Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Uite că la asta nu îs de acord. Dacă s-a vrut A să se facă A până la capăt, nu dop, taman la tunel. Dar măcar acum în ceasul al x-ulea cu x >> 13 la următoarele proiecte să se lucreze pe niște date reale.

O lărgire și o modernizare a potecii ăleia (că DN e doar cu numele) era suficient. Am sărit la A, atunci să mergem cu fudulia până la capăt.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#7711
Pai asta zic, nu va fi niciun dop. 360 de zile pe an. Pe pariu.

La Alba Nord ai ingustare 2->1 pe trafic mai mare (19k MZA in 2015). Unde-i dopul? Plus ca aici dupa trecerea 2->1 ai cativa km de tunel si niciun obstacol in fata, revine la 2+2.

Atentie eu nu zic sa ramana asa forever. Era ceva agitatie cu pierderea fondurilor Lugoj-Deva si asta era o solutie despre care vorbea CNAIR.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

hvm

^
Eu is foarte curios daca o sa reuseasca sa termine in termenul planificat tunelul....

om trai si om vedea..

Legat de tunel, chiar acu am vb cu un var care a trecut azi noapte pe la Margina si zicea ca acu e mult mai bine. E mult mai scurta zona de "drum forestier".  :gj:
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NewBest

^^^ Daca nici pe A1, pe principala conexiune rutiera cu Europa, nu renteaza sa facem autostrada, atunci chiar nu mai are rost sa facem niciunde in tara. Asta e parerea mea.
Eu nu am numarat masinile care trec pe portiunea aia, dar circul foarte des pe A1 intre Sibiu si Deva si am observat un numar enorm de camioane in fiecare zi, in special luni-vineri. Presupun ca nu se opresc toate in Deva, deci intr-un fel sau altul trebuie sa continue spre vest. Poate ca fix haosul actual de pe portiunea aia tine traficul la distanta si il imparte pe rute alternative: valea Muresului, drumul e bun si mai scurt spre Arad; Tot ce merge la sud de Caransebes o ia pe la Hateg.
Finalizarea acestei portiuni va atrage tot traficul pe acolo. Pe langa rutele alternative mentionate, cresterea atractivitatii acestui drum ar putea atrage mult mai mult trafic din tara (ex: daca se finalizeaza si ST2 ar putea fi mai convenabil pentru cineva din Tg Mures sa foloseasca ruta asta pentru a iesi din tara).

Acum cel mai probabil un tunel 1+1 nu s-ar bloca doar in caz de accident, dar garantez ca pe timpul zilei se va circula prin el cu maxim 60-70 km/h. Daca nu vrem "drumuri de mare viteza" in Romania, e bine si asa.
Nu mai zic ce risc de accidente se creeaza cand zeci de masini in depasire pe banda 2 trebuie sa se incadreze intre zeci de camioane de pe banda 1.
Si sa nu uitam ca, daca avem noroc, in urmatorii 10 ani poate va fi eliminat cel mai mare dop de pe A1: Valea Oltului. Vom avea atunci momente cu valori si mai mari de trafic pe A1 care se vor resimti si la Holdea.
Cand sunt lucrari pe A1 tot timpul se inchide cate una din benzi, similar cu ce ar fi la tunel 1+1. Nu se blocheaza, dar se merge lent si e risc de accidente. (Imi pun intrebarea acum care banda o inchidem cand sunt lucrari in tunelul 1+1)

Deci, sa zic pe scurt, eu cred ca A1 e cea mai importanta autostrada la ora actuala si nu exista loc de compromisuri pe traseu. Daca nu ne permitem sa facem tunel de A la Holdea, atunci mai bine stam in banca noastra si nu mai facem autostrazi. Iar daca acolo nu e trafic de tranzit demn de autostrada, atunci nu e niciunde in tara asta.

