Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Povestea e lunga si are multe aspecte, dar practic sa ii spunem dezinteres ca salr merge oricum

Mai important ar fi la Tureni unde s-a tras de pisica in toate partile, cu rezultatele pe care le vezi in teren. NIMIC!
Salr merge mai deprate!

Buraddo

Presupunerea mea, că nu am studiat istoricul. Un nod acolo ar creea o nouă intrare în Cluj și ar încuraja o parte din trafic să o folosească. Dar dat fiind că e un drum județean îngust, prin sate și relief dificil nu s-ar dori asta.

cristi5

La Tureni se proiecteaza (SF) un drum nou pana in DN1.

dragos76

Au mai fost propuneri, cu jumătate de gură, să fie făcut nod folosind parțial și ieșirea către CIC-ul de la Săvădisla. Era propus pentru acces la zona turistică Băișoara. Deși personal mi se pare o zonă cu potențial mult prea mic, fiind și o fundătură dpdv al accesului, ca să justifice doar ea necesitatea unui nod.

alecu26

Nu e numai asta. Acea zona in totalitate a fost criticată de la inceput....fiind un "tunel" de 42 de km fara nod rutier.
Aproape ca e o intrebare ca oul si găina....: Ce e la inceput, dezvoltarea sau autostrada?
Un nod acolo facilitează inclusiv accesul spre Valea Ariesului dinspre Cluj.
Odată ce ai pasajul....sau podul costurile cu un nod rutier  sunt infime.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gicu

Un nod la Ciurila în momentul de față ar atrage foarte mult trafic, practic majoritatea intrărilor în Cluj s-ar face pe acolo. De la autostradă este un drum judetean de ~16km cu benzi înguste ce trece prin două sate și nu are cum să ducă atât trafic. Distanța de la Tureni la PEtrom Calea Turzii este mai scurtă decât de la Ciurila și este DN 2+2.

alecu26

Da, am fost de curând pe acolo si chiar ma întrebam de ce nu s-ar face un nod acolo pt un acces facil in Cluj?
Clujul se extinde puternic pe acea axa.
Chiar eram undeva in Cluj, prin centru si GPS ul m-a dus spre Anișoara pe acest drum, fata de clasicul Floresti Luna.
De acolo se poate deservi destul de usor si directia Savadisla si Cluj.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gsimon

#7372
intr-adevar drumul Faget - autostrada nu suporta prea mult trafic, desi e intr-o stare foarte buna, e virajat si trece prin Faget (unde s-ar putea sa deranjeze pe locuitorii mai instariti  :zen:) + Ciurila.
Desi la nivelul autostrazii relieful e ok acolo si ar permite macar un semi-nod. Eu eram mai mult interesat daca a existat o analiza obiectiva contra pentru ne-amplasarea unui nod acolo sau pur si simplu e delasare/incompetenta etc acolo.

Adica iti pui problema (ca si CNAIR) sa faci nod la manastire la Dumbrava (recunosc, nu mai sunt in tema cu progresul acolo) dupa 2-3 ani de cand s-a deschis autostrada A10 si de ~10 ani de cand s-a deschis Turda Gilau sa nu faci ceva concret in privinta asta pentru a deservi Clujul si a dezvolta zona de munte adiacenta.

dragos76

alecu26, nu prea înțeleg la ce te referi cu faptul că un nod ar facilita accesul spre Valea Arieșului dinspre Cluj? Ruta asta de tranzit nu ar avea deloc de a face cu autostrada, nu?
De acord cu partea legată de oportunitățile de dezvoltare, dar mă repet, nu cred așa de mult în cartea turismului de masă acolo, ci mai degrabă în oportunități de dezvoltare industrială pe care un nod nou le-ar aduce. Iar în ce privește folosirea unu astfel de nod pt tranzit către Cluj așa e; sunt niște DJ-uri în zonă care s-au (re) asfaltat recent, și ar fi alternative față de rutele clasice, dar cum s-a mai spus, cu mari limitări (pe lângă faptul că sunt înguste și virajate, aș mai adăuga un aspect profund negativ, pe timp de vară, care constă în faptul că nu se face mai deloc toaletarea vegetației de pe margini, și asta duce la îngustarea de facto și mai mare a acelor drumuri).

