Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 25 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Legat de discuțiile repetate despre baza de producție grinzi UMB, despre unde o mută, când o mută, încerc să clarific puțin lucrurile. În primul rând ei au o capacitate de producție imensă, cu 4 standuri la Craiova au produs circa 2000 de grinzi pentru T2-4 din septembrie 2020 până în decembrie 2021. Cu extensie venită la Zimbor pe A3, acum au 6 standuri de produs și necesarul imediat arată cam așa:

- 900 de grinzi pe A3 (4km de poduri cu grinzi la care se adaugă cam 4,6km de poduri cu tablier metalic)
- 400 de grinzi pe A0 2&4 (au și aici cam 1km de pod cu tablier metalic)
- 300 de grinzi pe DX Brăila-Galați la podul mare de 1,8km (care are și metal)

Centura Galați încă nu e pe radar, nu sunt făcute exproprierile și nu au început proiectarea (12 luni contractuale), deci mai devreme de 2023 nu o să fie mișcare acolo.

Deci, la o adică, pot sparge în 2 baza de la Craiova pentru București și Brăila și să le termine pe toate în 2022, rămânând în 2023 să devină furnizor pentru alții, e chiar o non problemă unde o mută și când.

În schimb pe partea de tablier metalic lucrurile nu stau foarte bine, au vreo 6km de poduri cu tablier pe toate proiectele, la Bacău și la Craiova au avut 1km și ceva în total și nu le-a fost simplu. Mai ales în contextul scumpirii enorme a tablei din ultimul an, insolvențe și falimente ale firmelor de profil la greu (inclusiv cei care le-au făcut tablierul la Craiova), va fi o zonă sensibilă în următorii ani pe proiectele lor și nu numai.

RaduG

Doar ce-am primit informare de la un furnizor de produse metalice că din Decembrie au redus prețul în medie cu 9%. Vești bune la început de an.

alecu26

Încă e volatilă problema metalului. Da, piața internațională de otel s-a ieftinit dar a crescut în general prețul energiei electrice și al combustibililor. Deci prelucrarea și sudura tablierelor metalice și transportul lor probabil va mai creste.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GIV

Quote from: Ionut on December 30, 2021, 09:49:10 AM

Marinul a ghicit, A0 DN6-DN5. Vom pune presiune pentru acest obiectiv. :D

sunt acolo ramasi niste stalpi de relocat. nu stiu cum de au ramas fix aia avand in vedere ca au relocat majoritatea. am un deja vu cu stalpi ramasi de relocat....

MarcoPolo

O întrebare legată de half-profile.
Am circulat de mai multe ori pe S4 in Austria, însă doar acum am remarcat modul in care aceasta este construita.
Se pare ca este planificata in final ca și o autostrada full-profile, la care s-au realizat pasajele peste drum complet pentru full-profile. Nu și viaductele, cel putin cele care le-am remarcat sunt realizate doar pe un sens.
Insa nu se circula in modul clasic de half-profile, cu o banda pe sens (cel putin eu așa am întâlnit cel mai des, M15 in Ungaria a fost multi ani așa).
De ani buni, se circula pe 2 benzi pe sens, benzi destul de înguste, fără separatoare de sens.
Un exemplu de pe Google Street View: https://goo.gl/maps/fSqC6tdoHKFwNrrs5
Mie nu mi-a plăcut senzația de condus pe ea, din cauza benzilor foarte înguste părea destul de nesigur. Noroc ca e destul de scurta, vreo 10km doar.
Ce parere aveti, in caz ca se construiește HP și la noi, are sens sa se implementeze acest model? Are avantajul posibilității depășirii vehiculelor mai lente.
Sau mai bine doar o banda pe sens, cu separatoare?

dr4qul4

In zona montana, si departe de statiuni mari, unde nu va exista trafic local ci doar de tranzit, o sa avem 5-7000 MZA. Asta inseamna ca iti poti alege ce banda vrei tu, rareori vei depasi cate un camion.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

s-a mai rasdiscutat...e un sistem f util la trecerile montane unde costurile sunt prohibitive...pe cativa km...sau acei 10 km...nu moare nimeni si la traficul nostru rezolva problema infinit mai bine fata de ce exista in prezent
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduG

FB Cătălin Urtoi:

QuoteVineri, 14 Ianuarie 2022, ora 16.00
În câteva minute plecăm din București.
Revenim acasă după două zile dificile.
Am să intru direct în subiect.
Nu se știa în CNAIR de problemele firmelor de proiectare în 2016?!
Ba da...
Nu se știa în CNAIR de problemele firmelor de proiectare în 2017, 2018,2019?!
Ba da...
Nu se știa  în CNAIR de problemele firmelor de proiectare în 2020?!
Ba da...
Nu se știa în CNAIR de problemele firmelor de proiectare în 2021?!
Ba da...
Și?!
Am ajuns în 2022...
Situația a ajuns să fie atât de grava cu proiectele din Moldova și din țară, deoarece în ultimii 15 ani s-au semnat contracte pe repede înainte și la comandă politică, indiferent de cine a fost la guvernare.
Motivele sunt:
1. Legislația cu privire la achizițiile publice;
2. Prețul cel mai mic în evaluarea ofertelor pentru care se oferă punctajul cel mai mare. De aceea nu vin firmele serioase din Europa și nu numai în faza de proiectare autostrăzi, unde experiența României este aproape inexistentă;
3.Interesele de grup și acceptarea unor firme care au ajuns să aibă simultan câte 20 de proiecte în faza de SF+ Proiectare.
Este cazul lui Search Corporation din acest moment.
Aici a greșit CNAIR, care ar trebui să nu mai acorde contracte unor firme care nu au reușit să finalizeze proiecte mai vechi, dar acest lucru ține tot de legislație și susținerea politică.
Ieri am asistat în ședința de la CNAIR la o situație penibilă.
O firmă de proiectare privată (Search Corporation) a cerut disperat ajutorul politic, deoarece este într-un blocaj!
În acest moment nu mai contează culoarea politică și trebuie strânse rândurile pentru a nu bloca proiectele cu finanțări europene!
Am avut mai multe discuții la MT ieri și azi, iar săptămâna viitoare vom reveni.
Soluții sunt, dar este nevoie de voință politică și o decizie curajoasă!

