Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 18 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#8220
Tocmai s-a anuntat cresterea cheltuielilor militare la 2,5% din PIB. Ghiciti de unde vin cei 0,5% in plus.

CraPi, PiSi, A0, A7 (plus ce e acum in executie). Restul cred ca o sa fie amanate cu cativa ani fata de ce ne asteptam realist pana acum.

liviubalan31

Nu sunt finanțate din fonduri europene, mai ales A7 care are criteriile stricte din pnrr?

Sent from my SM-A405FN using Tapatalk


tom_sawyer

#8222
Ba da, cele din PNRR vor merge inainte. Problema e la celelalte. Inainte sa vina banii europeni trebuie platite lucrarile din bugetul de stat. Plus cofinantarea.
Parerea mea e ca se vor amana scoateri la licitatie pentru executie la proiectele care sunt acum in SF (+proiectare), altele decat PNRR.

ghrt

N-aş fi atât de stresat. În primul rând, pentru asta trebuie rectificat bugetul, şi nu există nici un proiect, doar această declaraţie scoasă din joben (nu e nici un calcul public în spatele ei), şi apoi, inflaţia va fi cu (aproape) 2 cifre, deci pe anul curent va absorbi cheltuieli suplimentare (pe banii celor care au nişte economii).
Dar pe termen lung s-ar putea ca să crească cheltuielile cu apărarea chiar şi mai mult, pentru că un război la graniţă presupune staţionarea de trupe şi activitate susţinută ori asta costă mult. Soluţia nu cred că e să nu mai facem autostrăzi.
Cont (aproape) inactiv.

GAC

Daca vom avea din nou granita cu Rusia, ma astept ca realizarea de drumuri rapide sa devina un obiectiv strategic in cadrul Nato.
Daca vrei sa beneficiezi de forta de reactie rapida, trebuie sa ai drumuri "rapide" ca fortele NATO sa se desfasoare pe pozitii si sa astepte "inamicul".
Inainte de avioane si tancuri, cea mai buna arma este chiar dezvoltarea economica, care va permite cresterea PIB si implicit cresterea cheltuielilor cu apararea, fara ca procentul de 2% (sau 2.5%) din PIB sa creasca.
De asemenea, asa cum s-a dovedit in 1918 - prin scufundarea cuirasatului Szent István de catre o barca cu torpile - ca era cuirasatelor s-a terminat (desi unii au mers cu doctrina de razboi invechita mai departe), asa ma astept ca doctrina de razboi sa se schimbe si acum, cu ajutorul dronelor inarmate, care vor avea potentialul de a tine la respect chiar si cele mai bine blindate tancuri.
Daca vom avea prosperitae economica vom avea si bani sa ne echipam cu o armata de drone anti-tanc, in asa fel incat sa descurajeze orice invadator. Uitati de F16 sau chiar F35.

ghrt

@GAC, deja discuţia devine offtopic, dar pentru că unul din subiecte este oarecum de interes pentru mine ca hobby, aş vrea să îţi sugerez ca să priveşti faptele din perspectiva celor care ocupă scaunele corespunzătoare funcţiilor, nu din perspectiva proprie şi personală. Dacă aplici metoda retrospectiv, vei descoperi şi de ce în general suntem foarte în urmă cu autostrăzile, infrastructura modernă (exceptând netul urban) şi în general modernitatea, am tot ratat progresul şi revoluţiile tehnologice etc. Bine, alţii le-au ratat practic de tot, dacă ajută cu ceva. Şi ca o idee, podurile rutiere şi CF pot fi distruse rapid şi sigur de prima salvă de rachete.
Cont (aproape) inactiv.

Europiu

Lăsând la o parte faptul că se contrazice singur... No offence, GAC!
"realizarea de drumuri rapide să devină un obiectiv strategic" - drumurile ar fi pentru material terestru, da?
"cu ajutorul dronelor înarmate, care vor putea ține la respect și cele mai blindate tancuri" - păi atunci drumurile nu mai au rost, nu?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alin2pas

Până una - alta, poate ar trebui să ne gândim despre utilizarea drumurilor în scopuri civile. E destulă tristețe pe alte forumuri, cu situația de acum.

