Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Feri

#8175
^^Au inclus calendar doar pentru proiectele POT, nu si PNRR sau alte surse (si doar de pe reteaua rutiera primara). A7 este prin PNRR.
Tabela este cu semnare lucrari, adica executie. Adica cu o marja si pentru licitatie & contestatii la atribuire. Deci 2023 este chiar foarte optimist pentru A13 Brasov-Bacau. A13 Sibiu-Brasov posibil sa fi trecut termenele pt Fagaras-Brasov.

Si da, este foarte putin probabil sa realizeze tot pana in 2028. De asta au si inclus lista cu proiecte alternative de rezerva, pentru cand se vor impotmoli cu trecerile montane si va fi clar ca nu vor mai avea timp sa prinda finantarea in ciclul asta.

pasadia

Stai linistit, chiar nu ma refeream la A13 sau la alta autostrada ci la modul general. Dar da, cred ca tendinta va fi de a "alerga" dupa cantitatea de km adusi de loturile usoare, prin campie, si de a evita pe cat posibil orice lucrare dificila. Prin urmare pronosticul meu e ca se va lucra pe zona montana a A1 dar pana nu vor fi cu adevarat terminate lucrarile (sau foarte aproape de finalizare), nu vom vedea nici un alt santier in zona montana (nici macar tunelul Meses).

In schimb ni se vor servi multi km de santier in zone de campie - pe A7 mai ales, dar chiar si pe Arad - Oradea sau Bucuresti - Alexandria. Si aceste santiere vor incepe si se vor finaliza inainte de a avea lucrari pe Sibiu - Fagaras sau pe Iasi - Tg. Neamt. Ca sa spun altfel, nu degeaba la un moment dat CoBra a devenit Ploiesti - Brasov. Ni se va servi santier de la Ploiesti la Campina, dar in nici un caz nu vor incepe lucrari grele, la Sinaia sau la Predeal.

Uite, in tabel Arad - Oradea apare cu finalizare documentatiei in 2022 (dpcumentatie inceputa in 2020). Termen realist daca tinem cont de SF-urile de pe A7. Pe de alta parte contractul pentru SF-ul Sibiu - Fagaras dateaza de prin 2015. Zic ei finalizare in 2023, dar cred ca avem toate sansele sa il intindem pana prin 2026-2027 (discutand in tot timpul asta daca ne intepam la Vestem sau la Boita).

Feri

Da, termenele au o logica. Adica cam 1 an de la finalizare SF si pana la atribuire.

(la partea cu A13 ii raspundeam lui @mirceaeliade dar ai fost mai rapid la reply si m-a mutat pe pagina noua :) )

hefaistos

Voi cei ce sunteti vechi pe forum, cate harti si cate tabele de genul asta ati vazut pana acum?
Si cate au supravietuit testului timpului? Pardon, intrebare stupida, raspunsul este 0.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

vancouver

Noi cei care suntem mai vechi pe forum știm o treaba: singura șansa ca un santier sa înceapă, este sa apăra intr-un plan.

In 2007-2008 a exista o isterie cretina in presa, ca facem doar autostrăzi pe hârtie. In fapt se făceau multe SF-uri pentru ca anterior noi nu pregătisem nimic. Apoi, sub presiunea mass media ne-am oprit din a mai face autostrăzi pe hârtie.

In 2009-2016 s-a făcut execuția la tot ce fusese pregătit in 2007 - 2008. Apoi ne-am trezit ca nu mai putem face nimic nou, ca nu avem nimic pregătit. In disperare s-a scos din sertar Dx12 și ce rămăsese abandonat de la Bechtel. Apoi din 2016 s-a dat repede drumul la SF-uri noi sau actualizări, A0, A7, diversele Dx. Și iată, ca iara pierdem bani europeni sau ii absorbim extrem de târziu. Banii pentru A0 de exemplu erau disponibili din 2014. Strica dacă aveam acum A0 gata măcar pe sud?


Deci dacă vreți iara sa avem o gaura de 4-5 ani fără noi proiecte pregătite sau sa facem lucrurile haotic, fără nici un plan, atunci dați-i înainte cu criticatul. Ca așa ne sta noua bine la romani: sa fim mereu nemulțumiți, si când se face, si când nu se face.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Feri

#8180
In plus avem si niste conditionalitati prin termeni scadenti cum nu am mai avut pana acum - PNRR, sau care pareau foarte indepartati - TEN-T Core.

Daca ne axam doar pe fonduri europene si aveam masterplanul gata aprobat de ue de acum 10-15 ani, am fi avut A1 terminat complet si acum am fi urmarit santierele in lucru de pe alte treceri montane.

