Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

FOARTE IMPORTANT. În 2022 trebuie ca antreprenorii și CNAIR să se mobilizeze exemplar pe proiectele mature în execuție pentru a crea premisele ca 2023 să fie un an record, cu deschideri posibile pe A3 Nădășelu-Zimbor (30,06 km), Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,55 km), A0 Sud toate cele 3 loturi (51,20 km), poate ceva pe A0 Nord, DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) și Craiova-Balș dacă se amână pentru anul viitor, dar și A3 Chețani-Câmpia Turzii (15,7 km, dacă se va contracta în 2022).

Calin88


Ionut

Nu chiar. Hobanatul nu e chiar ușor. Și nu s-au apucat. Are 1.7 km și e complicat. Sa vedem, teoretic pot dar e cam devreme ca încă nu pot întra acolo.

Tavi

Din Slatina - Colonești, măcar Slatina/Valea Mare - Nod Negreni, că la Colonești oricum nu este descărcare. Deși au lacul acela de trecut și nu este ușor cât sunt ei de UMB dar nu imposibil  :)

Vlad94

Poate vor face un giratoriu temporar la Coloniști cu a fost la Iernut.

alecu26

si 2024 va fi un an foarte foarte bun. Poate chiar mai bun decat 2023.

La anul vor mai fi si maruntisuri multe: DX-ul de la Oradea, Centura Tg Jiu, Centura Tecuci, (posibil si centura Tg Mures), Centura Timisoarei facuta acum de TS, poate poate si drumul de legatura de la Timisoara (dar ala mai degraba se indreapta spre reziliere).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

Partea buna este ca in ultimii doi ani au fost lansate si multe SF-uri care ar ajunge la maturitate si licitate in perioada 2023-2025. Mai sunt si altele care au nevoie de SF.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

BIGRED1984

Cel mai bine sincronizati deschiderile cu urmatoarele alegeri majore, de obicei fie se imping fie se forteaza proiectele catre acele date.

oneLess

Harta CESTRIN a fost updatată/editată ieri joi 24.02.2022 la 11:17

dr4qul4

Daca pana mai ieri parea greu de crezut ca Ucraina poate in intra in UE, situatia s-a schimbat radical.
Bine, tot mai trebuie sa si reziste (sanse mici, dar cresc pe zi ce trece), DAR daca o face, s-ar putea sa fie integrata destul de repede, cu fonduri de preaderare disponibile imediat!

In conditiile astea, se va deschide coridorul  Suceava-Cernauti-Lvov-Varsovia -Berlin/Tarile Baltice, care ar putea sa atraga foarte mult trafic de marfa din Romania, Bulgaria dar si dinspre Turcia!  Si nici noi nici Bulgarii nu suntem pregatiti pentru asa ceva.
Din (speram) Y-ul Focsani-Buzau-Braila ar cam trebui sa se desprinda si un drum nou spre Calarasi (cu pod).
Bulgarii stiu ca au in proiect Burgas-Varna. Dar nimic pe Varna-Dobrich-Calarasi sau Burgas-Turcia.

Si desi tot prin Serbia va fi mai scurt, pe sarbi nu-i vad prea curand in UE (au cam ramas singuri de partea rusilor...). Mai degraba ii vad izolati cat de curand...ceea ce ne va pune probleme mari pe Calafat-Lugoj
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

pasadia

Chiar ma uitam si eu la asta - practic pe teritoriu ucrainean, pe ruta Siret - Cernauti - Ivano-Frankivsk - Lvov - granita poloneza sunt vreo 300km. Intre Bucuresti si granita poloneza ar fi vreo 750-800km. Parfum... Sa vezi dupa aia cum o sa se zica ca sunt polonezii de vina ca nu legam portul Constanta, caci deh, ar concura cu Gdansk.

Dar la nivel de planuri eu zic ca o astfel de sitiuatie (strict ipotetica) afecteaza mai degraba valorile de trafic A8. Iar Y-ul ala mentionat de tine ar trebui sa fie mai degraba Adjud - Tecuci - Galati - Braila - Slobozia - Calarasi ca parte dintr-o axa Istanbul - Varsovia.

dr4qul4

#8216
tu zici bine...doar ca nu te poti astepta la renuntarea Focsani-Braila si inlocuirea cu Adjud-Galati (varianta ta ar fi rosie). Cel mult putem spera la un Y (varianta albastra).
Am mai adaugat continuarea de la Galati spre Chisinau-Tiraspol-Odesa-Mikolayev. Si varianta cu galben in caz ca ar supravietui Transnistria.

