Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 11 Guests are viewing this topic.

marinul

Chiribis-Biharia cred ca e o eroare cu data ordinului de incepere 14.09.2021. La proges cred ca se poate trece PTE in curs

razvan96

De fapt e corect, doar ca ala e ordinul de incepere pentru proiectare. Trebuie modificat "stadiul" din executie in PT/PT+executie ca sa fie accurate.

Senerslav

 
  Am folosit top  25  pentru a aparea si Romania in top))). Am introdus si deschiderile din 2020.

marinul

@razvan96 14.09.2021 ? adica o sa primeasca ordinul in septembrie anul asta?

alecu26

foarte misto. Cand sa sarim si noi 2...3 locuri au mai deschis si altii. Numai vina lui Aktor.  :). Nici unul asta nu va fi vreun mare breakthrough. La anul insa da.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

se contabilizeaza si DX-urile? Nu de alta, dar unele tari contabilizeaza si autostrazi HP...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hercule

Sunt unele tari unde numarul de km scade la un moment dat. Cea mai evidenta e la Germania dupa WW2, aici ar fi de inteles pentru ca nu mai avea acelasi teritoriu. Dar este o scadere si la Slovenia in perioada 2015-2017 cand totalul scade de la 773 la 687 km. Care o fi explicatia?
Deșteaptă-te române!

razvan96

@marinul: ai dreptate, nu citisem 2021 ci 2020 :lol:. Greseala mea.

Senerslav

#7598
^^
deci as putea gasi o explicatie logica si pentru acest lucru:  există două tipuri de autostrăzi în Slovenia. Avtocesta ( ab . AC) sunt autostrăzi cu banda dublăpe sens + banda de urgenta cu o limită de viteză de 130 km / h. Au indicatoare rutiere verzi ca în Italia, Croația și alte țări. Un hitra cesta (HC) este un drum secundar, de asemenea, o autostradă, dar fără banda pentru situații de urgență. Au o limită de viteză de 110 km / h și au indicatoare rutiere albastre. Cred ca pana prin 2015 erau considerate aceeasi categorie dupa care s-au divizat facand diferenta intre HC si AC. E posibil sa gresesc dar nu gasesc pe net alte informatii mai la indemana!

StefanCelMare

https://zcj.ro/economie/constructorii-de-autostrazi-preturile-materialelor-ne-omoara-nu-putem-realiza-proiectele--216002.html

Textul articolului:

Explozia prețurilor materiilor prime și materialelor pune în pericol proiectele de infrastructură, piața de construcții și creșterea economică a României, avertizează constructorii de autostrăzi.

La acestea se adaugă aplicarea neuniformă a legislației achizițiilor publice, care ar putea avea un impact negativ direct asupra pieței de construcții, prin insolvențe și falimente, a proiectelor de infrastructură aflate în derulare, prin blocaje, dar și indirect, asupra evoluției produsului intern brut (PIB) național și a bugetului de stat, în lipsa intervenției imediate a autorităților centrale, potrivit Asociației Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).

În 2020, domeniul construcțiilor a avut cea mai mare contribuție la evoluția PIB (+0,6 pp), alături de informații și comunicații (+0,6 pp), potrivit Institutului Național de Statistică. Sectorul construcțiilor, cel care a împiedicat o scădere mai drastică a PIB în 2020, este acum într-o situație extrem de dificilă din cauza creșterii fără precedent a prețurilor internaționale la materii prime și materiale, dublată de blocaje în lanțurile de aprovizionare.

Modificarea prețurilor a început după jumătatea anului 2020 pentru toate categoriile de materii prime și materiale de construcții, iar creșterile au ajuns și până la 40% pentru anumite componente, nivel record având în vedere intervalul de timp în care au avut loc.

Legea achizițiilor publice conține mecanisme de abordare și corectare a situațiilor în care prețurile cresc accelerat. Problema este, însă, că aceste prevederi sunt aplicate discreționar sau nu sunt aplicate deloc de autoritățile centrale și locale, în lipsa unor directive clare, precise și unitare, conform ARCA.


