Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Pt ca vad ca nimeni nu mai face sinteza, am facut un update la tabelul proiectelor A/DX cu verde aprins aratand schimbari in ultimele saptamani:


Goldmund

#7681
Voua cum vi se pare? A0, prima autostrada (inel) a capitalei pe doua benzi/sens.
Mi se pare interesant cum o masina de politie reduce viteza de deplasare la o autostrada pe trei benzi benzi/sens si nu vreau sa ma gandesc ce va trebui sa faca o masina de politie cand A0(o autostrada care va fi vitala si pentru Ilfov) va fi arhiplina cu camioane pe cele doua benzi/sens:


https://www.youtube.com/watch?v=FmeY4iG1t2g&ab_channel=CACOfficialCACOfficialBest%C3%A4tigt

A1 Bucuresti-Pitesti ar trebui largita la patru benzi/sens, macar trei sa faca(din lipsa locului! - sa va dati seama cum se construieste in Romania) si refacuta intr-un totul....

Duta C

eu zic ca se va face fata pt citiva ani buni pe 2 benzi fara probleme..va fi si centura mica fluenta .....cu 2 inele e ok.....

hefaistos

Problema nu sunt benzile, sunt nodurile. Eventualele dopuri vor purea aparea la noduri. In rest 2 benzi, suficient. Doar daca nu vor incepe bucurestenii sa foloseasca centurile (si DNCB si A0) masiv. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

TeoH9

Vă salut, vin și eu cu o întrebare, care sper să nu fie considerată absurdă pentru cei care cunosc mai bine domeniul.
De ce de exemplu autostrada Ploiești-Buzău a fost separată în 3 loturi? de ce nu s-a putut organiza o singură licitație cu un singur lot pentru toată distanța de 63km?

Întreb pentru că mi se pare mai complicat să organizezi licitația pe 3 loturi distincte, poate cu 3 constructori diferiți și 3 perioade de contestații, etc.
Înțeleg dacă e ca pe Pitești-Sibiu, relief diferit, o zonă e cu tunel, alta e prin zonă de munte, alta la câmpie, dar din ce știu pe A7 nici nu sunt reliefuri mult diferite între cele 3 loturi să poți justifica prin faptul că o firmă de construcții nu are experiența/capacitatea necesară.
Trebuie să fie o logică, nu? Dacă poate să explice cineva i-aș fi recunoscător.

ovicor

S-a mai explicat: loturi de aprox. 20 km favorizeaza si constructori mai mici, mai multi, scade nr. de contestatii(prind mai multi cate ceva). O impartire inteligenta scade riscul de tronsoane- muzeu in cazul in care constructorul unui lot intra in insoventa/ faliment. Aceasta impartire nu exclude posibilitatea ca acelasi constructor sa castige doua sau toate trei loturile. E un bun prilej ca firme care au functionat ca subcontractori sa poata debuta, singuri sau in asociere, pe asemenea tronsoane, mai ales ca au si PT realizat.

tudor

^^
Sunt foarte putine firme care pot sa lucreze in paralel pe 60km de autostrada.
In plus, acele firme trebuie sa aibe in lucru alti 60 de km inainte/dupa ca sa nu fie nevoiti sa dea afara angajatii si sa-si vanda utilajele care stau degeaba. Datorita lipsei de concurenta si a riscurilor (de a pastra angajati si utilaje care stau degeaba intre lucrari) acele firme vor licita la preturi mai mari decat alte firme care ar putea sa faca o parte din lucrare. Chestia asta se aplica si la firme care fac doar management si subcontracteaza: Ca sa gaseasca subcontractanti - multi, in acelasi timp - ar trebui sa liciteze la preturi mari.
Poate pentru cel care organizeaza icitatia e mai ieftin/usor sa organizeze o  licitatie decat 3 dar pentru firma/firmele care castiga cele 3 licitatii simultan e mai complicat. S-a intamplat ca o firma care a castigat o licitatie sa renunte la un contract pentru ca avea indeajuns de lucru.

voicul

Adaug si eu: sunt putine firme care chiar pot sa si duca 63 de km si daca s-ar face loturi asa mare, s-ar cam ajunge la monopol.
Sa urmaresti ST2 - lot de 24 de km, ce greu merge, cat de grea a fost reorganizarea/pornirea dupa falimentul unui partner.
Castigarea de mai multe tronsoane exista - DX12 - UMB si A3 tot UMB.

mike_us

@alecu26 Ce anume inauguram viitor ca sa depășim 100km? Ce as vedea eu posibil:


  • DX12 Sector 1  17km
  • DX12 Sector 3  30 km
  • A1     Lot 1       14 km

Deci in jur de 60Km probabil dar nu siguri. Am uitat ceva?

voicul

Cu sanse mari in 2022 este si PISI1 - 14km.

Teoretic are o sansa si A0 a lui UMB +4.5 km - durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.
Aici conteaza si cand termina cele 12 luni de proiectare.

ovicor

DX12 lot 3 e de interes doar pana la nodul Negreni, e de asteptat ca asta sa fie deschis circulatiei cu mult inainte de termen, celalalt sector impreuna cu parte din lot 4.


mariusj

Poate 2023 sa fie cu 100 km de autostrada inaugurati.

hefaistos

#7692
^^
Optimist (speranta moare ultima):
2021
ST T2 (Aktor) 24 km.
CraPi T2 (UMB) 40 km

2022
A3 Ungheni Tg. Mures 9 km
A0 Sud L2, 3 (Alsim Alarko) 33km
CraPi T3 (UMB) 32 km
Posibil/(Im)Probabil 2022
CraPi 1 (TS) 17 km
Chetani Campia Turzii (ex-Straco) 16 km

Deci
ultra optimist 2022 107 km
moderat optimist 2022 74 km

In mod intentionat un am bagat:
PiSi1 - viaductul va fi de durata, mai ales ca in sezoanele de iarna nu isi va permite nimeni sa urce personal pe schelele inghetate (zic eu)
PiSi5 - ar trebui sa fie gata dar pe de alta parte ar fi trebuit sa fie in lucru din plin, Deci asa inceput, asa continuare. la observatiile pertinente de mai jos.
A0 Nord4 - UMB nu are nici un motiv sa se grabeasca, nici ca termen contractual nici ca motivatie de imagine (lotul alaturat nu este nici macar semnat deci T4 nu are utilitate).   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

naivu

^PiSi5 are termen contractual 2025 (si vreo 30 poduri si viaducte), ma mir ca a intrat macar in discutie pt 2022! Pe de alta parte, sezonul de constructii este inca la inceput, daca luna viitoare se deblocheaza juridic CraPi4, UMB ar fi in stare sa se mobilizeze si sa-l dea in circulatie pe final de 2022! Mai improbabil imi pare rezolvarea juridica + organizarea si finalizarea unei noi licitatii + finalizarea lotului ex-Straco in 2022 (dar deie Domnul sa fiu eu exagerat de pesimist  :)).

Dominik

A3 Ungheni - Tg. Mures, va fi terminat anul aceste de Strabag, nu in 2022.
You're in Steelers Country