Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

gicu

Mai sunt și pe cei 15 de lucru. Parapeți, spații servicii.

hvm

Au mai zis si altii, o sa o spun si eu..... Initial voiam sa postez pe A10, dar am decis sa pun aici ca nu e legat neaparat de A10, ci e ceva in general (dpmdv).....

Abia astept sa dispara topicul cu A10. M-am saturat pana peste cap de el. Deja am inceput sa citesc in diagonala ca nu prea erau actualizari. Acum cand il citesc o data la 2 saptamani vad si diferente. Ca pana acum citeam zilnic si nu vedeam nici o diferenta. Am ramas uimit cat de mult s-a avansat la Oiejda si cu asfaltarile in general pe LD2. Trebuie sa recunoasc ca nu ma asteptam. Daca o tin tot asa, s-ar putea sa il dea in trafic in perioada contractuala. E posibil ca noul management sa le schimbe si lor mentalitatea, si daca asa este sa avem o surpriza placuta pe A0.... Sa dea domnul, desi nu imi fac mari sperante.

Legat de LD1 sper ca CNAIR sa le ceara sa rezolve toate denivelarile inainte de a face receptia finala (Presupun ca inca se circula pe raspunderea constructorului) si ca perioada de garantie o sa inceapa de la receptie, nu din decembrie cand a fost asfaltat. De asemenea abia astept sa vad ce claim-uri o sa apara pentru heirup-ul din iarna. Chiar daca multa lume nu o sa fie deacord cu mine, stiu ca mare parte din aceste cheltuieli cu refacerile pe care ar trebui sa le faca Pizza sunt generate de presiunea politica sa termine atunci. Stiu ca nu a fost corect dpdv tehnologic in toate cazurile, dar imi sustin parerea de atunci si sunt multumit ca s-au facut fiindca sunt sigur ca se circula mult mai bine pe A10 decat era pe DN. Cu toate problemele pe care le-a generat si cred ca e mai bine asa decat deloc (mai sunt cateva sitautii in care lumea spune/spunea ca daca nu e asa cum ar trebui sa fie, mai bine sa nu se faca nimic ca nu ne multumim cu jumatati de masura). Nu pot sa inteleg de ce nu intelege lumea ca daca, asa este, nu trebuie sa ne multumim cu jumatati de masura ci cu lucruri bine facute, dar uneori acele jumatati de masura care pot fi rezolvate din pix/bidinea sunt mai bune decat daca nu se face nimic urmatorii 2 ani (aici ma refer la 2+1 pe Podu Iloaiei - Iasi unde cine stie, poate este un studiu care spune ca e mai bine asa cum de acum cu 1,7+1,7 decat 2+1 pana in momentul in care se poate extinde la 2+2).

Astea fiind spune, si tinand cont ca in ultimii zeci de ani clasa politica n-a prea facut nimic sa imbunatateasca situatia, toate heirup-urile de anul trecut si costurile suplimentare generate de aceste actiuni ar trebui suportate si de catre statul roman ca pana la urma tot noi ramanem cu ele (si as prefera sa ramana bune chiar daca platim un pic mai mult)...

Sper din tot sufletul ca in momentul in care se face receptia, aceste doua bucati sa fie ca noi (si, cum spuneam mai sus, as prefera ca aceste lucrari sa fie facute din banii statului dar cu o presiune foarte mare pe calidate, desi poate ar trebiu suportat 50-50% antreprenor-beneficiar). Consider ca suntem direct raspunzatori de situatia aceasta. Noi ca popor ne-am dat girul la gurvernari care n-au facut nimic sau aproape nimic pentru investitii in aceasta directie pentru  mai bine de 20 de ani de cand am inceput sa primim fonduri pentru integrare in EU. Deci noi trebuie sa platim pretul.  Nici pizza si nici aktor n-ar fi ajuns aici daca nu aveau parte de support din partea statului care nu si-a indeplinit atributiile. Pai daca statul nu si-a indeplinit atributiile, pe cei care vin sa faca profit nu ii necajeste interesul soferului roman ci profitul propriu. Ei joaca asa cum li se perminte. Atat timp cat nu ii trage nimeni la raspundere ca intarzie, tot atat se intind si ei. Atat timp cat pot demonstra in instanta ca nu din cauza lor s-a intarziat pe baza legilor in vigoare... e mai eficient sa aiba avocati decat muncitori....

Avand in vedere evolutia din ultimele 20 de luni in ce priveste investitiile in infrastructura ma declar multumit. Anul trecut s-a vazut o schimbare, anul acesta eu consider ca s-au facut pasi suplimentari in aceeasi directie a normalitatii si a preda catre constructor niste proiecte mai mature (Atat din punct de vedere a documentatiei cat si dpdv al situatiei in teren). Exista loc de si mai bine cum am vazut in unele situatii deja, dar e mult mai bine decat era inainte. Ne indreptam in directia lucrului bine facut.

Si revendind la afirmatia ca e loc de mai bine, poate ar trebui modificata legislatia pentru proiectele de infrastructura si in procedura de realizare a SF-ului sa fie inclusa si eliberarea de sarcini a terenurilor identificate a fi necesare de catre SF (ma refer aici utilitati, exproprieri, blocarea posibilitatii de emitere de autorizatii de construtie pentur altceva decat obiectivul propus a fi realizat prin SF si aici revenim la exproprieri ca e cel mai simplu mod de a rezolva problema, eventual posibilitatea inchirierii terenului pentru activitati agricole, sau orice alte scopuri care nu prevad construirea sau daca se construieste pe el sa fie pe responsabilitatea celui care il inchiriaza de la stat fara posibilitatea de a cere despagubiri cand se incepe executia obiectivului din SF)...

