Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: naivu on December 23, 2020, 09:50:57 PM
(dar in dreptul Focsanilor eu unul as bloca proiectul pana renunta la cocoașă  :D :D :D).

Din pacate asta fix pe focsaneni nu o sa-i deranjeze prea tare. Ei vor avea autostrada in orice directie, iar DN2 nu trece prin centrul orasului asa ca nu va conta foarte mult daca ramane aglomerat. In schimb pentru toti ceilalti va fi un chin si injuraturile o sa plece la adresa autoritatilor centrale. Cele locala nu au blocat proiectul, doar au fortat un ocol de ca. 3km - pentru blocaj altii vor fi vinovati.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horyatm

^^ A9 ar porni din A1 la est de oraș (zona Remetea). Știu că e un detaliu insignifiant, însă totuși de fiecare dată când văd această hartă asta îmi sare în ochi de fiecare dată.

dumbravaandrei

1000% A9 o sa plece din A1, indiferent ca va fi pe la vest sau est de Timisoara :)

Mersul trenurilor

Pentru o legatura buna Iasi - Bucuresti, trebuie un DX Iasi - Vaslui -> DX Tisita-albita (este lunca Barladului de care se poate profita) DJ 248 este mereu din ce in ce mai aglomerat(coloane mari mai mereu), drum care e preferat in locul la DN24.

Si ar mai trebui un DX Vaslui -Roman sau Vaslui - Bacau. Orice zona a Romaniei este importanta!

vancouver

Umplem tara de DX-uri, da fix DN-ul ala care e groznic de mers pe el si aglomerat il bagam in pisici. Adica DN25 Galati - Tecuci. Campie pura la est de DN25, simplu, ieftin si logic. Cu legatura cu DX-ul Tisita-Tecuci-Albita cu sau fara ramura spre Iasi.

In schimb facem aiurea DX-uri de-a lungul unor DN goale, cu trafic de drum judetean, unde ar avea mai multa logica doar niste centuri 1+1 in cateva puncte. Gen DX Focsani - Braila.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dumbravaandrei

@dinamogabry cu DX-ul ala salvezi maxim 20 minute din centrul Iasului. Asta daca prinzi Nicolina si CUG libere. Eu zic sa se marseze pe un inel al Iasiului la nivel de A plus accesul din Iasi la orice forma de centura si se rezolva treaba cu accesul spre Bucuresti foarte simplu.
Cu timpul, trebuie adus si DN 24 la o configuratie 2+1 cu WRSB/NJ. De la Tisita la Albita, eu zic ca pana in 2040 o sa avem un DX, asa ca problema ramane cum legi Vasluiul de el (si implicit Iasi-Vaslui)

naivu

Wishlist pt noua guvernare (nu pt Crăciun, că nu se poate,  februarie-martie): Dragă Moșule,
- pe A0 mi-aș dori să înceapă și lotul Aktor; ține-i cu lesa scurtă și nu-i lăsa s-o lalaie, fii cu autorizațiile, relocarile și plățile la zi, ca să-i poți penaliza legal dacă nsex toTu respectă contractul!
- pe A1 mi-aș dori să se facă tot posibilul ca să se urgenteze licitația pe LD2E (dat penalizările către Salini dacă asta blochează licitația); desemnat câștigătorul pe PiSi4; iar dacă licitațiile pe PiSi3 sau 2 eșuează, să fie lansată imediat licitația pt refacerea SF+PT!
- pe A3 mi-aș dori o rezolvare finală pt lotul Straco, fie o soluție magică prin care e plătită toată lumea iar lotul se termină până la final de 2021, fie, dacă nu se poate, rezilierea! Dacă licitația pe lotul cu tunelul Meses eșuează, vezi mai sus; și aș vrea să văd ceva mișcare pe Biharia-Chiribis!
- pe A7 mi-aș dori să se "extragă" de la Consitrans măcar proiectul pt Ploiesti-Buzău și pregătit cât mai repede licitații; și poate un avans acum în combinație cu o urecheala ar ajuta să se termine toate proiectele Ploiești-Pascani până în toamnă; și, îmi cer scuze că nu e democratic, dar mi-aș dori ca anumite servicii să identifice pe cine are interes pt cocoasa de la Focșani, iar DNA să-i acorde atenție până se îndreaptă cocoasa (la fel și pt intersecția A13 cu A1)!
- pe A8 mi-aș dori să se "extragă" cât mai multe bucățele din proiectul A8-montan și pregătit cât mai repede licitații; discutat serios cu proiectantul cât din SF va fi capabil să livreze și scos urgent la licitație SF+PT pt ce nu poate; aș vrea scos la licitație podul de la Ungheni, chiar dacă are șanse să rămână muzeu o vreme, ar arăta că vrem cu adevărat A8!
- pe A10 mi-aș dori ca subcontractorii să-și primească banii, iar Pizza și Aktorii păziți ca să n-o lalaie!
- pe DX12 mi-aș dori să primească TirrenaScavi AC și pe ultimii 10km din lot, ca după aceea să poată fi urechiati contractual dacă nu se mobilizeaza!
- ar mai fi de dorit și altele, dar m-am limitat la ce e esențial și nu depinde de justiție!
Cu drag si speranță!

