Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Archi

De pe topicul A1:

Quote from: razvan96 on August 09, 2021, 01:32:26 AM
Prin aprobarea PAC. Este interesant totusi ca te-ai gandit sa imi dai - doar pentru ca nu stiai un algoritm care s-a mai explicat, de parca ar fi vina mea :lol:.

Ca veni vorba de algoritm, oare exista pe undeva o diagrama cu tot workflow-ul pentru parcursul birocratic a unui proiect de infrastructura? S-au tot explicat pe franturi procedurile, dar nu am reusit sa gasesc un document, o diagrama sau o postare in care sa fie totul cap coada.

GIV

si apoi, practic, ar trebui urecheate toate declaratiile de genul ca lucrarile pot incepe pe lotul x, cand in realitate mai trebuiesc obtinute avize..

misucatinas

@mirceaeliade, oare cand pui tabelul cu overview (toate schimbarile din ultimul tabel)?  :)

naivu

Quote from: rrich1974 on August 09, 2021, 07:47:14 AM
Vad ca mai incalzesc astia ciorba cu autostrada iasi ungheni, cica se apuca de capete. Pai nene, nu ar fi mai intelept sa se apuce de partea montana, ca acolo sufera traficul? ... Asa au facut si pe pitesti-sibiu.
Nu e ciorbă reincalzita, e prima încercare serioasă de a face A8. Nu este alegerea actualei guvernări să se apuce doar de capete, doar pt capete vor primi SF cu studii geo complete (pt că în 2018 contractul de elaborare SF a fost licitat și contractat pe 1/10 din suma necesara pt un studiu complet; la fel ca pe Pitești-Sibiu). Dacă primeau SF complet pe tot proiectul ar fi început totul o dată!
2-e o întreagă discuție cum e mai bine să începi (daca nu ai buget să lucrezi în paralel pe tot proiectul): cu zonele mai dificile (mai scumpe și durată de execuție mai lungă) sau cu cele mai ușoare (mai ieftine și execuție mai scurtă)? Dacă începi cu zonele ușoare, tot proiectul va dura mai mult dar zonele ușoare vor fi gata mai devreme și vor fi utile pt traficul local și mediu; e.g. dacă ai avea de ales între a avea în circulație Pitești-Sibiu sau Sibiu-Nădlac, ce ai alege? Au fost și opinii că, dacă pe unde e ușor există A/DX, e acceptabil să traversezi zona mai dificila dar mai scurtă pe un 1+1 cu serpentine.

alecu26

Traficul e mult mai mare si sufera pe capete. gen centura Tg Mures si mai ales Tg Frumos - Iasi, un drum care are MZA ul printre cele mai mari din tara. Nu stiu de unde ai tu informatiile ca pe zona montana sufera traficul.

Da, impactul e mare pe zona aia ca timpul de mers se reduce de la 2 ore la o ora de exemplu, dar vehicule sunt putine.

Pe zona montana grea cu megaviaducte si tunele, un half profile va ajunge muuuuulti ani de zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#7790
In plus nu este clar ca A8 montan in format de autostrada full sau half-profile e eligibila pe oricare program european. Raporturi cost-beneficiu. Cum pe CF Apata-Cata nu a fost eligibila pe POIM dar a fost eligibila pe CEF.

Dar ca sa poata aplica pt finantare trebuie un SF suficient de bun ca sa dea un pret realist. Nu stiu daca cel iesit azi indeplineste conditia...

voicul

De unde e MZA asa mare pe Tg Frumos - Iasi (si dupa dispare pe partea de munte)?
As intelege sa fie trafic E - V si sa intre si cel din Moldova sau Ucraina, dar daca pe partea de munte e mai mic MZA ...
Deci ce se intampla acolo: e industrie/agricultura in zona?

pasadia

E trafic local, generat și având Iasi-ul că origine sau destinație. Și care merge spre judetul IS sau celelalte județe din Moldova.

