News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
DEx12 Pitești-Colonești.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Allex

^^^nu toate drumurile noi din RO sunt DX sau A. De ex centuri precum Suceava, Radauti, sau Bacau obiectele 2 si 3 sunt la 1+1. Fie cu intersectii giratorii, fie cu intersectii denivelate.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

mirceaeliade

Sunt doi termeni carese aplica:

https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway

https://en.wikipedia.org/wiki/Limited-access_road

Ce au in comun termenii astia e ca nu au access bicicletele si NICI pietonii.   Diferenta e ca al doilea termen mai are intersectii din cand in cand.  Cred ca ce se construieste acum in RO ca VO intra la capitolul "limited-access road".  A si DX intra la capitolul "controlled-access" atata timp cat nu au sensuri giratorii asa cum e cazul pe VO

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

#7338
Senzatia mea e ca traficul pe A3, de undeva dincolo de Nadasel va fi foarte mic. Nu mai am cifrele in cap, dar cand am lucrat la studiul de traffic pentru Bechtel, s-au scos toti asii din maneca sa fie facuta aceasta autostrada fezabila (cresteri economice fanteziste,  autostrazi asemenea in Ungaria, in Slovacia, Polonia, grad de motorizare al populatiei).. Pentru ca trebuia facuta cumva bucata asta. Din ce stiu, simularile erau chiar fara A1 care e cumva paralela.

Va creste traficul pe ea dupa ce eventual mai apar tronsoane din acel DX al nordului, si din A8.

PS: relevant e ca pe simulari mai recente, A3 intre Brasov si Tg Mures a fost anulat si downgradat, tocmai din lipsa de traffic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qionescu1

@alecu26
Ai cumva cunostinta care sunt motivele pentru care A3 a fost dusa pe la vest de Cluj? Nu ca ar mai conta dar  n-am inteles atunci si nici acum de ce pe la vest cand ar fi fost mai usor de facut prin estul Clujului cu economii substantiale si suprapunere cu alte proiecte.

elphax

#7340
in primul rand pentru ca a fost dusa pe la Tg. Mures - C. Turzii - Turda. De la Turda, ca sa o duca pe la est de Cluj ar fi avut o bucla , ar fi trecut prin relief putin mai greu langa ambele orase, si ar fost evident un traseu mai lung si mai scump . Si nu ar fi trecut prin zona cea mai dezvoltata si aglomerata de langa Cluj, Gilau-Floresti

qionescu1

#7341
@elphax
De la Turda la Zalau, ca mergi prin Nadasel ca mergi prin Apahida-Zimbor (cu mici corectii) distanta e aceeasi. In rest nu are nicio legatura cu Targu Mures-Turda. Relieful a fost mai dificil prin vest imediat pe langa Apuseni decat prin est unde avem un podis usor deluros. Apoi Florestiul era atunci cam un sfert din ce e acum iar in privinta utilitatii nu atrage nici macar traficul din Turda catre Cluj fiind destinata cu precadere celor ce doar vor sa ocoleasca Clujul.

Avantajele le-am mai prezentat pe alt topic (suprapunerea a 50 de km cu DX Turda-Dej, eliminarea centurii de diamant, scurtarea metropolitanei, ocolirea pe la nord  a muntilor Meses fara a a mai fi nevoie de tunel plus multe altele). Trafic ar fi avut din plin itinerariul asta nu s-ar fi pus niciodata in discutie lipsa lui. 


AlexxC

Qionescu devii deranjant cu insistenta legata de un drum pe la est de Cluj prin spatele curtii tale, indiferent ca e autostrada A3 sau Dx Turda -Dej.
Ce vrei sa facem acum? Sa daramam A3 si sa il reconstruim prin est?
Ai rabdare,se face studiu de fezabilitate pentru drum expres! Stiu ca il vrei si trebuia facut inca de ieri dar lucrurile astea necesita timp si cel mai important BANI!

qionescu1

@alexc
Faptul ca am raspuns si lui elphax si oricui daca trebuie tine de rabdare nu de insistenta. In rest intrebarea era pentru @alecu26 care acum aflu ca a participat la studiile de trafic.

elphax

qionescu are poate dreptate legat de Meses, nu m-am gandit asa. si nu e singurul care doreste drum pe partea de est, deci nu vad de ce sa fie atacat

mai sunt 2 chestii de care mi-am amintit - Baza Aeriana 71 si filoanele de sare din partea estica a acestei zone ( Turda - Cluj).  Ar fi interesant daca am gasi o harta geologica cu zonele in care se stie ca este multa sare la adancime mica

florin74

E simplu... Axa e Ocna Mureș..Turda... Borhanci Cojocna Ocna Dej. Fix prin est....

Bachus01

Quote from: qionescu1 on December 10, 2020, 08:41:35 AM
@alecu26
Ai cumva cunostinta care sunt motivele pentru care A3 a fost dusa pe la vest de Cluj? Nu ca ar mai conta dar  n-am inteles atunci si nici acum de ce pe la vest cand ar fi fost mai usor de facut prin estul Clujului cu economii substantiale si suprapunere cu alte proiecte.

Autostrada este gandita in primul rand pentru tranzit , in al 2 lea rand sa colecteze cat mai mult trafic. Daca se facea la vest de Cluj nu se rezolva cu absolut nimic ambuteiajele din zona Apahida dar in schimb  poti face un exercitiu de imagine cam cum era traficul incepand de la intersectia DN1/DN1J pana la Tureni . Iti spun eu , DNCB era mic copil . Problema Clujului in general este din cauza constructiilor haotice fara un plan.

La est de Cluj nu ai ce trafic sa colectezi . DN16 e gol mai tot timpul , iar DN1C nu colecteaza  nici macar 20% din traficul pe care il colecteaza acum A3 prin vest.

horatiu.cosma

^
"DN1C nu colecteaza  nici macar 20% din traficul pe care il colecteaza acum A3 prin vest". Asta de unde ai scos-o? Poate o să îți dea Ionuț timp de meditație fără forum din când în când, că deja ai un car plin de bazaconii scrise.

Bachus01

Ma refer la traficul de tranzit in eventualiatea in care A3 era dus prin estul Clujului . Nu la MZA-ul din zona respectiva . Din MZA-ul din zona respectiva chiar daca era A3 pe acolo nu urca nici 20% pe A

Bachus01