza traficul A Nordului, atat aripa Moldova cat si aripa Baia Mare. Poti sa-mi spui ce colecteaza Craiova - Tg. Jiu? Ca vad ca le pui pe picior de egalitate!

StefanCelMare

#8699
Eu aș zice că dacă facem până în 2030 toți cei cca. 8-900 km contractați și în licitație, e bine.
Urmează treptat-treptat și restul reședințelor de județ să se conecteze.
Desigur, ideal ar fi să fi fost toate conectate ieri, dar cca. 1000 km în 10 ani ar fi relativ OK pentru România.
Vin și restul, e inevitabil, cred că e momentul să ne mai calmăm cu concurența asta internă.

PS - țineți cont că județul Hunedoara, deja conectat, are salarii la nivel de Vaslui, iar Bihorul mult lăudat nu e departe.
Nu este vreo magie în conectarea la autostrăzi, nu înseamnă că de mâine crește nivelul de trai.
Traficul dictează prioritatea, mai ales cel de marfă.


Powered by API/PUM imgur uploader
https://economedia.ro/grafic-harta-salariilor-din-romania-judetele-cu-cei-mai-bine-platiti-angajati-se-sprijina-pe-servicii-it-si-investitori-straini.html#.Y54u1XZBw7c