Iar acest trafic local este majoritar. Cred că din toate mașinile ce străbat bucata Iași - Târgu Frumos mai puțin de 10% ajung in Ardeal (și mai puțin de 5% traversează Prutul). Da, sunt speculații aceste cifre, dar doar atât avem cat timp nu știm să existe vreun studiu O/D actual și corect (mă rog, exista modelările VISUM).

alecu26

E un pol de dezvoltare regional enorm. Poate mai mare si mai important ca si Clujul sau Timisoara, ca in zona aceea mai exista si alte orase care echilibreaza problema.

Si harta Cestrin e pe undeva pe aici.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MihaiD

^^^ Pentru că după Tg. Frumos dispare traficul de Suceava și Botoșani, din punctul meu de vedere, pe lângă o bună parte a traficului local, Iașul fiind reședința unui județ de, probabil, 1 milion locuitori. Strict pe parte montană, la ce am văzut eu, A13>A8.

alecu26

Da, pentru ca A13 aprovizioneaza Brasov (dinspre Vest sa zic, si Valea Prahovei).
Efectiv in acest weekend, aproape toata ziua de Duminica de la Sibiu la Brasov a fost o coloanal cvasistationara. Cele mai mici disturbari duceau la blocaj....coloana stationand.

Traficul spre Moldova, momentan, fara o autostrada am impresia ca se distribuie pe multitudinea de DN uri care traverseaza lantul muntos.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

^Cate un +1 la toti pentru explicatii.
Chiar 1 milion de oamen sa fie la Iasi/in imprejurimi? Google zice doar 318.871 in 2012

Oricum si eu sunt de acord sa se inceapa pe zonele unde e trafic - gen A7 la Bacau, chit ca pare o bucata aruncata la intamplare.

stangabriel

https://pulsuliesean.ro/judetul-iasi-a-depasit-1-milion-de-locuitori-lista-celor-mai-populate-localitati-iesene/

În municipiul Iași sunt înregistrați în mod oficial 410.875 de locuitori. La 1 iulie 2020, populația municipiului Iași era de 388.294 persoane. În jumătate de an, în oraș au mai fost înregistrați alte peste 20 de mii de persoane. De asemenea, în municipiul Pașcani sunt înregistrate 46.159 persoane, cifră ușor mai ridicată față de luna iulie 2020, când în al doilea oraș din județ erau 45.230 de locuitori.

Conform statisticilor oficiale, populația orașului Târgu Frumos este de 14.471 de locuitori în momentul de față. În oraș sunt cu 189 de persoane mai mult față de perioada iulie 2020. În orașul Podu Iloaiei sunt înregistrate în prezent 11.334 persoane. În urmă cu circa 8 luni, în același oraș erau 11.088 persoane. În orașul Hârlău sunt înregistrați 15.538 locuitori, față de 15.373 persoane în vara anului trecut. Astfel, în total, în cele 5 centre urbane din județul Iași sunt 498.377 locuitori. În vara anului anterior, în cele 5 orașe din județul Iași erau înregistrate în documentele oficiale 474.432 locuitori. Cifra de 1 milion de locuitori a fost preconizată încă din 2019, însă oficial aceasta a fost atinsă abia acum.

rrich1974

Nene, citind postarile astea, imi dau seama ca, daca vasco da gamma sau magellan erau romani, nu plecau niciodata din port.
Fratatilor,  unde va este curajul, unde va este spiritul de aventura, tara asta e chiar asa de moarta?  Hai putin curaj sa facem si niste proiecte indraznete, ca vorba aia, lac sa fie, ca broaste sunt destule. Daca stam tot timpul sa filosofam si sa carcotim, nu mai facem nimic.
Macar sa vina unul sa zica: nene, nu putem trece muntii decent, hai sa o lasam balta, nu are rost!

hefaistos

Cred ca s-a pierdut cumva esenta.
Autostrada de Moldova nu e ca sa rezovam traficul local din judetul Iasi. Autostrada de Moldova e ca sa conectam aceasta regiune la occident sa marim traficul si sa dam o sansa la dezvoltare. Faptul ca acum nu e trafic pe un drum montan extrem de dificil nu este o motivatie impotriva construirii autostrazii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.