Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.


voicul

Cum au ajuns autostrăzile din România să susțină industrii din alte state - VIDEO

Autostrăzile după care tânjim se construiesc cu materiale din import. De exemplu, peste 80% din bitum este adus din Bulgaria, Polonia sau Serbia. La noi, spun constructorii, se produce doar 18% din necesarul de bitum dintr-un an.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cum-au-ajuns-autostrazile-din-romania-sa-sustina-industrii-din-alte-state-1496723

stangabriel

#7577
Am vazut ca este o tema reluata de fiecare an, ca scuza pentru lipsa de autostrazi, sau ca noi nu mai producem si cineva ne vrea raul.

Rafinariile sunt entitati care cauta profit, de ce sa produca bitum in pierdere? Vega deja avea instalatiile iar Rompetrol doar le-a imbunatatit, avand profit din celelalte produse comercializate.

Bitumul nu este reziduu petrolier simplu, trebuie tratat in continuare, altfel ai asterne asfalt alcatuit din pietre amestecate cu titei greu care emana volatile "neprietenoase".  Tocmai standardizarea si cererea discontinua de Bitum in Romania a facut ca aceste instaltii sa nu ramana in functiune degeaba 20 -30 ani.

snackhunter

@horatiu.cosma a lasat vreun delegat pentru updatarea sintezei?

A trecut ceva timp de la ultimul update acolo si imi e greu sa urmaresc fiecare thread pentru a afla diferitele stadii.

naivu

Înțeleg că nimeni nu-l poate înlocui pe @horatiu.cosma, dar totusi sinteza ar avea nevoie de câte un update măcar de 1 mai și 15 decembrie (sau din An în Paști pt cei mai ortodocși dintre noi)  :)

cristi5

Era oricum in plan sa inchidem sinteza manuala si sa dam drumul la cea automata, pe care intre timp a tot actualizat-o @RobertH. Dar tot apar alte chestii interesante de facut...

reed

Pacat,mai ales ca se puteau verifica atatea chestii doar pe 2 pagini,mai ales reportajele foto video cu punctele cheie.Sunteti siguri ca nu vreți voluntari pentru continuarea sintezei?

mirceaeliade

o sa fie cam greu sa resume sintesa dupa o lunga pauza.  lasand la o parte linkurile cu filmarile, eu cred ca macar tabelele pot fi uldatate. trebuie doar cineva sa se voluntarieze sa creeze tabeluri si sa salveze poze cu stadii actualizate

cristi5

Tabelele se pot face usor in noul sistem. Si datele de pe harta proiectelor vor fi tot de acolo.

Include si licitatii si plati. Deci toate sintezele intr-una.

altr

#7584
QuoteCristian Ghinea, despre negocierile pe PNRR: Comisia crede că avem o alocare prea mare pentru infrastructura rutieră

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat joi, la Digi24, că în discuțiile de la Bruxelles cu Comisia Europeană, Planul Național de Redresare și Reziliență nu a fost respins, ci oficialii europeni au avut mai multe observații. Ministrul susține că în privința banilor din PNRR pentru construcția de autostrăzi, Comisia consideră că alocarea este ,,foarte mare", însă negocierile continuă. Precizările au fost făcute după ce vicepremierul Dan Barna a anunțat că partea de irigații din PNRR a fost respinsă de Comisie, iar președintele a anunțat că va avea o discuție luni cu toți cei implicați în PNRR.

(...)

,,Comisia Europeană a avut observații. Luăm acele componente care au fost propuse public și trebuie dezvoltate în componente tehnice. Fiecare componentă are zeci de pagini. Am trimis la Bruxelles cam 1.000 de pagini peste care Comisia se uită. După observațiile lor, aducem modificări, negociem. Toate țările fac așa fiind un mecanism nou și e un proces de negociere. Nu vreau să dau detalii, dar vă asigur că se muncește intens. Este un fake news care circulă că Comisia ar fi respins PNRR. PNRR nu a fost respins. Comisia Europeană are 2 luni de evaluare și abia atunci va vorbi despre modificări, despre, doamne ferește, respingere", a declarat Cristian Ghinea.

Ministrul Proiectelor Europene spune că alocarea foarte mare pentru transportul rutier și investiții în infrastructură nu ar fi fost pe placul Comisiei Europene. Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă propune un buget de 4,5 miliarde de euro pentru proiectele destinate dezvoltării transportului rutier şi rețelei de autostrăzi.

,,România este o țară care propune o alocare foarte mare pentru transportul rutier. Comisia crede că este o alocare prea mare. Noi ne menținem punctul de vedere că este o alocare necesară, pentru a demara autostrada spre Moldova, părți din autostrada Transilvania, aici suntem într-un moment de negociere. Este un element de diferență în legătură cu impactul asupra mediului. Facem o analiză. În prima variantă a planului era o alocare mai mare pentru irigații. Dar discuțiile continuă și pe acest subiect. Nimic nu este oficial. Nu sunt singurele domenii pe care Comisia a avut observații. Nu vă mai pot spune pe ce, pentru că suntem într-o negociere", a declarat ministrul.

(...)
https://digi24.ro/stiri/economie/cristian-ghinea-despre-negocierile-pe-pnrr-comisia-crede-ca-avem-o-alocare-prea-mare-pentru-infrastructura-rutiera-1505045

voicul

Cu câți kilometri a crescut lungimea autostrăzilor din România în 2020

Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică,  lungimea autostrăzilor din România a crescut cu 54 de kilometri în 2020, comparativ cu 2019.

Conform statisticii oficiale, la 31 decembrie 2020, lungimea drumurilor publice totaliza 86.791 km, din care 17.913 km (20,6%) drumuri naţionale, 35.085 km (40,4%) drumuri judeţene, respectiv 33.793 km (39%) drumuri comunale. Din punct de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra 39.189 km drumuri modernizate (45,2%), în proporţie de 93,5% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,9% (21.651 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 29,9% (25.951 km) drumuri pietruite şi de pământ.

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, peste o treime (33,4%) din lungimea drumurilor modernizate, precum şi 40,9% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.

De asemenea, din lungimea drumurilor naţionale, 6.178 km (34,5%) erau drumuri europene, 920 km (5,1%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1.959 km (10,9%) erau drumuri cu patru benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu trei benzi şi 35 km (0,2%) drumuri cu şase benzi.

Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 43,4% drumuri modernizate şi 35,8% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

La nivel general, lungimea autostrăzilor a crescut cu 6,2%, respectiv cu 54 km, la finele anului trecut, faţă de intervalul similar din 2019.

Potrivit sursei citate, la 31 decembrie 2020, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.769 km, din care 10.631 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust.

Totodată, densitatea liniilor la o mie de km pătraţi teritoriu era de 45,2%. În acest sens, densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,3%), regiunea Vest (58,9%), regiunea Sud-Est (48,8%) şi regiunea Nord-Vest (48,7%).

La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5.990 km, echivalentul a 55,6% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare, relevă datele INS.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cu-cati-kilometri-a-crescut-lungimea-autostrazilor-din-romania-in-2020-1506011

mirceaeliade

Intrucat tabelele nu au mai fost updatate, am facut un TLDR la toate A-urile:



hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Dagda