Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 19 Guests are viewing this topic.

pasa_andrei

Nu am stabilit ca DX-urile intra tot la capitolul Autostrazi?

Ionut sau cineva din administratie, poate sa actualizeze nr de km inaugurati de pe prima pagina.  :D

miahi

Autostrazile sunt definite in general ca drumuri unde se rulaza cu mare viteza si in conditii de siguranta superioare altor categorii de drumuri. Nu cred ca DX-urile fac nota discordanta acestei definitii. Ca putem nuanta ca pe A siguranta poate este mai mare decat pe DX este clar, dar sigur si pe A si pe DX se poate rula cu viteza mare si  mult mai sigur decat pe un DN.

naivu

Bine punctat @miahi!
Dacă un drum nu trece prin localități, are toate intersecțiile denivelate, minim 2 benzi pe sens și sensuri separate, nu mă interesează dacă e A sau DX. Inclusiv sunt dispus să accept în categorie secțiuni ca DN1 Ploiești-Comarnic sau Turda-Cluj.

dr4qul4

Desi DX-urile noastre sunt o prostie..tot in categoria autostrazilor intra.
Vor aparea autostrazi in zona de munte. Ele vor fi la un standard chiar mai scazut fata de DX12 de exemplu.
Noi contabilizam A6 ca si autostrada dar legatura cu A1 e facuta pe 1 banda pe sens fara separator median.

De ce spun ca sunt o protie? Pentur ca trebuia sa fie la un standard mult mai scazut, astfel incat sa se incadreze cu adevarat intre DN si A pentru a permite upgrade-ul unor portiuni din DN-uri in DX-uri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

"sunt dispus să accept în categorie secțiuni ca DN1 Ploiești-Comarnic sau Turda-Cluj."

Gresit. Nu au intersectiile denivelate.
Seamana a DX, dar sunt departe...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Florian


naivu

^Așa este, dar după ce trec de giratoriul de la Strejnicu și știu că mă așteaptă traversarea Comarnicului, așa grozav mi se pare Ploiești-Comarnic ...
Pe Turda-Cluj  fost doar de 2 ori și nu în perioade de vârf.

cicotan

Toate astea demonstrează câte mai sunt de construit în România. Nu e important cât de departe suntem de ideal, important e să îl avem!

Allex

Gata cu deschiderile pe 2020.

1,5 sec



4 sec

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#7329
Drumurile Expres si Autostrazile sunt drumuri de inalta siguranta, cu acces controlat. Trebuie contorizate impreuna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway

Chiar daca confortul la condus si viteza sunt mai bune pe autostrada decat pe, nivelul de siguranta e similar (si similar pe 2+1 alternativ cu separare de sens si cu accese putine)

hefaistos

Aici te contrazic, DN 2+1 este mai sigur decat DN 1 + 1 dar departe de 2 +2 cu intersectii denivelate. Mai ales la cultura rutiera din Romanica.
Mai e un aspect, vorbim de DN 2+1 acolo unde intensitatea traficului solicita DX sau autostrada.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

cristi5

#7331
^ Pai totul depinde de acces. De-aia vorbim de "drum cu acces controlat". Ideea principala e ca daca accesul e controlat, A, DX, 2+2 sau 2+1 cu acces controlat (inclusiv separare de sens!) au cam acelasi nivel de siguranta. Fara separare de sens (1,5+1,5) siguranta scade de 5 ori. Mai pui niste accese din lateral "fara numar" si curbe la stanga, si scade poate de 10 ori, si tot asa.

2+1 poate avea acces controlat, sau accese reduse cat mai mult. Poate avea si intersectii denivelate, sau simple giratii, dar acces *numai* prin giratie. Suedia face DX asa (pe 14m latime)

La fel cum 2+2 poate avea intersectii la nivel, curbe la stanga, acces permis pt vehicule lente, lipsa separare de sens, tot tacamul sa genereze accidente, si viteza fiind mai mare, vor fi cu atat mai grave.

Intersectiile denivelate sunt excelente ca siguranta dar unde nu e trafic si eventual nu sunt bani (desi asata nu e o problema in Romania in UE de azi), o giratie la 10-20km  pt acces pe drumul sigur nu omoara pe nimeni.

hefaistos

Pai vorbim de configurarea unor DN-uri in 2+1. Ori acolo nu ai "acces controlat".
Ca toate drummurile noi vor fi DX sau A.
Oricum Romanica e o tara pe dos. Am inteles ca in anul pandemiei vom depasi numarul de morti din accidente rutiere din anul precedent, in conditiile in care traficul ar trebui sa fie mult redus.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

cristi5

Da, probabil nu va face nimeni drum nou 2+1 in Romania cand il mai largesti cu 2-3m si iese 2+2, probabil cam la aceiasi bani. Poate half-profile in tuneluri si pe structuri majore ca acolo sunt bani multi.

Era doar o remarca ca A, DX, si 2+1 cu acces controlat sunt in aceeasi clasa de siguranta.

Dar si la drum existent (13m sau 2+2, s-a incercat si pe 10m) poti reduce accesul si pune separare de sens. Nu e popular dar salveaza vieti. Dar trebuie proiectat cu grija, consultarea localnicilor etc.

vancouver

Daca reduci accesul si pui separatoare de sens, acolo unde acum se face stanga o sa se poata face doar dreapta. Si atunci vor fi necesare din cand in cand posibilitati de INTOARCERE. Nu le faci, se va intoarce pe unde se va putea, cu riscuri enorme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.