StefanCelMare

Pentru cei îngrijorați că se taie de la autostrăzi bani.
Din experiența de la POIM Mediu (fostul exercițiu bugetar), știu că acolo mulți bani erau împrumutați. Deci nu se plăteau cererile de rambursare din bugetul de stat, ci din împrumuturi făcute de stat. Apoi se primeau banii de la UE și se acopereau creditele. Chiar și cu dobânzi merită. Nu mai e mixul ăla de 80% bani UE 20% România, dar merge.
Voința politică să fie, soluții se găsesc.

Goldmund

Quote from: JohannDB on March 07, 2022, 02:45:25 AM
       Privind ultimele imagini, mă întreb, ce normativ, cere ca la "loc de câmpie"... teren plat, să avem terasament/rambleu de 3-4 m înălțime ?? Să fie de vină "eventualele subtreceri" de drumuri de exploatare pentru terenurile agricole vicinale ?? Pentru că prin , era să zic, Merkel-land, acum Olaf-land, am rulat pe autostrăzi la nivelul.....câmpiei... !!

Si eu m-am intrebat la fel ca tine, dar poate  ai aflat sau iti aduci aminte de inundatiile catastrofale din 1970(Transilvania) si 1975. Germania are de mult raurile indiguite, canalizate, alte lucrari adecvate unor scurgeri fara prea multe inundatii, cel putin nu pe arii importante. Si in campie pot apare inundatii catastrofale, daca nu exista un drenaj specific unor ploi abundente, daca nu exista o scurgere sistematica a apelor de pe camp, plus ca un rau, doua pot trece usor peste matca, mai ales in campie, dar scurgerea conteaza(daca cunosti Olanda, vezi acolo ce inseamna drenaje pana la canale de scurgere, plus polderele celebre. Si acolo, cu toate pericolele din lume cand vine vorba de inundatii, au autostrazile parca fara ramblee de 2-5 m. Ei prefera grinzile pe piloni, daca trebuie sa ridice putin autostrada, in rest, platt....

mirceaeliade

in Texas si in multe locuri dins tate sunt autostrazi la nivelul solului.  problema e cand s-au trezit Texanii cu inundatii acum vreo 3 ani multe din autostrazile importante erau sub apa si oamenii nu prea puteau fugi de ape.  cred ca cel putin in zone inundabile nu e chiar rau sa avem autostrazi deasupra nivelului solului

adiarc

#8231
^^ tocmai de aceea in vara trecuta au fost inundații catastrofale in Germania ( urbanizare excesiva...zonele de alta date de refulare pt rauri - luncile inundabile,plus toate zonele antropizate sunt excesiv acoperite cu beton si asfalt si apa se scurge ,nu se mai infiltreaza,creându-se torenti devastatori ).


cat despre Romania...in Sud Si Vest cand ploua torential apa se scurge greu aparand baltiri mari ( zone plate),iar in Transilvania multe A DN,Dj trec pe langa rauri

inaltimea terasamentelor este pe deplin justificata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Skynick

Chiar daca o sa avem, chiar daca nu o sa avem granita cu Rusia, se va pompa masiv in arme si infrastructura. Nu mai e discutie aici. Si infrastructura inseamna revitalizarea aeroporturilor abandonate, cale ferata si tot felul de alte drumuri mai putin cunoscute, in afara de autostrazi, care practic nu prea se pot accelera.

elphax

ma uit cu groaza la cat de usor se pot distruge drumuri si poduri in tara vecina.
adica ne chinuim ani multi sa facem o autostrada si ti-o pot distruge in 2 secunde - si nu e ca se pot repara repede si usor ...

cum ar fi sa cada o bomba peste podul de la Braila chiar cand va fi gata ?

(scuze de off-topic)

ijwtsh

Si eu ma gandeam fix la asta uitandu-ma la ce se intampla in Ucraina. Desi sunt sigur ca in cazul unor asemenea urgente nu s-ar mai pierde atata timp cu licitatii, contestatii si nu stiu ce, presupun.