Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

ionutzyankoo

Multumesc la randu-mi pentru actualizarea tabelelor cu proiecte de A/DX.  :gj: 

mirceaeliade

#8641
CNAIRul pare ocupat cu A7 dar mai sunt cateva proiecte care cica ar fi trebuit sa avanseze birocratic si totusi nu prea reusesc sa vad informatii cu noutati (nici macar noutati negative cum e pe A0 sau A13).  Poate stiu vrabiutze ceva zvonuri?

* pe A3, segmentele Meses si Barcau-Chiribis si Chiribis-Biharia sunt in plop si cam vor ramane acolo pana ne trezim cu o minune?

* pe A8 chiar se vor scoate la licitatie cele 2 capete luna asta?  ce impiedica sa fie aprobati indicatorii tehnoico economici, ca pe A13 au frecat menta mai mult de 6 luni de la preluarea documentelor pana la lansarea pe SEAP si tare mi-e ca se repeta si aici?

* pe A10 sunt planuri sa se inchida ultimele procente pe lotul 1 sau raman limitatoarele de viteza pana cine stie cand?

* pe A/Dx11 Arad-Oradea ar cam trebui predat SFul inainte de sfarsitul anului, dar se intrevede asa ceva?

* pe A/DX14 Oar-Satu Mare se anunta ca se liciteaza executia in decembrie, si pe Baia Mare-Bistrita castigatorul e anuntat de vreo 40 de zile fara contestatii dar nu se semneaza

* pe A/DX6 nu s-au depus contestatii la Filiasi-DTS iar pe Caransebes-Lugoj nu se anunta nimic

* pe VO Techirgiol/A4 trebuia lansata licitatia curand^TM dar nu e nici o veste. intra si nodul de la Cumpana aici sau birocratic nu e gata ala si ba bloca tot proiectul cu VO?

* pe A3-Tureni mai crede careva ca se da drumul la licitatie in ianuarie?

* pe VO Fagaras sunt oferte depuse de 14 luni.  acolo se va uita licitatia acum ca se face A13 pe langa?

Vrabiute?

Mascarpone

Quote* pe VO Techirgiol/A4 trebuia lansata licitatia curand^TM dar nu e nici o veste. intra si nodul de la Cumpana aici sau birocratic nu e gata ala si ba bloca tot proiectul cu VO?
VO/A4 este SF+PT iar sf-ul inca nu este gata. Nodul de la cumpana a fost reziliat de mult si nu s-a mai relansat licitatia.

Allex

Stiu ca inca nu s-a deschis Sibiu - Boita dar las asta de acum aici, dupa nu stiu cat de disponibil o sa fiu:

Deschidere autostrazi pe ani

1,5 sec



4 sec

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

mirceaeliade


CătălinL

Puțin câte puțin, dar se adună. În 3-4 ani vom putea spune și noi că avem o rețea de autostrăzi.

hvm

^
Pacat ca legatura Suceava - Timisoara o sa fie prin Bucuresti cu ceva noroc (ca s-ar putea sa nu avem inca trecerea muntilor inainte de 2030 nici macar pe A1).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Vlad94

Nu cred că va veni nimeni Suceava-București-Timișoara, dar vom avea bucăți din A8 și A13 gata până în 2030.


paranoiaaaa

In 2026 cred ca o arate diferit harta. Termenul limita impulsioneaza finalizarea acelor lucrari. Sper insa ca pana atunci ca macar A1 sa se apropie de finalizare pe zona montana.

mirceaeliade

#8650
Veste oarecum buna de pe FB Grinda:
QuoteComisiile parlamentare reunite pentru finanțe bănci au înțeles importanța finanțării transporturilor și chiar au acceptat să aloce sume în plus!
Au dat undă verde suplimentării cu 17% a bugetului Ministerului Transporturilor pentru anul 2023, comparativ cu 2022.
Sunt peste 23,3 miliarde de lei care vor fi alocate anul viitor, din care 11,9 miliarde de lei pentru infrastructura rutieră și 5,2 miliarde pentru infrastructura feroviară.
Avem proiecte, avem finanțare, avem putere de muncă și capacitate de implementare!
Sa vedem daca ultima se va si dovedi reala
QuoteAmintesc aici doar câteva din proiectele la care le-am prezentat comisiei:
- cele 13 loturi ale A7, finanțate prin PNRR, între Ploiești și Pașcani
- Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea cu tuneluri)
- 4 secțiuni ale Autostrăzii Sibiu-Pitești
- 3 tronsoane ale Drumului expres Craiova-Pitești
- 5 secțiuni ale Autostrăzii Transilvania
De notat ca lipseste A0, A8 si A13.  Nu inseamna neaparat ca nu vor fi finantate, doar ca nu sunt in fruntea prioritatilor de finantare...

horatiu.cosma

Câteva dintre alocări:

- zero pentru A7 Focșani - Bacău
- zero pe capetele A8
- 300 de milioane pe A3 Nadaselu - Poarta Salajului, pe care ii consumă UMB din 2-3 facturi
- 377 milioane pe PiSi4+5, care e cam 10% din valoarea contractelor cu TVA
- 200 milioane pe Chețani - C. Turzii, adică cam 40% din votarea proiectului cu TVA, ce ar trebui sa fie gata cu puțin noroc la anul
- cam jumate din necesar și pe Craiova - Pitești sau A0 Nord
- 1 milion pe proiectarea Ploiesti - Comarnic - Brașov pe un contract de 55 de milioane
- aproape zero pe proiectările drumului nordului

Ionut

Păi zero pe Focșani-Bacău că nici ei nu se așteptau să semneze. :lol: De restul nici nu mai comentez că îmi e silă.

Xenos

Ce spune @horatiu.cosma e sinistru și înțeleg că pe feroviar e chiar mai rău.

hefaistos

Anul 2022 a fost un an de convergenta la semnatea de proiecte. Unele licitatii incepute de mai multi (multi, multi) ani , altele relicitate, altele grabite de PNRR.
Dar pana la urma anul asta, pe rutier, s-au semnat valori contractuale mai mari decat in oricare an al istoriei noastre.
Astfel, avem (in milioane lei)
PiSi 2 (4250)
Pisi 3 (5323)
Marginea Holdea (1826)
Chetani Campia Turzii (420)
A7 - Dumbrava Buzau 2/3 loturi (2718)
A7 - Buzau Focsani 2/4 loturi (1453)
A7 - Focsani Bacau 3/3 loturi (6513)

In total s-au semnat contracte in valoare de 22.5 miliarde lei adica 4.5 miliarde de euro.
Sa le uram succes tuturor celor implicati in derularea contractelor, pentru ca transformarea banilor in lucrari mai presupune mici eforturi 

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.