News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

miahi

Daca avem asigurate 2 din 4 mld. pentru A7 dupa cum au calculat colegii si a confirmat si  Horatiu, poate nu e cea mai ideala situatie pentru UMB. Sper spre binele UMB-ului ca nu vor fi probleme de cash flow.

Pe A3 tot asa sunt procentele 50% din PNRR ?

Ionut

Tabelele au suferit modificări majore după cele întâmplate ieri.




horatiu.cosma

^^
Pe proiectele pe fonduri europene (unde trebuie să plătim din bugetul național și ulterior să cerem rambursarea de la UE) nu am văzut să fie vreo problemă de cash-flow în ultimii ani, ba dimpotrivă, am instituit un sistem anul trecut prin care am reușit să plătim facturi în 5-10-15 zile de la emitere, mult sub termenele contractuale de plată, iar la Ministerul Finanțelor nu au fost probleme. Până la urmă vrem să ajungem și noi în rândul țărilor dezvoltate, batem la poarta OECD, deci trebuie să fim în stare să co-finanțăm astfel de investiții, dacă nu chiar să ne asumăm parte din ele doar din banii noștri unde nu mai există spațiu din fondurile europene. Deci, revenind, nu am nicio emoție că o să apară probleme de cash flow pe proiectele PNRR, din simplul motiv că următoarele tranșe PNRR (câte 2 pe an, fiecare de circa 3 miliarde de euro) depind de realizarea acestor proiecte.

Ionut

Și constructorii.
UMB și restul lumii. :o :lol: ??? :brush: :insomnia: :king:




mirceaeliade

Pt statistica, tabelul CNAIR:
http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/proiecte/Retea%20in%20trafic-converted%206.pdf
Tabelul "oficial" e cam confuz, dar la prima vedere:
*deschiderile pe la Arad cu tot cu A11 insumeasa 162.6 km (deci diferenta pt A11 vine cam 3 km)
*iesirea A3 la TgMures de 4,700 e marcata "la profil de drum expres"
*pare sa lipseasca totalmente din tabel segmentul A6 de la Lugoj
Daca stiu sa adun corect, cu astea 2 suma totala ar da de peste 1000,0 km. Stie careva ce imi lipseste din tabelul asta:



mircea

Suntem în anul 2022, după atâția ani de forum și încă ne mai uitam la cifrele cnair pentru claritate?! De aia la "Exit Tg Mureș" i-au dat indicativul de DN pentru că e DX...

Ionut

Conexiunea cu A3 la Târgu Mureș este DN. Pe două benzi pe sens, da, dar DN.
Legat de A11, poți calcula și tu pe Google Maps, e foarte simplu. :)

TibiV

Mama, cat castiga WeBuild din indicii de escaladare de pret...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Ionut, #8662, cred ca voiai sa scrii Boita - Nadaselu.

Ionut

^ Da, Nădășelu. :-[
Dar într-adevăr cred că traseul Holdea-Nădășelu e mai lung puțin. :)

tom_sawyer

Undă verde de la Bruxelles pentru România!

Programul Operațional pentru Transport a fost aprobat de Comisia Europeană.

Suma alocată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.

Banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, iîn următorii 7 ani.

Printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără: Autostrăzile

Sibiu-Pitești,

Sibiu-Brașov,

Ungheni-Iași-Tărgu Neamț-Târgu Mureș (mai puțin sectoarele finanțate prin PNRR),

Brașov-Bacău,

Timișoara-Moravița și

Pașcani-Siret.


Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare ( inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre.


Sorin Grindeanu

naivu

Studiind cele 2 tabele am remarcat ca sunt cam 900km fie contractati (534) fie in licitatie (348), daca adaugam si licitatiile care ar trebui lansate in viitorul apropiat (capetele A8, SatuMare-Oar, A3-Tureni, alternativa Techirghiol?, poate si ceva din A9?) se ajunge la o cifra apropiata de nr de km  A+DX aflati in circulatie! Sa fie intr-un ceas bun!

tom_sawyer

#8682
^^
Comparație cu proiectele din HG-ul adoptat în decembrie 2021, prin care se actualizează Master Planul:




Grindeanu tot vrea să bage în față Timișoara-Moravița, deși Oradea-Arad sau Cluj-Oradea sunt mai avansate ca proiecte.

vm75

Probabil asa se explica de ce nu mai e nicio graba sa transeze licitatiile ramase pe A3. Temporizare nu e doar la fotbal. Si Grindeanu pare genul care are grandomania de a face autostrada la el in sat, chiar daca national ar exista alte prioritati.