Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 13 Guests are viewing this topic.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

teoretic aici sunt doar proiectele noi. LD2 e considerat in linie dreapta.

Dar asa cum zice si MihaiD, este doar o lista. In realitate vor intra la executie dupa noroc. Adica dupa cat de bine iese SF-ul si cat de bine merg licitatiile.
Si tot in functie de noroc vor fi terminate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

problema cu tabele de genul asta e ca dau scuze perfecte unora sa "uite" de anumite proiecte si sa "descopere" alte proiecte din ograda proprie lor.  de exemplu e folosit ACUM ca scuza sa intarzie A8

ionescu63

#8133
Nuuuu
Trebuie să punem toți bani din POT 2021 - 2027 pe A8 și să pierdem 3 sferturi din ei penteu că nu se pot cheltuii
Eventual la fel și cu următorul exercițiu de fonduri europene
Și DA : acum "descopera ' unii că rețeaua core și comprehensive este ceva mai mare, nu se limitează la A8  :D
L.E. Faptul ca le spun unora ca nu există Mos Crăciun  îmi atrage multe unlike.uri. Asta e bine, asa începe maturizarea pentru ei.  :D

GDC

Nu spune nimeni de pe aici să se bage toți banii în A8, fiindcă înțelegem că nu se poate A8 complet până în 2030.

Dar tot așa trebuie toți Ioneștii să înțeleagă că jumătatea de Nord a Moldovei nu mai poate aștepta încă un exercițiu financiar fără absolut nimic fiindcă A8 "e scump, e greu, hai mai bine să nu facem nimic și să vindem gogoși cu alte proiecte <<mai încolo>>".

Dar zău că m-am plictisit să tot spun asta. Sper doar că va fi ca în zicala aia: "nu mor caii când vor câinii". Și cu asta eu închei subiectul, fiindcă de atât hate m-am săturat.
Crăciun fericit celor care vor infrastructură modernă pentru toată România!

ionescu63

#8135
Hai sa mai facem un pas spre maturizare
Din PNNR se aloca 80% pentru A7 și capetele A8
Din POT 2021 - 2027 va fi alocata o sumă importanta  pentru A8 și alte proiecte A13 Dx.uri etc
Și chiar mă bucur că se aloca aceste sume consistente.

Nordul Moldovei nu mai poate aștepta A8
Dacă din 2007 se alocau toți bani de pe transporturi și se aliniau toate astrele poate se finaliza A8
Dar ce am fi realizat?
Se treceau munții într.un timp record și întrați în Transilvania pe o rețea exclusiv de DN.uri . Unde va întâlniți cu traficul local și cu traficul din sud care merge tot în vest
Aia ar fi fost cel mai rău
Asa treceți munții cât de cât decent (oricum mai bine decât pe Valea Prahovei  Valea Oltului sau pe Drobeta) și întrați în Ardeal unde exista deja o rețea de autostrăzi de care beneficiați și voi pentru a ajunge oriunde în Europa
Atât s.a putut  :D
L.E. A 8 nu ar avea nici un sens fără rețeaua care s-a construit sau se construiește în Transilvania.


