News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Îți sugerez să răsfoiești puțin thread-ul A3 și cred că o să îți schimbi părerea despre cât de încet s-a mișcat Bechtel. Organizare și mobilizare cum a fost la ei când le-a deblocat statul român frontul de lucru și i-a plătit va fi greu spre imposibil de egalat, doar UMB se apropie de cifrele de atunci.

Europiu

Iar afirmația cu Băsescu este și ea cam scoasă din legendele propagate de un trust de presă. Nu vreau să politizez. A fost făcută în anii 90, în al doilea mandat ca MT și contextul era financiar-economic pentru acele vremuri. A neglijat să fie grijuliu cu vorbele și a omis să adauge "acum". Eventual și "Vor veni și vremurile alea".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Corect.

Si sa nu uitam ca modernizrea DN2 a fost facuta muuult inainte de aderarea la UE. Si ca ministrul Basescu ceruse bani (pe fonduri ISPA, preaderare) pentru 2+2...

UE nu a fost de acord pentru ca "trafcul nu justifica" 2+2...
Drept "razbunare", Basescu a ales cel mai "lat" profil "1+1" din UE, cel sudez, cunoscut acum sub numele popular de "1,5 + 1,5"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

KingDei14

Daaamn ce interesant. Ma gândeam ca na, din câte stiu în 2003 se semnase contractul și pana în 2013 când s rupt nu s a dat prea mult în folosinta. Totuși, au de gând sa revină în tara? Ne ar prinde bine încă o trupa meseriasa pe lângă cei 4 granzi

pasadia

Bechtel nu e interesata de proceduri de licitatie. Ori e cu dedicatie, ori nu e. In felul acesta isi permit sa acopere costurile mari (reale) de mobilizare, sa construiasca bine (si masiv, cu multe lucrari de arta si multi mc decopertati) si sa raporteze profit unde trebuie.

Sunt alti granzi care lipsesc (sau au plecat) din Romania. Colas, FCC, Skanska si multe altele...

ijwtsh

#8435
Stie cineva unde pot gasi filmari cu mobilizarea celor de la Bechtel? Pe atunci nu stiu daca aveam filmari cu drona. Poate mai mult poze?

yetiman

#8436
:D Nici nu cred ca erau drone pe vremea respectiva.

Si filmari, foarte putine.

Un exemplu aici;

si aici:

Si, evident, aceleasi eterne probleme: UTILITATILE:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

montaniardul

In Romania Bechtel "n-a putut mai mult", in schimb a putut in alte tari din regiune in care a construit cateva autostrazi (ce-i drept in parteneriat).

https://www.economica.net/ce-autostrazi-a-facut-bechtel-pe-langa-romania_53861.html

 

GIV


yetiman

Bechtel e o firma americana, cu acelasi scop ca si al celorlate firme private: sa faca profit.
Nimic anormal pana aici.
Cine ar vrea sa lucreze in pierdere?

Ce a stiut Bechtel cel mai bine? Sa profite de prostia guvernantilor din Romania cu care a semnat un contract "beton" (pentru ei) [posibil inclusiv coruptie, dar nu stiu daca s-a putut dovedi ceva].
Prin contract erau platiti in functie de orele lucrate si de cantitatile de materiale folosite, si nu de o valoare totala contractata. De aici, si cantitatile uriase de materiale folosite, fara economie sau "optimizari".

In schimb, au avut in contract si plata "stationarilor". Adica erau platiti si cand lucrau si cand nu lucrau. Evident, nu cu aceleasi tarife, dar asta e mai putin important.

Si acum intervine adevarata problema. Statul roman (prin guvernantii ei) nu a facut platile cum ar fi trebuit. Si atunci, Bechtel oprea lucrarile pana la incaserea banilor, si factura, in continuare, stationarile.

De aici si sumele uriase platite ca si despagubiri, intarzierile permanente si, in final, lipsa autostrazii.

Dupa parerea mea, Bechtel nu au fost niste escroci, ci doar au stiut cum sa profite de incapabilitatea si prostia unor guvernanti, semnatari a unui contract pagubos pentru partea romana.

Probabil in alte tari din regiune fie au fost platiti la timp, fie nu au reusit sa-si impuna acelasi tip de contract, benefic doar pentru ei.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

#8440
Poate că în alte țări statul și-a făcut partea de contract cu mai multă responsabilitate (exproprieri, utilități, avize, acord de mediu etc). E grăitor filmulețul de mai sus cu directorul Companiei de Apă, care declara foarte senin în 2008 (la 4 ani și jumătate de la semnarea contractului) că e treaba constructorului să mute utilitățile. Seamănă oare cu situațiile mai recente ce au fost documentate pe forum foarte bine pe Sebeș - Turda sau Lugoj - Deva sau altele?

Nu vreau să fac speculații despre cum s-a semnat contractul cu Bechtel, dar mă gândesc că au avut niște oameni cu cap care au făcut o analiză aprofundată înainte de semnarea contractului despre cum se construiesc autostrăzi în România, ce probleme sunt, cum se comportă statul în rezolvarea lor și au ajuns la concluzia că sunt șanse mari să apară blocaje în șantier care să le dea peste cap programul. Și atunci de ce să plătească ei ditamai măgăoaia de la Săvădisla cu sute de angajați ce stau pe bară cât timp statul nu își face treaba?

ijwtsh


qionescu1

Despre ce contract vorbiti pe A3? Ati uitat ca a fost... pierdut?  :D


Florian

Nu știu de ce vă tot agitați cu contractul Bechtel!
Deja se știe că Bechtel a fost una din modalitățile de a ne plăti lobby-ul pentru intrarea in NATO!
Asta alături de alte contracte la fel de păguboase!