News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

voicul

Klaus Iohannis a discutat cu președintele Poloniei despre proiectul de cale ferată ,,Rail2Sea" și despre autostrada ,,Via Carpathia"

Președintele Klaus Iohannis și omologul său polonez, Andrzej Duda, au discutat luni, la Palatul Cotroceni, în contextul vizitei oficiale a președintelui Poloniei în România.

Nu pun mai mult ca sunt momentan doar discutii si oricum mai cuprinde si alte topic-uri articolul:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/klaus-iohannis-a-discutat-cu-presedintele-poloniei-despre-proiectul-de-cale-ferata-rail2sea-si-despre-autostrada-via-carpathia-1523517

slartibartfast

Noi avem, funcțional, în execuție sau în planuri avansate cam toate bucățile acestui drum.

Problema cu el actualmente e conexiunea între Polonia și Slovacia. Țările astea două s-au mișcat paralel una cu alta la autostrăzi, și le-au ieșit doar... autostrăzi paralele cu granița comună.

De la Presov, ca să ajungi în Polonia spre Gdansk, sunt numai porțiuni cu semne de întrebare. Drumul european spre Svidnik-Pasul Dukla-Rzeszow este lung și modest (după standardele regiunii) de ambele părți ale graniței. Slovacii au o autostradă de la Presov spre Zilina, iar din ea, la Poprad pe lângă Tatra Mare ar trebui să existe o conexiune spre Cracovia, de unde polonezii construiesc un DX spre sud, pe la Nowy Targ, spre zona turistică cu Zakopane; dar slovacii nu par să miște mai mult. Nu știu nici dacă au stabilit ceva între ei.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


elphax

in plus, felul in care arata la nemti e altceva - placare cu piatra naturala langa tunel, peretii de beton sunt uniformi si la viaduct toti stalpii sunt supli si identici

chiar am remarcat la DX Cra-Pi, in zona podului peste Olt , UMB a facut vreo 5 modele de pile/piloni. nu inteleg de ce nu puteau fi la fel, estetic arata ca naiba

AlexxC

Circuland pe autostrada nu prea ai cum sa vezi acesti piloni ,deci partea estetica este irelevanta. Si apoi 99% din conducatorii auto nu au pasiunea noastra pentru infrastructura///ii intereseaza doar sa ajunga din A in B in cel mai scurt timp confortabil.

elphax

da , dar in cazul Olt - balta Milcov, acolo sunt locuinte care au geamurile exact spre pile
:)

TibiV

Nu cred că eventualele insomnii ale celor din casele alea vor proveni din faptul că pilele văzute pe geam au modele diferite...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

Aici sunt de acord cu Elphax.Nu necesar cu pilele de la Balta Olt dar in general cu optica proiectelor facute la noi.Nu spun sa arate ca in Germania ,Franta sau Olanda sau unde mai sunt tari cu apa calda,insa cel putin ar trebui sa fie o unitate ,un aspect ingrijit.Betoane gen Aktor ,care par facute pe timpul raposatului nu ne cinstesc.Acum intr-adevar avem nevoie crasa de drumuri,peste tot,dar daca tot se construiesc ar trebui si aspectectele astea luate in considerare.

vancouver

Betonul care ramane vizibil se numeste beton aparent. In Germania exista 4 clase de beton aparent, cu pretentii din ce in ce mai mari. Pentru podurile din Germania se cere beton aparent clasa II, de regula cu aspect de scandura. Adica toate cofrajele folosite la turnarea pilelor si tablierelor trebuie placate cu scandura (evident nu orice scandura, ci cea cu modelul cerut prin caietul de sarcini). Ulterior, privind de la o distanta de 10-20 de metri aspectul este foarte placut. De asemenea culoarea betonului trebuie sa fie una deschisa si evident unitara (deci nu sa arate patat). Petele negre provin de regula din mentinerea pentru prea mult timp a cofrajului lipit de beton sau din folosirea in exces a uleiului de cofraj (care face sa nu se lipeasca betonul de cofraj) sau folosirea unui ulei prost, sau invelirea betonului cu folie de plastic.

