Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

#8340
Pentru ca vad ca mai apare din cand in cand subiectul unor "cocoase" mai mult sau mai putin justificabile, tin sa fac aceasta interventie.

Dupa cum am spus am strabatut destul de des distanta BV - BC. Acum, pe DN11, sunt 180km pe care ii parcurg in 3 ore (ocazional 2:45, dar deseori pana spre 3:20 cand au fost lucrari la podul peste Trotus din Onesti, saucand  la podul de la Poiana Sarata (cel reconstruit) au fost cozi datorita valorilor mari de trafic). Iar in sinea mea eu mi-am facut un calcul - cu CoBra plus A7 construit, tot 3 ore mi-ar dura drumul din BV in BC ocolind pe la sud de Ploiesti. E o cocoasa asta? Probabil ca da, dar as merge pe ea din motive de siguranta.

Din acest motiv nu am fost extrem de vocal cu cocoasa Focsani. Arata oribil, sunt convins ca existau solutii mai bune, dar se va putea trai cu ea. La Boita, pe traseul A13, e o cocoasa urata, dar acolo nu ma deranjeaza existenta ei cat motivul - adica spaima de a construi tunel (pe ruta directa dintre Vestem si Avrig).

Tot pe traseul A13 eu am sustinut o solutie pe care altii au numit-o cocoasa (desi in viziunea mea nu e cazul) - ocolul pe la nord de Targu Secuiesc. Si voi sustine ca un eventual capat la Adjud (nu la Racaciuni) nu ar reprezenta o cocoasa. Pentru ca pe A13 nu va intra trafic numai dinspre Bacau, ci si dinspre Tecuci, Barlad, Galati sau Albita.

Bachus01

@cristi5

Luam doar valorile de trafic in calcul sau ne uitam si dupa alte argumente?
Nu sunt specialist in domeniu , deci nu te pot contrazice in legatura cu valorile de trafic.

O autostrada/drum expres nu o facem pentru 1-2-5 ani . Poate peste 10 ani ne trezim cu aceeasi problema ca pe Valea Oltului . Ce facem , mai asteptam 3-4 dupa ani un SF . Nu avem deloc viziune . In contextul actual cu Ucraina si Rep. Moldova avem nevoie de infrastuctura . Si nu ma refer din punct de vedere militar . Suna cinic dar putem profita de anumite oportunitati .

In al2lea rand , cu a gresit Moldova? Chiar nu meritam o autostrada spre granita de vest? Doar valorile de trafic conteaza? Nu cumva mai trebuie sa fim competitivi si economic? Oare de ce in Moldova aveam foarte putine investitii in fabrici si altele? Timpul , poluarea si vietile pierdute nu le luam in calcul?

Ok , stim probleme cu DN urile . Ce am facut in ultimi 30 ani sa le rezolvam ? Nimic si nici nu o sa se faca . Tocmai de asta avem nevoie de drumuri noi .In Grecia A2 si A5 au trafic destul de putin . De ce au fost construite? Pentru sectorul turistic , agricol etc .

Nu trebuia A10 ? Explica asta celor din Alba care aveau de facut naveta zilnic . Sau hai sa o inchidem .
 

Din pacate  imi pierd si ultima speranta ca se va schimba ceva in tara asta . Bani se gasesc pentru tot , doar pentu drumuri nu . Aici avem tot timpul argumente . Daca maine se scoate in licitatie A8 asta nu inseamana ca ne trebuie N miliarde poimaine . Platile se vor intinde pe cativa ani .

Din  cauza clasei politice si a functionarilor publici (cu mici exceptii) , suntem in mocirla si nu vom iesi curand din asta . Cum am mai spus . Dezbina si cucereste .



mirceaeliade

Pasadia are oarecum dreptate.  Daca avem bani sa punem cocoase pe campie ca sunt prea scumpe exproprierile, atunci ar fi normal sa avem bani de cocoase sa construim autostrazi cu cocoase prin munti atata timp cat permit viteze pe alocuri de 80 km/h.  Sunt mai scumpe "exproprierile" pe sub pamant pt tuneluri decat cele care sunt spre intra-vilan.  Oricum, si la viteze mari, se poate pune asfalt inclinat ceva mai serios (ganditi-va cum arata un velodrom). Parca am intalnit ceva in genul cand am condus de la San Francisco la Los Angeles. 

Tin minte cat s-au revoltat ziarele acum vreo 10 ani ca vai cum sa avem autostrada cu limite de doar 80 km/h pe Valea Prahovei, si uite ca vor mai fi minim 5 ani pana vin excavatoarele sa faca ceva.  As fi preferat un pseudo-DX cu curbe stranse in loc sa stau dupa tiruri cu 60 la ora pt ca nu ai unde depasi.

