Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

razvan96

@hefaistos spunea altceva. Si daca analizezi obiectiv si fara o atitudine numai buna de speculat de un politician populist iti dai seama ca are dreptate.

adiarc

cred ca ar trebuii sa ne propunem sa rezolvăm ceea  ce spuneam eu...adica activarea acelui Cnir - meritocratie si eficienta...si in administratie - debirocratizare masiva ( reactivarea acelei comisii de taiat hartii si restucturari de personal ),profesionalizare ,si cresterea capacității administrative

daca nu facem asta degeaba ne mai propunem cifre...au mai fost mincinosi cu, carioca pe harta...cu 3000 de km pana nu stiu cand,ca se muta cu ,cortul pe santier, etc...
eu vreau sa vad ceva ce concret poate eficientiza procesul ( si de ex la A1 Sb - Pitesti ,lotul 1,am vazut printr-un prim pas...un SF real ).....nu vreau sa fiu mintit frumos
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Romania nu a avut "capacitate" pentru a construi autostrazi pentru ca nu s-a vrut, nu s-a vrut sa accesam fondurile europene, nu s-a dorit "ajutorul strainilor", ca "putem face si noi singuri"(vezi ineptiile cu autostrazi construite cu finantare PPP!), in timp ce  pentru Romania erau pregatite miliardele de euro...Presupun ca s-a vrut ca CNAIR sa fie condusa de incompetenti atata timp, pentru ca existau forte politice ce asta si doreau: o independenta de banii UE, de UE in general, pentru voturile celor ce "gandesc patriotic".

Acum cand cu totii realizeaza ca infrastructura este foarte importanta (mai ales in astfel de timpuri - corona - transportul pe sosele a fost vital in carantina!))cand totul devine mai mult si se transporta in proportie uriasa pe sosele, cand colapsul este total pe DN-uri si DNCB si cand puterea politica a inteles ca voturile depind si de infrastructura(nu doar de marirea pensiilor) si mai vin si zeci de miliarde euro din UE(fara banii pentru proiectele UE aprobate pentru transportul in comun local!), se schimba si mentalitatile politice si sa vedeti ce capacitate va avea Romania de a construi autostrazi(Polonia din anii 2005-2020)...

Doar ca UE doreste cu prioritate incepand de ieri dezvoltarea CF din tarile UE si nu rutierul...Acum ori niciodata cu relansarea constructie de autostrazi. Din 2027 sunt planuri mari pentru Marea Transformare, cand CF va fi f. dezvoltat, iar constructia de autostrazi nu va ma fi finantata....Daca Romania este "prinsa" cu autostrazi in constructie in 2027, da, se vor termina, dar altele, nu vad cum vor mai fi finantate de UE dupa ce citim acel plan comunitar.
Sper ca pana in 2027 ca toate autostrazile importante sa fie incepute macar, A1(aici e aproape sigur), A3, A4, A6, A7, A8, A13 pentru a avea finantarea UE. Pentru metenanta soselelor trebuie finantari serioase, un plan bine elaborat si tinut de el cu dintii...

klax187

Mereu este mai convenabil sa dam vina pe altii... sau mai rau, sa inventam conspiratii.

Altii nu au vrut ca noi sa fim cei mai cei, altii ne-au departat de borcanul cu miere, altii ne-au convins ca nu e bine sa fim dezvoltati.
Adevarul e ca nu ne vine usor, ca si popr sa ne acceptam lenea si sa ne recunoastem deciziile proaste.

(Dar de acum incolo ne va fi bine, sigur! Asta, desigur, daca nu vin altii sa ne strice jocul din nou)

zuma80

Klax eu nu prea sunt asa sigur. Nu inteleg cum pleci la drum intr-o "combinatie" (pardon alianta) dar tu te ocupi de la inceput dar sa dai coate.
Mie imi pare ca "unii" nu ar prea vrea sa fie la guvernare, ca altfel dupa ziua "nuntii" nu te comporti asa decat daca unicul scop este sa provoci divortul.
Nu insinuez ca ceilalti sunt perfectiunea sau ce ne trebuie noua ca tara, dar totusi, nu asa!
Pentru A6!

mirceaeliade

Am si eu o intrebare pt cei mai cu vechime: "progresele" din iarna asta pe santiere e tipic anilor anteriori?  Sincer anul trecut mai toate santierele aveau progrese apreciabile luna de luna, dar in afara de DX12, nu cred ca multe santiere au ajuns la 1% progres pe ultimele luni

razvan96

Daca am lua de bune mai degraba filmarile de pe santiere decat cifrele de pe harta Cestrin ar fi asa bine... :)

pest1969

Crestere de 17% pe brut la constructiile ingineresti
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/indici_constr01r21_0.pdf
Nu sunt doar autostrazi aici, dar e o cifra oficiala.

alecu26

Da, Anul trecut a fost an istoric, ca volum. Anul asta va fi si mai mare. Si 2022 si mai si...ca nu se inchid foarte multe anul asta (Aktor si Crapi o parte din el si ce alte chestii mai mici), comparativ cu ce va intra in lucru si ce se va dezvolta ca productie anul asta (A0 sud tot) de exemplu. Apreciez minim 20% crestere anul asta, si la anul inca 20%.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gicu

Dacă tot se fac pariuri pe forum, care credeți că va fi prima buclă de autostradă circulabilă în România?

1. Bucla mare: Ploiești - A7 - A8 Târgu Mureș - A3 Turda - A10 Sebeș - A1 București - A0 nord - Ploiești

2. Bucla mijlocie: Sebeș - A1 Arad - A11 Oradea - A3 Turda - A10 Sebeș

3. Bucla mică: A0 complet

Eu aș paria pe cea mijlocie.

elphax

pai A11 va fi jumatate DX :)

dar sa mai prindem noi bucle complete ...

danpandrea

^^A0 din simplul motiv că celelalte au tunel.

vancouver

A0. Dar ar mai fi circuite posibile, probabil inainte de ceva cu A8:

- Focani-Braila-Buzau-Focsani (toate drumurile la campie, posibil gata inainte de A0 complet)
- Constanta-Bucuresti-Ploiesti-Buzau-Braila-Tulcea-Constanta
- Ploiesti-Brasov-Sibiu(Boita)-Pitesti-Bucuresti-Ploiesti
- Ploiesti-A3-Brasov-A13-Bacau-A7-Ploiesti
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

De departe A0 va fi prima. Are licitatiile pe toate sectoarele, 4 deja sunt semnate, 3 in diverse stadii de rezolvare a contestatiilor...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hefaistos

Daca facem competitie de bucle si zulufi, A0 e favoritul.
Eu prefer insa liniile in locul buleleor, pentru ca pana la urma buclele de pe harta se traduc in trasee alternative pentru utilizatori si nimic mai mult. Putini sunt cei ce fac turism in circuit.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.