PS: La Alba Iulia Nord e unul din cele mai mandre dopuri din tara asta. Nu te blochezi pe A cand se face trecerea de la 2 benzi la 1, ar fi si imposibil luand in considerare ca tot traficul de acolo vine la ora actuala dintr-un sens giratoriu de la Sebes, te blochezi mai tarziu cand te amesteci pe DN 1+1 cu tot traficul ce iese din Alba Iulia si de pe centura orasului.
Eu chiar nu zic treaba asta in nume rau sau ceva. Am spus doar pentru ca nu corespunde cu realitatea intrebarea retorica "La Alba Nord... Unde-i dopul?".

gruiarew

Eu unul m-am referit la cu totul altceva. Scopul principal după mine nu e construcția de autostrăzi ci:

1. Creșterea siguranței;
2. Scădera timpului de deplasare;
3. Cheltuirea cu cap a banului public;

Ori noi am sărit direct la construcție de autostrăzi. Și ce s-a realizat până acum? Niște bucățele care lipsesc taman în locurile critice. Dacă zici că bați așa de des Sibiu - Deva poate ai observat că nu ai același trafic de la Sibiu la Sebeș ca de la Sebeș la Deva, al doilea fiind mult mai redus.

Eu și cristi5 făceam referire strict la DN68A care dacă era cât de cât întretinut nu se ajungea unde s-a ajuns. Să nu-mi spui că și acolo ai același trafic ca pe DN6, la sud, spre Caransebeș. S-au apucat acum în ceasul al 15-lea să-l cârpocească fără să-i aducă un minim de "upgrade". Măcar o palmă să-l facă mai lat. Dacă ai avea pe unde trece nu s-ar face ditamai coada după TIR-ul ce abia suie spre Coșevița dând prin / printre gropi ca la balamuc. Și dacă "crengi nu ți-ar bate în geam" poate te-ai avânta într-o depășire. Doar că ai nevoie de 2 condiții pe care acel drum nu le oferă: să vezi și să ai pe unde.
Tot pe DN68A de data aste între Traian - Vuia și Lugoj cum nu mai circulă TIR-uri nu mai are cine să rupă crengile de pe marginea drumului. Toată lumea merge acum "la ax". Deci primele două puncte de mai sus au sărit deja din schemă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

NewBest

Sunt de acord cu cele spuse, avem nevoie de drumuri sigure, rapide si ar fi bine si sa avem bani, atat pentru constructie cat si pentru intretinerea ulterioara.
Eu nu incerc sa apar in niciun fel bataia aia de joc numita DN68A. Defapt cred ca era necesara o modernizare serioasa inca de dinaintea deschiderii A1 Soimus-Holdea, cand era deja clar ca portiunea asta va ramane blocata. Cred ca era timp si pentru procesul birocratic pentru extindere daca se apucau de atunci si isi dadeau seama ce rusine nationala va ajunge drumul asta.

Daca ati facut referire strict la situatia actuala, cu haosul de pe DN68A, si ati pomenit de tunel 1+1 doar pe termen scurt, clar sustin ideea. Este o solutie buna de avarie pentru a rezolva mai repede o problema care nu ar fi trebuit sa exitste...

Eu ma opun doar ideii ca A1 nu ar merita sa fie la profil de autostrada acolo pe termen mediu si lung. Eu cred ca va fi trafic demn de autostrada acolo si nu mi se pare o idee buna sa facem tunel 1+1 si sa consideram problema rezolvata pe urmatorii 10-15 ani. Se poate deschide half-profile mai repede, in timp ce se construieste si cealalta parte a tunelului.
De asemenea, cred ca imediat dupa o eventuala deschidere half-profile o sa vedem o crestere a numarului de masini care trec prin zona, fiind atras pe aceasta ruta traficul care evita intentionat DN68A.

gruiarew

Fix același lucru l-am zis și eu mai sus.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

hvm

^
ca era bine, normal ca era. Ca nu a fost nimeni interesat, normal ca nu a fost. Ca vedem acum ca se face ceva, e super bine. Acum vedem diferenta intre "A fi sau a nu fi....". Inceputul arata promitator. abia astept sa vad deznodamantul. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danvoicu

Pentru asta ar trebui, ca prim pas, scoaterea in afara localitatilor a DN-urilor cu iesiri/intrari denivelate. Cam cum sunt o gramada la amaratii de bulgari.

gicu

Este un prim pas și mai simplu. Să le îndrepte măcar acolo unde drumul face un ocol ca să intre în localitate.

