Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#7395
am corectat. ma bucur ca esti atent la corectitudinea datelor  ;)

horatiu.cosma

Nu neagă nimeni că e o schimbare clară de suflu anul acesta în CNAIR, nu se compară de departe cu ultimii ani, însă e bine să comparăm orice situație cu cea pe care ne-o dorim, nu cu dezastrul absolut în care au ajuns să țină unii de tristă amintire puținele autostrăzi finalizate închise cu lunile. Pun câteva exemple de proiecte care au bătut pasul pe loc în 2020, ca să vedem spre comparație și partea goală a paharului, nu doar pe cea plină, astfel încât să putem trage o linie între ele: jumătate de CraPi1 (sectorul cu schimbarea de traseu), LD2, centura Timișoara (nodurile, relocările de utilități), DNCB DN2-A2 (jale cu PT-ul și cu relocările de utilități), A0 Sud lotul Aktor, PiSi4, A3 Suplacu-Chiribiș și Nușfalău-Poarta Sălajului (abia ce au lansat licitațiile).

nicolaem

#7397
deacord cu tine. sunt multe de imbunatatit. eu vad ca suntem pe drumul cel bun.

sa nu uitam nici de cei aproximativ 180km contractati anul asta. e totusi de 3 ori mai mult decat anii trecuti.
intre 40km si 65 km sa calculezi procente ar fi absurd

pasa_andrei

Ultimul an cu peste 100 Km inaugurati a fost 2012?

mirceaeliade

^@horatiu sunt de acord ca e bine sa nu ne imbatam de bucurie, dar in acelasi timp eu zic ca e bine sa ne invatam sa aplaudam functionari ai statului care chiar isi fac jobul oarecum normal.  daca nu aplaudam normaliatea, riscam sa ii dezarmam pe cei care sunt dispusi sa lucreze la stat fara vise de imbogatire pe ascuns, si sa ne trezim din nou ca rasaresc ciuperci. CNADNR lucra ok prin 2012, si dupa aia ne-am trezit ani intregi cu ciuperci care au suspendat contracte probabil ca sa incurajeze spagile.  in democratie trebuie sa fim vigilenti inttotdeauna, ca altfel, orican un sistem functionabil poate redeveni corupt.  si o metoda de a descuraja coruptia e chiar sa aplaudam normalitatea, pentru ca numai asa se va normaliza la nivelul intregii populatii, nu numai la nivelul celor educati mai mult

mirceaeliade

#7400
pe harta CESTRIN modificari fata de 1 Dec:

A3 Rasnov: 90% (+15%, cam 35% in 2 luni)
A7 Bacau: 93% (+8%)
Pod Braila: 27.44% (+3.44%)
A1 PiSi L1: 27.53 (+0.83%)
A3 Chetani L3: 37.64%  (+0.47%)
A10 L2: 78.1% (+0.1%)
A10 L1: 93% (la fel)
A0 S2: 3.05% (+0.05%)
A3 3C2 Biharia:  0.5% (la fel)
A3 1C1 TgMures: 22.1% (la fel)
DX12 T1: 17.5 % (+3.3%)
DX12 T2L1: 57.01% (+5.6%)
DX12 L2L2: 53.08% (+7%)

Vlad94

Am o propunere legata de indicativele autostrazilor.
-A1 sa fie Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu-Sebes-Turda-Cluj-Oradea-Bors
-A3 sa fie Bucuresti-Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani-Suceava-Siret
-A6 sa fie Lugoj-Craiova-Pitesti-Targoviste-Ploiesti
-A7 sa fie Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Sebes-Deva-Timisoara-Arad-Nadlac
-A8 sa inceapa de la Turda
-A9 poate ramane la fel
-A10 sa fie Bacau-Brasov
-A2, A4,A5 si A11 pot ramane la fel


danpandrea

@Vlad94 propunerea ta e o soluție pentru o problemă care nu există.

