Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

alecu26

Nu aveti rabdare sa raspund? E mult mai simplu raspunsul. Le-a fost frica de Funar.

In una din variantele analizate la acel moment se mergea pe la Zau de Campie. Au fost multe variante principale analizate. si multe subvariante.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Variantele majore cel putin verbal se gasesc descrise in avizul de mediu care a stat la baza Autorizatie pe tronsoanele lui Straco si Astaldi.

Daca le mai dezgroapa cineva. Imi amintesc ce amuzant era in acei ani...si cum protectia fonica se propunea a fi facuta prin dotarea caselor cu termopane.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Și eu care credeam că a fost conspirația bubulilor americani de a nu trece cu traseul pe la qionescu1 prin curte. Haideți acuma, serios, chiar purtăm discuțiile astea aici? Dacă are cineva niște documente de atunci, vreo analiză-multicriterială cu traseele propuse etc, să o pună, o analizăm și o discutăm. Altfel e bătaie de joc.

prd.marius

Quote from: alecu26 on December 10, 2020, 04:15:52 PM
si cum protectia fonica se propunea a fi facuta prin dotarea caselor cu termopane.
:lol: :lol: :lol:

alecu26

Horatiu, in 2003 inca lucram pe dischete de 1.44. Ce sa salvezi pe ele? Si aparate foto clasice.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Deci varianta prin Zau ce Campie ar fi trecut prin intravilanul Clujului si trebuia sa semneze Funar?

Si prin urmare clujenii care nu folosesc autostrada, ca ii prea departe, fac asta din cauza lui Funar?

Mi-amintesc ca primul cash&carry din Cluj s-a facut in Floresti, din acelasi motiv...

alin2pas

Deja discuția asta cu A3 la vest sau la est de Cluj-Napoca seamănă mult prea mult cu povestea cu dacă și parcă. Dacă nu va veni vreun drăcușor din basme să ia autostrada în spinare și să o mute din vest în est, parcă va rămâne tot pe traseul actual. Am putea discuta despre alte trasee de viitoare autostrăzi: ,,cocoașa" de pe A7 de la Focșani, legăturile A13 cu A1 și cu A7, legăturile autostrăzii nordului cu A3 și A11, A6 Lugoj - Craiova - București și legătura cu podul Calafat - Vidin (că tot vor bulgarii să construiască DX Vidin - Mezdra - Botevgrad pentru a lega Vidinul prin A2 de Sofia) etc. Nu are sens să demolăm ce e făcut (deși avem experiență cu așa ceva la Aciliu  ;) ) doar ca să modificăm un traseu, mai bine să ne concentrăm pe ceea ce nu e încă realizat pentru a nu mai avea pe viitor asemenea discuții și referitor la alte zone din țară.

alecu26

@cristi5, nu stiu daca era aceasi variant majora, cea pe la nord de DN 13 cu cea de la est de CLuj.

Se poate iesi de acolo la fel de usor si la nord de Turda si sa se intre pe acelasi culoar care e acum. Intradevar....traseul cel mai scurt, Tg Mures - Cluj este prin Zau de Campie si Cluj Est, dar ar fi ocolit megalopolisul Campia Turzii - Turda.

Rugamintea mea ar fi daca are cineva rabdare sa caute acordul de mediu. In el sunt descries variantele majore si de ce s-a ales una sau alta. Acesta a fost inclus in documentatia pe baza careia s-a licitat Tg Mures - Campia Turzii. Parca in 2014.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


marinul

Din 2011 reportajul, merita vazut. CNAIR ul de azi pare la ani lumina fata de ce era atunci


gicu

L-am revăzut și eu acum și chiar merită. Un reminder amar despre cât de greu era fără drumuri care azi par că le avem de când lumea, gen A2 complet.

TibiV

Alex Dima de la Romania Te Iubesc este "inventatorul" comparatiei cu un melc (cea de la 30.15), care ar fi ajuns mai repede la Constanta decat au ajuns constructorii autostrazii A2.

L-am intrebat odata cum i-a venit ideea, daca a plecat la filmare "cu melcul in buzuar".
Mi-a zis ca nu, pur si simplu in timpul unei opriri, cand era la filmare, a observat melcul.... A cautat pe internet date despre viteza de deplasare a acestuia, si ideea i-a venit pe loc...

Oricum, ideea a fost geniala!
Cu 3 melci "somnorosi", in 30 de ani, am fi avut aproape 1200 km de autostrazi...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Circula o legendă printre drumarii bătrâni. In anii 90 pe fondul mineriadelor, Petre Roman a cerut rapid un proiect rapid cqre sa absoarba forta de munca din Valea Jiului.
Prima opțiune era Valea Prahovei din motive evidente (trafic mare in fiecare weekend nu in fiecare luna de vară doar, legatura spre Transilvania, spre vest".
S-a renunțat la idee din cauza ca pt a produce acel proiect trebuiau ani de zile. Pe A2 se putea face studii geo foarte rapid...cu un excavator in general si un teren foarte omogen in general.
Plus proiectare foarte foarte usoara...gen ai un profil transversal tip...de rambleu...care îl aplici peste tot.
Structurile...la fel...mult mai simple.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduG

Frumos reportajul, mi-a adus aminte de niște legende urbane care circulau în anii 2000. Pe durata construcției A2 de la București la Cernavodă, s-au pietruit localitățile rurale din 3 județe - BZ, IL, CL, cu piatra care trebuia să ajungă la autostradă (pe vremea lui Năstase și imediat după). Se spune că din două coloane care plecau de la cariera din Buzău, una ajungea în terasamentul autostrăzii, una la diverși primari. Bineînțeles că scriptic șefii de coloană înregistrau că piatra a intrat în corpul autostrăzii, iar banii se împărțeau (conform legendei populare) până ,,sus de tot". Se plătea cam 20.000.000 (lei vechi) pe o mașină de piatră, ,,d-aia bună, de la autostradă". Tot folclorul spune că pe alocuri A2 pe sectorul Fundulea-Fetești are terasamentul mai mic cu 1m din cauza acestor ,,pierderi tehnologice". Cine stătea să măsoare?

gsimon

Fiindca discutia cu A3 e proaspata aici, ma poate lamuri careva dintre voi, de ce nu s-a optat pentru un nod rutier in zona Ciurila? Care sa deserveasca Fagetul (o alta iesire din Cluj) sau zona montana (ex Baisoara)?