Exemplu:
https://www.google.com/maps/@46.8178905,23.1763215,15.25z

Exemplu rezolvat (drumul vechi e cel paralel cu DN-ul, care trece prin sat):
https://www.google.com/maps/@45.9920329,25.3024493,15.71z

hvm

^
In primul caz ocoleste un deal si localitaea se cam vede ca s-a construit pe DN. Presupun totusi ca ar putea sa il mute in partea de nord a dealului pentur a nu intra prin localitate.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Sau, in loc de ocol, ar putea face un debleu  O:-)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ionut_16

Raport de şantier: sunt în lucru 11 tronsoane de autostradă şi drum expres, care cumulează 206 km. Niciun tronson nu se află în Moldova. CNAIR spune că nu poate estima câţi muncitori lucrează pe aceste tronsoane în acest moment
https://www.zf.ro/business-construct/raport-santier-lucru-11-tronsoane-autostrada-drum-expres-cumuleaza-20126415





Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteUnsprezece şantiere care fac parte din patru proiecte de au­tostrăzi şi un drum expres sunt active astăzi în Româ­nia şi sunt gestionate de zece firme de construcţii. Niciunul dintre tron­soa­nele aflate acum în lucru nu se află în Moldova însă.


,,Forţa de muncă medie este de aproxi­ma­tiv 450 de persoane, în timp ce fluctuaţia de­pinde de mai mulţi factori, cum ar fi fron­tul de lucru, perioada din an, condiţiile de meteo­rologice. Numărul poate varia până la plus/mi­nus 250 de persoane", spun repre­zentanţii Strabag, constructorul austriac care se ocupă de Lotul 1 al autostrăzii Braşov-Târgu-Mureş-Cluj-Oradea. Strabag are în România 1.072 de oameni.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) spune însă că nu poate estima numărul de muncitori alocaţi pe fiecare tronson, acesta variind în timp, în funcţie de etapa construcţiei, dar şi de alţi factori.

,,Numărul muncitorilor mobilizaţi pe fiecare şantier variază în funcţie de etapa în care se află lucrările şi de tipul acesteia, de strategia antreprenorilor şi de condiţiile meteo. Astfel, numărul nu este acelaşi în permanenţă, ci fluctuează raportat la necesităţile din teren", spun reprezentanţii CNAIR într-un răspuns la o solicitare ZF.

Angajaţii distribuiţi pe şantiere sunt un aspect important în condiţiile în care, de multe ori, firmele mari, în sarcina cărora revin proiecte majore de infrastructură, raportează la Ministerul de Finanţe doar câteva zeci de salariaţi. În aceste situaţii, este evident că lucrările sunt duse la bun sfârşit apelându-se la subcontractori, care furnizează forţa de muncă necesară.

Spedition UMB, de pildă, firmă controlată de Dorinel Umbrărescu, ce a depăşit un miliard de lei afaceri în 2020 şi în portofoliul căreia se află unele dintre cele mai mari proiecte, precum drumul expres Craiova-Piteşti, a raportat doar 48 de angajaţi pentru anul trecut. Sa & Pe Construct, tot o firmă a familiei Umbrărescu, a raportat 12 angajaţi pentru 2020, la afaceri de 556 de milioane de lei, compania fiind şi ea parte din asocierea care realizează drumul expres Craiova-Piteşti.

Pe de altă parte, Tehnostrade, o firmă din acelaşi consorţiu şi deţinută tot de Umbrărescu, are 1.600 de angajaţi, astfel că muncitorii raportaţi pe această companie ar putea duce la final proiectele în care Spedition UMB, Sa & Pe Construct şi Tehnostrade sunt implicate.

Compania Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret, cu acţionariat din Turcia, care lucrează la Centura Capitalei, are, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, doar 46 de angajaţi, iar italienii de la Tirrena Scavi au 53 de oameni, arată aceeaşi sursă. Ei se ocupă de tronsonul 1 al drumului expres Craiova-Piteşti.

mike_us

Foarte bun tabelul, ar fi fost util si anul in care s-a deschis. Si o mică inexactitate Sebeș - Turda lot 1 s-au inaugurat anul trecut ~15km deci lucrează acuma pe 2-3 km nu pe 17km.