PS. Am avut cariocile la mine, dar in cateva zile mi le confisca VV Putinsi trage o cortina de fier pe Prut....




Powered by API/PUM imgur uploader
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

ghrt

La bulgari am mers cam pe toate variantele peste munţi şi cea mai ok mi se pare Şumen - Karnobat. Are ceva serpentine, dar e o zonă scurtă şi în rest dealuri. Şumen ar avea şi o legătură bună la Silistra - Călăraşi, la fel zonă deluroasă, dar nu am mai mers pe acolo de f mulţi ani.
Între Karnobat şi Edirne este o zonă cu dealuri ceva mai mari şi în stare relativ proastă, dar am văzut camioane.
Traseul este DNul lor nr. 7.

Dar BG are pe hartă autostradă Varna - Burgas, lăsată la urmă, deci e greu de zis dacă vor accepta să translateze mai la vest 50-100km, mai ales că la ei Burgas şi Varna sunt dintre oraşele mari.

Dacă rămâne Burgas - Varna, ar avea sens proiectul de autostradă de centură a MN, urmând ca de la Varna să meargă Dobrich - Medgidia - Constanţa - Tulcea - Galaţi - Focşani. Legăturile astea se vor construi mult DUPĂ eventuala aderare a Ucrainei, să nu ne facem iluzii.

Aşa că, după aderarea UA, s-ar putea face pod la Silistra - Călăraşi, centură la Călăraşi şi DXurile dintre Slobozia - Focşani. Asta ar trebui să fie suficient ca să atragă traficul interesat. Aşa că dacă apare acest trafic, va putea să fie analizată o cale nouă pe un traseu optim între Focşani şi Edirne.

În sens mai larg ar putea exista două fluxuri noi, Lugoj - Calafat - Montana - Sofia - Salonic / Istanbul şi Siret - Focşani - Călăraşi - Şumen - Elhovo - Edirne în loc de configuraţia ce se prefigurează acum, cu PiSi- Bucureşti- Giurgiu - Sofia / Veliko - Haskovo, care ar colecta tot traficul prin Bucureşti - Giurgiu, şi Burgas - Varna, dorită de bulgari şi care ar deveni la un moment dat parte a unei autostrăzi între porturi. În acest caz din Bucureşti vom ieşi spre est sau spre vest, după destinaţie, Salonic va fi prin Craiova - Vidin - Sofia iar Istanbul sau Alexandropouli prin Drajna - Călăraşi - Karnobat.

Acum Maps rutează prin Bucureşti dar pe un traseu mult mai dificil prin BG, zonă muntoasă, diferenţa de distanţă prin Călăraşi fiind mică, de 10 km mai puţin, şi cu un relief mult mult mai ok.
Bref, podul Silistra - Călăraşi şi DX Slobozia - ... - Focşani ar fi interesant.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Dpmdv un eventual pod (sau tunel) la Calarasi ar trebui sa fie exclusiv pe malurile romanesti, servind astfel si traficului intern spre sudul judetului Constanta. Punctul de trecere a frontierei l-as face mai incolo, mai la est de Silistra. Prin urmare, in aceasta versiune, traseul s-ar putea duce direct spre Dobrich si Varna.

ghrt

Dacă s-ar construi de la zero drum în Bulgaria, da. Dar tocmai că nu se va întâmpla, aşa că rămâne DN7-le lor. S-a scris că ei au făcut terminalul de camioane la vest de oraş, deci clar vor dori o centură la vest. Nu ştiu motivul, probabil ţine de relief, în est sunt nişte dealuri mărişoare. La vest nu există decât opţiunea unui pod RO-BG. La Est podul poate fi pe DN3-ul românesc, dar atunci va trebui construită şi o centură cu punct vamal.

Dacă un astfel de drum ajunge la Dobrich atunci de fapt ruta devine Edirne - Elhovo - Burgas - Varna - Dobrich - Medgidia - Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi - Focşani. Pe drumurile actuale e f lungă, 745km.
Prin Karnobat - Şumen - Silistra - Slobozia - Rm Sărat - Focşani sunt 567km, o diferenţă semnificativă, iar relieful mi se pare mai blând, în RO prinde mult mai multă câmpie.
Cont (aproape) inactiv.