Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

#7665
Mie mi s-ar parea ridicol sa se dea bani pt A6 atata timp cant Ploiesti-Brasov nu e in executie cu basculante pe teren.  Hai sa zicem ca A11 si A9 are relevanta la parteneri straini, si poate din cauza asta poate luam mai usor bani externi pentru proiected "mici" pentru noi.  Hai sa zicem ca A8 si A7 trebuie prioritizate pentru ca putem convinge EU sa ne dea bani.  Dar ar fi trist sa ajungem sa facem A6 inainte sa facem A3 dupa ce a fost primul proiect A de dupa revolutie, si mai ales dupa ce s-a taiat BV-TM, si SB-BV s-a intarziat fara vreo scuza ca e teren dificil, mai ales ca vom avea DX12 curand.  Eu credeam ca sunt conspirationisti cand vorbeam cu prieteni din BV care ziceau ca SB "vrea sa fure" rolul BV, dar vad ca sunt multi care considera BV un oras de importanta secundara.  Asta cu atat mai mult ca ar insemna ca urmatorul cel-mai-mare-oras fara nici un proiect A/DX ar fi Baia Mare, cu o populatie la sub jumatate.  Curios ca punctul central al Romaniei, prin care geografic e cel mai probabil sa fie trafic, sa fie atat de "eh lasa, ca merge si cu trenul la provincialii astia"

voicul

Daca e atata drama cu Brasov ca nu are autostrada, desi are o bucatica de A3  :D, stau sa ma intreb cei din Botosani ce zic?

Probabil sunt prea tristi sa mai zica ceva!
Aia din Tulcea?
La Calarasi e clar ca nu ajunge nici o A. Poate un DX.
Giurgiu - canci ca si asa sunt 2 benzi pe sens si se merge. Da, sigur A5 din 2040 incolo.
Barlad ... pauza.
Targu Jiu ... ce e pana acolo.

Concluzia - toti vor autostrada pana la ei in casa, altfel e teoria conspiratie si altii ne fura doar pe noi.
Practic - nu sunt bani si nici nu se pot face toate odata, dar lucruile se misca.

Oare de ce se reincepe SF BV - Fagaras, daca vrem sa tinem BV sa saraceasca?

Feri

Nu ar trebui sa mire pe nimeni faptul ca A6 este readusa in discutie. Spre deosebire de guvernantii nostri din ultimii 20 de ani si declaratile electorale pompoase promitind autostrazi peste tot, UE a fost si este consecventa in strategia sa unde A6, impreuna cu A1, sunt top priority ca parte din Core Ten-T. Defapt A6 montan are lobby puternic  bulgaresc si nu numai.

Noi am reusit cu chiu cu vai adaugarea A8 si A7 la reteaua Ten-T Core acum cativa ani,  dar e clar ca in viziunea UE trecerile peste Carpati A1,A6 > A7,A8 > CoBra,A13 (ultimele doua fiind pe Ten-T Secundar).



Deci nu prea poti sa ignori A6 dar sa ceri bani europeni pentru CoBra sau A13. Trebuie sa faci ceva si pe A6 (chit ca va fi doar DX)

Sigur ca avem si noi un punct de vedere aici si s-au inceracat si alte variante pentru CoBra poate si din acest motiv (faimoasele PPP-uri esuate), dar ce se doreste a fi construit din fonduri UE  trebuie sa tina cont de aspectele de mai sus.

Cred ca asta se intampla acum si practic se incearca sa se mearga in paralel cu toate cele 4 treceri nonPiSi. Daca vor fi destule fonduri si capacitate de a gestiona toate aceste proiecte ramane de vazut.

Calin88

#7668
@voicul

Dintre orasele enumerate de tine, nici unul nu sare de 100 de mii de locuitori; municipiul Brasov are aproape 300 de mii (si peste 400 de mii in zona metropolitana). Ca importanta turistica, economica si industrie (care genereaza trafic) nu mai vorbim; nici macar nu exista termen de comparatie.
Dintre drumurile care urmeaza sa fie dublate de autostrada, DN1 pe VP + DN1A sunt extrem de aglomerate si DN1 intre Brasov si Sibiu este sigur pe primele locuri national ca numar de accidente cu victime. Mai ales in ultima vreme, cand traficul intre Occident si Moldova de S s-a mutat pe aici dupa terminarea segmentelor din A1.