Vopsirea chiar si numai cu lapte de ciment a betonului aparent este strict interzisa. Un beton aparent trebuie sa fie asa cum a iesit de la mama lui din cofraj. Exista firme specializate care fac reparatii, care sa fie aproape perfecte, sa para ca nu e nici o reparatie - costa ca atare, ca e migaleala. Total interzise reparatiile de genul dat cu glet si acoperit o segregare sau fisura - liniile scandurile trebiuie sa ramana asa cum sunt.

Toata nebunia asta are evident si un pret si au fost firme care au dat faliment dupa executii defectuoase la scara mare.

Totusi trebuie mentionat ca beneficiarul nu are dreptul sa refuze receptia lucrarii din motive optice, adica poate sa ceara daune sau sa puna pe altii sa repare pe cheltuiala celui care a gresit, dar nu sa refuze punerea in functiune a autostrazii, ca nu arata stalpul bine. Se numeste receptie cu rezerve / cu deficiente care nu pun in pericol functionalitatea structurii.

Ceea ce face UMB de-si da grinzile cu o vopsea sau un spray care arata gen beton gri-deschis, nu este admis in Germania. Acea vopsea se va scoroji in timp si o sa arata neingrijita structura peste 10-15 ani, impunand lucrari suplimentare de revopsire periodica (partial la inaltime f. mare, pe sub poduri) - sau varianta 2 lasat asa sa arate urat. Ori ei prefera ceva care timp de minim 100 de ani nu are nevoie de nici o intretinere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Grinzile lui UMB au fost expertizate cam toate la Bacau. Se vad si pe filmari random din "fabrica" de betoane ca etrierii se vad ca la o radigrafie. Acolo e clar acoperire insuficienta.
Smecheria cu acele grinzi e ca sunt ultraeficientizate prin plasarea armaturii foarte foarte aproape de suprafata. Deoerece incalca eurocodul (sau il interpreteaza fortat) le si vopsesc si zic ca acea vopsea anticoroziva creste durata de viata cu inca 20 de ani (sau cat o fi).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#7617
Daca este o vopsea anticorozivă si nu doar ceva decorativ atunci e cu totul altceva. Atunci inca o data trebuie sa zic bravo UMB.

Pentru ca o vopsea anticorozivă este de fapt o vopsea polimerică, un fel de super glu, care se lipeste a naibii de bine de suprafata si mai mult, intra in toti porii si ii obtureaza. Poate ca un observator din exterior nu stie, dar betonul are milioane de micor-pori, prin care se poate infiltra apa. De aceea exista ideea de acoperire de beton a armaturii, adica minim sa zicem 5 cm - altfel, la o acoperire mai mica, apa din exterior are sansa sa ajunga prin micropori la armatura, la fel si aerul si apare rugina (ma refer la structuri expuse direct la intemperii, precum podurile, la case etc, care se tencuie, acoperirea de beton nu trebuie sa fie 5cm).

Vopseaua anticoroziva se da atunci cand - de exemplu din greseala - nu s-a respectat acoperirea de beton. Si costa o gramada de bani. E interesant ca UMB a optat sa dea cu vopsea anticoroziva peste tot si sa mearga mai la limita cu acoperirea (probabil doar 3 sau 4 cm). La un pod facut in Germania firma unde lucram eu a gresit si nu a respectat acoperirea. S-a masurat si unde era sub 3,2 cm s-a aplicat anticorozivu asta. Daca nu era nici macar 2 cm ne-ar fi pus sa refacem, dar nu a fost cazul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

nu e vopsea de pasivare...care sa ajunga pana la armature si sa impiedice coroziunea ei.

Eu genul asta de produs am mai folosit.

https://www.mc-bauchemie.com/products/surface-protection/rigid-non-crack-bridging-coatings/mc-color-flair-pure.html

E cam cel mai ieftin din gama.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NewBest

Estetic? Beton aparent clasa II? Ma scuzati, n-am auzit de baietii de la pizzarotti care radeau prea tare :lol:
Chiar azi stand in coloana la iesirea din Alba Iulia admiram Corten-ul de pe A10, niste poduri de nota 10. Si cica sunt durabile, ne vom bucura de aspect mult mult timp de acum inainte.

Acum pe bune vorbind, nu cred ca putem discuta de standarde ca in Germania, dar un minim estetic ar trebui sa se impuna si la noi... Lucrarea lui UMB mi se pare cat de cat ok, dar structuri hidoase ca pe ST1 nu ar trebui sa se mai permita.