Ce vor constructorii

- Aplicarea în contractele de achiziție publică în derulare a unor formule de actualizare a prețurilor (formule de escaladare sau ajustare polinomiale)
- Obligarea autorităților contractante să actualizeze valorile estimate ale investițiilor publice la data lansării licitației și să prevadă formule de ajustare polinomiale cu aplicabilitate de la începerea execuției sau prestării serviciilor
- Folosirea mecanismelor de modificare / variație din contractele de achiziție publică care au astfel de prevederi sau a celor permise de legea achizițiilor publice și acceptarea plății diferențelor de prețuri de materii prime și materiale, fie prin acceptarea formării de prețuri noi, fie prin plata diferenței neacoperite, prin formula de ajustare
- Modificarea sursei indicilor și legarea acestora de oscilațiile din economia reală (bursele de mărfuri interne și internaționale, și nu indicele de inflație).

Încă din aprilie 2020, ARCA a semnalat în discuțiile avute cu factorii de decizie de la nivel local și central că se va produce o creștere mare a prețurilor materiilor prime și materialelor pentru construcții și a avut la bază elemente concrete. Pandemia a redus în mod forțat capacitățile de producție mondiale și a afectat fluxurile de transport internațional.

Majoritatea materialelor sau materiilor prime pentru construcții se importă: geosintetice (Italia, Franța), parapet (Italia), vopseluri pentru marcaje rutiere (Italia), țevi și cabluri pentru lucrările de rețele de utilități (Turcia, Rusia), bitum (Polonia, Ungaria, Serbia), oțel beton (Republica Moldova, Rusia, Turcia).

Producătorii interni sunt foarte puțini: fie depind de importuri de materie primă din state non-UE (China, Turcia, Rusia), fie produc în cantități foarte mici sau o gamă redusă de produse. Reducerea consumului mondial de produse derivate din țiței a dus la scăderea ofertei de bitum, produs rezidual al rafinăriilor. Scăderea ofertei a condus automat la creșterea prețurilor.

Spre finalul anului au apărut și alte cauze. Turcia, Rusia și China au implementat măsuri de protecție a piețelor proprii, reducând exporturile de materii prime și de materiale de construcții, în încercarea de a-și susține propriile economii. Furnizorii de pe piața internă nu au mai constituit stocuri, pentru că nu au mai avut predictibilitate asupra prețurilor și termenelor de livrare. A avut loc și creșterea cererii de materiale de construcții, datorată creșterii activităților în construcții.

"Construcțiile reprezintă singurul sector cu o pondere importantă la realizarea PIB-ului în care capitalul companiilor este majoritar autohton. Intervenția imediată a statului este o problemă de securitate națională. Este necesară o abordare unitară la nivel de Guvern, problema nu trebuie lăsată la nivelul autorităților publice centrale și locale. În lipsa unei acțiuni la nivelul Guvernului, consecințele se vor vedea prin creșterea numărului firmelor autohtone care vor intra în insolvență sau chiar în faliment, blocaje financiare, imposibilitatea finalizării proiectelor de infrastructură și prin creșterea numărului de șomeri – cu impact asupra bugetului de stat. Nu cerem ajutoare financiare, ci reglementări unitare și logice", Vlad Vameșu, președinte ARCA
ARCAa fost înființată în 2019 și reunește companii cu capital românesc din domeniul infrastructurii rutiere. Firmele care fac parte din ARCA au, în prezent, peste 5.000 de angajați, o cifră de afaceri netă de 2 miliarde de lei și contribuții importante la bugetul consolidat al statului.

altr


alecu26

Si Spania cum a intrat in top....si a urcat rapid. Si francezii au avut un slow start sa zic asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

Quote from: alexV on April 29, 2021, 02:21:23 PM


Se vede cu ochiul liber miscarea zidului. Am incercuit ancorele rupte, si sageata arata catre deplasarea zidului de coronament, care zic nu e continuu ci cu rosturi. Filmati va rog si dinsus de zid, e alta perspectiva.

ce fac altii in conditii aprox. asemanatoare:

https://www.youtube.com/watch?v=2ZyqdNwseAE&ab_channel=CopterBlick

TibiV

Arată bine rău zidurile alea de sprijin...

Ca și restul lucrării, de altfel.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Da ma! Da astia e nemti si la ei betonu sta altfel.

:D :D :D

Serios vorbind, problema la noi nu e neaparat de executie proasta.
Este una de proiectare proasta/la limita fata de conditiile geotehnice din teren. Insotita de lucru dezordonat, adica de nefinalizarea scurgerilor de ape meteorice, ceea ce a permis infiltrarea lor in teren, avand drept consecinta destabilizarea taluzului.   

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.