Eu, unul, nu cred ca e vorba de o conspiratie sa saraceasca Brasovul ci, pur si simplu, lipsa de interes din partea autoritatilor centrale si lobby inexistent din partea fortelor politice/societatii civice locale. Aici nu a existat o asociatie de genul "Moldova vrea autostrada".
Pe mine, unul, ma deranjeaza doar sa vad aici fel de fel de explicatii care mai de care mai hilare pentru care nu ar trebui sa se faca autostrada pe la Brasov, ca trebuie mutata A3 de pe VP inspre E fara nici un motiv logic sau explicatii cum ca nu ar trebui sa fie prioritara. Ba ar trebui sa fie prioritara, chiar mai prioritara decat, de exemplu, bucatile de A3 in constructie in Salaj si Bihor, A6 sau DX-urile din zona Brailei.

Si nu vreau sa fie autostrada pe la mine prin ograda cu prioritate; consider ca la fel de prioritare ca autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu sunt finalizarea A1, A0, A7 (pana la Pascani), A8.

elphax

de parca nu ne-am fi permis in 30 de ani sa facem Bucuresti - Brasov. Chiar si cu taxa ar fi fost sustenabila

voicul

#7670
MoWeed +1

Brasov nu e ocolit de A si chiar are si o bucata terminata.
Problema e ca toate sunt prioritare. Ce se incerca acum e sa se faca in 5 ani ce nu s-a facut in 30 de ani.
Sanse de reusita - 0!
Totusi, se face ce se poate si de 1 an si ceva chiar se face.

Daca e sa ma plang, pot sa o fac si eu:
Bucuresti - Sibiu - 4 si 3 minute.
Brasov - Sibiu - 1.52.
- Pai nu e corect BOSS, ca din B avem A! De ce sa ajunga aia din BV mai repede in Europa decat aia din B, care sunt si mai multi si au si A?
Ti-am dat +1 pentru ca si eu sunt plictisit sa vad consipiratie si plangeri ca de ce e una sau alta sau situatii cam apropiate cu plangerea mea (fortata evident).

Problema este ca nu sunt:
1. Bani pentru toate in acelasi timp - si deci trebuie ales una sau alta
2. Nu sunt resurse (umane in principal). Nu avem oameni cu care sa le facem pe toate in acelasi timp.
Deci ca in orice economie trebuie sa alegem si s-a cam ales ce zice jupanul care da si banii - adica UE - in principiu coridoarele Ten-T.

Intradevar CoBra nu se face prea repede - si asta ii afecteaza mai mult pe cei din B decat pe cei din BV si spre Fagaras probabil in 2 - 3 ani se liciteaza.
E si A13 pe teava, deci parerea mea, e ca BV are sanse sa aiba mai repede A pana in V, decat va avea B spre V.

Ca idee - eu ma opresc ca am luat si 2 minusuri, dar nu din cauza de minusuri ma opresc.
E mai simplu sa zici ala e rau si noi suntem supusi la saracie ca nu avem A, decat sa faci o analiza/sa te uiti pe proiecte/sa intelegi care e ordinea/de ce e ordinea aia/ inclusiv sa accepti - aia au A pentru ca au avut lobby mai bun.

Calin88

@voicul

Bucata terminata de A are utilitate doar ca centura pentru Cristian si Ghimbav si nu ajuta deloc traficul pe directia Brasov-Bucuresti sau Brasov-Sibiu. Nu mai vorbesc de faptul ca se termina in 2 giratorii si ca are 6 km.
Distanta Bucuresti - Sibiu e aproape dubla ca Brasov - Sibiu, deci nu prea putem sa comparam situatiile. Si acolo problema e Pitesti-Sibiu, despre care am zis clar ca trebuie sa fie prioritate.

Problema aici este tocmai ordinea proiectelor. Brasov-Ploiesti si Brasov-Sibiu ar trebui sa fie foarte sus in lista prioritatilor dar au fost complet ignorate pana acum. Si acum avem proiecte mai evoluate decat cele 2, dar care nu erau la fel de prioritare. Cu A13 Brasov-Bacau sunt de acord ca nu e prioritar in acest moment, desi ar ajuta mult si sectiunea Codlea - Sf Gheorghe - Tg Secuiesc. Dar pot intelege ca sunt alte zone care ard mai tare.

dr4qul4

Eu cred ca am inceput noi sa vrem prea multe.
Daca ma gandesc bine, in acest moment avem cele mai multe loturi de A/DX semnate si in derulare. Inainte cand aveam 7-10 loturi ni se pareau multe. Acum avem asa:
- A0 - 5 loturi (2 nord si 3 sud)
- A1 - 2 loturi (PiSI1,5)
- A3 -  4 loturi (Nurol, Selina, UMB, Strabag)
- A10 - 2 loturi
- DX12 - 4 loturi
- DX Braila-Galati - 1 lot

