Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Bachus01

@frunzaverde . Am specificat destul de clar "Cand o sa ajungem la facturi intr-un an de 3-4 miliarde euro [= ( 85% fonduri UE + 15% din bugetatul statului ) + costurile cu expropieri + alte maruntisuri]  atunci trebuie sa gandim si la partea financiara eventual sa prioritizam anumite proiecte " .  Momentan in 2020 am reusit aprox 578 mil Euro si imi sustin in continuare toate afirmatiile de mai sus .

Nu este doar POIM . Mai avem PNDR , bugetul de stat . Cand le consumam pe acestea atunci mai sunt surse de imprumuturi externe cu dobanzi foarte mici . Pentru orice gasim bani , dar cand vine vorba de infrastructura gasim numai scuze .

Mai multi colegi au specificat ca avem nevoie in total de 3000 km A/DX . Hai sa calculam in linii mari realistic . Aproape 1000 ii avem , deci mai trebuie 2000 . Un cost mediu de 10 mil euro / km , ne trebuie suma de 20 miliarde euro . Sa zicem 12 ani . Am avea nevoie de 1.66 miliarde euro anual . Ti se pare mult sau imposibil ? Eu cred ca este de bun simt suma si le putem face pe toate . Asta daca renuntam la argumentele ca nu avem bani , resurse administrative si lista continua . Polonia cum a reusit ?

florin74

Cand o sa fim dispusi sa platim taxe si impozite mai mari , cand toata lumea o sa plateasca taxe si impozite, si nu doar o minoritate,,, atunci o sa se intample ce zici tu...
Pana una alta avem 28-29% PIB venituri la Buget de Stat... Urmatorii in clasament  sunt la 40%... Si ma refer inclusiv la tarile vecine noua...

In rest vorbim vorbe...

Bachus01

Nu sunt numai vorbe , e suficient sa se stopeze gaurile negre din companiile subordonate MT si aici ma refer la Metrorex , Tarom , CFR marfa , CFR calatori + altele si sa numai fie subventionate din bugetul de stat incompetenta , nepasarea , capusarea , nepotismele , schema de personal supradimensionata si ai facut rost de minim 600 mil euro anual . Iar asta se poate facem rapid daca se doreste . Nu aduc in discutie alte argumente (nu facem politica) si nu avem treaba cu celelalte ministere . Ne raportam doar la MT .

florin74

#7518
Fara suparare... De unde scoti cifrele 600 mil euro? Cand tot bugetul MT e aproape 3 mld euro... 20%?
Ai incercat sa dai afara vreun angajat de la stat sa vezi cat de complicat este si cum ai sanse foarte mari sa pierzi in instante? Ca avem un Cod al Muncii mai mult decat permisiv?
Nu afirm ca situatia e buna, din contra... Dar nu observam ca problemele cele mai mari au fost generate de banii insuficienti pentru intretinerea retelei... SI nu de ieri de azi, ci de 20 de ani...
Plus mentalitatea ca "noi platim taxe mari" si ca ni se cuvin multe... Ei bine, din contra platim taxe foarte mici (suntem aproape un paradis fiscal), si in consecinta avem venituri la buget de stat corespunzatoare. Daca nu constientizam ca ideea de infrastructura  ca afara si taxe ca in Romania e un non-sens...o sa ne invartim la nesfarsit in jurul cozii...




dumbravaandrei

In general, atata vreme cat doar 20-22% din PIB ajunge in bugetul de stat (ideal fiind 27%-30%), plansul dupa lipsa fondurilor este o ipocrizie.


Si nu, nu as zice ca atat au putut absoarbe antreprenorii din piata si asta pentru ca ei nu pot produce proiecte de constructie de infrastructura. Doar statul le poate produce, cu ajutorul antreprenorilor. Cand ma uit la cate SF-uri sunt blocate in diverse stadii si cate proiecte sunt intarziate de inactivatea statului sau de proasta sa organizare, tot ceea ce pot sa zic e ca absorbtia in piata a fost conforma cu oferta.


