News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

mirceaeliade

#7831
@tom_sawyer

Resita => A6 a fost mentionat ca fiind in discutii de SF pt Lugoj-Craiova.  dupa ce se face ala, si dupa ce se porneste A9, probabil ca vor incepe discutiile pt o legatura A9-A6 prin Resita

Giurgiu => e un DX pe centura de Est spre Ruse

Botosani => A7 e oarecum aproape.  cand se va construi la Suceava, se va incepe probabil si discutii pt Botseni

Miercurea Ciuc => am vazut articole cu discitii preliminare pt un drum A8-A13 care merge be culoarul Olt-Mures

de notat ca nici unul din orasele astea nu sunt centre urbane majore, asa ca e de inteles sa fie lasate la coada pana nu sunt conectate si celelalte 20 resedinte mai mari ca astea dar care sunt pe zone de tranzit sau relief mai usor

tom_sawyer

#7832
Trebuie pornite SF-urile cât mai repede, sunt zone subdezvoltate care fără măcar perspectiva (bazată pe ceva concret) de a avea infrastructură vor sărăci și mai tare.

Pentru Miercurea Ciuc este acest proiect în pregătire:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3013.0

mirceaeliade

La o adica cam toate zonele sunt saracite.  de ex BV care nu e sarac, tot nu va fi conectat la reteaua rapida in mai putin de ~4 ani.  Iasi la fel.  Chiar si Galatiul e putin pe margine.  Sunt de acord ca trebuie cat mai multe, DAR daca nu sunt sanse de bani europeni, nu sunt artere importante de tranzit, sau nu ajuta SI la altele, nu mi se pare ca isi au rostul prioritizarile.  De ex mie Piatra Neamt unde DX se va termina la intrare, mie nu mi se pare ca isi va avea rostul sa construim curand


Feri

Quote from: Duta C on August 11, 2021, 07:53:15 PM
Si totusi concret pt etapele de contestatii :sa fie mai putine-scurte s-a facut ceva s-au se face,se va face? Problema este destul de grava!Se pierde foarte mult timp care este pretios tare!

Se lucreaza la asta, ramane de vazut cand se va aproba OUG si care vor fi prevederile finale.
Am pus link cu draftul pe topicul dedicat:
Quote from: Feri on August 13, 2021, 12:43:20 AM
OUG in lucru pentru simplificare prin eliminare de documente si termene mai scurte plus introducerea platii taxei de timbru pentru contestatari:
http://anap.gov.ro/web/wp-content/uploads/2021/07/Proiect-de-Ordonanta-privind-modificarea-si-completarea-unor-acte-normative-in-domeniul-achizitiilor-publice.pdf
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2831.msg356365#msg356365

Mi se pare foarte binevenita partea cu taxa de timbru.

montaniardul

#7836
O părere/opinie interesantă legată de frica de a construi tuneluri de autostradă în România

https://www.contributors.ro/tranzi%c8%9bia-de-la-o-infrastructura-de-transport-clasica-la-una-moderna/

GrmmrNzi

#7837
^
și de aproape șase ani (articolul colegului este din sept. 2015) s-au schimbat atât de multe... Nodul de la Boița și traseul de la Focșani ne stau mărturie. (ca să fie clar: eu n-am nici o problemă cu ocolirea la distanță a unui oraș, dacă așa vor oamenii de acolo - treaba lor; ci doar cu traseul neadaptat situației - croșetat în jurul DN-ului și apoi o mare ocolire. Dar deh, era muncă să studiezi și proiectezi o varianță "îndulcită" ).

PS: ca o completare a argumentelor din articol: hartă germană din 1941: https://www.landkartenarchiv.de/deutscheweltkarte.php?q=L-35-SW_BUCARESTI_BUKAREST_LMN_FliegerKARTE_RUMAENIEN_500K_IV_1941 (o altă hartă interesantă de acolo arată situația CF din sud-estul României în 1932)

rrich1974

Un articol banal de se scorojesc peretii. Toata lumea constata cate ceva, dar nu vine nimeni cu solutii.
Pana la urma, cred ca principalul motiv sunt banii: Pur si simplu nu sunt bani sa faci drum de la iarba verde, se face doar o carpeala perpetual

montaniardul

#7839
^ Referitor la articolul de mai sus, eu cred că nu ne putem asuma niște soluții tehnice cu un grad mare de eficiență chiar dacă sunt mai costisitoare. "Deranjul" nodului de la Boița se putea evita prin construcția altuia la Veștem, dar pentru varianta asta cel mai probabil trebuia și un tunel pe sub acele dealuri de la marginea Podișului Hâribaciului. Alunecările de teren de Aciliu puteau fi evitate prin construcția unui alt tunel ...
Sunt curios pe A13 în zona de traversare a Carpaților pe la Oituz câte tuneluri vor fi ... Pe A8, în zona montană nu cred că putem scăpa de aceste tuneluri ...Important este să ne dăm seama că aceste construcții speciale sunt cele mai eficinte din multe puncte de vedere.

voicul

La Aciliu inca nu e tarziu sa se faca un tunel cut & cover.
Ar fi un mare deranj, un cost suplimentar, dar inca nu e tarziu SI la cum nu face nimic CNAIR acolo, probabil chiar nevoie (in curand).

montaniardul

#7841
Da, foarte probabil că varianta tunel cut & cover la Aciliu să fie singura soluție de stabilizare a debleului pentru că dealul ăla rămâne foarte instabil punând în pericol și calea ferată (M200) din apropiere.

alecu26

Dealul ala nu mai are nici o problema. (Cel dinspre Sibiu). E cvasicucerit de natura. Eu as face cut&cover numai pe baza unui calcul mai complex pe cel putin 30 de ani. Dar feelingul meu e ca nu va face probleme acel deal si pe termen lung. Chiar daca intretinerea va fi zero.

Mult mai problematic e insa zona dinspre Sebes. Si acolo nu sunt sigur ca un cut&cover rezolva problema.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Vlad94

Cu toate proiectele și previziunile de viitor, uităm să vedem ce pas mare a făcut România în direcția construcției de autostrăzi în ultimii 20 de ani. Drept pentru care aș dori să fac un arc fotografic peste timp până la începutul anilor 2000, prezentându-vă capetele autostrăzilor existente atunci:
Să începem cu drumul spre mare.

Nodul Cățelu, începutul A2


Nodul Fetești


Nodul Cernavodă


Actualul nod Pitești


Capătul A1 dinspre București nu s-a modificat substanțial între anii 2000, deci nu l-am pus.
Powered by API/PUM imgur uploader

PlayStation

@Vlad94
Iti multumesc pentru aceste imagini, nu imi mai aminteam cum aratau nodurile inaintea deschiderii autostrazilor