QuoteFlorin Blendea
La ce fel de blocaj va referiti cu Search C.?

Catalin Urtoi
Florin Blendea în următoarele opt luni de zile au de finalizat peste 50 000 ml de studii geo doar pe patru proiecte din Moldova din cele 20 pe care le au în acest moment în lucru la nivel național: Bacău-Brașov (A13); Piatra Neamț- Bacău; Pașcani - Suceava și Suceava- Siret. Problema e că au sublicitat proiectele și nu au numarul de utilaje care să le asigure termenele asumate prin contracte!


vancouver

Eu vad urmatoarea cale de rezolvare: intalnire la cel mai inalt nivel (ministru + director CNAIR) + Search si cautat un compromis. La un compromis nimeni nu castiga. Asta trebuie sa fie clar. Dar castiga Romania, in sensul ca se deblocheaza treburile. Propunerea mea:

- Search renunta la contractul pentru A13, pune la dispozitie tot ce a lucrat pana acum, se face un cut si primeste bani strict pe ce a lucrat.
- Search accepta sa fie exclusa de la orice licitatie in desfasurare sau care va fi lansata in urmatorii 3 ani in Romania.
- CNAIR renunta sa aplice penalitati pentru intarzieri la contractul la care Search renunta (A13).
- CNAIR accepta o amanare cu 2 ani a termenului de livrare a SF pe Bacau - Piatra Neamt.
- Se stabileste ca prioritate livrarea proiectului pe Pascani - Suceava, urmat de Suceava - Siret.

Daca nu se ajunge la un compromis, riscul este sa se ajunga la un blocaj. Urmarea: oricum nu vor fi livrate la timp proiectele. De aceea cred ca renuntarea la unul din ele si amanarea inca unuia e cea mai mica pierdere posibila.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Mersul trenurilor

#8199
^ Ma scuzati dar personal cred ca A13 e cel mai important (continuare + penalizari), DX PiatraNeamt Bacau are doar importanta locala si la fel si cu A7 la nord de Pascani.
Deci reziliere, excludere pe 10 ani sau definitiv, sub-licitatia abuziva trebuie pedepsita. Erau constienti ca nu au cum sa respecte termenii dar au zis ca merge asa ca doar e Romania, in lacomia lor.

Sunt contracte de mil de euro totusi.

pierreprowo

dinamogabry, vancouver,

Propunerile sunt logice și ar duce la livrarea la timp către stat a studiilor de fezabilitate, dar nu se va întâmpla nimic. Factorul politic din prezent nu are un interes clar patriotic de a se construi A7, A13 sau orice drum de acest tip, ci de a amâna lucrurile. Vom trăi și vom vedea.
În plus, așa cum ați scris, Search e o firmă lacomă, a sublicitat - și nu o singură dată. Ar fi interesant de știut dacă a existat vreun caz în care a livrat studiul de fezabilitate, conform contractului

vancouver

E normala reactia voastra si dorinta de a pedepsi. Dar ganditi-va la consecinte:

1. Orice pedeapsa care excede cadrul legal sau contractual va fi contestata si anulata in instanta, deci va avea efect zero de pedepsire si efect de cheltuire inutila de bani de catre stat, piedere de timp etc. Nimic care sa foloseasca acum sau vreodata scopului final de a construi ceva.

2. Orice pedeapsa excesiva va duce la falimentul firmei. Astfel nici macar unul din toate SF-urile nu vor fi livrate la timp. Asta doriti? Si credeti ca firme straine daca vin sa faca SF sau proiect, o sa se comporte precum cele romanesti, sa caute sa rezolve intr-un fel sau altul treaba? Uitati-va la Aktor sau Pizza? Au speculat toate greselile statului, cer despagubiri imense si posibil sa si obtina o mare parte in instanta, desi au intarziat lucrarea cu anii.

Cum pot eu oare sa va conving, sa va schimbati mentalitatea de pedepsire drastica si sa va orientati catre o reactie constructiva?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Știi cum poți să ne convingi? Renunțând la atitudinea asta autosuficientă de superioritate, de "adus lumina în peșteră la înapoiați care nici cum nu vor să aibă parte de ea". În general cu ciocanul și cu forța orice argument (oricât de valid) nu poate fi recepționat la adevărata valoare, ba chiar dimpotrivă, reacția naturală a interlocutorului e de respingere, lehamite, ignorare, enervare. Doar tratând interlocutorul ca partener egal de discuție, fără aere de vedetă atotștiutoare, cu modestie, căldură, receptivitate la eventualele contra-argumente, mesajul poate fi recepționat așa cum dorești. Altfel se va merge în direcția asta cu sens unic și cu final previzibil în care mesaje valoroase se pierd în eter din cauza formei în care sunt aduse, frustrarea tot crește din cauză că  " unii refuză lumina și se încăpățânează să se ascundă mai adânc în peșteră", iar Ionuț își va pierde complet răbdarea și va da ban-uri. Pe cine ajută asta?

mirceaeliade

schimbari pe cam ultimele ~2 luni:


TLDR-ul cu %:

oneLess

Harta CESTRIN ne spune că a fost editată azi.