GDC

#8343
@pasadia duci discuția în derizoriu. Nici nu știu de unde să încep:
- la Boița te deranjează frica de tunel, dar la Răcăciuni e ok frica de un deal (nici măcar nu era prevăzut tunel acolo dacă țin bine minte)
- ți se pare ok să duci un traseu nou la Adjud, cu investiții măcar în centuri, ca să avantajezi traficul Tecuci și Bârlad, dezavantajând Bacău și ce e mai la nord, decât soluția echitabilă Răcăciuni. Eu chiar m-am bucurat că traseul A13 nu se ducea direct la Bacău, tocmai fiindcă dezavantaja localitățile menționate de tine, lungind și traseul construit.
- pentru Albița nu știu dacă face vreo diferență, iar Galațiul ar avea traseu mai bun prin Ploiești oricum
- și aia cu ocolul pe la Ploiești pentru Bv-Bc e minunată. Spune-le și tu celor de la UMB să nu mai lucreze pe A3 că deja există A10 și A1.

Oricum, din spusele tale și ale lui @cristi5 au fost niște tâmpiți nemții care au făcut tunel de 2,5km cu 3 benzi pe sens la Leonberg lângă Stuttgart decât să meargă A81 la nord de Ditzingen și Rutesheim. Ce să-i faci, ei nu-s așa deștepți ca noi.

pasadia

Da, ma deranjeaza frica de a construi tuneluri. Dar sincer sa fiu ma deranjeaza si cand prevezi in faza de analiza trasee mult prea multe tuneluri si dupa aia renunti la contract ca e prea scump sa faci toate lucrarile. Si da, ma refer exact la A13, al carei traseu eu mi-l imaginam pe la sud de Onesti (usor complicat de vaile terasate ale Casinului si ceilalti afluneti dinspre sud ai Trotusului). Dar:

- pe traseu propus din SF avem 6 tuneluri pe traseul de ocolire al Onestiului la vest, nord si est
- pe traseul propus de mine probabil s-ar fi rezolvat cu mai putine tuneluri (dar viaducte mai lungi)

Celalalt efect ar fi fost ca un traseu pe o ruta aproximativa Bogdanesti - Casin - Stefan cel Mare - Heltiu ar fi intepat traseul A7 la Sascut (in varianta sa cea mai nordica), nu la Racaciuni. 

Dar revin - aceste discutii despre traseu sau format al drumului sunt inutile cat timp decizia de investitie ramane strict in Dinicu Golescu 38. 

GDC

#8345
Total de acord cu ideea de a fi avut A13 la sud de Onești, am menționat-o și eu anterior. Dar tot nu înțeleg de ce de la Cașin nu se putea găsi un traseu prin Borzești ( da, cu ceva exproprieri) sau Viișoara și apoi Răcăciuni. Din nou din motive de echitate.

Oricum intrăm în detalii care s-ar analiza mult mai bine într-un studiu cum trebuie. Problema mea cea mai mare e că e clar că se aleg trasee nefezabile și ilogice în multe studii actuale. Oare chiar așa mult să conteze interese locale sau orgolii personale ale politicienilor?

Europiu

Un răspuns scurt și simplu la ultima ta întrebare: da!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Calin88

#8347
Nu zic ca asa a fost, dar ocolirea Onestiului pe la N ar aduce toata valea Trotusului mai aproape de o autostrada si de municipiul resedinta de judet (Comanesti, Moinesti, Tg Ocna, Slanic Moldova si toate satele din zona respectiva - zona defavorizata in acte), pe cand pe varianta de S ar ajuta strict traficul de tranzit. S-ar putea si asta sa fi fost un argument pentru varianta Racaciuni.
Nu pot sa spun daca asta justifica diferenta de pret intre cele 2 variante.

pasadia

Pentru asta exista incluse in proiecte drumurile de legatura (chiar si in varianta actuala, cu ocolirea prin vest, exista un drum de legatura distinct tocmai pentru ca pozitia nodului e ciudata si destul de departe de DN12A). 

GDC

@Calin88 să fi fost cum zici, dar legătura văii Trotușului se poate face cu o centură de vest a Oneștiului, la standard 1+1, de la DN12A către DN11, apoi către A13 dacă era la S de DN11.

Dar e posibil să se fi ales N Oneștiului tocmai în gândirea că le facem pe toate cu un drum, gândire cel puțin îngustă pe care am mai văzut-o și la alte proiecte. Pe A7 lângă Suceava era să se facă o cocoașă de toată jena cu înțepare în DN29 chiar lângă Suceava "că să fie și centură". Încă mai e pe harta proiectelor varianta aia, la care din ce știu s-au renunțat.
Ori se fac drumuri aiurea complet necorelate (vezi zona Galați Brăila) ori încercăm să facem cu un drum de toate. Mintea unora e într-o noapte arctică.

qionescu1

#8350
Quote from: GDC on June 21, 2022, 10:54:19 PM@cristi5 hai să îți dau un exemplu de pe la tine din zonă și să îmi spui tu ce aduce lărgit DN la 2+2: presupunem că facem ceva (nu știu ce) care să ușureze traficul pe porțiunea grea a Autostrăzii Nordului. Că tu ai dat-o exemplu că fiind ceva realizabil. Permite-mi să am îndoieli și să cred că va ajunge ca A13, dar sperăm să fie bine. Deci reușim să facem ceva de la Gura Humorului la Mureșenii Bârgăului. Ce anume dublezi tu apoi din Suceava-Gura Humorului și Mureșenii Bârgăului-Dej? Că e zonă ușoară de DN. Vezi cât din drum e în localitate?