naivu

#8137
Bilanțul unui an cu multe sperante:
Executie: cine era neserios anul trecut a fost neserios si anul asta, dar cine a fost serios a putut lucra:
-- TgMures-Ungheni, primul lot contractat si terminat dupa 2019, ++ pt Strabag
-- A10 dat in circulatie (dupa lupte seculare care puteau dura si 30 ani 🙂 ; nu si terminat), Aktor-ul din ultimele 1-2 luni ne da sperante (in special pe A0S3 unde, dupa ce a intarziat 1 an cu proiectul, pare sa vrea sa lucreze), Pizza dezamageste in continuare
-- CraPi T2 aproape gata dar nu gata, la fel VO SatuMare sau VO Giurgiu; poate, daca MT si CNAIR erau conduse din septembrie cum au fost conduse pana in septembrie, ar fi putut fi; nu vom sti niciodata, dar cand Beneficiarul nu se intereseaza, ce pretentie sa avem la minuni de la Constructor?!
-- Porr pe PiSi1, IHI la PodBraila (sperante realiste ca si drumurile de legatura vor fi gata o data cu podul), UMB pe CraPi si A3 (de vreo luna si pe A0N2 si DX Braila-Galati) lucreaza de mai mare dragul
-- Astaldi pe PiSi5, Alarko pe A0S1+2, Nurol pe A3 cam incetisor dar nu par intarziate prea mult
-- TirrenaScavi continua contraperformanta ultimilor ani pe CraPi T1 (si nu numai), nea beni tine lotul Biharia-Chiribis ostatic si blocheaza, prin contestarea licitatiei, si lotul vecin
-- nu s-a putut salva santierul Chetani-CTurzii, dar macar s-a reziliat si restartat licitatia
Licitatii pt (proiectare+)executie: slab
-- licitațiile pe proiect tehnic gata făcut avansează mai greu deoarece caietul de sarcini este mai complex, licitatiile cu precalificare trebuie să treacă și de contestațiile la precalificare; nu zic că era mai bine altfel, dar mai sunt și minusuri
-- semnat (dupa mult prea multa vreme) CraPi T4 cu UMB, Oradea-A3 cu Strabag, PiSi4 cu Porr
-- PiSi2 aproape semnat (dar în condițiile în care toți ceilalți, inclusiv firme serioase, au preferat să se retragă)
-- licitatiile pe A0N1 si A0N3 treneaza in continuare
Pregătire proiecte: absolut nesatisfăcător
-- Nerealizarea principală a anului consider că este nepredarea SF+PT pe 3/4 din A7 Ploiești-Pașcani. Nici capetele A8.montan nu sunt gata; bomboana pe colivă, A13 Sibiu-Făgăraș nu e gata nici acum. Pașcani-Siret și Iași-Pașcani au mobilizare insuficientă și deja înregistrează întârzieri.
-- Anul viitor ar avea termen contractual de predare SF(+PT) peste 1000km A/DX, ar trebui să fie ultimul an în care să fie lipsă de proiecte pregătite; ținând cont că anul acesta din 3 proiecte scadente s-a finalizat pregătirea doar la Ploiești-Buzău, sunt mai degrabă sceptic.
-- S-a semnat contract elaborare SF pe CoBra, Iași-Pașcani și, în curând, pe Craiova-Lugoj

ionescu63

Foarte buna analiza!
As sublinia însă ca avem 2 loturi mamut in licitație PiSi3 si lotul de pe A3 cu tunelul de la Meseș care daca ar fi semnate in semestrul 1, profitând si de modificările la legea achizițiilor, ar mai recupera din întârzieri
Si foarte important bucata lipsa din A1 de la Marginea

mirceaeliade

>Anul viitor ... ar trebui să fie ultimul an în care să fie lipsă de proiecte pregătite

ce bine ar fi daca asta s-ar adeveri.  tare mi-e ca proiecte gen A8 vor deveni nou Com-Bv unde va trebui sa se refaca proiectele care cica vor fi gata la anu

ionescu63

Măcar capetele din A8 sa se scoată la licitație in prima parte a anului, altfel se pierd banii din PNNR

naivu

Quotecare daca ar fi semnate in semestrul 1, profitând si de modificările la legea achizițiilor, ...
Din păcate, la licitații nu se poate zice hop până nu se desemnează câștigătorul și se rezolvă contestațiile  :(
PS: mulțumesc de apreciere

hvm

@QIonescu

Cu riscul de a ma repeta si a repeta ce au spus si altii, te contrazici din nou (e adevarat ca acum o faci pe doua postari diferite). In primul rand imi arunci in fata ca 1milion de locuitori din moldova de nord o sa faca 50 km in plus ca sa intre pe A8 dar tu uiti ceva ce este evident: Iasi/TG Frumos/Roman/Pascani/TG Neamt = 4xjud Suceava/jud Botosani
O sa fac un exercitiu sa pun niste distante in KM de iesire spre Vest si spre Cluj din moldova. Pe vest o sa folosesc intersectia M3 cu M35 fiindca aici e punctrul comun pentru toate iesirile posibile din nordul romaniei pe A (mai exact o sa folosesc M3 Outlet Polgar care este foarte aproape de acea intersectie si e usor de cautat pe GMaps daca vrei sa validezi distantele:
Suceava - Sighetul Marmatiei - Negresti-Oas - M3 Outlet Polgar - 507 KM prin Sighetul Marmatiei - trafic mic posibil sa mearga pe acolo dar eu nu as merge pe acolo ca e obositor, multe curbe .... traseu sugerat de gmaps - 8h00min
Suceava - Dej - Zalau - Biharia - M3 Outlet Polgar - 561km - 8h21min - sugerat ca traseu alternativ de GMaps
Suceava - Dej - Satu Mare - Petea - M3 Outlet Polgar. - 535 km - 8h14min - traseu pe care il folosesc frecvent
- ANordului + A3 -
Suceava - Targu Neampt - Ditrau - A3 - Huedin - Bors - M3 Outlet Polgar - 657KM - 9h39min
Suceava - Targu Neampt - Ditrau - A3 - Zalau - A3 - M4 - M3 Outlet Polgar - A8 + A3 - 689 KM -10h7min -  nici un om intreg la minte n-ar face traseul acesta acum, dar eu zic ca 40% din ei o sa il faca cu A8 gata (eu pe acolo as merge fiindaca atunci o sa fie mai scurt cu vreo 4 ore - pentru ca siguranta, relaxare, fara curbe, pilot automat...)