Si fara povesti cu Straco, ca a compensat UMB pe A7  ;)


@frunzaverde sunt curios daca atunci cand tarile nordice vor expirementa un abuz al unui regim totalitar vor mai avea vre-odata atata incredere in vre-un functionar al statului, indiferent de rangul lui. Candva, am avut si noi incredere in capabilitatea aluia de la primarie sa faca exproprieri si acum platim retrocedari la greu, ca sa nu mai mentionez si oamenii morti prin canale sau santiere marete alte tarii. E foarte greu de expropriat in Romania pentru ca atunci cand a fost mai usor s-au produs orori. Sa lasam argumentul asta de-oparte si sa ne protejam proprietatea pana in panzele albe, ca nimeni altcineva nu ne-o garanteaza.

gruiarew

Eu nu știu dacă taxele mai mari rezolvă problema, sau e doar mai mult flux de bani spre găuri negre. Aș zice că prima dată trebuie văzut cum se cheltuie banii ăia apoi să pui alte biruri pe populație. Altfel oricât ai lua, nu va ajunge...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

qionescu1

Quote from: frunzaverde on February 12, 2021, 11:54:53 AM
Cat de exproprieri, Romania are cel mai complex sistem de exproprieri din Europa. E singurul loc unde semnatura primului ministru este necesara pana si pentru un metru patrat de pamant.

Te inseli, legea expropierii a fost modificata si la noi si se fac pot face in functie de importanta proiectului de catre guvern, consilii judetene inclusiv UAT.

hefaistos

^ Este... si nu e.
E adevarat ca si primariile pot expropria. Dar daca e proiect de importanta nationala exproprierea se face la guvern. Si daca nu e, proiectul si exproprierea se pot anula in instanta, vezi continuarea pasajului Ciurel, care a fost anulata prin hotarare judecatoreasca si asa a ramans de 12 ani.
Pe de alta parte, avand in vedere abuzurile din perioada Ceausescu si tendinta primarilor de a abuza de pozitie, este mai bine ca legea apara proprietatea. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ovideatza

#7523
A birocratiza TOATE proiectele pt ca in UNELE cazuri exista abuzuri nu e o atitudine sanatoasa.

Abuzurile trebuie rezolvate individual, sa existe mijloace corective adecvate.

In rest ar trebui ca Primarul (aici ma refer la institutie) pt un oras sa poata dispune o expropriere, cu aviz de legalitate mai departe la Prefect, etc, care or fi. Sa astepti de la Primul Ministru sa iti exproprieze 30mp ca sa poti face un trotuar utilizabil...uite de asta avem tot felul de solutii tampite prin orase.

Eu personal desi sunt fan mediul privat as fi de asemenea fan al incurajarii autoritatilor publice (cadru legislativ adecvat) la expropriere pt proiectele benefice societatii. Dar cu despagubire justa la o valoare cum s-a zis mai sus, mai mare decat valoarea evaluării proprietatii, astfel incat omul sa fie despagubit, nu doar sa vanda catre stat ceva ce nu avea de gand sa vanda.

Ionut

Hai sa terminam cu discuțiile offtopic. Multumesc!

gicu

Acum 2-3 ani rapoartele de progres de la CNAIR veneau destul de regulat, in fiecare luna. În ultima perioadă, din ce am observat, vin în cel mai bun caz la 2-3 luni. Știți cumva de ce?

RobertH

Pai ce vrei sa puna la progres peste iarna, 0,2%?   

Ionut

#7527
Teortic in cateva minute intru la Digi24 in direct, despre autostrazi si bugetul MT. Sa vedem. :)

Later edit. Pana la urma am vorbit despre DN68A/LD2. :)


danpandrea

^Primul tunel de autostradă din România va deveni loc de pelerinaj.