Sa speram, macar la cumpana dintre ani :), ca vom avea continuitate in derularea acestor proiecte si construi intr-un ritm din ce in ce mai bun, indiferent de cine este la guvernare.
Asistam totusi la un proces ireversibil de modernizare cel putin a retelei rutiere. Creste treptat capacitatea si experienta aparatului birocratic, precum si a constructorilor autohtoni astfel incat pe viitor sa poata licita pe orice lot, indiferent de dificultate.

La multi ani colegilor!

hefaistos

Ca de obicei ai dreptate... pe sfert de data asta.
Multe din SF-urile facute atunci au fost refacute pentru ca erau gunoi.
Iar hartile si tabelele de genul mai sus, prin instabilitatea cronica pe care o provoaca incurca nu ajuta. Un astfel de plan e util doar daca
- e stabil pe 10-15 ani si
- toti actorii implicati, privati sau guvernamentali stiu ca e stabil si il iau in serios.

Daca fiecare ministru vine cu o harta actualizata, ce rost are sa te zabati, ca oricum se schimba sensul in cateva luni, cand pleaca "personajul".
Cum zicea un prof de-al meu la facultate "mai binele" e dusmanul binelui.

Inteleg ca aceasta actualizare a fost ceruta de CE prin PNRR, asta e singura justificare a unei noi harti.
Dar deja vedem pe ea prioritizarea A13 Brasov-Bacau fata de A8, (nu spun ca e bine sau rau) ceea ce deja va starni discutii aprinse.  Extrem de posibil ca in 2 ani sa vedem inversare de prioritati, mai ales ca SF-ul pe A8 va fi gata "in curand".


Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

montaniardul

2022 sa ne aducă cât mai multe semnări de contracte pentru autostrăzi.
LA MULȚI ANI!

hvm

Daca tot sunt separate Focșani-Brăila de Buzău-Braila, atunci ar trebui mutat puțin mai sus sa plece mai la nord de Focșani undeva pe lângă tisita-Tecuci
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Feri


jaston

De acord cu ce a spus hvm.
Cateva argumente pentru Drum Expres Galati-via Tecuci-Focsani:

1) Ar asigura conexiunea directa intre Galati si tot nordul Moldovei, mai direct.
Fara a mai ocoli pe la Braila (11 km dus, 11 km intors)
Tot aici, ar asigura (prin drumul expres Braila-Galati) conexiunea Brailei cu tot nordul Moldovei.

2) Drumul intre Galati si Tecuci e ca un sat neintrerupt. Ar merita sa aibe "o centura ocolitoare".

3) Ar reduce volumul traficului la nodul  Braila cu celelalte drumuri( catre Buzau, catre Dobrogea, etc)

La multi ani!

paullie

S-a mai discutat si rasdiscutat Galati - Tecuci - Marasesti. Toti suntem de acord ca asta este varianta ideala, alaturi de DX Braila - Buzau. Numai ca socoteala de acasa nu se potriveste cu socoteala politicului. @cutter a incercat un compromis Ax la capat in Y cu Br- Rm Sarat care sincer mi se pare (dpdv costuri) un compromis fantastic de bun. Dar din nou socoteala de acasa ...

Feri

^^ Daca se confirma calendarul asta cu Focsani-Braila dupa 2027, atunci este foarte posibil sa fie oricum nevoie de o realocare de fonduri pentru actualizare de SF, deoarece actualul SF este destul de avansat, in AMC2 cf Cestrin si cu termen de finalizare/predare in vara asta. Deci ar expira pana in 2028 (daca nu se amana predarea). Asa ca s-ar putea investi acum direct intr-un SF Galati - Tecuci in loc de acea actualizare.

SocrateGaby

Quote from: ionescu63 on December 30, 2021, 06:37:05 PM
Cred ca UMB va merge mai bine pe A0N lot 2 decât Nurol pe A3, chiar daca nu au șanse sa deschidă in 2022
L.E.
Daca muta fabrica de grinzi de pe DX12 pe A0 s-ar putea sa tragă tare pe ambele loturi din A0N

Nu cred ca va face asa ceva fiindca pe Pitesti Craiova mai are si loturile 3 si 4 . Daca are posibilitate ar face o fabrica de grinzi separata pentru proiectele din Muntenia adica (A0 , Galati -Braila si centura Galatiului)

GIV

#8189
care mai este situatia autostrazii Lugoj Deva dpdv al fondurilor europene? mai este valabil termenul limita de 2023 pentru a nu fi nevoiti sa dam banii inapoi? se vor da banii inapoi pentru toata sectiunea sau doar pt lotul care nu o sa fie gata la timp(pe langa despagubirile catre constructor)?