Hai acum sa vedem de la Iasi care genereaza cu mult mai mult trafic decat Suceava pe unde e mai ok:
Iasi - Targu Neampt - Ditrau - A3 - Zalau - A3 - M4 - M3 Outlet Polgar - 733km - Traseu A8 + A3 ish
Iasi - Gura Humorului - Dej - Romanasi - Simleul Silvanei - Zalau - A3 - M4 - M3 Outlet Polgar - 701Km ish - Traseu Anord + Dx DejCluj + o noua ocolire pe nord a clujului de la Romanasi spre Simleul Silvanei
Suceava - Sighetul Marmatiei - Negresti-Oas - M3 Outlet Polgar - 621km - traseu principal pe Gmaps
Iasi - Falticeni - Gura Humorului - Dej - Satu Mare - Petea - M3 Outlet Polgar. - 694km ish - 8h14min - ANordului - DX SatuMare-Oar - M3 Outlet Polgar

Acum hai sa vedem cati KM de autostrada avem terminati, in lucru sau avem fonduri pentru ele in urmatorii 4 ani si i-am putea face fara mari costuri de la buget (o sa exlud de aici traseele comune pentru cazul in care ne intalnim la Sinmihaiu Almasului):
Anordului - 0 km construiti, sau cu fonduri asignate
A3/8 planificate/inconstructie: TGmures - Miercurea Nirajului - 29km, Leghin - Motca - ~33km, Gilau - Sanmihaiu Almasului ~47km
A3: TG mures - Chetani 44km terminati, Campia turzii - Gilau 60km
total: 213km construiti sau pentru care avem fonduri vs Anordului care e facut sau pentru care avem fonduri fix: 0
Daca la astia mai punem in POT inca 90km de la Miercurea Nirajului la Ditrau plus reparat DJ pana la Tulghes o in acest exerciciu POT (2021-2027) eu cred ca am avea o trecere decenta a Carpatilor.

Acum hai sa vedem pe partea cealalta cu Anordului: 90 de KM pe care poate i-am putea pune pe POT ar fi cam de la Sanmihaiu Almasului pana la Dej si raman restul de vreo 200km comparativ cu A8 unde am ramane cu vreo 100km neconstruiti. Care zici ca e mai rapida si fezabila? Mai ales daca pe cei 100-120km facem HP pana in 2030? Da stiu, pentru noi e ANordului ca doar aia trece pe la noi doi prin batatura (si numai la tine s-ar construi in urmatorii 10 ani). insa pentru majoritatea moldovenilor ar fi fix degeaba...

In schimb daca A8 se face pana la Ditrau si apoi de la Leghin la Motca cu reparatie capitala pe Ditrau -Tulghes , atunci eu cred ca 40-50% din traficu de pe Anordului se va muta pe aici, si o sa fie mult mai lejer pe Gura Humorului/Campuluing/Dorna...


Acu te rog pune si tu distantele sa vedem pe care diferenta majora te bazezi pentru Iasi/Pascani/TgFrumos/PoduIloaiei/Roman/Falticeni si o estimare de pret pentru ce mai trebuie facut din alte fonduri fata de ce avem acum ca sa putem merge de la Pascani la budapesta pe A/DX...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

#8143
Nu ai ințeles. În condiții de distanțe aproximativ egale între Iași și Cluj, pe ceea ce se vrea A Nordului vs. A8/A3, milionul din SV și BT vin ca emisii suplimentare dacă este ales traseul A8. Despre asta era vorba.  Cred, că emisiile suplimentare nu sunt de natură a ajuta A8 dacă tot ne dăm verzi.