Oameni buni, situația e simplă: avem nevoie pe culoarele principale de trasee noi, cu acces controlat și fără să treacă prin localități.
Mama lui de SF poate fi făcut astfel încât să meargă pe varianta 2+2 și în același timp să explice ce trebuie făcut dacă s-ar construi HP pe unele porțiuni. Asta ca să nu mă apuc peste 10-20 de ani de alte SF-uri și alte prostii. Coridoarele principale vor trebui să fie 2+2 la un moment dat, dar se poate accepta și HP temporar.

PS: Sunt total de acord cu @dr4qul4 și @ghrt despre ce trebuie făcut direct 2+2 și ce poate fi lăsat 1+1 temporar.

A Nordului e una din solutiile cele mai usoare chiar si daca ar fi sa fie construita la nivel de autostrada. Daca se aleg variante de compromis gen 2+1,  2+2, HP sau o combinatie intre cele 3, atunci fara discutie e cea mai usoara si realizabila cale de mare viteza intre Moldova si Transilvania. La ce probleme sunt pe A8 si A13 mai degraba o sa avem aici primele realizari chiar daca pentru inceput la nivel de centuri de ocolire 2+2.

Sunt de acord cu vancouver, n-ar strica sa avem o abordare mai aplicata pe nevoile acute care necesita interventie imediata si care pot fi realizate relativ usor si rapid fata de proiectele mari care au toate riscurile sa se blocheze sau sa fie intarziate foarte mult timp.

GDC

@qionescu1 am mai avut discuția asta dar îți reamintesc.

Când spui că e cea mai ușoară te bazezi pe fix nimic. Argumente împotriva afirmației tale ți-am tot dat, dar na.

Presupunând că e cea mai ușoară, vreau să te aud că spui că trebuie făcută întâi partea Suceava-Bistrița și după aia restul. Că după cum am mai spus și eu și alți oameni chiar interesați de infrastructura din Moldova, m-am săturat să se tot folosească carioci de traversări de Orientali doar ca să se justifice alte drumuri în Ardeal. Cei din Ardeal să nu mă înțeleagă greșit, n-am nimic împotriva dezvoltării în continuare a infrastructurii acolo, dar nu cu prețul deturnării oricărui proiect de trecere a Orientalilor.

Calin88

@GDC

Complet de acord, o centura in V Onestiului ar fi suficienta pentru legarea Vaii Trotusului. Cred ca in prima faza nici macar nu ar fi nevoie de intersectii denivelate cu DN12A si DN11.

StefanCelMare

#8353
@GDC
Oricum o dai, mai devreme de 2030-2035 optimist nu se poate discuta despre trecerea Orientalilor.
Proiectele în execuție pur și simplu fac greu de crezut că se poate începe încă un proiect complex la acest moment.
În următorii 5-10 ani, ar trebui să avem A7 full în execuție, A1 PiSi + tuneluri Lugoj, A0 full, DX CraPi, A3 Cluj-Oradea + A8 capete (Tg.Mureș-Sovata și Pașcani-Iași).
Nu știu cu ce muncitori și ce firme s-ar putea pune în discuție A8 montan mai repede de 10 ani, fie și Half Profile.
Avem pe moment discuții pur teoretice, destul de încinse.
Cred că peste 10 ani discuția majoră va fi A8 sau A13 montan.
Că se va mai face o Autostradă Arad-Timișoara, conectarea Brașovului la vest, A6 spre Vidin, drumul Găești - Ploiești, nu cred că se va pune problema A8/A13 montan exclusiv. Niciodată nu s-a limitat totul la construcția doar a unei autostrăzi.

PS - eu zic că A13 ar fi soluția optimă financiar, dar până la urmă, decizia poate fi și A8 montan HP, eu unul personal înțeleg lupta celor din Moldova. Argumente sunt pentru ambele (A8/A13), dar repet, nu văd posibilitate realistă mai devreme de 10 ani, optimist, și cel mai probabil doar una se va realiza (cea care se va realiza va atrage traficul și va face nefezabilă cealaltă).

TibiV

Quote from: StefanCelMare on June 23, 2022, 02:00:46 PM@GDC
În următorii 5-10 ani, ar trebui să avem A7 full în execuție, A1 PiSi + tuneluri Lugoj, A0 full, DX CraPi, A3 Cluj-Oradea + A3 capete (Tg.Mureș-Sovata și Pașcani-Iași).

Adica A8 capete...
Dupa ce corecteaza StefanCelMare, postarea asta se poate sterge...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)