horatiu.cosma

Marea majoritate a celor care merg în zona Băișoara sunt din Cluj și merg pe drumul cel mai scurt prin Făget. Îmi e greu de crezut că vor fi șoferi care să meargă din Cluj spre Gilău și apoi A3 sau spre Tureni, drumul de legătură și apoi A3 cu ieșire la un potențial nod la Săvădisla, prea mare ocolul.

qionescu1

Este rusinos sa faci 40 de km de autostrada fara nicio iesire, parca e in dispret fata cei din zona. Autoritatile locale dar si cele judetene ar trebuie sa fie mai active si insistente pentru ca avantajele ar fi evidente. Ar putea fi chiar pe lista de investitii daca va functiona descentralizarea de care se tot vorbeste. Mai trec prin zona si e foarte frustrant sa vezi ca nu poti folosi autostrada pe o asa distanta.

alecu26

Dragos76, pai pentru acces pe DN75, eu vad ca acesta ar fi cea mai buna varianta decat sa cobori la Gilau sau la Turda. Un nod undeva la Ciurila/Savadisla. Dar intradevar...diferentele si ocolul nu e foarte mare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

raulbogdan23

Nod in zona delimitata dintre Ciurila si Filea de Jos pros and cons:

QuotePros:
- utilizat cel mai mult de cei care vin dinspre Turda
- acces mai usor la A3 pentur cei din Cluj (pana la DX A3-Tureni)
- deserveste mai rapid zona Baisoara/Buscat prin DN 107L si DN 107M, recent asfaltate
- deserveste Ciurila, Salicea si Faget si Cluj (alta zona de acces inspre Cluj pe langa Gilau-Floresti-Cluj, viitoarea A3-Tureni-Cluj, clasicul Turda-Cluj)

Cons:
- chiar daca exista si ruta (inspre Baisoara) prin Filea de Jos (DN 107R) acest drum este destul de ingust, recent asfaltat si cu cateva viraje de 90+ grade unde chiar trebuie sa mergi cu 20 km/h (exita niste oglinzi montate ca sa te asiguri daca vine cineva din sens opus)
- pentru zona Clujului nu prea aduce o modificare consistenta ca sa ajungi in zona Baisoara (fie mergi prin Faget, fie pe la Gilau si stim cum stam la capitolul acesta)
- nu se preteaza pentru TIR-uri

Nod in zona Savadisla pros and cons:

Quote
Pros:
- deserveste Savadisla si satele din jur

Cons:
- distanta mai mare fata de zona Baisoara
- daca o iei pe A3 ajungi la Gilau, daca continui pe DN 107M inspre Cluj ajungi la sensul problematic de la Luna de Sus (cand e aglomerat, in special Duminica de la A3 pana la intrare in Cluj faci si 30-50 de minute)
- nu se preteaza pentru TIR

E o discutie deschisa pe subiectul acesta, puteti sa adaugati/stergeti pros si cons la fiecare varianta de nod.

dragos76

Eu rămân la părerea că singura justificare pe termen scurt/mediu pentru un nod acolo ar fi de deservire a comunității locale:
- pe termen imediat ar deschide oportunități de dezvoltare a unor afaceri (industriale, logistice etc).
- pe termen mediu ar putea stimula naveta către parcul industrial ce se va face în zona Luna/Câmpia Turzii. Problema e că populația din zonă cu indulgență e undeva pe la 8000 de oameni și mult îmbătrânită.

Ca turism zona are un potențial infim, mai ales comparat cu alte locuri din împrejurimi (Trascău, Valea Aiudului, Valea Arieșului) pentru cineva care vine din alte părți ale țării și nici nu are o arie/capacitate foarte mare. Cum zicea Horațiu, e cam strict o destinație de weekend (sau chiar ieșiri de o zi) pentru clujeni.
Pentru acces către Cluj, ar fi avantajos un astfel de nod doar pentru cei care stau prin Făget sau strict ca o alternativă în caz de ambuteiaje pe DN1 între Cluj și Tureni.

Xenos

Cu toată simpatia pentru zona Clujului, nu putem face autostrăzi peste tot, deşi ar fi ideal. Noi nu avem autostrada între Ploieşti - Braşov şi glosăm despre dublarea unei autostrăzi oricum cam goale, Câmpia Turzii - Nădăşelu. Haideţi să vedem priorităţile.