Pe POT am putea face SM-BM-Dej+BN. Și ar mai rămâne BN-SV vs. Tg Mureș-Piatra Neamț. Am mai zis-o, A8 a fost trasată de la 2000 de km distanță, trece pe unde e mai lat lanțul muntos, pe unde e mai dificil și pe unde nu ajută nimănui. În schimb pe A Nordului mai avem BN, Vatra Dornei/Gura Humorului, Campulung  se leagă mult mai bine și SV și BT, deci cateva sute de mii de oameni și o utilizare reală în condițiile în aproape toți de care vorbești Iași/Pașcani/Tg Frumos/Tg Neamț/Fălticeni + nu ar avea nimic de suferit. Dar voi insistați să legați Sovata și Ditrau (4-5K locuitori) la autostradă.

Încă ceva, nu comparăm doar drumul spre Vest ci și ce inseamnă în termeni economici și de eficiență economică și nunumai o legătură rapidă între toate orașele din zona de nord a țării. Deci și utilitatea națională. V-au luat ochii cu traseul astă, 150 de km pe unde e mai greu, mai scump și nu e nimeni pe acolo iar acum stăm să explicăm și să ne certăm între noi.

Recunosc, e un avantaj că A3 e deja în mare parte terminată (sau va fi) dar calculele se schimbă de la Tg Mureș la Piatra Neamț. Mă amuză cum mai tăiați 2 mld de euro din alte proiecte POT ca să faceți TG Mureș - Ditrău cu o posibilă MZA de 3-4k, maxim 5. Dar de unde îi tăiați, concret de la ce drumuri? Avem drumuri cu 10-15k MZA, să așteapte finanțarea deceniul următor?

Eu înteleg partea de finanțare și de coridoare europene, s-a trasat o linie pe hartă chiar dacă nu prin curtea mea, dar dacă ne hotărâm să dăm cu capul de munți oare cât de realiști suntem asupra proiectului? Este fezabilă o autostradă FP pe acel traseu? Eu cred că nu. Cât ar costa și în ce interval de timp ar fi realizabilă? Probleme de mediu? Până la urmă dacă asta vor cei din Moldova (deși sunt împărțite părerile și aici) așa să fie, dar riscul cel mai mare nu e să nu începem proiectul ci să nu îl terminăm iar peste 15 ani  să fim tot aici și să ne uităm la poze de pe șantier sau filmări din dronă.

GDC

#8144
@qionescu: persiști în minciună și deja e un atac la bunul simț.

Ți-am arătat acum ceva posturi că distanța pe A8 e cu vreo 40 de km mai lungă pentru Suceava și Botoșani, iar pe A. Nordului e mai lungă cu vreo 50 de km pentru Iași și Neamț. Sau Iașul nu poluează și atunci e ok să facă mai mult?

Și acum tu cu gura ta spui următoarele: hai să mai cheltuim iar mulți bani din POT pentru drumul din Transilvania la care s-ar lega A Nordului ca mai apoi într-un viitor îndepărtat (că e clar că nu prin POT) să facem legătura spre Moldova. Și acum înțelege poate toată lumea ce vrei tu. Dar repet: nu convingi pe nimeni din Moldova să faci alți mulți km prin Transilvania cu promisiunea că legi cândva Moldova, când poți lega deja Moldova la A3 la Tg. Mureș. A naibii A8 consumă toți banii dar tot ce vrei tu să faci acolo SM-BM-Dej-Bistrita e gratis.

Sper că acum înțelegi și poate ne mai lași cu tâmpeniile.

Greu tare cu A8, atâta ură nejustificată nu am mai văzut. Dau unii lecții de maturitate pe aici, dar nu înțeleg concepte pe care un copil de 5 ani le înțelege: tot, o parte și nimic.
Se reproșează că dacă se făcea tot A8 nu mai erau bani pentru nimic din Ardeal, deși nimeni nu spune că trebuia făcut tot A8. Și uităm ușor că doar cu cei vreo 2 Mld pierduți pe 2007-2013 se putea face o parte din A8, o parte din A7 și o parte din A13. Ca să nu spunem de ce vom pierde probabil pe POIM. Dar momentan avem așa în Moldova: nimic din A8, nimic din A13 și aproape nimic din A7.

Dar vă rog să încheiem subiectul că deja e obositor. Cred că am mai mari șanse să-i explic ecuații diferențiale unui copil de 6 ani.

Sperăm să vedem ceva din A8 pe PNRR (deși speranțele mele sunt mici) și Iași-DN2, eventual poate și alți câțiva km in plus între Tg. Mureș și Ditrău, din POT.