News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#7800
Quote from: rrich1974 on August 09, 2021, 05:39:20 PM
Fratatilor,  unde va este curajul, unde va este spiritul de aventura, tara asta e chiar asa de moarta?

Finantezi tu?

SFul e facut, a iesit azi, aventura a inceput. Vezi topicul A8.

E suficient de bun SFul? Probabil ca nu, din cate inteleg. Aventura se amana.

A8 montan are dublu lungimea PiSi la un trafic de minim 3 ori mai mic. Vezi topicul despre trafic si MZA.  E probabil cel mai mare proiect de infrstructura din Romania. Astea nu se fac cu aventuri, ci cu studii atente.

qionescu1

Nu cred ca s-a pierdut esenta dimpotriva se discuta ce solutie aduce cele mai mari beneficii. Da, lucrurile sunt facute cum trebuie, mai intai centurile (a se vedea centura Bacaului in regim de autostrada) apoi sectoarele cele mai aglomerate cum e Iasi-Pascani care are valori mult mai mari decat traversarile montane din motive usor de inteles.

Problema cred ca e pe unde se va traversa Carpatii pentru ca actualmente s-a ales cel mai lung si mai dificil traseu, cu probleme de mediu si o dificultate ce va depasi Valea Oltului (asta pentru a ne imagina termenul de executie). Astazi in conditii de egalitate valorile de trafic pentru traversarea Meridionalilor ne indica doua rute folosite in proportie zdrobitoare fata de cea aleasa pentru ceea ce ar trebui sa fie A8.
Bistrita-Suceava si Brasov Bacau se muleaza mult mai bine pe cerintele de trafic si sunt mult mai usor de construit pentru ca traverseaza zone mai accesibile

Bistrita - Campulung Moldovenesc - Gura Humorului - Falticeni - Pascani nu numai ca este mai usor de construit dar capteaza mult mai bine volumele de trafic din Suceava si Botosani. Ceea ce A8 nu o face. Culmea de la Iasi la Cluj distanta pe A8 e mai mare decat pe Bistrita-Gura Humorului.

Cu toate astea ne incapatam si suntem efectiv orbiti de un traseu al A8 cu probleme atat de evidente. Poate ne vine mintea la cap dupa terminarea capetelor A8 si ne mai gandim o data inainte sa fie prea tarziu. In decizia asta nu e vorba numai despre bani ci si despre dezvoltarea Moldovei care are nevoie de masuri rapide si eficiente nu proiecte in care sa ne impotmolim cu deceniile.

voicul

Nu zic sa nu se faca si parte montana, dar se vede in Muntenegru ce inseamna sa unesti 2 piscuri.
Noroc cu UE ca nu i-a lasat sa isi schimbe numele in China!  :lol:

Trebuie inceput de unde se poate face repede A si o portiune cu MZA (cat mai) mare.

hvm

^
Iar aceeași discuție cu MZA? ce MZA avem acu pe braila Smârdan? poți justifica un pod pe aceasta ruta pe baza Mza-ului? Credeți ca o sa rămână același MZA după ce e gata și avem DX Focșani braila și Buzău braila?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

qionescu1

@hvm Traficul va creste in mod evident dar chiar si cu pod si DX urile de care vb, foarte putin probabil vom avea MZA mai mari de 6-7k pe acolo.

Sunt curios de argumentele celor din Moldova pentru sustinerea acestui traseu al A8 (zona montana).

mike_us

Sinteza nu mai e la zi de mult timp si se vorbea pe forum ca se încearcă un nou model de a stoca informația. Lucrez ca inginer softist aș putea sa ajut sa facem o baza de date. Mulțumesc.

mirceaeliade

#7806
Au aparut cifre noi pe harta CESTRIN asa ca am facut un update: schimbari mari in aqua si schimbari mici sau ceva mai vechi in verde deschis, rosu e regres

GIV

^o mica observatie in cazul PISI L5, in 17.06.au primit AC nu OIL.

Quote from: razvan96 on August 09, 2021, 12:23:59 AM
^^ Astaldi nu a finalizat PT-ul. In lipsa lui nu poate primi ordin de incepere a lucrărilor.

voicul

^Cum ziceam si intr-o postare anterioara: doar cu noroc si rar 100 de km pe an.

Par vreo 40 de randuri si doar 6 - 7 au procent diferit, pentru ca restul sunt in diverse faze de "a nu se face".

Zic ca daca scoatem constant 50 de km pe an ... e SUPER bine!

vladb


mike_us

@voicul Ca sa facem 100 km pe an:

  • Acceptând ca mediu un șantier dureaza cam 3 ani ar trebui sa avem in lucru 300 km.
  • In fiecare an sa fim in stare sa semnam inca 100 de km
  • In fiecare an sa dam AC/ordin de incepere pe 100 km.

Ca sa nu mai vorbim de capacitatea de a selecta constructorii capabile relativ constant in licitatii. Deocamdata CNAIR nu prea a aratat ca poate asta (exceptind anul trecut cind a semnat un nr record de 150 km). Sa vedem daca anul asta mai sintem in stare sa facem acelasi lucru.
Dar ar trebui sa fie o presiune ca macar 70-80 km pe an sa facem. Tari mai mici ca noi au aratat ca se poate.

naivu

@voicul, in domeniul asta realizarile din anul curent depind enorm de ce si cat s-a facut in anii anteriori. Nu poti inaugura in anul curent daca nu s-a inceput executia 2-3ani inainte si nu a stat mai mult pe loc din varii motive, nu poti lansa o licitatie de executie in anul curent daca in anii anteriori nu s-a lucrat la SF si AM! Toate inaugurarile de dupa noiembrie 2019 (LD3, Biharia-Bors, Iernut-Chetani, centura Bacau, Rasnov-Cristian) au fost posibile pt ca s-a inceput executia din guvernarea PSD; pe finalul anului, Ungheni-TgMures ar putea fi prima inaugurare pe contract semnat de noua guvernare. Toate contractele semnate (A0N2+4, PiSi5, A3.CJ-SJ-BH, centura Oradea, DX12T3) au fost pe licitatii lansate de PSD; Ploiesti-Buzau ar putea deveni prima licitatie de executie lansata si finalizata de noua guvernare. In schimb 2022 e plin de dead-line-uri de finalizari de SF+... contractate in 2020, 2023 ar putea fi anul in care se vor semna contracte de cateva sute de km si probabil 2025 anul in care se vor inaugura niste sute de km!

MihaiD

Ce-o fi fost în capul celor care au dat aceleași termene pe Nădășelu - Poarta Sălajului ca pe Nușfalău - Suplacu...?

razvan96

Nu sunt chiar aceleași, desi clar pe loturile UMB nu sunt suficiente cele 24 de luni de execuție. Pe Nusfalau-Suplacu sunt 18 luni.

Skynick

Incepand din 2024 o sa se dea in exploatare mai mult de 100 km pe an. O sa fie probabil un varf in jur de 2030, undeva la 200k m dupa care o sa scada iar. Iar asta inseamna ca, efectiv, trebuie sa fie in lucru, in fiecare an cam 300, 400 km.