News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 5 Guests are viewing this topic.

RaduG

Estetica o poți impune tu dacă scoți la licitație doar execuția, cum se practică lately. Dacă lași constructorul să aleagă soluția tehnică, pentru orice, va alege soluția cea mai ieftină, pentru că așa obține punctaj la licitație. Dacă tu ai scos la licitație un pod peste Buzău, să zicem, frumos și hobanat, constructorul va trebui să-ți facă o ,,lucrare de artă" de care să se bucure ochiul a întregi generații, gen podul lui Saligni, podurile de la Agigea, podul peste Dunăre de la Brăila.
Altfel, vei sfârși cu niște structuri ascunse sub nivelul tablierului, total seci și neelegante și reduse la minim ca preț.
Goana asta după infrastructură cu orice preț nu ar trebui să neglijeze aspectele estetice, vrem să și lăsăm ceva frumos în urmă generațiilor care vin, cu toții blamăm comunismul că ne-a băgat în cutii de chibrituri oribile din beton armat.

miahi

^ Foarte bine punctat. Poate anumite tipuri de lucrari de infrastructura se pot incadra intr-o categorie speciala, unde la licitatie se poate puncta suplimentar partea "estetica" a lucrarii. Cum ar fi un criteriu destul de subiectiv, cred ca se poate implementa destul de anevoios.

Cetatean

hmmm...estetic vorbind, betonul nu ar trebui sa arate in felul cum arata la aktor,pizza sau restul unde calitatea lasa de dorit. Ce-i drept, efectiv de lucrat, lucram tot noi, astia care au mai ramas pe aici. Diferenta este facuta de bani. Antreprenorul isi ia grosul si dupa aia pe rand, subcontractorii la a cata mana sunt, tot mai putin iar noi in final ne alegem cu mizerii.

ovicor

 Se vorbeste, pe surse, ca UE e dispusa sa accepte finantarea din PNRR, a construirii de 500km de autostrazi. Intrebarea mea, retorica si nu numai, de unde vom gasi constructori seriosi pentru acestea?!

voicul

Strabag, UMB, Astaldi, PORR - ca prima linie.
FCC, Geiger si TS (eu inca mai sper ca isi revin si daca CNAIR isi plateste datoriile istorice catre TS ... poate pasarea PHOENIX) - sunt si ele pe teava.

Rizzani si Alsim Alarko par ca pot sa faca o figura frumoasa.

Marcu, Retter si Baxcom chiar lucraza pe rupte.

Firme sunt, mai ales ca primele 4 pot duce mai multe loturi si cei 500 de km nu sunt intr-un an.

Cetatean

^exact la același lucru ma tot gândesc și eu când se anunță multitudinea asta de proiecte.
Antreprenori cu manageri care sa câștige contracte și apoi sa subcontracteze la firme fără experienta și la bani putini cu siguranță se vor gasi doar ca asta se vede în proiecte ratate gen Sebeș Turda lot 1 și 2, Sebeș Sibiu lot 3, Brad Oradea,Câmpulung Brașov etc.
Probabil e nevoie/momentul sa vina firme (agreate de UE...) cu tot cu oameni,utilaje, echipamente și tot ce e nevoie pentru un proiect de genu.
Nu știu care/cum e faza cu firmele turcești. Pana la urma Turcia are infrastructura,deci probabil sunt firme cu experienta acolo.

Din păcate am exportat vreo 20 de ani mana de lucru ieftina și chiar specializata . Deși au crescut salariile ,o parte din oameni nu se vor mai întoarce niciodata și chiar dacă se vor întoarce,vor avea o mare problema sa se integreze.

Ma arunc și zic,UMB va ajunge un colos. La 2500-3000 de angajați și câteva sute de utilaje și camioane,poți duce mulți km de infrastructura anual.


elphax

e important daca sunt doar autostrazi sau le baga la drumuri de mare viteza si pot deconta si DX-urile. ca atunci s-ar mai gasi

ovicor

Dimex este si ea firma serioasa, muncitoare si bine organizata.

alin2pas

@elphax: Nu are importanță că sunt A sau DX, orice drum care scoate traficul din localități, are intersecții denivelate și permite depășirea vehiculelor lente e bun. Noi nu avem un drum de mare viteză care să traverseze țara și la noi tendința localităților e să se întindă de-a lungul drumurilor, astfel încât în multe locuri drumurile naționale au ajuns doar înșiruiri de localități cu foarte scurte porțiuni între ele. Din aceste motive viteza medie de deplasare e foarte mică, în special dacă se utilizează limitele legale de viteză, cum ar fi normal. La ,,foamea" de drumuri moderne de la noi, orice ajută la creșterea vitezei medii de deplasare e bun, iar dacă crește și siguranța traficului, e excelent (că la victime din accidente rutiere suntem pe primul loc în Europa).

voicul

Surse: Comisia Europeană a acceptat ca 27% din banii PNRR să meargă la autostrăzi - VIDEO

27% din banii din PNRR vor merge pentru construirea de autostrăzi. Totodată, miliarde de euro vor fi alocate și pentru Sănătate, Educație și Energie, potrivit unor surse Digi24. Printre condițiile puse de Comisia Europeană este cea ca PNRR să fie prezentat în Parlament.

În urma discuțiilor, pentru infrastructură, respectiv pentru autostrăzi și rețeaua de căi ferate, s-au obținut 27% din banii pentru PNRR, adică proiectul cu care a mers inițial România.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/surse-comisia-europeana-a-acceptat-ca-27-din-banii-pnrr-sa-mearga-la-autostrazi-1527237

elphax

27% din 30 sau din 70 ? ca nu mai stiu cate miliarde au ramas

endre.kemenes

^
29.4 miliarde, si nu au ramas, atat a fost mereu. Propunerea noastra pornea din 40, dintre care trebuiau alese cele mai valoroase proiecte, ca sa se incadreze in cei ~30 care erau disponibili de la bunul inceput.

TibiV

#7632
Titlul celor de la Digi24 este greșit, pentru ca vorbește doar despre autostrăzi...

"pentru infrastructură, respectiv pentru autostrăzi și rețeaua de căi ferate, s-au obținut 27% din banii pentru PNRR"

Și, nu știu de ce, am senzația că pentru cai ferate vor fi cel puțin la fel de mulți  bani ca pentru autostrazi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bachus01

Tot este bine . Minim 3 miliarde pe rutier .

Mai avem si celelalte programe , + bani de la buget . Daca mai stopam din robinet (Tarom , Metrorex, CFR si multe altele ) usor usor avem bani de 1000-1500 km A/DX in urmatorii 10 ani .

DarkFranck

E nesperat de bine, 27% din 29,4 mld. înseamnă aproape 8 miliarde euro pentru infrastructură. Partea care revine pe rutier va acoperi fără probleme proiectele anunțate (A7 Ploiești-Pașcani, A3 Nădășelu-Poarta Sălajului, A8 fără sectorul montan).
Fluctuat Nec Mergitur