mirceaeliade

Planul (semi)oficial deschideri al sefei CNAIR pt 2021:

A10: L2 + rest L1
A3: Chețani-CTurzii + TgMs - Ungheni
DX12: L2
Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24510514-autostrazi-deschise-2020-harta-tronsoane-loturi-inaugurate-2021.htm

Ionut

Eu chiar nu inteleg de ce fabuleaza dna Ioniță cu lotul Straco. În rest e fezabil.

altr

Sunt sigur ca Chetani-C.Turzii nu va fi finalizat la anul, nici cu plati directe catre subconstructori, nici fara. Singura solutie ar fi o reziliere + relicitare cat mai rapida.

naivu

La fel se zicea in vara ca nodul Chetani (de pe lotul Straco) nu va fi gata si lotul Astaldi va ramane muzeu, dar aceeasi dna Ionita a reusit sa faca ceva (nu pare sa stie nimeni de pe forum exact ce) si nodul s-a terminat! Acum, cu o majoritate parlamentara in spatele guvernului si fara alegeri la orizont, sper ca se poate repeta minunea; lotul nu este f greu (avea prevazute doar 12luni pt executie cap-coada), daca se deblocheaza situatia financiara si cu un pic de mobilizare, se poate termina fara probleme in 2021! Pana prin martie-aprilie ar trebui sa vedem un deznodamant: fie plata subcontractorilor si continuarea lucrarilor, fie rezilierea.

alin2pas

Plata directă a subcontractorilor ar putea fi o soluție, dar e foarte improbabil să fie acceptată de administratorul special al Straco și nu știu dacă costurile de construcție nu depășesc sumele prevăzute în contractul actual. Rezilierea cea mai simplă ar fi prin forțarea falimentului Straco de către subcontractorii care nu și-au încasat banii, altfel o relicitare rapidă ar fi blocată de contestarea în instanță a rezilierii și ne învârtim într-un cerc vicios.

Nelu

Prima plata catre subcontractori s-a facut in data de 24.12.2020 de 5 134 795

alecu26

acel as din maneca folosit pentru nodul Chetani a fost epuizat. Candva am avut ocazia sa evaluez preturile unitare ale lui Straco. Sunt dezastru. Chiar si un gigant cu finante foarte bune...gen UMB, Strabag, Porr ar avea probleme in a finaliza lotul.
Eu nu vad cum administratorul judiciar va accepta sa lucreze intr-o pierdere tot mai mare.
Timp fizic pentru reziliere, expertiza, licitatie, contract, executie nu mai este.

Chiar si lotului 2 de la Craiova Pitesti ii dau cu greu 60% sanse de finalizare. Cu sau fara rosturi de dilatatie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

^^^Problemele insurmontabile de mai sus sunt ceea ce vad niste amatori de la suprafata, eu unul nu ma grabesc sa desconsider ce ar putea face o autoritate care e decisa sa deblocheze ceva si are tot sprijinul statului; mai astept pana in aprilie  :)!
LE: vad ca subcontractorii au inceput sa primeasca bani. Multumesc @Nelu; sti cumva si cine a fost platit? Marco, Baxcom, Holcim?