Total 18 licitatii diferite. Acum mai ramane sa le si terminam  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Cu precizarea ca pe A3 UMB cumuleaza 3 loturi, plus socotind A3 Campia Turzii - Chetani (in moarte clinica dar nu reziliat) ies 21 de loturi. Chiar nu stam rau deloc.
Deșteaptă-te române!

dr4qul4

Am contorizat doar in functie de licitatie. Acum ca au fost 3 loturi in aceeasi licitatie, tot 1 se pune. Pe DX12 lotul 2 are 2 tronsoane (sau invers), si am numarat ca 2 pt ca au fost 2 licitatii.
Pe Straco nu i-am pus pt ca CNAIR incearca sa rezilieze contractul.
Si Selina este in impas, dar contractul este inca activ.

oricum 18 loturi sunt foarte multe. Si numarul lor va creste pentru ca doar 5 loturi au sanse sa fie terminate pana la finalul anului viitor (2xDX12, 2xA10 si 1xA3). Plus 1 reziliat.. = 6.
Iar din spate vin 3 PiSi, 1 LD2, 2 A0, 1 DX4, 3 A7  = 10.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

#7675
^

mai sunt inca 2 loturi care ar trebui sa intre in joc de pe A0 Nord (lot 1 si 3), doar ca mai dureaza ceva

Kimi

Quote from: vancouver on May 25, 2021, 07:58:30 PM
Kimi, iti pierzi timpul de pomana. Aici este un ocean cu rechini, versati in a contrazice orice este fie si un pic diferit decat cred ei.

Rechini? Postaci fara ocupatie, incapabili de critica constructiva si care vor (doar) autostrada, daca se poate, prin buricul targului.

Cu DN2 nu sunt de acord cu tine. E campie, e aglomerat, ne da UE bani, nu aveam niciun motiv sa nu facem A7.


Ce spuneam de A3 ca nu se vrea?
Quote,,Sectoarele de autostradă Sibiu-Făgăraș și Făgăraș – Brașov vor avea indicativul (A3)", a precizat CNAIR în răspunsul transmis HotNews.ro.
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24819873-autostrada-sibiu-fagaras-studiu-fezabilitate-sase-ani-harta-interactiva-traseu-licitatie-constructie-2021-catalin-drula.htm

Anticipez in continuare redenumirea loturilor de A3 existente in A8, dupa ce incep capetele.

Bachus01

Total facturi 2020 : 2.818 milioane lei  . Raportat la cursul bnr  avem fabuloasa suma de aprox  578 mil Euro . .


O postare mai veche . Banii cred ca trebuie sa fie fix ultima problema . Anul trecut sau facturat aproximativ 578 mil euro (date preluate din sinteza) autostrazi + drumuri expres.

Suma infirma , ba chiar rusinoasa . Iar cand nu vom mai avea bani , sau auzim prima oara scuza asta de la politicieni societatea civila ar trebui sa puna presiuni .

Eu ca si contribuabil , cand aud scuza asta "nu avem bani de drumuri" "nu ajung banii pentru toate" ma apuca toti dracii . Bani pentru a subventiona gaurile negre din companiile de stat se gasesc (peste 1 miliard de euro anul doar daca ne gandim rapid la primele 5 ) , 2% din PIB pentru aparare avem , imprumutam in draci pentru cheltuieli curente si  lista continua (nu dezvolt , sa nu facem politica).

In plus un proiect dureaza 2-7 ani . Deci nu iti trebuie toti banii gramada .
Avem aprox 1000 km de A/DX . Ne mai trebuie 2000 km A/DX sa prindem occidentul din urma si sa avem o retea rutiera foarte buna . Deci 2000 km * aprox 10 mil E km = 20 miliarde euro . Sa spunem 10 ani . Am avea nevoie de 2 miliarde euro anual .

E mult? Deloc . Absolut deloc . Avem buget la transporturi , avem fonduri europene , avem posibilitati de imprumuturi .

Doar sa vrem . Banii nu sunt o scuza .

Mai avem nevoie si de constructori + preamaritul bugetar sa isi faca treaba , asta e alta discutie




mike_us


  • 2012 128 km
  • 2013 119 km
  De atunci in nici un an nu am fost măcar aproape de 100 km. Ca sa facem 2.000 km (sa zicem in următorii 20 de ani) ar trebui sa avem o medie de măcar 100 km/an. Cind o sa vad din nou 2 ani consecutive cu 100 km / an o sa încep sa cred ca putem face cei 2.000 km.

alecu26

De anul viitor incolo. Adica in 2022 poate la limita se va depasi 100...dar 2023, 2024, 2025 arata perspective foarte bune si sigur vom vi cu mult peste 100 km/an
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).