Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

razvan96

^^ Asta ne mai lipsea, si mai putini bani la CFR ca sa distrugem reteaua de tot. Ar fi o idee demna de secolul 21, distrugerea caii ferate in beneficiul rutierului. :lol: Mai rau e ca daca ne uitam pe strategia MT din ultimii ani nu mai pare doar o glumă.

endre.kemenes

^
Cei 27% din 29.4 miliarde sunt cam 8 miliarde. Din cate stiu eu acestea sunt impartite aproape egal intre autostrazi si feroviar, deci cam 4 cu 4 ar veni.

DarkFranck

#7637
^^ Este destul de trist, într-adevăr, pentru că ideea PNRR era să aducem economia în secolul 21, dar întârzierea istorică ne face să băgăm multe proiecte de secol 20. Acum trebuie să ținem cont de situația reală din România - suntem întârziați pe rutier și defazați pe feroviar (adică noi acum nu ne permitem să trecem la next level, ci ne chinuim să aducem măcar rețeaua la un nivel decent de final de secol 20). Dar asta e realitatea, am ratat industrializarea în secolul 19 și am făcut-o (destul de prost și parțial) în a doua jumătate a sec. 20, nu am făcut autostrăzi în anii 1960-1970, ca țările occidentale (sau chiar anii 1930 în Germania, dar ăia erau o excepție), le facel acum, 60 de ani mai târziu. Folosim o parte mare din banii din PNRR pentru a reduce din întârzieri în loc să folosim toți banii pentru proiecte de secol 21 (digital, verde, reducerra poluării, calitatea vieții, tehnologii nepoluante, reciclare de deșeuri etc). O să ne coste, într-un fel sau altul, ne vom trezi cu alte întârzieri la alte capitole, pe care ne vom chinui apoi să le recuperăm alocând resurse din alte domenii.
Fluctuat Nec Mergitur

voicul

Asta e ca autostrada Ford, intre timp devenit doar DX, care a fost ceruta cu insistenta de Ford.
Cand aproape ca urmeaza sa fie inaugurat DX-ul, acum de mai multi ani adica Ford transporta masinile cu trenul. 8)

Sunt curios daca in 2 - 3 ani Ford o sa inceapa sa transporte pe DX + A spre granita.

Totusi, merg bani si la CFR.

AlexxC

Pentru Ford ideal este sa duca masinile pe tren pana in port la Calafat si de acolo pe Dunare pana la Constanta sau spre occident.
DX12 a fost cerut pentru aprovizionarea uzinei "la timp". Aprovizionarea se face cu vmax 90kmph indiferent ca e drum expres sau autostrada sau dn.

alin2pas

Transportul fluvial și maritim ar reduce costurile, dar ar crește timpul în care mașinile ajung la destinație, iar în economie timpul înseamnă bani. Totuși, și alte firme folosesc transportul maritim. De exemplu, Renault Captur fabricate în Spania sunt aduse cu vaporul la Constanța, aduse la București pentru cartea de identitate și de acolo distribuite în țară cu transportul auto. La transportul auto nu e diferență semnificativă pentru camioane între A și DX, dar pe DN-urile noastre care iau la rând localitățile e jale cu viteza medie, mai ales pe drumuri aglomerate.

elphax

Dar credeti ca Ford doar pentru a duce masini are nevoie de DX/A ?  :)

Ideea de baza europeana a PNRR nu era ca sa se faca drumuri noi sau sa se modernizeze cai ferate care sunt la nivelul anilor '40-'50. Se fac exceptii pentru nnoi ca suntem rupti in fund
8 miliarde pe langa celelalte axe de finantare sunt deja un bonus extraordinar. Daca nu erau deloc ? Cati bani s-au bagat in infrastructura CF in ultimii 30 de ani ?

alin2pas

Nu doar pentru transportul mașinilor, ci și pentru aprovizionarea cu componente. Cu cât transportul componentelor e mai greoi, cu atât trebuie să aibă stocuri mai mari pentru a asigura producția, deci mai mulți bani imobilizați și deci costuri mai mari de producție.

mirceaeliade

Sinteza la proiecte (verde aprins = schimbari majore pe ultimele saptamani; verde deschis schimbari minore):



razvan96

^^ 2 mici corecturi la stadiul proiectelor: A8 TGM-TgN are contract semnat doar pentru SF, nu proiectare completa, la fel Baia Mare-Suceava.

pentium10

A8 TGM - TGN are estimat data 25.07.2021 pentru contract.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Cătălin Drulă a anunţat că domeniul transporturi din PNRR a fost simplificat. "Avem patru proiecte mari privind autostrăzile care au fost propuse partenerilor europeni", a declarat ministrul.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susţine că în PNRR, domeniul transporturi, România va propune doar patru proiecte privind autostrăzile. Este vorba despre o simplificare a procedurii, a spus demnitarul.

Astfel, spre aprobare va fi trimisă autostrada A7, sectorul Ploieşti-Paşcani prin Buzău şi Bacău. Acesta are peste 300 de kilometri şi, iar la proiect se lucrează de aproximativ doi ani. Viitoarea autostrada va avea perdele forestiere şi staţii electrice, a explicat Drulă la TVR, citat de Mediafax.

Al doilea proiect este A3, între Nădăşelu şi poarta Sălajului. Pe teren se lucrează deja, iar sectorul are cel mult 60 de kilometri şi leagă judeţele Cluj şi Sălaj.

Al treilea proiect este pe A1 Deva – Lugoj, sectorul lipsă dintre Sibiu şi Nădlac în lungime de 9 kilometri.

Ultimul proiect din PNRR este pe A8 Autostrada Unirii. Este vorba despre sectoarele din capătele şoselei din Tg. Mureş şi Tg.Neamţ. În acest caz documentaţia este aproape gata, a anunţat Cătălin Drulă.

În total, prin PNRR ar putea fi realizaţi aproximativ 450 de kilometri de autostradă. Dosarul PNRR va fi depus la finalul lunii mai, iar răspunsul autorităţilor europene va veni în iunie.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/catalin-drula-anunta-ca-domeniul-transporturi-din-pnrr-a-fost-simplificat-avem-patru-proiecte-mari-1534819

mike_us

#7647
Nădăşelu - Poarta Sălajului (sint cele 2 loturi ale UMB) cred ca sint in jur de 40 km nu 60 km.


  • A1 10 km
  • A3 40-50km
  • A7 300 km
Deci ar ramine in jur de 90-100 km pentru A8? (450-350)



alecu26

Pt Iptana venirea Bechtelului a fost ca o mana care I-a scos din evul mediu al proiectarii. Din pacate scoala Iptana isi spune inca cuvantul in piata roamneasca, in sens negativ.

Deasemenea mi se pare inacceptabil sa fi expertul tehnic nr 1 al tarii, si sa nu fii in stare sa convingi politicul sa faca autostrazi, poduri...etc. (Ce sa mai zicem de srtruto camila DN2, unde solutia aleasa a dus la mii...poate zeci de mii de morti).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).