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

TRIST!
Vad ca se castiga bine ca Actor!

Suma imensă pe care statul a plătit-o ca despăgubiri constructorilor de autostrăzi. Cei mai mulți bani i-a primit o firmă din Grecia - VIDEO

686 de milioane de lei – atât au fost despăgubirile plătite din 2019 încoace de Compania de Drumuri constructorilor care lucrează sau au lucrat la realizarea de autostrăzi și reabilitarea de drumuri naționale.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/digi-economic/suma-imensa-pe-care-statul-a-platit-o-ca-despagubiri-constructorilor-de-autostrazi-cei-mai-multi-bani-i-a-primit-o-firma-din-grecia-1564387

vancouver

Un santier de autostrada este o treaba prea complexa, ca sa poti estima inainte de executie toate problemele si sa te misti ceas cu toate exproprierile, pregatirile etc... E imposibil sa nu apara acte aditionale la contract, claimuri etc

Daca o faci pe-a prostu' si nu-i accepti executantului nimic, atunci acesta o sa se enerveze, o sa lucreze fie prost, fie incet, fie o sa barbiereasca subantreprenorii si acestia o sa-si plateasca prost muncitorii. In final dupa procese, firmele tot isi iau banii.

Concluzie: daca adopti metoda cretina de a nu le accepta deloc claimurile firmelor, atunci primesti:
- o lucrare de calitate proasta
- un termen mult mai lung de executie
- muncitori romani prost platiti
- firme mai mici care dau faliment
- avocati care castiga bani
- in total costuri mai mari, decat daca erai maleabil si rezonabil
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Kimi

Se mai aude ceva de vreo licitatie cu precalificare? LD2, PiSi2-3, Meses? Parca acum cateva luni spunea ministrul ceva cu "saptamana viitoare". Am pierdut eu ceva? :)

RaduG

FB CNAIR

,,🟣 La întâlnirea de lucru dintre managementul Companiei Naționale a Infrastructurii Rutiere S.A. și reprezentantul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Mirona Daia, Director al Direcției Politici Industriale și Competitivitate, a fost reluată tema din cadrul dezbaterii care a avut loc la Ocnele Mari, respectiv perspectiva dezvoltării industriei materialelor de construcții.
🟣 "Anul viitor toată România va fi în șantier – Transilvania, Sudul țării, zona Moldovei – și din această perspectivă, necesarul de materiale de construcții va fi unul impresionant. Analiza riscurilor în ceea ce privește necesarul materialelor de construcție trebuie facută încă de la faza de proiectare a obiectivelor de infrastructură rutieră. Este nevoie ca printr-o colaborare strânsă a CNAIR cu ministerele de resort implicate să reușim o dinamizare a industriei interne de materiale de construcții", a declarat Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR S.A.
🟣 Mirona Daia a precizat că a avut o întâlnire cu reprezentanți din industria cimentului și a materialelor de construcții și că s-a realizat un prim pas prin creionarea unei hărți a depozitelor din zonele în care se desfășoara principalele obiective de infrastructură rutieră.
S-a stabilit necesitatea lansării în perioada următoare a unei colaborări între factorii decizionali implicați, atât instituții ale statului, cât și reprezentanți ai industriei materialelor de construcții"


Sunt mai multe poze, asta mi s-a părut relevantă:



Și da, toată lumea a tras semnale că nu vor fi resurse, balast, bitum, ciment, oțel nu mai zic. Capacități de producție suplimentare disponibile sunt, și la Romcim Medgidia (dacă am înțeles bine din presă merg undeva la 50%) și la Galați - sunt planuri să crească de la 2 mil tone anual la 3 mil: https://libertysteelgroup.com/ro/news/liberty-galati-numeste-in-premiera-o-femeie-in-functia-de-director-general/

Whyse1

#7731
In imagine se poate vedea si Y-ul format de viitoarele drumuri intre Buzau, Focsani si Braila :whistling: (despre care vorbea ministrul in interviul pentru Europa FM)

tom_sawyer

Sper ca în realitate Y-ul nu va fi atât de larg.

mike_us

@kimi Îmi e teama ca asta cu "săptămâna viitoare" devine obicei. De exemplul AC ul pentru lotul 5 din A1 si Nusfalau - Suplacu de Barcau pe A3 care tot asa trebuiau sa fie gata de câteva săptămâni...

ddfab

^^ daca tot veni vorba de Y-uri, vedeti ce Y au facut in Oltenia... vis-avis de discutiile cu A6, prin zona de sud a Craiovei...

hvm

da. clar. o legatura perfecta pentru pod.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

#7736
Overview cu schimbari pe ultimele ~3 saptamani in verde aprins (verde pal sun schimbari recente dar mai vechi):


RaduG

De ,,Autostrăzi în România: sinteza" se mai ocupă cineva din API să aducă la zi evoluția? Că pare neupdatat de ceva vreme, pe post-uri apare last update 26 Septembrie 2020, nu știu dacă e reală informația, dar cam de atunci par și ultimele noutăți.

La ce ,,frenezie de proiecte" va fi anii aceștia (ca să folosesc o celebră expresie ministerială) merită ceva update mai des, măcar o dată pe lună.

naivu

Din ce știu eu nu a preluat nimeni sinteza de la Horațiu. Nu mai visez la actualizare lunară, dar măcar în mai și în decembrie (începutul și finalului de "sezon constructiv")  :)

cristi5

Ne ocupam de un alt sistem, sper sa fie gata vara asta.