Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 17 Guests are viewing this topic.

gabim

^ Probabil va face fata, dar nu asta ar trebui sa fie discutia. Avem un master plan, avem reteaua CORE de facut si ne pierdem in discutii despre alternative, eu aici vad problema.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

ionescu63

Quote from: Kimi on December 22, 2021, 07:00:06 PM
Am o intrebare pentru cei care sustin doar A13: va face fata A1 intre Sebes si Nadlac traficului din sudul, centrul si estul tarii la un loc?  O:-)
Sudul va avea alternativa Craiova - Lugoj

pasadia

Pe mine ma amuza in continuare oamenii care traiesc cu impresia ca traficul ar creste (sau ar fi crescut deja) intr-un mod atat de exponential incat A1 sa nu faca fata. Vorbim de acel A1 care si in prezent e intrerupt 15 km si inlocuit cu un amarat de DN68A , un amarat de drum ce face fata fara probleme (cat timp nu e ciuruit). Oameni buni, A1 nu inseamna doar dublu traficului care il ducea DN7 pana acum 7-8 ani, ci probabil de vreo 10 ori mai mult trafic (cel putin). Nu vom avea niciodata acel trafic, indiferent cat de mult ne place sa ne mintim.

TibiV

#8118
pasadia,

nu este vorba neaparat ca ne place "sa ne mintim" cu de 10 ori trafic...

Poate unii dintre noi sunt bucurosi ca pot parcurge distante de sute kilometri, fara sa aiba "un bat in fund", si fara temeri majore...

Nu neaparat capacitatea (care, evident, nu este si nu era nevoie sa fie de 10 ori mai mare) ci siguranta care este cu certitudine de cel putin 10 ori mai mare (si accidente/morti de 10 ori mai putini) este argumentul pentru autostrazi....

Pana la urma, daca discutam despre capacitate, in afara A2 (insa doar 4-5 luni pe an) in rest nu am avea nevoie de autostrazi.

Uita-te astazi la DN1 Sebes-Turda. Si la A10-le paralel. Pe ambele se aplica vorba lui Topescu: "Gooooool!...".
Deci A10 (aparent) a fost "un moft"....

Serios?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#8119
Ca de obicei, tu citești ce vrei tu, nu ce am scris eu. Părerea mea clara a fost că nu trebuie sa ne facem griji de lipsa de capacitate a autostrăzilor (chiar și pe A2 acea problema descrisă de tine e data de fapt de soluțiile greșite implementate la noduri si taxarea podurilor dunărene). A1, primii kilometri, sunt de fapt zona cea mai aglomerată ca trafic (dintre autostrăzile noastre) dar cred că și acolo o mare parte din vina o reprezintă lipsa unor soluții normale (DNCB, nodul cu DNCB, lipsa unor alte drumuri de acces către zonele logistice, etc...)

Dar deviez - ce spun eu e că autostrăzile construite deja  sau cele care vor fi construite NU vor avea capacitatea depășită. Dar nu am spus nici un moment că ele nu ar oferi siguranță (și viteza) superioară sau că NU ar trebui construite (mă rog, poate nu trebuie chiar toate construite căci în multe zone e suficient chiar și un HP, dar asta e altă treabă).

PS: dacă nu îți era clar, comentariul meu la care ai răspuns tu a fost generat de replica lui kimi. Nu am evidentiat acest lucru citând-o in reply pentru că avem anumite reguli pe forum.

Cetatean

Va invit la un drum de la Sebes la Simeria. Sa vedeti trafic. Noaptea,se vede un mare pom de craciun. Nu mai vorbesc de sarbatori.
Practic aici e o palnie din vest + Arad,Oradea,Valea Jiului/sud cu ramificatiile spre est.
Probabil in 10-15 ani o sa fie nevoie de a 3 a banda e pe acest tronson.

pasadia

Mda, trec în fiecare lună pe acolo. Te invit însă și eu pe M5, după Kecsemet spre Budapesta. Vei vedea de vreo 2-3 mai mulți copaci. Și chiar și acolo mai e loc să crească până ajungem la o pădure...

gruiarew

Ieri seară era stricat un TIR între Coșava și Margina. A fost circ. Chiar știe cineva unde trebuie sunat în acest caz? Că de 112 nu prea era. Ideea e că a oprit omul din fața mea, că se băgase unul cu japca, deși era pe sensul celălalt blocajul, apoi nu ne-a mai lăsat nimeni să plecăm. Până la urmă s-a încumetat cineva să oprească. Era coadă pe A1 până după Făget, începuseră să vina TIR-urile pe national. S-a blocat practic tot. Am făcut 1h:30 un drum ce practic durează 15 minute....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

StefanCelMare

A1 mai problematic pe viitor va fi pe secțiunea Sibiu-Sebes.
De la Sebeș, traficul se va mai despărți. O parte va putea merge spre nordul Europei via A10-A3.
Evident, la asta se adaugă și porțiunea Pitești-Bucuresti, care și in prezent este aglomerată.

gruiarew

O să mă înjurați dar trebuie să fiu de acord cu pasadia.

Nu va fi nu știu ce trafic, nu prea mai are de unde naiba să vină. Chiar și DN68A atunci când nu e ceva eveniment se merge destul de fluent. V-o zice unul ce se "înțeapă" la Coșava în el. Acum e puțin mai aiurea că vin toți de pe dincolo. Dar și acum e circulabil, chiar dacă trebuie să stau 1-2 minute până mă pot încadra în trafic fără să încurc. Că dacă m-aș baza că frânează să mă lase sau să plec cu scârț, n-ar trebui să aștept atâta.

A1 Deva Sebeș e chiar ok. Decât lărgită bucata aia mai bine început ceva la vale spre Oltenia (A6). O sa se umple prima dată între Nădlac - Lugoj apoi Deva - Sebeș...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

#8125
Cam ăsta e traficul, filmare (R@du) publicată pe 15.11.2021:


Feri

#8126
Deci dupa feedbackul comisiei, avem forma modificata a planului investitional si, surprinzator sau nu, proiectele care au urcat in clasament sunt aproape toate din Core  ;)
(defapt au fost depunctate un pic cele de pe Comprehensive)

Varianta 3Dec:



Varianta 21Dec



Mai observ ca s-a revenit la separarea Buzau-Braila si Focsani-Braila, cel putin la nivelul acestor tabele.

Planul actualizat: https://1drv.ms/b/s!Ak1FWltxHJ2Ei6AczqsQWI9A3bA-tA?e=gBkqg8

mirceaeliade

au bagat fix 10.00 puncte la cateva.  imi miroase a din pix, dar macar nu au pus la Buc-Craiova din pix la o a 2-a autostrada cat timp zone intregi din tzara nici nu au una

ionescu63

#8128
Da știm. Totul e o manarie si e doar mana lui Dragnea. Oameni din zona asta mai bine ar pleca din tara.

Si eu care credeam ca aici postează doar persoane care au un nivel ridicat de comunicare

MihaiD

,,Prioritizarea" din tabelele astea are doar rolul de a tempera niște discuții, cât timp obiectivele intră în licitație pentru execuție pe măsură ce devin ,,mature". Având în vedere asta, e realist să ne așteptăm ca proiecte Comprehensive aflate în listă sub unele Core să intre mai repede în execuție. Iar toată lumea va fi mulțumită: cei care susțin unele proiecte Core vor rămâne cu ele ,,prioritizate" în tabelele astea, iar cei care susțin un anumit proiect Comprehensive vor fi satisfăcuți că intră în execuție mai repede. Va fi interesant de urmărit, oricum.