Mersul trenurilor

@Vlad94

Si eu ma gandeam la un moment dat la ceva de genul, dar de exemplu in functie de DN paralel cu A, Exemplu : A1 -> A7 (DN7 paralel) A3->A1 (DN1) Da poate nu sunt prea inspirate numerotarile (De exemplu la unguri se respecta) La noi A1 e A1 pentru ca e prima autostrada, A2 pentru ca e a2a :)) cam asta e logica.

qionescu1

Vlad ridica o problema reala care am mai fost ridicata de cineva mai in spate. Nici mie nu mi se par foarte logice/intuitive si usor de inteles numerotarea autostrazilor. Cred ca ar fi mai inspirat ca numaratoarea sa fie asemanatoare cu cea a DN urilor care e mai logica.

Calin88

#7406
Pai unele autostrazi nu urmaresc traseul unui singur DN, cele mai bune exemple fiind exact A3 si A1

Pai sa luam exemplul A3, care trece paralel cu DN1 Bucuresti - Predeal, apoi DN73A pana la Rasnov, apoi DN73 pana la Codlea, apoi DN 1, apoi DN 13 s.a.m.d.
Daca ar deveni A1, ca sa fie la fel cu DN1 (pentru ca punctele de inceput si de capat sunt identice) ar fi, de fapt, contraintuitiv. DN1 nu te duce de la Bucuresti la Sighisoara, Tg Mures sau Zalau, pe cand eventualul A1 (A3 redenumit) te-ar duce.

Europiu

Chiar nu văd unde e "problema reală" atâta timp cât vorbim de mai puțin de 1000 km de autostrăzi în toată țara. Așteptați să ajungem să avem o rețea adevărată și după aceea se poate și renumerota și introduce un sistem. Vezi cazul Interstate cu pare/impare în funcție de orientarea direcției, sistem adoptat și de Germania, parțial. La ei, în plus, este și o codificare regională. Iar că veni vorba, ultima reformă a numerotării în Germania s-a făcut în 1975, câțiva anișori după stabilirea unei rețele adevărate.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

@danpandrea +1 - ca sa imi zic si eu parerea despre subiect  8)

vasile.silion

#7409
Sub egida: "fantezii de iarnă pe forumul de infrastructură", acum, la sfârșitul acestui an nebun in care, totuși, s-a dat în trafic cam tot ce se putea da, m-am gândit să vă provoc imaginația:
Ce așteptări aveți de la ziua de 25 septembrie 2023?
Eu visez la ziua aceea de 25 septembrie 2023 în care, pe forumul Pe unde merg, vor fi postate filmări, poze și noutăți de pe următoarele șantiere pe care se lucrează mai mult sau mai puțin intens:
- de pe A0, unde se lucrează și în sud, și în nord, pe câteva porțiuni.
- toate cele 4 loturi de pe A1 între Pitești și Boița. Filmări spectaculoase de la tuneluri, în special.
- șantierul de la Comarnic și cel de la Bușteni, pe A3.
- tot pe A3 filmări de pe loturile dintre Nădășelu și Biharia, aflate toate in execuție. Acolo pare a fi o întrecere neoficială între constructorii turci și cei români.
- pe A7 reportaje de pe cele 3 loturi dintre Ploiești și Bacău. Aici românii fac legea.
- pe A8 inaugurarea lucrărilor pe loturile Iași - Târgu Neamț și Tg. Mureș - Sovata
- pe A11 Bolojan face o vizită pe șantier.
- pe DX12 se lucrează pe ambele loturi între Slatina și Pitești.
- pe A13 doar ce s-a semnat contractul de execuție pentru loturile dintre Sibiu și Făgăraș.
Mai avem filmări calde, tocmai venite de pe șantierele de drumuri expres: Satu Mare - Oar, Baia Mare - Jibou, lucrări incipiente pe varianta Gilău - Apahida, Ploiești - Târgoviște, Botoșani - Suceava, și de pe cele câteva centuri ocolitoare aflate în plin șantier: centurile de la Oradea, Aleșd, Dej, Bistrița, Tg.Mures, Timișoara sud care se inaugurează, Timișoara vest, Craiova sud, Giurgiu, Techirghiol, Galați.
Cam atât pentru azi, 25 septembrie 2023.

Oare e posibil să prind o asemenea zi?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran